Snelheidsverhoging Whoppa ?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 sep 2012, 10:20
- Twitter: coolbram
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
als fluo ook 200/10 kan aanbieden is er weinig extra voordeel voor de business fibernet xl
ik gebruik geen 4tb aan data per maand,
dus overstap naar fluo wordt dan misschien interessanter
maar zal wel even officiele communicatie afwachten
ik gebruik geen 4tb aan data per maand,
dus overstap naar fluo wordt dan misschien interessanter
maar zal wel even officiele communicatie afwachten
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Die wordt dus 200/10... Business Fibernet 80 dan 150/10? Ik had toch een hogere upload verwacht voor de 120...
-
- Pro Member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Business Internet 120 Plus hier ook naar 200/10, zonder herstarten modem.
Hoop dat men zich in de toekomst gaat concentreren op verhogen upload, die download snelheid is voor niets nodig.
Hoop dat men zich in de toekomst gaat concentreren op verhogen upload, die download snelheid is voor niets nodig.
-
- Plus Member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Er toch nog eens aan gedacht om de snelheid opnieuw te meten, en hier ook 200/10 ondertussen met Fibernet XL.
En volgens speedtest.upc.nl
Da's best netjes
En volgens speedtest.upc.nl
speedtest.upc.nl schreef:Last Result:
Download Speed: 194669 kbps (24333.6 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 7689 kbps (961.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 12 ms
Jitter: 2 ms
7-6-2014 14:50:08
Da's best netjes
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Snelheid is een verloren kaart voor BGC... tenzij met fiber zou gaan leveren (maar dat neemt jaren in beslag).
Het enige wat men nog kan is op volume (en da's niet voor iedereen even belangrijk)... want op prijs wil men duidelijk niet concurreren.
Het enige wat men nog kan is op volume (en da's niet voor iedereen even belangrijk)... want op prijs wil men duidelijk niet concurreren.
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Dat verklaart natuurlijk meteen waarom ik dit weekend plots even zonder gateway zat & na herstart torrents kon binnentrekken aan >24 Megabyte/sec ...
Vanmorgen in de mailbox:
Beste mijnheer x,
We hebben fantastisch nieuws. Uw Business Fibernet XL wordt vanaf 16 juni nog straffer. U kunt sneller downloaden, maar ook uw uploadsnelheid krijgt een stevige boost. En dat kost u niks extra!
Meer power nodig? Wij leveren die.
Alles evolueert razendsnel - en uw onderneming moet mee. Veel toepassingen vergen meer bandbreedte en hogere snelheden. Denk maar aan online meetings, het uploaden van zware bestanden, back-ups in de cloud,...
Voor het internet van vandaag heeft u power nodig. En die levert Telenet uw onderneming met veel plezier.
En dan nu: de cijfers!
Vroeger --> Vanaf 16 juni 2014
Downloaden
150 Mbps --> 200 Mbps
Uploaden
8 Mbps --> 10 Mbps
Volume
4 TB --> 4 TB
U hoeft voor dat verbeterde surfcomfort helemaal niets te doen. Wij hebben de verbeteringen automatisch doorgevoerd.
Vriendelijke groeten,
Stijn Vander Plaetse
Marketingdirecteur KMO's
Vanmorgen in de mailbox:
Beste mijnheer x,
We hebben fantastisch nieuws. Uw Business Fibernet XL wordt vanaf 16 juni nog straffer. U kunt sneller downloaden, maar ook uw uploadsnelheid krijgt een stevige boost. En dat kost u niks extra!
Meer power nodig? Wij leveren die.
Alles evolueert razendsnel - en uw onderneming moet mee. Veel toepassingen vergen meer bandbreedte en hogere snelheden. Denk maar aan online meetings, het uploaden van zware bestanden, back-ups in de cloud,...
Voor het internet van vandaag heeft u power nodig. En die levert Telenet uw onderneming met veel plezier.
En dan nu: de cijfers!
Vroeger --> Vanaf 16 juni 2014
Downloaden
150 Mbps --> 200 Mbps
Uploaden
8 Mbps --> 10 Mbps
Volume
4 TB --> 4 TB
U hoeft voor dat verbeterde surfcomfort helemaal niets te doen. Wij hebben de verbeteringen automatisch doorgevoerd.
