Powerline verliest connectie

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Gebruik de laatste tijd powerlines van TP-Link, maar de connectie (symbool huisje) tussen de powerlines valt soms uit en ik moet telkens 1 powerline terug herstarten, dit gebeurt gemiddeld 1 keer per week, wat kan de oorzaak zijn? Ligt het aan de powerlines of mij?

Ter info: het is in een appartementje en de elektriciteit is vernieuwd geweest 2 jaar geleden, maar heb geen idee van hoe het zit met de fases.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

De meeste powerline's hebben een hulpprogramma waarmee je de snelheid tussen 2 powerlines kan uitlezen.
Zo kan je nakijken of de snelheid wel in orde is.
Vermijd ook altijd stekkerblokken en stekkerblokken met een beveiliging op.
Powerline's gaan ook zeer snel stuk,ik vermijd ze zelf zoveel ik kan,doorgaans heb je met wifi een duurzamere oplossing.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Inderdaad en beter een 5Ghz draadloze wifi oplossing want de in de 2,4 Ghz band wordt je te veel gestoord door wifi signalen in buurt en je hebt ook maar de kanalen 1, 6 en 11 .
jos123
Elite Poster
Elite Poster

jeffke schreef:De meeste powerline's hebben een hulpprogramma waarmee je de snelheid tussen 2 powerlines kan uitlezen.
Het model is TP-Link TL-PA2010P Kit 200 Mbps volgens het tooltje van TP-Link behaal ik rond 188 Mbps.
jeffke schreef:Vermijd ook altijd stekkerblokken en stekkerblokken met een beveiliging op.
Stekkerblok van 4 is aanwezig en ook verlengkabel, stekkerblok met een beveiliging niet, ik vermoed dat het aan de powerlines ligt?
jeffke schreef:Powerline's gaan ook zeer snel stuk
Het is maar een paar maanden oud.
jackho schreef:Inderdaad en beter een 5Ghz draadloze wifi oplossing want de in de 2,4 Ghz band wordt je te veel gestoord door wifi signalen in buurt en je hebt ook maar de kanalen 1, 6 en 11 .
Met powerlines haal je hogere snelheden tegenover Wifi en Wifi is niet overal een optie.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

er mag geen toestel / voeding binnen de 2 meter van de power line zitten voor ee goede werking , dus best ergens eenzaam op een stopcontact ...
ook omvormers van zonnepanelen storen hier op ....
Afbeelding
jos123
Elite Poster
Elite Poster

petzl schreef:er mag geen toestel / voeding binnen de 2 meter van de power line zitten voor ee goede werking , dus best ergens eenzaam op een stopcontact ...
Heb intussen de stekkerblok vermeden, we zullen zien...
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Je zei het zelf al maar fases kunnen ook boosdoener zijn, als je plugs op een andere fase zijn zal je veel signaal mogen imboeten!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Met powerlines haal je hogere snelheden tegenover Wifi en Wifi is niet overal een optie.

Als je geluk hebt !
bij mij was het toch andersom met die wifi-bridges van BGC haalde ik wel meer dan met mijn devolo's dat hangt allemaal van je situatie af en kan je zo maar niet op voorhand voorspellen, praktisch uittesten is de beste leermeester.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”