Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

@ ahrand : Je hebt verschillende mogelijkheden.

1. Andere technologie van internet, lees VDSL
2. Duurder abonnement van telenet
3. Hetzelfde behouden, maar extra data laten aanrekenen
4. Andere personen niet tot je netwerk toelaten
5. Wachten tot telenet een verhoging invoert en alles gewoon toelaten.
6. Je kinderen leren wat dataverbruik is en ze keuzes laten maken wat downloaden betreft.
7. ..............

Of een combinatie van voorgaande punten. :???:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

krisken schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag : hoe zie jij een gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Ga er maar vanuit dat Telenet (en bij uitbreiding andere providers) perfect weten wat een gemiddeld verbruik is.
Als Telenet merkt dat steeds meer mensen tegen de grenzen van de abonnementslimiet aanlopen dan zal Telenet hun abonnementen wel aanpassen want anders gaan ze klanten verliezen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klanten verliezen of ... klanten die zagen hierover een (betalende) upgrade geven.
Uiteraard weet Telenet goed genoeg wat het gemiddelde verbruik is.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Ga er maar vanuit dat Telenet (en bij uitbreiding andere providers) perfect weten wat een gemiddeld verbruik is.
Telenet weet dat... maar weten hun klanten dat ?

Blijkbaar zitten er daar nog altijd een hoop die voor de prijs van een kindermenu verwachten hun buik vol te eten !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik denk hem meer dat het probleem zit in het feit dat er geen "tussenabonnement" is. Je hebt Basic Internet met 100GB en je hebt Internet 120 met "vrij downloaden". Die internet 60 blijft dezelfde limiet aanhouden, maar de snelheid is iets groter.

Dat is alsof kiezen tussen het kindermenu en een 8-gangen menu. 't Is t ene of het andere.

Maar goed, ik denk dat we de TS inmiddels al tig keer hebben gezegd dat hij beter uitkijkt naar de concurrentie. De bal ligt dus in zijn kamp.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik volg dit topic al even. Het finale punt van het verhaal is inderdaad dat de TS moet kijken naar alternatieven. Echter daar wringt bij mij het schoentje. Ik verhuis binnen een maand of twee, en heb reeds grondig onderzoek gedaan naar de mogelijkheden daar. Ik moet echter tot de zure conclusie komen dat VDSL2 zo goed als onmogelijk is en ik dus aangewezen ben op een (voor mij) zeer duur telenet abonnement voor tv/internet. Ik vind dit écht zuur..
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Fliz schreef:Ik volg dit topic al even. Het finale punt van het verhaal is inderdaad dat de TS moet kijken naar alternatieven. Echter daar wringt bij mij het schoentje. Ik verhuis binnen een maand of twee, en heb reeds grondig onderzoek gedaan naar de mogelijkheden daar. Ik moet echter tot de zure conclusie komen dat VDSL2 zo goed als onmogelijk is en ik dus aangewezen ben op een (voor mij) zeer duur telenet abonnement voor tv/internet. Ik vind dit écht zuur..
Niet verhuizen ?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Wat is dat voor een reactie?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een zeer droge reactie, akkoord. Maar hoe droog en onzinnig deze voor jou mag zijn : hij heeft gelijk. Er zijn niet veel andere redenen dan of VDSL2 of kabel. En als het ene er niet is (of amper) dan moet je naar het tweede gaan.

Overigens : waarom denk je dat VDSL2 onmogelijk is? Kwestie van meer info te hebben...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Gecontroleerd met Edpnet. Zit op 1280 meter van dichtstbijzijnde "kastje", max profiel zou zelfs repair profiel zijn en digitale TV zou onwerkbaar zijn.

Edit: Ik vind het trouwens compleet absurd dat iemand niet zou verhuizen of een grote stap in zijn/haar leven niet zou zetten omdat er geen optimale internetverbinding is. :| Maar ja, daarvoor zit ik op het verkeerde forum denk ik :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik denk dat je dan inderdaad op een verkeerd forum zit. Ikzelf zit ook te kijken naar een grotere woonst dan nu, en controleer weldegelijk eerst de lijnsnelheid :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fliz schreef:Ik moet echter tot de zure conclusie komen dat VDSL2 zo goed als onmogelijk is en ik dus aangewezen ben op een (voor mij) zeer duur telenet abonnement voor tv/internet. Ik vind dit écht zuur..
Eigenlijk mag je blij zijn dat TN jou iets kan bieden... anders moet je gaan klagen in het BGC forum dat de ROP's te ver staan. En wat de prijs en het volume betreft... misschien liggen die niet ideaal... maar ze zijn dan ook voor iedereen bruikbaar en niet de groep die het geluk heeft dichtbij een ROP te wonen.