Vriendelijke groeten,
Stijn Vander Plaetse
Marketingdirecteur KMO's
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
snelheid is ook niet voor iedereen belangrijk... Ik heb met mijn gezin van 4 jaren met een adsl lijntje gezeten. Nu vdsl... tis snel genoeg om alles te doen.r2504 schreef:Snelheid is een verloren kaart voor BGC... tenzij met fiber zou gaan leveren (maar dat neemt jaren in beslag).
Het enige wat men nog kan is op volume (en da's niet voor iedereen even belangrijk)... want op prijs wil men duidelijk niet concurreren.
Kzou begot niet weten waarom ik zo van die superspeeds nodig heb. Ik gebruik mijn meeste volume aan streaming van filmpjes (youtube, bhaalu, ...). Als ik alleen snelheid nodig heb om eens een windows update te doen of openoffice te installeren, dan vind ik het de meerprijs zeker niet waard.
En zoals het een feit is, dat je op koperpaar er aan bent op snelheid, is het ook een feit dat je er aan bent op volume met coax. Heel veel mensen surfen toch via wifi... waardoor er veel zijn, dat hun snelheid toch weer verliezen.
de koe zegt boe
Sedert 9 mei heb ik genoten van de verhoogde snelheid (haalde 154mbit/s ) na reset van mijn modem only sbv 6120.
Reeds herhaaldelijk werd ik gecontacteerd door Telenet om mijn modem te switchen, wat ik om praktische redenen steeds afgewimpeld heb en een nieuw model modem only wilde men niet komen plaatsen.
Gisteren kreeg ik een mailtje met de aankondiging van de nieuwe snelheden, maar met de vermelding erin dat ik er pas kon van genieten na het vervangen van de modem.Ik kon even een glimlach niet onderdrukken omdat ik reeds een maand aan de nieuwe snelheid surf, maar wat stelde ik vast bij een nieuwe snelheidstest dat ik terug op mijn oude 120mbit/s zat.
Uiteraard heb ik opnieuw een reset uitgevoerd van mijn modem only, maar deze keer blijft hij steevast steken op deze 120mbit/s.(En neen het ligt niet aan het drukke internetverkeer, ben speciaal deze morgen om 0600 Hr uit mijn bed gestapt om het nogmaals te testen)
Welke truc hebben ze nu weer toegepast om mensen op stang te jagen.
Sorry hoor, maar dit vind ik erover, het is een pure vorm van chantage. Zijn er nog gedupeerden in het bezit van deze modem only die tot nog toe ook genoten van de nieuwe snelheden na reset ?
Reeds herhaaldelijk werd ik gecontacteerd door Telenet om mijn modem te switchen, wat ik om praktische redenen steeds afgewimpeld heb en een nieuw model modem only wilde men niet komen plaatsen.
Gisteren kreeg ik een mailtje met de aankondiging van de nieuwe snelheden, maar met de vermelding erin dat ik er pas kon van genieten na het vervangen van de modem.Ik kon even een glimlach niet onderdrukken omdat ik reeds een maand aan de nieuwe snelheid surf, maar wat stelde ik vast bij een nieuwe snelheidstest dat ik terug op mijn oude 120mbit/s zat.
Uiteraard heb ik opnieuw een reset uitgevoerd van mijn modem only, maar deze keer blijft hij steevast steken op deze 120mbit/s.(En neen het ligt niet aan het drukke internetverkeer, ben speciaal deze morgen om 0600 Hr uit mijn bed gestapt om het nogmaals te testen)
Welke truc hebben ze nu weer toegepast om mensen op stang te jagen.
Sorry hoor, maar dit vind ik erover, het is een pure vorm van chantage. Zijn er nog gedupeerden in het bezit van deze modem only die tot nog toe ook genoten van de nieuwe snelheden na reset ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 17 jun 2014, 10:04, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Rood voorbehouden aan UBcrew
Reden: Rood voorbehouden aan UBcrew
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Hier idem... maar heb terug netjes een modem-only gekregen (na zachtjes aandringen).Danvos schreef:Reeds herhaaldelijk werd ik gecontacteerd door Telenet om mijn modem te switchen, wat ik om praktische redenen steeds afgewimpeld heb en een nieuw model modem only wilde men niet komen plaatsen.
De technieker heb ik op de stoep al meteen laten terugkeren toen ik zag dat hij een HGW bij had... maar die is hij dus meteen gaan wisselen in z'n auto.
