WiFi dekking op afstand van B-Box 2

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Thiebout
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dag iedereen,

Thuis heb ik in de living beneden een toekomende kabel van Belgacom. Hier sluit ik zowel m'n B-Box 2 als TV Decoder aan.
De B-Box 2 zendt een draadloos netwerk uit. Momenteel hangt via Ethernet nog een AirPort Express b/g/n (vorige generatie) hieraan verbonden. Deze zendt op zichzelf ook een ander draadloos netwerk uit met het signaal van de Belgacomkabel.

Met de signalen van de B-Box 2 b/g kan ik 1/2 verdiepingen hoger nog net het signaal opvangen. Het signaal van de AirPort Express b/g/n is al heel moeilijk op te vangen op het 1e verdiep.

Twee verdiepingen hoger heb ik een Ethernetadapter geïnstalleerd om het televisiesignaal door te sturen. Op dit systeem kan ik in principe ook een Ethernetkabel aansluiten. Wanneer ik een netwerk probeer op te zetten met de AirPort Express van beneden lukt dit echter niet.

Begrijp ik goed dat upgraden naar een B-Box 3 b/g/n een slechte oplossing zou zijn aangezien het netwerk op het 1e verdiep dan al amper nog zal werken? Verder liggen er geen kabels of zijn er geen aansluitingen voorzien. Ik weet dat WiFi repeaters ook niet de beste oplossing zijn.

Wat raden jullie mij aan om te doen of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Thiebout
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Heb je echt geen mogelijkheid om een cat 5e kabel te trekken, want dit zou in jouw geval volgens mij toch de beste oplossing zijn.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Thiebout
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb je echt geen mogelijkheid om een cat 5e kabel te trekken, want dit zou in jouw geval volgens mij toch de beste oplossing zijn.
Dat heb ik al overwogen maar is helaas echt geen optie..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Thiebout schreef:Twee verdiepingen hoger heb ik een Ethernetadapter geïnstalleerd om het televisiesignaal door te sturen. Op dit systeem kan ik in principe ook een Ethernetkabel aansluiten. Wanneer ik een netwerk probeer op te zetten met de AirPort Express van beneden lukt dit echter niet.
Kan je eens iets duidelijker omschrijven wat je juist probeert te bereiken, en wat niet lukt?
Wat bedoel je met een Ethernetadapter? Wat bedoel je met een "netwerk opzetten met de AirPort Express?

Als ik het goed begrijp:
  • - je hebt een stel Homeplugs om je TV signaal door te sturen naar de 2de verdieping?
    - je probeert hier internet te krijgen door je Airport Express op de Homeplug aan te sluiten?
Dit kan normaal niet werken, gezien je B-box2 gescheiden netwerken heeft voor Internet (LAN 1+2) en TV (LAN 3+4)
Tenzij je B-box2 in "fully routed" mode staat.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Thiebout
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2013, 20:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Het doel is om een stabieler netwerk te krijgen op de eerste en tweede verdieping. Met de huidige situatie is het nogal moeilijk om rechtstreeks vanop de 2e verdieping signaal te ontvangen. Meestal moeten we nu naar het eerste verdiep om daar te verbinden. Ik ben dus op zoek naar mogelijke oplossingen. De eerste optie zou zijn om m'n B-box om te ruilen voor de nieuwste variant (b/g/n).

Dit is de Ethernetadapter/Powerline waar ik het over heb: http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... netadapter

Met een WiFi netwerk opzetten met de Express bedoel ik dus gewoon dat deze signalen uitstuurt voor een netwerk. Ik heb op deze AirPort via AirPlay boxen aangesloten.

Begrijp ik goed dat het wel mogelijk kan zijn internet signalen door te sturen via de powerline als ik m'n Bbox in "fully routed" modus plaats?

Als er nog iets niet duidelijk is, geef maar door.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”