Ik zit trouwens nog verder van een ROP... ik ken je verhaal dus maar al te goed.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

100gb per maand zou toch voor de meeste mensen voldoende moeten zijn, als ik zie hoeveel toestellen er bij mij aanhangen, met hoeveel we geconnecteerd zijn soms..en er is ook regelmatig een filmpje die we streamen via iptv of xbmc , youtube, gamen etc...MAAR er wordt NIET gedownload! gemiddeld 100-150 gb en ik heb Whoppa...

Of je moet dmv nanobridges bij iemand anders een punt tot punt verbinding gaan opzetten, maar kost ook weer geld...

Nog een mogelijkheid is internet per sateliet, dat kan waarschijnlijk aan je nieuwe woonst, maar kost natuurlijk ook weer iets !

Snap eigenlijk die hele discutie niet voor een paar euro's waarschijnlijk worden op een andere manier veel meer geld uitgegeven, bespaar het daar, drink een pint of cocktail minder tijdens het weekend en je zit aan de zelfde uitgavestaat....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen) :).
Als je dus een gezin hebt met 5 personen (3 kinderen), dan heb je dubbel zoveel internet nodig dan een gemiddeld gezin.
Als deze personen dan allemaal internet gebruikers zijn (grote kinderen), dan is je verbruik waarschijnlijk het drie- of vier-voudige van het "gemiddeld" verbruik.

Dan heb je inderdaad het hoogste internet abbo nodig, toch? Of eentje met onbeperkt volume ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Zolang jij alles zal doen om ze nog meer volume te geven zullen ze dat nooit snappen.
Laat ze gewoon ondervinden dat het stopt... ze zullen wel leren er anders mee om te gaan (zo ging dat destijds met ons zakgeld ook).
En had de rest van jou gezin er dan ook last dat enkel jou spaargeld op was ?
r2504 schreef:Van het Facebooken gaan ze heus niet aan je limiet komen hoor !
Heb ik ook niet gezegd. Jij insinueert dat mijn kinderen te weinige echte sociale contacten hebben omdat ze teveel op het internet zitten, ik zeg dat dat juist oorzaak en gevolg omdraait, hoe meer contacten ze IRL maken, hoe meer ze er online gaan onderhouden. En daar Facebooken ze heus niet alleen mee, dat zijn enkel de ouders die dat doen.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

philippe_d schreef:Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen) :).
Als je dus een gezin hebt met 5 personen (3 kinderen), dan heb je dubbel zoveel internet nodig dan een gemiddeld gezin.
Als deze personen dan allemaal internet gebruikers zijn (grote kinderen), dan is je verbruik waarschijnlijk het drie- of vier-voudige van het "gemiddeld" verbruik.

Dan heb je inderdaad het hoogste internet abbo nodig, toch? Of eentje met onbeperkt volume ...
Je berekent het aantal potentiële aansluitadressen, dat ligt inderdaad ver van het een gemiddelde gezin dat internet heeft waar ik het over heb.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

laroyj schreef:100gb per maand zou toch voor de meeste mensen voldoende moeten zijn, als ik zie hoeveel toestellen er bij mij aanhangen, met hoeveel we geconnecteerd zijn soms..en er is ook regelmatig een filmpje die we streamen via iptv of xbmc , youtube, gamen etc...MAAR er wordt NIET gedownload! gemiddeld 100-150 gb en ik heb Whoppa...

Of je moet dmv nanobridges bij iemand anders een punt tot punt verbinding gaan opzetten, maar kost ook weer geld...

Nog een mogelijkheid is internet per sateliet, dat kan waarschijnlijk aan je nieuwe woonst, maar kost natuurlijk ook weer iets !

Snap eigenlijk die hele discutie niet voor een paar euro's waarschijnlijk worden op een andere manier veel meer geld uitgegeven, bespaar het daar, drink een pint of cocktail minder tijdens het weekend en je zit aan de zelfde uitgavestaat....
Wacht, eerst zeg je dat 100GB voldoende moet zijn voor nagenoeg iedereen om vervolgens te bewijzen dat je zelfs zonder downloaden al elke maand vlot boven de 100GB zit ?