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Als je nog een modem only van het type sbv 6120 hebt hangen zal die inderdaad vervangen moeten worden.Danvos schreef:Sorry hoor, maar dit vind ik erover, het is een pure vorm van chantage. Zijn er nog gedupeerden in het bezit van deze modem only die tot nog toe ook genoten van de nieuwe snelheden na reset ?
Neem telefonisch contact op en vermeld expliciet dat je geen HGW wil. Er wordt zeker rekening mee gehouden.
Ook klanten die een sbv 6220 hebben met batterij krijgen bij vervanging een externe noodbatterij.
De modemswap is technisch vereist aangezien de nieuwe CBN modems meer DS kanalen hebben.
Deze zijn nodig om elke klant een hoge snelheid te kunnen blijven garanderen.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Hier ook nog een SBV6X2X-modem.
Maar de upload is wel 10 Mbps.
De download kan ik op dit moment niet testen
Ik moet eerst 3 oude 100 Mbps-switchen en 1 router vervangen hiervoor.
Download van 100 Mbps is voor mij voldoende.
Volgens het contact wat ik gehad heb met de helpdesk is het blijkbaar nu ook niet zo dringend zoals ze laten uitschijnen.
Dus blijft die oude modem-only nog effe hangen.
En zal ook bij mij enkel door een nieuwe modem-only vervangen mogen worden.
Wat ik in dit ganse verhaal niet snap, is dat we die niet zelf mogen vervangen, zoals het ook al in het verleden gebeurd is.
Afspraak betekent dat ik verlof moet nemen.
De uitleg was toen dat de technieker ook de rest van de installatie nakijkt.
Yah, right, ik heb er ooit al bij iemand ene tegen gekomen, die echt niet de rest van de installatie nagekeken heeft !!!
Maar de upload is wel 10 Mbps.
De download kan ik op dit moment niet testen
Ik moet eerst 3 oude 100 Mbps-switchen en 1 router vervangen hiervoor.
Download van 100 Mbps is voor mij voldoende.
Volgens het contact wat ik gehad heb met de helpdesk is het blijkbaar nu ook niet zo dringend zoals ze laten uitschijnen.
Dus blijft die oude modem-only nog effe hangen.
En zal ook bij mij enkel door een nieuwe modem-only vervangen mogen worden.
Wat ik in dit ganse verhaal niet snap, is dat we die niet zelf mogen vervangen, zoals het ook al in het verleden gebeurd is.
Afspraak betekent dat ik verlof moet nemen.
De uitleg was toen dat de technieker ook de rest van de installatie nakijkt.
Yah, right, ik heb er ooit al bij iemand ene tegen gekomen, die echt niet de rest van de installatie nagekeken heeft !!!
@ mattionline
De modemswap is technisch vereist aangezien de nieuwe CBN modems meer DS kanalen hebben.
Deze zijn nodig om elke klant een hoge snelheid te kunnen blijven garanderen.
En nochtans heb ik me deze modem een maand lang aan de hogere snelheid kunnen werken, en ben niet alleen.
De modemswap is technisch vereist aangezien de nieuwe CBN modems meer DS kanalen hebben.
Deze zijn nodig om elke klant een hoge snelheid te kunnen blijven garanderen.
En nochtans heb ik me deze modem een maand lang aan de hogere snelheid kunnen werken, en ben niet alleen.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 19 keer
Dat ze deze nu plots vervangen ook als jij de snelheid haalt is toch niet abnormaal? Waarschijnlijk zitten ze niet aan de limiet, maar komt die gewoon in de buurt. Dan is het interessanter om nu te beginnen en ervoor te zorgen dat de mensen tegen de volgende verhoging een modem hebben die de snelheid kan leveren. Anders kom je situaties tegen waarbij ineens heel veel mensen een andere modem tegelijkertijd nodig hebben, tenzij ze de snelheidsverhoging gefaseerd zouden doen (en welke regio komt dan eerst aan bod?).
Gewoon een hoop miserie besparen en het nu doen.
Gewoon een hoop miserie besparen en het nu doen.
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Klopt, tijdens de testen kon je inderdaad genieten van de verhoogde snelheid.Danvos schreef: En nochtans heb ik met deze modem een maand lang aan de hogere snelheid kunnen werken, en ben niet alleen.
Ondertussen heeft echter iedereen een officiële snelheidsverhoging gekregen.
