Een groot deel van mijn sms-verkeer is met een bepaald Mobistar nummer.
Sommige berichten die ik van haar ontvang, bevatten ook een stuk tekst uit smsen die ze al weken/maanden voordien verstuurd had naar mij.
De zin wordt dan plots onderbroken, gevolgd door enkele zinnen uit een sms van vroeger.
We hebben beide al geregeld onze berichten gewist maar het gebeurt nog steeds.
Ik vraag mij dan af of de inhoud van smsen toch wordt opgeslagen door de operatoren? Ik zie niet in hoe dit anders kan gebeuren.
Het probleem is enkel als zij mij smst, omgekeerd niet.
In de Base shop konden ze mij niet verderhelpen.
Sinds 2 maanden ben ik Base, voordien Mobile Vikings en ook daar had ik dit probleem met die persoon.
Vreemd sms-probleem met bepaald nummer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Dat zal hoogstwaarschijnlijk aan haar toestel liggen, of aan de sim kaart?
Daar worden sms'sen ook opgeslagen. En net zoals met een harddisk op een PC, worden bestanden niet echt verwijderd van de drager als ze "gewist" worden.
Bij welke provider jij bent (als ontvanger) zal niets uitmaken.
Misschien best eens een nieuwe simkaart halen (daar zitten de oude sms'sen zeker niet op) ?
Of eens proberen met een ander toestel?
Daar worden sms'sen ook opgeslagen. En net zoals met een harddisk op een PC, worden bestanden niet echt verwijderd van de drager als ze "gewist" worden.
Bij welke provider jij bent (als ontvanger) zal niets uitmaken.
Misschien best eens een nieuwe simkaart halen (daar zitten de oude sms'sen zeker niet op) ?
Of eens proberen met een ander toestel?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 11 keer
Het gebeurde ook met haar vorig toestel dus kan het wel aan de simkaart liggen inderdaad.
Maar soms gaat het om tekst van meer dan 1000 smsen 'geleden', dat vind ik toch merkwaardig.
Ik zal eens met haar naar een Mobistar center om een nieuwe simkaart te vragen en zien wat er gebeurt.
Maar soms gaat het om tekst van meer dan 1000 smsen 'geleden', dat vind ik toch merkwaardig.

Ik zal eens met haar naar een Mobistar center om een nieuwe simkaart te vragen en zien wat er gebeurt.