Meer dan 10 euro per maand vind ik toch wel wat meer dan een "paar euro's"
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Telenet weet dat... maar weten hun klanten dat ?

Blijkbaar zitten er daar nog altijd een hoop die voor de prijs van een kindermenu verwachten hun buik vol te eten !
Aha, dus Telenet/de telecom firma's hebben het bij het rechte eind en het is de klant die altijd fout is ?
Propere redenering ! Echt klantgericht denken ...
Waarom bestaan er dan nog Telecom ombudsdiensten/helpdesken/dit soort fora ?
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

mailracer schreef:@ ahrand : Je hebt verschillende mogelijkheden.

1. Andere technologie van internet, lees VDSL
2. Duurder abonnement van telenet
3. Hetzelfde behouden, maar extra data laten aanrekenen
4. Andere personen niet tot je netwerk toelaten
5. Wachten tot telenet een verhoging invoert en alles gewoon toelaten.
6. Je kinderen leren wat dataverbruik is en ze keuzes laten maken wat downloaden betreft.
1. Ik kijk VDSL nog eens na, maar zoals gezegd, mijn vorige belevenissen met Belgacom waren zwaar teleurstellend
2. Probeer ik te vermijden daar ik denk dat het 'gemiddelde' abo van Telenet genoeg moet zijn voor het gemiddelde gezin van België, zo laten ze het tenminste toch uitschijnen
3. zie 2.
4. Zijn trekken mijn internet echt niet leeg, ze hangen er enkel af en toe hun Smartphone maar eens aan
5. Voila, daar zijn we, ik probeer bewustzijn te creëren bij Telenet/Userbase dat hun gemiddeld abo hun gemiddelde klant niet (meer) dekt en dat dat alleen maar erger gaat worden.
6. Deed ik, het blijven kinderen, zoiets komt wel met de leeftijd
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
krisken schreef:r2504 : even uit pure nieuwsgierigheid : wat versta jij dan onder gemiddeld gezin qua samenstelling en IT zaken in huis?
Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen) :).
Als je dus een gezin hebt met 5 personen (3 kinderen), dan heb je dubbel zoveel internet nodig dan een gemiddeld gezin.
Als deze personen dan allemaal internet gebruikers zijn (grote kinderen), dan is je verbruik waarschijnlijk het drie- of vier-voudige van het "gemiddeld" verbruik.

Dan heb je inderdaad het hoogste internet abbo nodig, toch? Of eentje met onbeperkt volume ...
Waar haal jij deze cijfers vandaan? Want bedrijven hebben ook een adres ;) En dan zwijg ik nog over koten etc...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Soit, om de discussie niet verder aan te wakkeren : je mag mij steeds bvb per pm je adresgegevens laten weten. Ik kan wel eens kijken wat er bij jou thuis mogelijk is.

Laat ook even weten welke producten je wilt (tv internet vaste telefonie). We geraken er wel aan uit! :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:Aha, dus Telenet/de telecom firma's hebben het bij het rechte eind en het is de klant die altijd fout is ?
Als producent ben je nu éénmaal vrij je product te definieren en te prijzen zoals jij dat wil.

Als consument ben jij eveneens vrij om daar al of niet op in te gaan.

Anders wil ik ook een iPhone aan 150 euro, een OLED TV aan 500 euro, een BMW 5 aan 10.000 euro, ...
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 535
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

Er wordt hier weer de schijn gewekt dat VDSL per definitie een marginale snelheid heeft t.o.v. Whop. Natuurlijk kan je pech hebben met de afstand tot de ROP (zoals ik) en aangewezen zijn op Telenet. Maar in het Belgacomforum en in mijn kennissenkring zijn evengoed mensen te vinden die 50 mbps halen en binnenkort minstens 70 mbps. Je moet dan wel de moeite doen om even een adrescheck te doen.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Het blijft in ieder geval wel nodig om de formules van telenet te herzien wat datalimiet betreft. Want de gemiddelde gebruiker heeft meer data nodig voor streaming en on-line spel aankopen die meerdere Gigabytes in beslag nemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:
philippe_d schreef:Een gemiddeld gezin in België bevat 2.4 personen (er zijn 11 miljoen inwoners, en 4.6 miljoen adressen) :).
Waar haal jij deze cijfers vandaan? Want bedrijven hebben ook een adres ;) En dan zwijg ik nog over koten etc...
Dat zijn natuurlijk benaderende cijfers en geen exacte wetenschap.
En als Telenet of Belgacom het hebben over het gemiddelde verbruik (per aansluiting), dan tellen de bedrijven en koten her ook mee (en die trekken het gemiddelde zelfs op).