Hierdoor vallen klanten zonder compatibele modem terug op hun originele snelheid.
Als er een nieuwe wordt geplaatst ga je terug de snelheid van bij de testen halen.
Deze middag om 13.15 gebeld naar Telenet helpdesk (kalme periode volgens Telenet voor hun helpdesk).
Al onze medewerkers zijn bezet en wachttijd kan oplopen tot 2 minuten.
Na 10 minuten een wijf aan de telefoon en van Limburg (had weer de hoofdprijs geschoten).
Uitgelegd dat ik Telenet Fibernet XL abonnement heb en dat download snelheid gisteren automatisch naar boven is gegaan naar maximum 200 Mbit.
En dat ik met mijn oude Motorola modem niet deze snelheid kan halen, dat ik maximum rond de 117 MBit zit van download.
en dat ik voor gisteren al 2 weken rond de 170 Mbit zat.
Hardware zit ik snor met Intel PCI-E netwerkkaart, 3Com gigabitswitches, Netgear R7000 router en overal CAT6 kwaliteits-kabel.
En dit werkte wel op 170 Mbit wanneer Telenet hun snelheid officieus had verhoogd.
Klantennummer gegeven en support juffrouw ging eens opzoeken welk abonnement ik heb van Telenet en wat de maximum snelheden ervan zijn.
Juffrouw, ik kom juist van te zeggen Telenet Fibernet XL abonnement en normaal maximum 200 Mbit
Na 5 minuten was mevrouw terug aan de lijn en zei dat mijn oude Motorola SBV6120E een van Docsis 3.0 nieuwe type was en die snelheden moest kunnen halen.
Uitgelegd dat hele tijd geleden ik een brief had ontvangen van Telenet om mijn modem om te ruilen en dat ik dit nooit heb gedaan wegen tijdgebrek.
Dit omdat mijn huidige modem maximaal 4 data streams aan kan en nieuwe modem kan 8 data streams aan.
En dat ik op Userbase forum mensen zien met zelfde problemen en allemaal zelfde type Motorola modem.
Enkel klanten met Whoppa abonnement kunnen gratis hun modem vervangen omdat zij anders niet hun snelheid halen.
Mevrouw, ik heb een Fibernet XL abonnement die snelste downloadsnelheid heeft, als het bij Whoppa de modem te traag is dan zal bij mij zeker het geval zijn?
Terug van neen en wanneer heb u een upgrade gedaan van uw abonnement?
Mevrouw sinds gisteren is bijna iedere Telenet abonnement is up en download snelheid vermeerderd, is geen upgrade van mij uit.
Mens viel uit de lucht over snelheids-verhoging bij Telenet.
Het probleem kan niet aan de modem liggen. Mijn vraag aan de support expert aan wat ligt het dan?
Na veel discuteren gaat ze een technieker sturen om te kijken waar probleem licht dat ik niet rond de 200 Mbit download zit.
En als het niet aan Telenet ligt moet ik verplaatsing en werkuren betalen van de technieker.
Ook 5 maal gevraagd modem only (CV6181E) en geen homegateway rommel.
Wil al mijn geld op gokken dat technieker met zo'n homegateway in zijn pollen zal staan donderdag morgen.
Jezus, blijkbaar worden helpdesks uitbesteed aan beschutte werkplaatsen.
En waren kennis is al ook uitgesloten, gelukkig wist dame aan de lijn dat Telenet een internetprovider is en geen firma die vb. broodroosters verkoopt.
Altijd Russische roulette als je naar een helpdesk belt, kans dat je iemand hebt met kennis van zaken is miniem.
Al onze medewerkers zijn bezet en wachttijd kan oplopen tot 2 minuten.
Na 10 minuten een wijf aan de telefoon en van Limburg (had weer de hoofdprijs geschoten).
Uitgelegd dat ik Telenet Fibernet XL abonnement heb en dat download snelheid gisteren automatisch naar boven is gegaan naar maximum 200 Mbit.
En dat ik met mijn oude Motorola modem niet deze snelheid kan halen, dat ik maximum rond de 117 MBit zit van download.
en dat ik voor gisteren al 2 weken rond de 170 Mbit zat.
Hardware zit ik snor met Intel PCI-E netwerkkaart, 3Com gigabitswitches, Netgear R7000 router en overal CAT6 kwaliteits-kabel.
En dit werkte wel op 170 Mbit wanneer Telenet hun snelheid officieus had verhoogd.
