Extra laswerken?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Ik heb onlangs de bundel TV+internet besteld bij Belgacom. Op dit moment heb ik enkel internet (VDSL) via Scarlet.

Nu werd ik een aantal keer opgebeld (die ik niet heb kunnen beantwoorden) om een afspraak te maken voor de installatie terwijl ik dit zonder installatie besteld had. Een aantal keer proberen bellen naar het 0800 nummer maar telkens na ongeveer een half uur wachten opgegeven. Dan maar een online forumleer ingevuld (waar ik mijn nummer, dat ik niet heb of nog niet wist, via het 1924 nummer zelf te weten moest komen).

Weer opgebeld met de melding dat er laswerken moesten worden uitgevoerd. Dit is ingesproken op mijn voicemail dus ik heb niet kunnen vragen waarom dit moest gebeuren.
Ik vraag mij nu af wat ze nog moeten komen doen? En vooral waarom ik thuis zou moeten zijn voor werken aan de kabel op straat.
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Men wil gewoon komen controleren of alles in orde is en of de correcte stekker geplaatst is.

Nog maar zéér weinig BGC installaties geweten waar men NIET langskwam, het is een soort van gewoonte denk ik om toch even te komen kijken, zeker als er jaren geen aansluiting was...
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Als er sprake is van laswerken is er een probleem .... voor de lol komen ze niet, ik denk dat ze werk genoeg hebben zo al !
Het is niet omdat er een telefoonstopcontact er is dat er geen probleem "kan" zijn naar de straat toe !

Gaat het om een eengezinswoning ? gaat het om een appartementen gebouw ?

Reden genoeg waarom ze moeten langskomen .... als je moet thuis zijn kan dit zeggen dat er een probleem is tussen de buitenkabel
in straat en uw binnenkabel, dan moeten ze wel binnen geraken !

Voor de rest is het koffiedik kijken als men de reden niet kent ....
genksta
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2006, 20:38
Bedankt: 6 keer

Normaal wordt de technische situatie gewoon overgenomen van de scarlet lijn. Dus ROP poort en verspreiding (rechtstreeks koperpaar naar de klant toe) blijft hetzelfde. In sommige gevallen kunnen ze het paar niet gebruiken omwille dat de lijn bij de huidige operator nog niet tegoei is opgezegd? En moeten ze zogezegd via het 2de koperpaar binnenkomen maar deze gaat meestal over de lus (retourpaar), en dan moet deze rechtstreeks gelast worden. Ik vermoed dat het zoiets gaat zijn.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

De vraag is hoeveel dat dat grapje zal kosten, het zal in ieder geval niet goedkoop zijn. :x
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

9vd10 ziet die lasser dat er een actieve lijn is en laat die het gewoon aanpassen.
Maar inderdaad zoals hierboven gezegd, als de lijn nog niet is opgezegd zal het systeem het 2e paar kiezen en daaruitvolgend een lasopdracht aanmaken.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

@cyberbozzo, zou kunnen alleen @stef82 kan er "misschien" op antwoorden ....

1 - ofwel is Scarlet niet opgezegd = bestaand paar niet vrij.
werken buiten en binnen dan !
2 - ofwel word de lijn van Scarlet omgezet naar Belgacom maar is het paar een technisch probleem ....
nieuw paar binnensteken = werken buiten en binnen dan !
3 - ofwel is Scarlet opgezegd maar nog niet tot bij Belgacom geweten ....
Ter plaatse dan bekijken met Belgacom lasser = al dan niet nuttig om straat open te breken ?

In elk geval als er een lasser word gestuurd is het een "probleem" met de straatkabel !
In mijn tijd was 1 paar meer bijsteken = gratis voor een Belgacom lijn ?
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Contract met Scarlet is nog niet opgezegd omwille van de volgende reden:

Code: Selecteer alles

Huidige internetoperator: : Scarlet	

Ik geef Belgacom toestemming om mijn internetabonnement bij mijn huidige operator om te zetten naar Belgacom.
Let wel: u zal zelf uw internetcontract bij uw huidige operator moeten opzeggen. 
Tip: zeg uw contract pas op nadat Belgacom u de definitieve installatiedatum heeft meegedeeld.
Dit stond in de eerste mail en aangezien ik nog geen definitieve installatiedatum ontvangen heb heb ik dus mijn contract nog niet opgezegd.

Ik denk dat ik best morgen nog maar eens probeer de klantendienst te bereiken om zeker te zijn dat het niet hiervoor is.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Dat is dan de reden ....
Voor het systeem van Belgacom is het bestaande paar bezet en is die lijn niet opgezegd !
Alleen de rest is automatisch = het toekennen van een paar en wie die werken moet doen ....

Mondeling weten ze het bij Belgacom, je zal het er wel uitgelegd hebben wat je graag zou zien veranderen ....
Het enige wat zij dan konden doen is reeds iets doorgeven in de opmerkingen voor de dienst dat moet tussenkomen !

Wat bedoel ik met een opmerking ?
er word een werkbevel gemaakt, daar staan de werken voor de lasser in.
De lasser die kent het mondelinge verhaal niet, maar als op dat werkbevel in de opmerkingen al iets staat van:
klant gaat bestaande VDSL lijn bij OLO (Scarlet) opzeggen, paar komt vrij !

Voor de rest is het weer koffiedik kijken hoe het "systeem" gaat reageren !
Ik kan dan maar een raad geven, indien mogelijk zie dat je er kan zijn die dag samen met de lasser.
Laat hem de mail zien dat je hebt gekregen, 'dan zou hij' alles kunnen rechttrekken ....

Hoe iets simpel ........... :bang:
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Er zijn toch nog mensen met verstand bij Belgacom :).

Gisterenochtend telefoon gehad van de technische dienst in verband met de laswerken en of die wel nodig zouden zijn. Het probleem was dus inderdaad dat Scarlet nog geactiveerd was. Er is dus ergens iets misgelopen. Maar de laswerken zijn wel geannuleerd.
Nu moet de procedure wel volledig opnieuw gedaan worden. Ik ben eens benieuwd wat dat gaat geven.

Deze morgen ook een tevredenheidsonderzoek gekregen van Belgacom. :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”