Maar als je het iets wetenschappelijker wilt:
Het gezin "bestaat uit een persoon die gewoonlijk alleen leeft, ofwel uit twee of meer personen die, al dan niet door familiebanden verbonden, gewoonlijk eenzelfde woning betrekken en er samenleven".

Het gemiddelde aantal personen per gezin wordt berekend door de totale bevolking te delen door het aantal gezinnen (afgezien van de collectieve gezinnen: kloostergemeenschappen, bejaardentehuizen...).

België - Omdat er sinds 1970 jaarlijks een daling van het gemiddelde aantal personen per gezin opgetekend wordt, en de bevolking traag toeneemt, stijgt het aantal gezinnen (zie figuur 2). In 2005 bestond een gezin in België uit gemiddeld 2,35 personen (*) tegenover 2,98 personen in 1970. De Belgische bevolking groeit sinds 1970 in een gemiddeld tempo van 0,3 % per jaar. Zo is ze met 10 % gestegen tussen 1970 en 2007 en met 6,4 % tussen 1990 en 2007. Het aantal gezinnen stijgt sinds 1970 in een sneller tempo dan de bevolking. Er was een toename van 37,3 % tussen 1970 en 2005 en van 12,1 % tussen 1990 en 2005.
Cijfer van 2005, tendens dalend (dus in 2014 nog een stukje onder de 2,35 ...).
Mijn schatting op de vorige pagina was er dus niet ver naast :-) .

bron: http://www.plan.be/websites/tfdd_88/nl/ ... ite74.html
grafiek: http://www.plan.be/websites/tfdd_88/nl/ ... te7a19.gif
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Om hier alles wat in perspectief te zetten:


Internet-only:
Nederland:
UPC: 50/2,5 voor 36.50 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Ziggo: 30/3 voor 39.95 euro de maand, wel met TV bij (ongelimiteerde trafiek)

Frankrijk:
Numericable: 100/? voor 27.90 euro de maand, wel met TV erbij (ongelimiteerde trafiek)

Duitsland:
Kabel Deutschland: 20/1 voor 19.9 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Unitymedia: 10/1 voor 18 euro de maand (50/2.5 is 23 euro) (ongelimiteerde trafiek)

UK:
Virgin Media: 50/? voor 32.64 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)

Om nog maar te zwijgen over DSL

Heeft iemand het patroon al door?

En een ding dat ik mij echt afvraag; Hoe komt het dat telenet hier limieten hanteert terwijl het gros van ander coax aanbieders dat niet doen?
Technisch aspect? Ja nodes kunnen overbelast raken, maar dat gaat evengoed in het buitenland. Meer nodes plaatsen het het netwerk zo ontlasten kost geld.
Dus dan zou ik denken dat telenet niet veel wil investeren in het netwerk (goed voor de winst).

Gebrek aan concurrentie? Ik denk het wel, (al heb je in andere landen ook op veel plekken een kabel monopolie doordat 4Mbps ADSL niet echt concurrentie is)
(of een gebrek aan mensen die realiseren dat (deftige) VDSL een goed alternatief is.
Dus als er nu wat FTTH het concurrentieveld zou komen omroeren... :roll:
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

jantje81 schreef:Je kan het ook anders bekijken... misschien is 100GB voor basic wel relatief veel.
Wat mij betreft is
Basic: 50GB
Internet 60: 100GB
Internet 120: vrij downloaden.

.
Kan het nog gekker, anno 2014..
Kom, we gaan nog een stapje verder, waarom niet

Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Wat mij betreft is

Basic: 10GB
Internet 60: 20GB
Internet 120: 50gb

de klagers moeten maar naar vdsl gaan, zo is het altijd al geweest, en zo zal het altijd blijven :twisted: :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Cijfer van 2005, tendens dalend (dus in 2014 nog een stukje onder de 2,35 ...).
Da's iets helemaal anders dan 3 kinderen en vriendjes erbij hé... ik denk dat het daarmee ook duidelijk is dat Whop niet echt de juiste formule is.