Klantennummer gegeven en support juffrouw ging eens opzoeken welk abonnement ik heb van Telenet en wat de maximum snelheden ervan zijn.
Juffrouw, ik kom juist van te zeggen Telenet Fibernet XL abonnement en normaal maximum 200 Mbit
Na 5 minuten was mevrouw terug aan de lijn en zei dat mijn oude Motorola SBV6120E een van Docsis 3.0 nieuwe type was en die snelheden moest kunnen halen.
Uitgelegd dat hele tijd geleden ik een brief had ontvangen van Telenet om mijn modem om te ruilen en dat ik dit nooit heb gedaan wegen tijdgebrek.
Dit omdat mijn huidige modem maximaal 4 data streams aan kan en nieuwe modem kan 8 data streams aan.
En dat ik op Userbase forum mensen zien met zelfde problemen en allemaal zelfde type Motorola modem.
Enkel klanten met Whoppa abonnement kunnen gratis hun modem vervangen omdat zij anders niet hun snelheid halen.
Mevrouw, ik heb een Fibernet XL abonnement die snelste downloadsnelheid heeft, als het bij Whoppa de modem te traag is dan zal bij mij zeker het geval zijn?
Terug van neen en wanneer heb u een upgrade gedaan van uw abonnement?
Mevrouw sinds gisteren is bijna iedere Telenet abonnement is up en download snelheid vermeerderd, is geen upgrade van mij uit.
Mens viel uit de lucht over snelheids-verhoging bij Telenet.
Het probleem kan niet aan de modem liggen. Mijn vraag aan de support expert aan wat ligt het dan?
Na veel discuteren gaat ze een technieker sturen om te kijken waar probleem licht dat ik niet rond de 200 Mbit download zit.
En als het niet aan Telenet ligt moet ik verplaatsing en werkuren betalen van de technieker.
Ook 5 maal gevraagd modem only (CV6181E) en geen homegateway rommel.
Wil al mijn geld op gokken dat technieker met zo'n homegateway in zijn pollen zal staan donderdag morgen.
Jezus, blijkbaar worden helpdesks uitbesteed aan beschutte werkplaatsen.
En waren kennis is al ook uitgesloten, gelukkig wist dame aan de lijn dat Telenet een internetprovider is en geen firma die vb. broodroosters verkoopt.
Altijd Russische roulette als je naar een helpdesk belt, kans dat je iemand hebt met kennis van zaken is miniem.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Dan zou ik gewoon neerleggen en terug bellen.
Heb dit gisteren voor iemand gebeld die in een rolstoel zit (ook een limburgse dame aan de lijn).
Heb gewoon gezegd laat maar mevrouw u snapt het probleem niet teruggebeld en de persoon heeft me piekfijn geholpen.
Paar minuten laten mail in de mailbox dat we een nieuwe modem konden halen in telenetcenter (konden kiezen zelf halen of vrijdag gratis een technieker)
Heb dit gisteren voor iemand gebeld die in een rolstoel zit (ook een limburgse dame aan de lijn).
Heb gewoon gezegd laat maar mevrouw u snapt het probleem niet teruggebeld en de persoon heeft me piekfijn geholpen.
Paar minuten laten mail in de mailbox dat we een nieuwe modem konden halen in telenetcenter (konden kiezen zelf halen of vrijdag gratis een technieker)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Tegen mij zeggen ze nu opnieuw dat er een technieker voor moet langskomen en dat dit zelfs betalend is.
Dan blijft de huidige gewoon hangen.
Punt aan de lijn.
Dan blijft de huidige gewoon hangen.
Punt aan de lijn.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
de CV6181E meegekregen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Die zouden inderdaad momenteel niet vervangen moeten worden. Deze zijn compatibel.Ragdd schreef: Na 5 minuten was mevrouw terug aan de lijn en zei dat mijn oude Motorola SBV6120E een van Docsis 3.0 nieuwe type was en die snelheden moest kunnen halen.
Bij het gebruik van 4 channels tot boven de 200 Mbps Down en 100 Mbps Up.
Dus snap ik dat allemaal niet goed ...
Naar de toekomst toe zou dit wel nog kunnen als de snelheid verder opgetrokken wordt.
Want dan loop je inderdaad vast met deze modem.
Maar als ik eerlijk mag zijn, kunnen ze beter verder werk maken van de upload dan van de download.
