Wanneer krijgt basic internet meer volume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Op 24 juni eerstkomende zal het twee jaar zijn dat basic internet blijft steken op 100gb...

Nu kan je toch niemand meer wijsmaken dat de volumenoodzaak de afgelopen 2 jaar niet toegenomen is...

De afgelopen 2 jaar is er veel veranderd: content is HD geworden, streaming media is schering en inslag geworden,
websites zijn zwaarder, updates groter etc.....

Telenet belooft nochtans jaarlijks de abo's aan te passen aan de huidige noden. Zijn ze dit vergeten, of hebben ze zomaar een
jaartje overgeslagen, gaan ze nog een jaartje overslaan ??

Hopelijk leest Telenet mee, en doet men iets hieraan!!
Laatst gewijzigd door kaarsenbril op 28 mei 2014, 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Jaarlijks aanpassen? Alleen de prijs ja :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dit heet "upsellingwaarde" creeeren. Dat wil zeggen: biedt een standaardproduct, maar biedt meer bij een duurder abonnement.

M.a.w.: je dient een duurder abonnement te nemen voor meer volume, en iets meer dan 40 euro duurder wil je meer volume.

Bij Belgacom en andere operatoren op DSL heb je voor minder geld veel meer volume.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Maar geen gegarandeerde snelheid en hoe dan ook mogelijks trager, en Internet Start en Basicnet zijn beide quasi dezelfde producten. En zo is't natuurlijk altijd een afweging :).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het is al vaak gezegd dat de abo's bij Telenet eigenlijk duur zijn voor wat je maar krijgt. Ook het feit dat een middenklasse abo ontbreekt. Basic is eigenlijk net hetzelfde als Whop, alleen meer snelheid, maar meer snelheid alleen is voor veel mensen net niet de moeite om over te stappen naar Whop. Ook het prijsverschil tussen basic en Whoppa en ineens 50% meer betalen... Ik vind het een gemiste kans van Telenet om geen optie voor onbeperkt volume te kunnen nemen bij pakweg Whop voor een prijs die toch lager ligt dan Whoppa.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

iRockabizzydilly schreef:Maar geen gegarandeerde snelheid en hoe dan ook mogelijks trager, en Internet Start en Basicnet zijn beide quasi dezelfde producten. En zo is't natuurlijk altijd een afweging :).
Particuliere abonnementen kennen geen gegarandeerde snelheden. Nooit.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Je weet best wat ik bedoel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kaarsenbril schreef:De afgelopen 2 jaar is er veel veranderd: content is HD geworden, streaming media is schering en inslag geworden, websites zijn zwaarder, updates groter etc.....
Allemaal waar, maar ... het gemiddeld internet verbruik in België ligt denk ik rond de 30 GB/lijn.
Gemiddelden zeggen natuurlijk niets, maar als je de klassieke "80/20" regel toepast (waarbij je ervan uitgaat dat 20% van de grootste verbruikers verantwoordelijk zijn voor 80% van het volume), dan zou je ook kunnen concluderen dat 80% van de klanten zelfs toekomen met <5 GB/maand!

Waarom zouden de providers dan de volumes moeten optrekken van hun laagste abbo's?
Voor de meeste mensen (> 90%) is 100 GB ruim voldoende! We moeten toch wat realistisch blijven.

Ikzelf ben een "gemiddelde" (niet professionele) gebruiker: PC staat gans de dag aan, surfen, UB modereren :), mailen, foto's versturen, smart TV, af en toe youtube ... Mijn vebruik ligt rond de 35 GB (29 GB down, 6 GB up).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Stel: Binnenkort komt netflix met een aanbod in Belgie, en ik stream 4K beelden naar mijn tv.
Een 4k stream neemt +/- 20MBIT in beslag. (2.5MB/s)
Ik kijk gemiddeld 2 aflevering van een serie per dag

Stel dat ik dit 22 dagen in een maand kijk = 22dagen * 7200s * 2.5MB = 396GB
Dan heb ik maar 1 TV, en geen kinderen die naar films kijken op netflix.