De persoon zal dus moeten beslissen welke die wel is... en als volume echt zo enorm belangrijk is dan kan zelfs die 1250m van de ROP geen probleem zijn.
kaarsenbril schreef:Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Ik denk niet dat iemand dat geschreven heeft... maar je kan niet verwachten voor niets op de eerste rij te zitten.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 02 jun 2014, 22:32, in totaal 1 gewijzigd.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

AndRo555 schreef:Om hier alles wat in perspectief te zetten:


Internet-only:
Nederland:
UPC: 50/2,5 voor 36.50 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Ziggo: 30/3 voor 39.95 euro de maand, wel met TV bij (ongelimiteerde trafiek)

Frankrijk:
Numericable: 100/? voor 27.90 euro de maand, wel met TV erbij (ongelimiteerde trafiek)

Duitsland:
Kabel Deutschland: 20/1 voor 19.9 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)
Unitymedia: 10/1 voor 18 euro de maand (50/2.5 is 23 euro) (ongelimiteerde trafiek)

UK:
Virgin Media: 50/? voor 32.64 euro de maand (ongelimiteerde trafiek)

Om nog maar te zwijgen over DSL

Heeft iemand het patroon al door?

En een ding dat ik mij echt afvraag; Hoe komt het dat telenet hier limieten hanteert terwijl het gros van ander coax aanbieders dat niet doen?
Technisch aspect? Ja nodes kunnen overbelast raken, maar dat gaat evengoed in het buitenland. Meer nodes plaatsen het het netwerk zo ontlasten kost geld.
Dus dan zou ik denken dat telenet niet veel wil investeren in het netwerk (goed voor de winst).

Gebrek aan concurrentie? Ik denk het wel, (al heb je in andere landen ook op veel plekken een kabel monopolie doordat 4Mbps ADSL niet echt concurrentie is)
(of een gebrek aan mensen die realiseren dat (deftige) VDSL een goed alternatief is.
Dus als er nu wat FTTH het concurrentieveld zou komen omroeren... :roll:

eindelijk iemand die mijn mening deelt:

ieder abo zowel basic als het grootste dient zonder volumelimiet te zijn. Prijssettings kunnen dan gemaakt worden op basis van snelheid. Zo is het overal in landen met concurrentie
Hoe kan trouwens netflix, streaming tv en dergelijke ooit concurentieel worden in Vlaanderen, als je altijd het duurste abo moet
kiezen voor je zo een dienst kan gebruiken. Het eventuele prijsvoordeel van die dienst betaal je 5dubbel terug aan het geldhongere Telenet. Ik denk dat het tijd wordt dat het bipt ingrijpt !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaarsenbril schreef:ieder abo zowel basic als het grootste dient fup te zijn.
Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen.

Trouwens misschien moet je ook eens vermelden wat de beschikbaarheidsgraad is in de betreffende landen... zelfs in Belgie lukt het ons niet.
kaarsenbril schreef:zo is het overal in landen met concurrentie
En evenzeer in Belgie... tal van xDSL providers met FUP... wat is je probleem dus ?
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

r2504 schreef:
kaarsenbril schreef:Misschien zijn de volumes bij Telenet in het geheel te hoog
Ik denk niet dat iemand dat geschreven heeft... maar je kan niet verwachten voor niets op de eerste rij te zitten.

jantje81 beweert dat 100 gb voor basicinternet teveel is, kon het niet laten om wat sarcastisch te reageren :angel:
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

op aanraden ik deed even een lijntest voor VDSL :
UPLOAD 648.00 Kbps
DOWNLOAD 9.04 Mbps
Dat zijn bijna Telenet smallband snelheden ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maar wel met een FUP ... maar je wil natuurlijk alles :-)
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen.
Je begrijpt er niet veel van,
een commercieel bedrijf beslist wat de klanten willen,
als er veel weggaan of de klagers de overhand krijgen, ...
verandert het.
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

r2504 schreef:Maar wel met een FUP ... maar je wil natuurlijk alles :-)
Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Meer niet, ik wil geen iPhone aan 150 euro, een OLED TV aan 500 euro, een BMW 5 aan 10.000 euro want zo adverteren die dat ook niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:een commercieel bedrijf beslist wat de klanten willen,
Het probleem is dat velen denken dat ze "DE KLANT" zijn... de referentie voor gans Belgie.

