BBOX 3 TV en internet 1 poort

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bulletpower
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Beste,

Recentelijk kocht ik mezelf een Playstation 4. Ik stelde echter vast dat de ingebouwde WiFi dermate slecht is dat hij bijna onbruikbaar is. Aansluiten via kabel en het probleem is opgelost. Ik probeerde dit en dit is inderdaad het geval.

Nu zit ik met volgend probleem. De BBOX 3 staat in de gang aldaar komt de kabel uit de grond. Dan dien ik met een powerline adapter te werken daar een UTP kabel tot aan de TV leggen onmogelijk is. Powerline TV was tot op heden altijd in orde.

Nu heb ik mezelf vandaag een switch aangekocht en die zo aangesloten op de PS4 en op de Decoder. Dit ging een gehele avond goed tot op een gegeven moment. De tv gids kon niet geraadpleegd worden en plots was het beeld weg met de melding "Netwerkproblemen"'.

Ik vermoed dat dit een samenloop is door internet en TV over dezelfde kabel te sturen. Kan dit ? Is er een oplossing? De switch betreft een Belking gigabit switch:

http://www.bol.com/nl/p/belkin-5-port-g ... 08852555BE

Graag een oplossing.

Bedankt!

Ps: gezien ik moest werken (en nu aan het werk ben) kon ik nog niet echt verder zoeken. Ik vermoed dat dit wel moet lukken want het lijkt me sterk dat dit echt een "speciaal" signaal is? Ik vermoed dat dit een gewoon IP conflict zal zijn?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Theoretisch is jouw opstelling (b-box3 lan1 > powerline > switch > decoder + playstation) correct.
Internet + TV over dezelfde kabel zou geen enkel probleem mogen zijn met de b-box3 (fully-routed).

De zwakke schakel is natuurlijk de powerline.
Ik zou vooral in die richting zoeken (nadat je gecontroleerd hebt op IP conflicten, en goede verbindingen).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

..en hoeveel Mbit heeft de powerline ? is dit een type 80-200-of 500 ? Hoe hoger hoe beter uiteraard..
Ik herinner mij dat ik inieel bij telenet hun eerste types 80 had, werkte in begin ook goed, echter eenmaal er HD kwam ging het ook regelmatig verkeerd, ik ben toen overgestapt naar het type 200 en de problemen waren weg. tegenwoordig zijn de nieuwste modellen tot 500Mbit, nog beter dus :)
ook altijd de powerlines rechtstreeks in het stopcontact steken, best niet in een verdeelkabel, soms helpt het ook door hem 180° te draaien zodat fase en neutre gedraaid zijn..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
bulletpower
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Ik ga straks eens kijken als ik tijd heb. Moet straks weer de nacht gaan doen en vandaag is het echt wel mooi weer :p. Nu ik ben zo'n powerline adapter gaan halen in de Belgacom store. Geen idee hoe snel of hoe traag die zijn. Ik zie het ook niet direct ergens opstaan.

Nu het ging een dik uur goed gisteren maar vermoedelijk heeft de DHCP na 120 minuten een reset uitgevoerd en zal het daaraan liggen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik dacht dat de bbox3 om de 36 u nieuwe ip kreeg had ik al eens gelezen, echter ik heb er een dyndns service op draaien en stel toch precies vast dat de ip om de 3 dagen veranderd....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Om de 96 uur
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”