Zelfs al kijk ik gewoon HD, dan zit ik ook al aan 100GB en heb ik nog geen minuut op internet doorgebracht. (relatief gezien 8) )


Dat is toch pure concurentievervalsing aangezien ze zelf Rex en Rio hebben?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dit is inderdaad de manier van Telenet voor hun produkten rex en Rio te promoten,daar valt niet zoveel aan te doen,en dat zal maar beginnen te veranderen als er nog andere providers op de kabel kunnen komen.Mobistar doet alvast pogingen om de kabel open te breken,dit zou dan ten vroegste tegen het jaareinde zijn.Als U kan genieten v/e deftige VDSL lijn heeft U ook de mogelijkheid om nu al een andere provider te nemen.Tot op heden stelt dit probleem bij u nog niet,aangezien Netflix er nog steeds niet is in belgie.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Het zou mij niet verbazen dat de DSL providers ook limieten gaan opleggen bij hun "onbeperkt volume abo"
Geen enkele provider kan het aan dat de gemiddelde gebruiker opeens >10x download (zonder meer te betalen en nog erger, ten koste gaat van hun eigen tv-formules)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

er zijn genoeg dsl providers die geen tv formules hebben
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Telenet biedt zelf geen 4k content aan. dus je vergelijking gaat niet op...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

philippe_d schreef:Waarom zouden de providers dan de volumes moeten optrekken van hun laagste abbo's?
De belangrijkste reden is netneutraliteit en de vrije digitale markt. Telenet biedt onbeperkte video on demand aan via hun gesloten Digibox-netwerk terwijl andere bedrijven vergelijkbare video on demand via het gewone internet aanbieden.
beont schreef:Dat is toch pure concurentievervalsing aangezien ze zelf Rex en Rio hebben?
Volledig akkoord.

Langs de andere kant heb je als consument gelukkig wel nog de mogelijkheid om voor onbeperkt internet en smart devices te kiezen die compatibel zijn met een hele reeks video on demand diensten zoals Youtube, Netflix, Videoland, Amazon Instant Video, Mubi,etc...
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Telenet biedt zelf geen 4k content aan. dus je vergelijking gaat niet op...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Er staat ook een vergelijking met HD erbij...

Ik ben in ieder geval aan het wachten op Mobistar hun aanbod. Niet zozeer dat ik momenteel een probleem heb met het volume, maar puur uit principe mbt. vrijheid. ADSL/VDSL is nog een optie, maar hier haal ik momenteel niet meer dan 20mbit, dus ik kijk nog even de kat uit de boom :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:De belangrijkste reden is netneutraliteit en de vrije digitale markt. Telenet biedt onbeperkte video on demand aan via hun gesloten Digibox-netwerk terwijl andere bedrijven vergelijkbare video on demand via het gewone internet aanbieden.
Netneutraliteit (welke geen wet is in Belgie voor zover ik weet) heeft hier niets mee te maken... TN z'n on-demand aanbod is via DVB-C en dus een totaal andere technologie.
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik was tot eergisteren een Basic gebruiker. Ik moest elk maand 40GB bijkopen omdat ik niet toekwam met de 100GB volume, dus betaalde ik 46€/maand. Dan ben ik gaan kijken op de Telenet site of er toch iets bestaat dat bij mij past. I vond all consumer producten die ongelimiteers volume hebben te duur. Dan ben ik gaan kijken bij de business producten en zo Business 80 ontdekt met 80MBps down & 6Mbps up en een volume van 500GB/maand. Kostprijs? 46€/maand. Hetzelfde wat ik betaalde voor 140GB/maand met alleen 30Mbps down en 3Mbps up.

Dan dacht ik: dit is perfect voor mij. Ik kon Business 80 niet bestellen online omdat ze vragen voor BTW nummers en naam van bedrijf. Dus heb ik Telenet opgebeld en in 3 minuten tijd had it mijn abonement naar Business 80 geupgrade voor hetzelfde geld.

Nu be ik uiterst happy met niet alleen de snelheid, maar ook met de volume die meer is dan ik verbruik per maand, maar toch heel goed is om te hebben in geval ik het nodig heb.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Is dat niet 46 euro exclusief btw?
Dus 55,66 incl btw?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

froggy ben je dan niet 21% btw vergeten die business is 46,90 + 21% dus 56,75 euro.

[edit]

damm krisken ;)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

froggy1 schreef:Ik was tot eergisteren een Basic gebruiker. Ik moest elk maand 40GB bijkopen omdat ik niet toekwam met de 100GB volume, dus betaalde ik 46€/maand. Dan ben ik gaan kijken op de Telenet site of er toch iets bestaat dat bij mij past. I vond all consumer producten die ongelimiteers volume hebben te duur. Dan ben ik gaan kijken bij de business producten en zo Business 80 ontdekt met 80MBps down & 6Mbps up en een volume van 500GB/maand. Kostprijs? 46€/maand. Hetzelfde wat ik betaalde voor 140GB/maand met alleen 30Mbps down en 3Mbps up.