Spijtig genoeg is dat meestal NIET zo, zeker niet op technische websites en al zeker niet op websites zoals Tweakers bv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ahrand schreef:Ik wil wat Telenet belooft: dat het internet voor een gemiddeld gezin (= gemiddeld abo) 'plezant' is.
Hopelijk besef je ondertussen dat 5 (of 7 met twee vriendjes erbij) heel wat anders is dan het gemiddelde van 2.34 !

Jou gezin is dus meer dan dubbel zo groot dan het gemiddelde gezin...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

@ahrand
ohja, het is in ons Belgenlandje mss duurder dan in de ons omliggende landen maar al bij al is alles duur geworden, en als je als je het geld hebt om laptops, tablets, smartphones, een psp3 etc te kopen vind ik niet dat er dan moet gezaagd worden over een maandelijkse vaste kost om probleemloos op het net te kunnen.

ik wil niet zonder internet vallen, en betaal naast whoppa, met de glimlach nog extra 26 euro voor belgacom vdsl2 basic,enkel als backup, betaal nog eens voor mijn B39 met 2Gb mobiel etc , wat kan je daar nu nog mee kopen...enfin.... en ja ik zit iets over de 100gb, het is een feit, geen probleem, heb ik nog meer nodig kzal wel een beetje bijbetalen...
10 jaar terug kregen we 10gb en moest ik elke maand bijbetalen , ik nam toen het toppakket en ja Telenet en de andere providers gaan idd de markt gaan volgen en wanneer blijkt dat een bepaald volume niet meer volstaat gaan ze dit wel verhogen...
waarom er enkel in BELGIE EEN LIMIET IS EN ELDERS NIET? mss afspraken tussen de providers ? Voor de meeste formules volstaan de formules voor normaal gebruik..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

kaarsenbril schreef:
AndRo555 schreef:...

eindelijk iemand die mijn mening deelt:

ieder abo zowel basic als het grootste dient zonder volumelimiet te zijn. Prijssettings kunnen dan gemaakt worden op basis van snelheid. Zo is het overal in landen met concurrentie
Hoe kan trouwens netflix, streaming tv en dergelijke ooit concurentieel worden in Vlaanderen, als je altijd het duurste abo moet
kiezen voor je zo een dienst kan gebruiken. Het eventuele prijsvoordeel van die dienst betaal je 5dubbel terug aan het geldhongere Telenet. Ik denk dat het tijd wordt dat het bipt ingrijpt !
Zin in een glasvezel startup? :wink:
r2504 schreef:
kaarsenbril schreef:ieder abo zowel basic als het grootste dient fup te zijn.
Moet, moet, ... dat zal een commercieel bedrijf wel zelf beslissen. zou de (gezonde) marktwerking moeten voor zorgen.
FTFY
r2504 schreef: Trouwens misschien moet je ook eens vermelden wat de beschikbaarheidsgraad is in de betreffende landen... zelfs in Belgie lukt het ons niet.
kaarsenbril schreef:zo is het overal in landen met concurrentie
En evenzeer in Belgie... tal van xDSL providers met FUP... wat is je probleem dus ?
FTTH is een gedogen concurrent in sommige landen (nederland bijvoorbeeld)
Wat als een groot bedrijf hier morgen stad per stad, dorp per dorp 1000/1000Mbps connecties (ongelimiteerd, vanzelfsprekend) oplevert voor 55 euro per maand? Telenet zou zen limieten snel schrappen hoor. Dat is het verlies aan klanten niet waard.


Overigens ben ik mijn verbruik van de voorbije maanden aan het bijhouden. Per maand komt dat op 500 a 700GB uit, en dat is met een gezin van 5.

laroyj schreef:@ahrand
ohja, het is in ons Belgenlandje mss duurder dan in de ons omliggende landen maar al bij al is alles duur geworden, en als je als je het geld hebt om laptops, tablets, smartphones, een psp3 etc te kopen vind ik niet dat er dan moet gezaagd worden over een maandelijkse vaste kost om probleemloos op het net te kunnen.
Groot probleem hier. Er is in vlaanderen geen consumenten aanbod dat meer als 70Mbps biedt en probleemloos surfen geeft.

(VDSL lijnen gaan stapelen is al weinig "consumer oriented" aan, om nog maar te zwijgen over de prijs.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”