DIY niet helemaal gelukt.

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

DIY pakket geïnstalleerd.
Internet werkt na wat gezoek, AP, nas, mede8er ook. (lanpoort 1 bbox3 doet niets)
Nu wil ik tv installeren maar dit lukt me niet. Utp kabel is rechtstreeks uit poort3 van de bbox3 naar decoder maar ik krijg geen ip adres.
Fout melding "error2" komt steeds op het scherm. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zou digitale tv nog niet geactiveerd zijn? Moet dit poort 1 zijn?

Groetjes wamy
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Volgens de website van scarlet moet tv in de voorziene grijze TV-uitgangen http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/faq/
dat is LAN3 / LAN4

ik zie dat je bij scarlet zit, ik weet niet of dat identiek aan belgacom is qua installatie;
Mijn commentaar geldt voor belgacom

Als je niets veranderd hebt aan de instellingen van de bbox3 dan mag je de tv aansluiten op eender welke poort;

Wel merkwaardig dat poort 1 niet werkt, dat betekent dat bbox3 defect is.

Het is trouwens raar dat internet pas werkte na wat gezoek. De router installeert normaal automatisch zonder tussenkomst van de gebruiker.
Nadien heb je direct internet;
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Ben nu (nog) belgacom klant hoor.
Had niet direct door dat poort 1 van de bbox stuk was, daarom wat gezoek :-).
Nee niets speciaals veranderd in de modem uitgezonderd van de dhcp range, staat nu op 192.168.1.10-63

groetjes wamy
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik denk dat het aan de aangepaste DHCP instellingen ligt, maar om zeker te zijn, zou je de BBOX3 eens naar zijn factory defaults moeten resetten (rode knopje achteraan met balpen 20 seconden ingedrukt houden). Dan eerst de TV proberen voor je aan de instellingen verandert. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn:
- poort die niet werkt is al vreemd, misschien scheelt er wel meer met de bbox
- wanneer ging belgacomTV actief zijn? Dat staat normaal in de brief die je gekregen hebt na je bestelling
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

wamy,

Bel gewoon eens naar de technische helpdesk 0800 22 800, kan je tijdens het weekend ook en daar kan je vragen of je TV al actief is en je TV profiel in orde is.
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Juist eens gebeld naar de technische helpdesk.
Tv is nog niet actief, in de bevestigingsbrief stond 06/06 maar dit kan tot 24 uur duren zei de medewerkster aan de telefoon.
Ik heb het gevoel dat ik dinsdag nog eens kan bellen :evil:

Groetjes wamy
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad best op tijd eens terug aan de bel trekken, want voor "belleken trek" krijg je tot nu toe nog geen BAS :wink:
(Belgacom Administratieve Sanctie)
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Nu is het nog erger geworden, geen tv maar ook geen internet meer.
Na herhaaldelijk gebeld te hebben en 4 maal de belgacom winkel lastig te vallen is het probleem boven gekomen.
Verkeerd installatieadres in het systeem van BGC en dit kan niet veranderd worden. Hoewel ik het adres online goed heb doorgegeven.
Ik moest de bestelling annuleren en een nieuwe aanvragen, bye bye online korting.
Dit is toch te gek voor woorden :evil: .
Mss kan een belgacom medewerker op dit forum dit eens nakijken?

Groetjes wamy
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Vrijdag pb gestuurd naar Eva_van_Belgacom.
Nu 3 werkdagen later is alles in orde. Toch raar dat dit via een BGCwinkel niet kan en via userbase wel. +1 Userbase :-D
Als het goed is mag het ook gezegd worden natuurlijk.
Bedankt Eva_van_Belgacom en UB.

Mvg wamy
wamy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19 okt 2010, 18:41
Locatie: Hulshout
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

We zijn nu enige tijd verder en alles is goed gekomen.
Eerste factuur was natuurlijk zonder de korting :-) .
Klantendienst gecontacteerd en de vriendelijke dame heeft dit in orde gemaakt.
Eind goed al goed.

Groetjes wamy
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”