Dan dacht ik: dit is perfect voor mij. Ik kon Business 80 niet bestellen online omdat ze vragen voor BTW nummers en naam van bedrijf. Dus heb ik Telenet opgebeld en in 3 minuten tijd had it mijn abonement naar Business 80 geupgrade voor hetzelfde geld.

Nu be ik uiterst happy met niet alleen de snelheid, maar ook met de volume die meer is dan ik verbruik per maand, maar toch heel goed is om te hebben in geval ik het nodig heb.

super .... is dat excl btw of incl ?

Ik kom met mijn 100GB basic internet zelf niet echt meer toe ....

Ik zit voor de xDSL providers net in het midden achteraan de 'loop' die door onze wijk loopt .... weet hun wijkkast staan, mijn huis is er 't verst van af :(

Mijn ma baat twee studentenkotten uit in Gent en het grootste, een herenhuis mt een prachtig vernieuwde gevel, balkon en ruiten heeft fibernet, ze betaalt volgens mij maar 47 euro en FUP ... dat abbo kan je dus niet meer krijgen tegen die prijzen helaas.

Spijtig dat we nu maar 500GB krijgen voor dat bedrag. Is dat 1 TB met nachtsurfen trouwens ?
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Tomsworld schreef:froggy ben je dan niet 21% btw vergeten die business is 46,90 + 21% dus 56,75 euro.

[edit]

damm krisken ;)
Dat kan goed zijn maar er staat niks op hun websize over excl/incl BTW. Ook al is het 56€/maand, ik kan er mee leven. Toen ik op Basic zat, betaalde ik some 63€ omdat niet alleen mijn extra volume op was maar ook omdat ik gekozen had om op volle snelheid te surfen en er voor moest betalen. Dus ik heb 3 keer dit jaar 63€ moeten betalen of ander moest ik leven op smallband totdat ik een reset kreeg.

PS: naar mijn schatting, mijn gemmideld verbruik is 250-300GB/maand als ik alles tel wat ik per maand wil downloaden/uploaden. Dit kon ik nooit doen op Basic
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Is sowieso excl BTW en dus inderdaad 56 EUR (ik had deze), en inderdaad 1TB met nachtsurfen.
mavi
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2011, 08:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik snap het upsell principe hier van Telenet, maar komaan,... 100GB is er op nog geen week door voor iemand die bijvoorbeeld een backup draait naar diensten als Crashplan of Backblaze, en dan heb ik het niet eens over normaal gebruik van tegenwoordig voor streaming radio, TV,...

Dat men deze abonnementen niet voorziet van een middenklasse abo is onbegrijpelijk. De snelheid is belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste, dat is vooral NIET op smallband vallen.

Mensen op smallband zetten om ze meer geld afhandig te maken is toch geen business strategie meer anno 2014? Overtuig de klanten liever om meer te betalen voor betere, snellere service met een hoge limiet of helemaal geen limiet.

Ik ben al even naar een alternatief aan't zoeken bij zowat alle providers, maar het Telenet aanbod blijft totaal te hoog geprijsd voor een connectie die dan nog compleet afgeblokt wordt op poortniveau ook. Da's gewoon niet meer van de tijd, dat was het al niet meer in 2004 eerlijk gezegd...
Bitmessage = BM-2cUc61e3zmqTEXVE2q3UBCRMwbaFGWJucP
Internet = Scarlet VDSL2 (46 Dwn | 3,5 Up)
GSM = Mobile Vikings
Phone = WeePee
No TV since 2007
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mavi schreef:maar komaan,... 100GB is er op nog geen week door
Wat begrijp je niet aan het woord "basic" ?
mavi schreef:Dat men deze abonnementen niet voorziet van een middenklasse abo is onbegrijpelijk.
Whop... al ben ik er ook niet geheel mee akkoord dat dit een middenklasse abo is.
mavi schreef:De snelheid is belangrijk, maar niet het allerbelangrijkste, dat is vooral NIET op smallband vallen.
Over smaken en goesting kan je niet discussieren !
mavi schreef:het Telenet aanbod blijft totaal te hoog geprijsd voor een connectie die dan nog compleet afgeblokt wordt op poortniveau ook. Da's gewoon niet meer van de tijd, dat was het al niet meer in 2004 eerlijk gezegd...
Voor hun top product Whoppa (en trouwens de rest ook) is het blokkeren van poorten inderdaad een schande !
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

