Ik sta als zelfstandige hoofdzakelijk telefonisch in contact met mijn klanten.
Momenteel heb ik nog een Pro Leader abonnement bij Base dat ik nog dien om te zetten naar Pro Travel.
Hiermee bel ik onbeperkt naar mijn Belgische klanten. Ik heb momenteel geen vaste lijn of VoIP. Internet komt via Telenet, Business 80.
Vanaf September ga ik uitbreiden naar Zwitserland en ik ben dus op zoek naar een virtueel geografisch Zwitsers nummer zodat mijn Zwitsere klanten mij daarop kunnen bellen, al was het een lokale vaste lijn in Lausanne. Zonder extra (internationale) kosten voor hen dus.
Wat zijn daarvoor de beste mogelijkheden/provides?
Momenteel lijkt VoIP mij de beste oplossing?
Ik wil de oproep dan ofwel laten doorschakelen naar mijn Belgisch GSM nummer, ofwel kunnen opnemen via een app op mijn gsm.
Geen Skype want die laten niet toe dat een niet-inwoner een SkypeIn nummer koopt van een land.
FlyNumber leek me perfect, maar ook daar: Je moet een Zwitsers adres hebben voor ze je een nummer geven...
Out-going calls doe ik ofwel via mijn Belgisch GSM abbo (600min gratis bij Pro Travel om te bellen naar Europa), ofwel via de VoIP client.
Ik ben al een tijd bezig met zoeken en ik zie momenteel niet echt meer de bomen door het bos.
Basically, ik zoek een oplossing om een betrouwbaar lokaal Zwitsers nummer te hebben dat mijn klanten kunnen bellen waarna ik hen via mijn Android smartphone kan te woord staan (gsm-abbo of softphone app) via mijn bluetooth headset.
En dit liefst zonder dat het mij ettelijke honderden euro's per maand kost...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
thx