Beste Partners,
Zoals enigszins verwacht heeft Proximus gereageerd op de verschillende netwerkclaims die we de afgelopen dagen op onze website & in de verschillende media gemaakt hebben.
Daarom hebben we goed nieuws & minder goed nieuws…
· Het goede nieuws: we kunnen blijven claimen dat ons netwerk even goed is als dat van Proximus (zoals in de krant dit weekend)
· Het slecht nieuws: we kunnen niet claimen dat ons netwerk beter is als dat van Proximus, zoals dit weekend per abuis op de website gebeurde. Uit de rechtspraak die hieruit volgde is het ook niet meer toegestaan om de Q1 CommSquare resultaten te gebruiken zoals we deze tot op heden gebruikt hebben, en moeten we corrigerende actie ondernemen om deze communicaties te verwijderen.
Concreet moeten we alle materialen die verwijzen naar “beter” en naar de Q1 Commsquare resultaten verwijderen uit de winkels en van de websites voor vandaag 14u .
Voor de door Telenet aangeleverde POS materialen betekent dit het volgende: (overzicht in bijlage):
· Vernietigen: Vergelijkingstool (TE VERSCHEUREN)
· Uit de shop verwijderen: Mobile folder & retail folder (Mei en Juni)
· Uit de shop verwijderen: “Beter” A1 poster (Enkel geplaatst in de non-smartspot concepten)
· Uit de shop verwijderen: Interne netwerkcommunicatie die in de stockage/sociale ruimte zou moeten hangen, maar door sommige winkels in de shop werd geplaatst.
Niet alle materialen werden in alle winkels aangeleverd. Dus mogelijks is slechts een deel van de instructies voor jullie van toepassing.
Het te verwijderen materiaal graag nog niet vernietigen, gezien er nog een kans bestaat dat we dit blijvend kunnen gebruiken.
Naast de door Telenet aangeleverde POS materialen is dit ook van toepassing op jullie eigen creaties en websites. Bij twijfel, neem zeker contact op met uw accountmanager.
Bij het niet volgen van deze richtlijnen kan Proximus hoge dwangsommen afdwingen, dus graag jullie focus.
Om er voor te zorgen dat we naar onze klanten de komende weken de juiste boodschap kunnen brengen, zullen we aan de boodschap op zich niets veranderen. Ons netwerk is even goed als dat van Proximus. Om dit hard te maken gaan we niet meer verwijzen naar onze eigen CommSquare resultaten, maar gaan we verwijzen naar “Commsquare Q1 2014, zoals gepubliceerd op de website van Proximus”. Concreet:
· 3G-bereik buiten: 98,7%
· Aantal succesvolle oproepen (niet onderbroken): 97,6%
· 3G download snelheid: 7,8 Mbps
Alvast dank om hier de nodige focus en prioriteit aan te geven.
Telenet netwerk performance vs Proximus
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Da's altijd tof, zo interne copy/paste mails

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Sinds Dominique Leroy aan de top staat bij BGC heb ik de indruk dat er veel meer en sneller wordt aangevochten door Belgacom/Proximus (Correct in mijn inziens) dan toen Bellens er was.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 31 keer
Telenet mobile is en blijft gewoon slecht...
Hoor niets anders dan klachten van vrienden welke het hebben. Waar ze deze resultaten halen is me dan ook echt een raadsel..
[
Post made via mobile device ]
Hoor niets anders dan klachten van vrienden welke het hebben. Waar ze deze resultaten halen is me dan ook echt een raadsel..
[

- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Excuseer?
Ik ben 10 of 15 jaar zelfs tevreden klant geweest van Proximus. Maar sinds ik vorig jaar verhuisd ben naar mijn nieuwbouw had ik nog 0.0 ontvangst. En dit in een straal van 6 tot 7 km rond mijn woonplaats. Zelfs gewoon buiten in de tuin vielen gesprekken weg.
Daarmee de overstap naar Telenet gemaakt en ik ben echt heel erg tevreden. Nog geen enkele oproep onderbroken. In 95% van de gevallen heb ik 3G, daar waar ik soms wel meer merk binnen dat ik sneller overschakel op Edge tov Proximus. Nu tegenwoordig is op heel veel plaatsen WIFI, dus het stoort mij totaal niet.
Ik ben tevreden Telenet gebruiker, alhoewel dit bijna tegen mijn principes was
Maar het aanbod King 15€ + extra uitbreiding van 5€ per maand is gewoon super.
Ik ben 10 of 15 jaar zelfs tevreden klant geweest van Proximus. Maar sinds ik vorig jaar verhuisd ben naar mijn nieuwbouw had ik nog 0.0 ontvangst. En dit in een straal van 6 tot 7 km rond mijn woonplaats. Zelfs gewoon buiten in de tuin vielen gesprekken weg.
Daarmee de overstap naar Telenet gemaakt en ik ben echt heel erg tevreden. Nog geen enkele oproep onderbroken. In 95% van de gevallen heb ik 3G, daar waar ik soms wel meer merk binnen dat ik sneller overschakel op Edge tov Proximus. Nu tegenwoordig is op heel veel plaatsen WIFI, dus het stoort mij totaal niet.
Ik ben tevreden Telenet gebruiker, alhoewel dit bijna tegen mijn principes was

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Ja dafke, er zijn een paar plekken waar mobistar en base beter presteren dan proximus.
Hier doet mobistar het ook beter dan de 2 anderen, niet dat ik edge of zo in huis krijg, ik kan bellen. Maar meestal zit proximus er nog steeds kop en schouders boven.
Hier doet mobistar het ook beter dan de 2 anderen, niet dat ik edge of zo in huis krijg, ik kan bellen. Maar meestal zit proximus er nog steeds kop en schouders boven.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dafke ge moet eens de grens oversteken en kijken hoelang je zonder netwerk zit.
30 min komt heel vaak voor en heb al gezien van vrienden (moet toegeven 2x gezien) meer dan 4 uur zonder bereik
30 min komt heel vaak voor en heb al gezien van vrienden (moet toegeven 2x gezien) meer dan 4 uur zonder bereik
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat is een normale praktijk bij Telenet... De grens over, 20 min zonder verbinding. Zowel in het naar buiten rijden van ons land, of naar het terugkomen in ons land. Behoorlijk irritant als je dan een adres moet opzoeken. Met andere providers had ik dat probleem nooit maar... De rotslechte verbindingen van een jaar terug zijn op de meeste plaatsen een stuk beter geworden heb ik de indruk. In en rond Leuven alvast niets speciaals meer op te merken.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Het mooiste is als ge u van krommen aas gebaar, ge belt naar telenet
a meneer welke gsm heb je, een iphone, a meneer er is een bug met iphone
maar mevrouw/of meneer de telenet zit in een lumia a maar meneer dan ligt het zeker aan proximus. Want iedere operator gebruikt proximus in het buitenland we kunnen niet anders jajajaja daaraan ligt het, maar mevrouw da betwijfel ik , ik gebruik proximus en na paar seconden ontvangst, en als ik vraag aan de rezigers op de bus iedereen die niet bij telenet is heeft na enkele minuten ontvangst zowel mobistar base mv aldi talk carrefour dommel
tuut tuut tuut lijn verbroken
a meneer welke gsm heb je, een iphone, a meneer er is een bug met iphone
maar mevrouw/of meneer de telenet zit in een lumia a maar meneer dan ligt het zeker aan proximus. Want iedere operator gebruikt proximus in het buitenland we kunnen niet anders jajajaja daaraan ligt het, maar mevrouw da betwijfel ik , ik gebruik proximus en na paar seconden ontvangst, en als ik vraag aan de rezigers op de bus iedereen die niet bij telenet is heeft na enkele minuten ontvangst zowel mobistar base mv aldi talk carrefour dommel
tuut tuut tuut lijn verbroken

iphone 8+ : prox MUP