@mavi

Poorten blokkeren doen ze ook voor de Business 80 abo, what voor mij onbegrijplelijk is.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

mavi schreef:Ik snap het upsell principe hier van Telenet, maar komaan,... 100GB is er op nog geen week door voor iemand die bijvoorbeeld een backup draait naar diensten als Crashplan of Backblaze, en dan heb ik het niet eens over normaal gebruik van tegenwoordig voor streaming radio, TV,...
Hier bijna dagelijks stievie, backups en meerdere linux installaties door de stagiairs (per week)... en meer als genoeg. Dus ik denk dat sommige mensen gewoon denken het ze héél het internet moeten downloaden/backupen. Dit is een basic abo, dus moet je gewoon een groter nemen als je niet toekomt met dit volume.

Dan heb je gelijk ook meer snelheid voor de "heavy user"
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Hier bijna dagelijks stievie, backups en meerdere linux installaties door de stagiairs (per week)... en meer als genoeg. Dus ik denk dat sommige mensen gewoon denken het ze héél het internet moeten downloaden/backupen. Dit is een basic abo, dus moet je gewoon een groter nemen als je niet toekomt met dit volume.

Dan heb je gelijk ook meer snelheid voor de "heavy user"
Het probleem is dat hun midden abo (Internet 60) hetzelfde volume heeft als hun Basic abo. Wil men weg van die volume, hebt men als consument geen keuze dan een Internet 120 te nemen wat vrij duur is in mijn ogen. Er is gewoon geen balance tussen hun abo's. Ze willen gewoon de consument uitmelken.

Daarom ben ik persoonlijk beland op Business 80. Relatievelijk niet te duur, grote volume (1TB als men snachts DL) en meer dan genoeg snelheid. Dit is gebalanceerd voor mij
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

scarlet VDSL only: 35 € (UNLIMITED)
edpnet: 36 € + 10 € telefonie (ipv raw-copper), evt. 'high upload profiel'

+10% korting als je 1 van volgende beschermde beroepen uitoefent: :-D
http://fedplus.edpnet.be/nl_be/thuis/in ... -internet2
http://lerarenkaart.edpnet.be/nl_be/thu ... -internet3
of kritische consument :-o
http://www.test-aankoop.be/hightech/int ... verbinding
42,35 €

http://www.tv-vlaanderen.be/supersnelin ... _carrousel
onbeperkt downloaden*
DL 50/6 UL
34,05 + 12 televisie: 46,05 € (incl. telefonie, die je niet moet gebruiken), inclusief uitstekende -dichtgetimmerde- fritzbox 7360 :-D

http://snow.be/nl/
39 € ONBEPERKT downloaden (incl. televisie + telefonie)

Dus 56 € telenet is 'relatief niet duur'? :bang:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

satsurfer schreef:scarlet VDSL only: 35 € (UNLIMITED)
edpnet: 36 € + 10 € telefonie (ipv raw-copper), evt. 'high upload profiel'

+10% korting als je 1 van volgende beschermde beroepen uitoefent: :-D
http://fedplus.edpnet.be/nl_be/thuis/in ... -internet2
http://lerarenkaart.edpnet.be/nl_be/thu ... -internet3
of kritische consument :-o
http://www.test-aankoop.be/hightech/int ... verbinding
42,35 €

http://www.tv-vlaanderen.be/supersnelin ... _carrousel
onbeperkt downloaden*
DL 50/6 UL
34,05 + 12 televisie: 46,05 € (incl. telefonie, die je niet moet gebruiken), inclusief uitstekende -dichtgetimmerde- fritzbox 7360 :-D

http://snow.be/nl/
39 € ONBEPERKT downloaden (incl. televisie + telefonie)

Dus 56 € telenet is 'relatief niet duur'? :bang:
+
29,95 euro de maand voor onbeperkt 20/1 (allee, als je in aalst woont toch)
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

satsurfer schreef:scarlet VDSL only: 35 € (UNLIMITED)
edpnet: 36 € + 10 € telefonie (ipv raw-copper), evt. 'high upload profiel'

+10% korting als je 1 van volgende beschermde beroepen uitoefent: :-D
http://fedplus.edpnet.be/nl_be/thuis/in ... -internet2
http://lerarenkaart.edpnet.be/nl_be/thu ... -internet3
of kritische consument :-o
http://www.test-aankoop.be/hightech/int ... verbinding
42,35 €

http://www.tv-vlaanderen.be/supersnelin ... _carrousel
onbeperkt downloaden*
DL 50/6 UL
34,05 + 12 televisie: 46,05 € (incl. telefonie, die je niet moet gebruiken), inclusief uitstekende -dichtgetimmerde- fritzbox 7360 :-D

http://snow.be/nl/
39 € ONBEPERKT downloaden (incl. televisie + telefonie)

Dus 56 € telenet is 'relatief niet duur'? :bang:
Als je alleen bij Telenet blijft en alle abo's samen neemt (prive/business), nee, 56€ is niet zo veel. Als je ook andere providers in het spel gooit, natuurlijk is Telenet duurder.