En dan kan de modem nog lang dienen
Welke standaard gebruikt Telelenet?
Docsis of Eurodocsis?
Ik vermoed Docsis want met onofficiële snelheidsverhoging zat ik aan die 171 Mbit.
Uit specs van mijn oude Motorola SBV6120E
Maximum Theoretical Data Rate**
DOCSIS 171.537 Mbps (4 channels) / 42.884 (single channel) @ 256 QAM at 5.36 Msym/s
EuroDOCSIS 222.464 Mbps (4 channels) / 55.616 (single channel) @ 256 QAM at 6.952 Msys/s
Had liever stekker uit modem getrokken en gebeld naar Telenet helpdesk.
Modem kapot is conclusie van Telenet support lijn en hop een nieuwe modernere modem en de kous was af.
Docsis of Eurodocsis?
Ik vermoed Docsis want met onofficiële snelheidsverhoging zat ik aan die 171 Mbit.
Uit specs van mijn oude Motorola SBV6120E
Maximum Theoretical Data Rate**
DOCSIS 171.537 Mbps (4 channels) / 42.884 (single channel) @ 256 QAM at 5.36 Msym/s
EuroDOCSIS 222.464 Mbps (4 channels) / 55.616 (single channel) @ 256 QAM at 6.952 Msys/s
Had liever stekker uit modem getrokken en gebeld naar Telenet helpdesk.
Modem kapot is conclusie van Telenet support lijn en hop een nieuwe modernere modem en de kous was af.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nochtans is die bij mij ook vervangen door een nieuwe (modem only).svermassen schreef:Die zouden inderdaad momenteel niet vervangen moeten worden. Deze zijn compatibel.
Ik ken de technische details van EuroDocsis 3.0 niet meteen... maar de nieuwe modem heeft 8 channels... de vraag is dus of de oude steeds dezelfde 4 kanalen gebruiken, of ze dit dynamisch kunnen instellen voor dergelijke modems voor een correcte spreiding.svermassen schreef:Bij het gebruik van 4 channels tot boven de 200 Mbps Down en 100 Mbps Up.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Volgens mijn.telenet zou dit Eurodocsis zijnRagdd schreef:Welke standaard gebruikt Telelenet?
Docsis of Eurodocsis?
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Kan iemand aub eens het 'modem only ' modeltype posten dewelke compatibel is met de nieuwe whoppa formule?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
CV6181E is de EMTA modem onlyfieldoxide schreef:Kan iemand aub eens het 'modem only ' modeltype posten dewelke compatibel is met de nieuwe whoppa formule?
Alvast bedankt.
@Ragdd
Normaal gesproken is dit een update van jouw installatie. De kosten hiervan worden dan ook gedragen door Telenet.
De dame in kwestie is wel fout geweest door een technicus te sturen, een installateur had dit ook gekunnen.
Moest die technicus toch met een HGW afkomen kan je hem altijd terugsturen voor een EMTA.
Laatst gewijzigd door mattionline 18 jun 2014, 10:44, in totaal 2 gewijzigd.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb hier de CH6643E hangen, dit is wel de 'all in' . Is dit het laatste type, compatibel met de nieuwe whoppa snelheden?
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Alle HGW modems van het type SVG6540E, CH6541E en CH6643E zijn compatibel.fieldoxide schreef:Ik heb hier de CH6643E hangen, dit is wel de 'all in' . Is dit het laatste type, compatibel met de nieuwe whoppa snelheden?
Bij de EMTA modems is enkel de CV6181E geschikt. Alle andere modems vallen terug op lagere snelheden.
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik heb ook een SBV6120E en die is toch compatible volgende de tweet die ik terug gekregen heb.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Allez? Als er 10 Whoppa-klanten op één node allemaal tegelijkertijd zware downloads tegen 160 Mbps binnentrekken, dan heb je theoretisch gezien 32 channel bonding nodig.r2504 schreef:Ik ken de technische details van EuroDocsis 3.0 niet meteen...
In de praktijk 160 Mbps per Whoppa-klant beloven met 4 channel bonding lijkt me net iets te veel overboeking...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is niet omdat je 4 channels "bond" dat er maar 4 channels zijn, laat staan welke dat zijn (al dan niet dezelfde als je buur).
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ze zijn met mij voeten aan het rammelen.
De SBV6120E is dus in de testperiode compatibel en nadien niet meer ???
