Gebruik de laatste tijd powerlines van TP-Link, maar de connectie (symbool huisje) tussen de powerlines valt soms uit en ik moet telkens 1 powerline terug herstarten, dit gebeurt gemiddeld 1 keer per week, wat kan de oorzaak zijn? Ligt het aan de powerlines of mij?
Ter info: het is in een appartementje en de elektriciteit is vernieuwd geweest 2 jaar geleden, maar heb geen idee van hoe het zit met de fases.
Powerline verliest connectie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 15 keer
De meeste powerline's hebben een hulpprogramma waarmee je de snelheid tussen 2 powerlines kan uitlezen.
Zo kan je nakijken of de snelheid wel in orde is.
Vermijd ook altijd stekkerblokken en stekkerblokken met een beveiliging op.
Powerline's gaan ook zeer snel stuk,ik vermijd ze zelf zoveel ik kan,doorgaans heb je met wifi een duurzamere oplossing.
Zo kan je nakijken of de snelheid wel in orde is.
Vermijd ook altijd stekkerblokken en stekkerblokken met een beveiliging op.
Powerline's gaan ook zeer snel stuk,ik vermijd ze zelf zoveel ik kan,doorgaans heb je met wifi een duurzamere oplossing.
-
- Elite Poster
Het model is TP-Link TL-PA2010P Kit 200 Mbps volgens het tooltje van TP-Link behaal ik rond 188 Mbps.jeffke schreef:De meeste powerline's hebben een hulpprogramma waarmee je de snelheid tussen 2 powerlines kan uitlezen.
Stekkerblok van 4 is aanwezig en ook verlengkabel, stekkerblok met een beveiliging niet, ik vermoed dat het aan de powerlines ligt?jeffke schreef:Vermijd ook altijd stekkerblokken en stekkerblokken met een beveiliging op.
Het is maar een paar maanden oud.jeffke schreef:Powerline's gaan ook zeer snel stuk
Met powerlines haal je hogere snelheden tegenover Wifi en Wifi is niet overal een optie.jackho schreef:Inderdaad en beter een 5Ghz draadloze wifi oplossing want de in de 2,4 Ghz band wordt je te veel gestoord door wifi signalen in buurt en je hebt ook maar de kanalen 1, 6 en 11 .
-
- Elite Poster
Heb intussen de stekkerblok vermeden, we zullen zien...petzl schreef:er mag geen toestel / voeding binnen de 2 meter van de power line zitten voor ee goede werking , dus best ergens eenzaam op een stopcontact ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Met powerlines haal je hogere snelheden tegenover Wifi en Wifi is niet overal een optie.
Als je geluk hebt !
bij mij was het toch andersom met die wifi-bridges van BGC haalde ik wel meer dan met mijn devolo's dat hangt allemaal van je situatie af en kan je zo maar niet op voorhand voorspellen, praktisch uittesten is de beste leermeester.
Als je geluk hebt !
bij mij was het toch andersom met die wifi-bridges van BGC haalde ik wel meer dan met mijn devolo's dat hangt allemaal van je situatie af en kan je zo maar niet op voorhand voorspellen, praktisch uittesten is de beste leermeester.