Ik blijf bij Telenet omdat geen enkel van de andere providers mij de snelheid kunnen garandered. Bij Telenet haal ik 76Mbps van de (theoretische) 80Mbps en 5.65 Mbps van de (theoretische) 6 Mbps. Dus ik ben content. En neen, Ik wil geen ADSL/VDSL stuff :)
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

froggy1 schreef:Ik was tot eergisteren een Basic gebruiker. Ik moest elk maand 40GB bijkopen omdat ik niet toekwam met de 100GB volume, dus betaalde ik 46€/maand. Dan ben ik gaan kijken op de Telenet site of er toch iets bestaat dat bij mij past. I vond all consumer producten die ongelimiteers volume hebben te duur. Dan ben ik gaan kijken bij de business producten en zo Business 80 ontdekt met 80MBps down & 6Mbps up en een volume van 500GB/maand. Kostprijs? 46€/maand. Hetzelfde wat ik betaalde voor 140GB/maand met alleen 30Mbps down en 3Mbps up.

Dan dacht ik: dit is perfect voor mij. Ik kon Business 80 niet bestellen online omdat ze vragen voor BTW nummers en naam van bedrijf. Dus heb ik Telenet opgebeld en in 3 minuten tijd had it mijn abonement naar Business 80 geupgrade voor hetzelfde geld.

Nu be ik uiterst happy met niet alleen de snelheid, maar ook met de volume die meer is dan ik verbruik per maand, maar toch heel goed is om te hebben in geval ik het nodig heb.

Jammer dat je Telenet gevolgd bent in hun criminele prijsverhogings-strategie. Binnen een paar jaar voldoet dit ook niet meer, kunnen ze
je nogmaals enkele tientallen euro's per jaar meer laten betalen.....
Door klanten zoals U blijft het net in België peperduur....
Als klap op de vuurpijl hebben ze je ook nog genaaid met de BTW... Wat zeg jij "Dank je Wel Telenet" :lol:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
mavi schreef:maar komaan,... 100GB is er op nog geen week door
Wat begrijp je niet aan het woord "basic" ?
mavi schreef:Dat men deze abonnementen niet voorziet van een middenklasse abo is onbegrijpelijk.
Whop... al ben ik er ook niet geheel mee akkoord dat dit een middenklasse abo is.
Basic of Whop hebben hetzelfde volume, wat begrijp je daar niet aan?
froggy1
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 jan 2010, 17:38
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

lucdec schreef:
Jammer dat je Telenet gevolgd bent in hun criminele prijsverhogings-strategie. Binnen een paar jaar voldoet dit ook niet meer, kunnen ze
je nogmaals enkele tientallen euro's per jaar meer laten betalen.....
Door klanten zoals U blijft het net in België peperduur....
Als klap op de vuurpijl hebben ze je ook nog genaaid met de BTW... Wat zeg jij "Dank je Wel Telenet" :lol:
Wel, wat moet ik doen? Ik heb mij een beetje over VDSL geinformeerd, maar van wat ik gehoord heb is dat ik ver van de centrale woon dus de snelheid zal lager zijn dan wat ik nu van Telenet krijg. Ja, 56€ is een beetje duur maar voor mij is het niet *zo* duur en ik heb het al gezegd, ik kan er mee level (50€ is wat ik betaal in de Aldi wanneer ik inkopen ga doen, en dat is meerdere keren per maand in plaats 1 keer per maand wanneer ik de rekening krijg van Telenet). Natuurlijk zal het goed zijn als ik 10 of 15€ minder moet betalen maar gezien mijn opties op het moment, is Telenet het beste wat ik kan krijgen wrt speed/volume.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

lucdec schreef: Door klanten zoals U blijft het net in België peperduur....
Wat een onzin is dat. Iedereen kiest het abonnement dat wat betreft prijs/eigenschappen het best bij zijn behoeftes past.
En blijkbaar is dit voor froggy1 het bizz 80 abbo. Daar is toch niets verkeerds mee?