Ik snap het echt niet meer ...
UPDATE
Effe gebeld.
Ze hebben toch een opdracht gemaakt om een nieuwe modem te gaan AFHALEN.
En datgene dat ik dus had, modem-only.
Ben eens benieuwd naar de facturatie achteraf ...
De SBV6120E is dus in de testperiode compatibel en nadien niet meer ???
Ik snap het echt niet meer ...
UPDATE
Effe gebeld.
Ze hebben toch een opdracht gemaakt om een nieuwe modem te gaan AFHALEN.
En datgene dat ik dus had, modem-only.
Ben eens benieuwd naar de facturatie achteraf ...
Om 7.45 SMS van Telenet dat technieker onderweg is naar me.
Om 8.15 uur aan de deur.
Deed mijn verhaal dat sinds de snelheidsverhoging van paar dagen geleden ik niet aan maximale snelheid zat maar +/- 108 Mbit en upload +/- 6 Mbit.
Zou rond de 200 Mbit moeten zitten met Fibernet XL abonnement.
En dat ik fora zag dat mensen met zelfde Motorola modem, zelfde probleem hebben.
En dat ik vermoed dat dit is omdat oude modem maar 4 kanalen kan gebruiken i.p.v. 8 van nieuwere modems.
Vroeg om modem te wisselen, maar geen homegateway, maar modem only.
Zei dat bij modem only je paar nadelen hebt, geen homespot (heb eigen 802.11ac WIFI router) en geen DLNA met digicorder.
Zei dat dit allemaal geen kwaad kon, liever modem only voor mij want zit met beter draadloos en betere router (Netgear Nighthawk).
Dan Motorola SBV6120E omgeruild naar CBN (eigenlijk ook Motorola) CV6181E.
Modem laten registreren en updaten en speedtest gedaan en 2 GB zitten downloaden van Usenet en zat nu aan 197 Mbit.
Technieker was duidelijk iemand die zijn job kende en wist waarover hij sprak en niet een halve garen zoals vorige technieker die als een klein kind zat te kijken hoe lichtjes op router en switches aan het pinken waren. Was gelijk eerste Kerstmis voor hem met al die flikkerende lichtjes.
En beste is dat ik niets moet betalen in tegenstelling wat Telenet helpdesk support wijf zei aan telefoon.
Raar mevrouw dat probleem opgelost is met een modem swap, nochtans zei uw raad van wijzen dat mijn oude modem het probleem niet was.
Super blij dat probleem opgelost is en snel.
Bedankt iedereen voor jullie input.
Om 8.15 uur aan de deur.
Deed mijn verhaal dat sinds de snelheidsverhoging van paar dagen geleden ik niet aan maximale snelheid zat maar +/- 108 Mbit en upload +/- 6 Mbit.
Zou rond de 200 Mbit moeten zitten met Fibernet XL abonnement.
En dat ik fora zag dat mensen met zelfde Motorola modem, zelfde probleem hebben.
En dat ik vermoed dat dit is omdat oude modem maar 4 kanalen kan gebruiken i.p.v. 8 van nieuwere modems.
Vroeg om modem te wisselen, maar geen homegateway, maar modem only.
Zei dat bij modem only je paar nadelen hebt, geen homespot (heb eigen 802.11ac WIFI router) en geen DLNA met digicorder.
Zei dat dit allemaal geen kwaad kon, liever modem only voor mij want zit met beter draadloos en betere router (Netgear Nighthawk).
Dan Motorola SBV6120E omgeruild naar CBN (eigenlijk ook Motorola) CV6181E.
Modem laten registreren en updaten en speedtest gedaan en 2 GB zitten downloaden van Usenet en zat nu aan 197 Mbit.
Technieker was duidelijk iemand die zijn job kende en wist waarover hij sprak en niet een halve garen zoals vorige technieker die als een klein kind zat te kijken hoe lichtjes op router en switches aan het pinken waren. Was gelijk eerste Kerstmis voor hem met al die flikkerende lichtjes.
En beste is dat ik niets moet betalen in tegenstelling wat Telenet helpdesk support wijf zei aan telefoon.
Raar mevrouw dat probleem opgelost is met een modem swap, nochtans zei uw raad van wijzen dat mijn oude modem het probleem niet was.
Super blij dat probleem opgelost is en snel.
Bedankt iedereen voor jullie input.