Meer nog, ik zou iedere gebruiker aanmoedigen om af en toe eens zijn eigen abonnement onder de loep te nemen, en van formule te wisselen. Het is niet door klanten als froggy1 dat het net in België peperduur blijft, maar de grote massa die nooit eens zijn abonnement onder de loep te neemt, of nooit van provider wisselt ...
lucdec schreef:Als klap op de vuurpijl hebben ze je ook nog genaaid met de BTW...
Niemand is genaaid. Business abonnementen zijn altijd geprijsd zonder BTW, dit zowel bij Belgacom als bij Telenet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Basic of Whop hebben hetzelfde volume, wat begrijp je daar niet aan?
Op basis van m'n twee quotes kan je duidelijk zien dat ik van mening ben dat je niet moet zeuren over de 100 GB bij een "basic" formule (waar dit topic in eerste instantie over gaat), maar dat ik niet akkoord ben dat een Whop ook slechts dat formule heeft (mocht van mij best 300 GB zijn en de Whoppa bijvoorbeeld 500 GB).
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Basic of Whop hebben hetzelfde volume, wat begrijp je daar niet aan?
Op basis van m'n twee quotes kan je duidelijk zien dat ik van mening ben dat je niet moet zeuren over de 100 GB bij een "basic" formule (waar dit topic in eerste instantie over gaat), maar dat ik niet akkoord ben dat een Whop ook slechts dat formule heeft (mocht van mij best 300 GB zijn en de Whoppa bijvoorbeeld 500 GB).
Uw uitgangspunt klopt niet...
Alle abo's verdienen evenveel volume. Het gaat 'm om maand abo's, niet over prepay formules.
Prijssettings maken kan dan vervolgens op basis van snelheid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucdec schreef:Alle abo's verdienen evenveel volume.
Ik denk dat het aan de "producent" (Telenet) is om dat te beslissen.
lucdec schreef:Prijssettings maken kan dan vervolgens op basis van snelheid.
Wederom is dat niet aan jou om te beslissen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lucdec schreef:
r2504 schreef:
Slafes schreef:Basic of Whop hebben hetzelfde volume, wat begrijp je daar niet aan?
Op basis van m'n twee quotes kan je duidelijk zien dat ik van mening ben dat je niet moet zeuren over de 100 GB bij een "basic" formule (waar dit topic in eerste instantie over gaat), maar dat ik niet akkoord ben dat een Whop ook slechts dat formule heeft (mocht van mij best 300 GB zijn en de Whoppa bijvoorbeeld 500 GB).
Uw uitgangspunt klopt niet...
Alle abo's verdienen evenveel volume. Het gaat 'm om maand abo's, niet over prepay formules.
Prijssettings maken kan dan vervolgens op basis van snelheid.
Neen ik wil dat niet op snelheid. Ik download en upload amper maar als ik dat doe wil ik dat tegen 200Mbps down en 20Mbps up! Dus op volume moet je dat doen!

(hoor je de persoonlijke toets? Want zo ga je altijd mensen teleurstellen. De ene wilt dit, de andere wilt dat. 't Is simpelkes hoor : staat Telenet je niet aan : ga op een ander. Als dit simpele principe door genoeg mensen zal toegepast worden dan zal Telenet snel begrijpen dat de aangeboden producten niet concurentieel zijn tov de xDSL providers en dat ze die moeten aanpassen. Alleen zo zal Telenet (én anderen!) de burger "horen".)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En dat is dan alleen in het geval van mensen die vooral volume prefereren (en zelfs hier kan gediscussieerd worden), want niet concurrentieel is een conclusie die ook subjectief is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Basic of Whop hebben hetzelfde volume, wat begrijp je daar niet aan?
Op basis van m'n twee quotes kan je duidelijk zien dat ik van mening ben dat je niet moet zeuren over de 100 GB bij een "basic" formule (waar dit topic in eerste instantie over gaat), maar dat ik niet akkoord ben dat een Whop ook slechts dat formule heeft (mocht van mij best 300 GB zijn en de Whoppa bijvoorbeeld 500 GB).
Ja, zo ver ben ik wel... Waarom dan altijd iedereen blijft zeuren over het feit dat basic internetters te veel willen en dat ze precies daarom zo weinig betalen. Ik blijf bij Basic omdat ik geen 14 euro bij wil betalen voor... Hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”