Bbox3 WiFi 2.4 vs 5.0 & connectiviteit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Flipper88
Starter
Starter

Beste,

Al vanaf het begin van onze keuze naar belgacom toe en de bijbehorende Bbox-3 heb ik een merkwaardig probleem.

Ik heb zelf een multimedia-server/nas staan in het netwerk die vie ethernet is aangesloten. Verder heb ik een aantal devices (MacBook, iMac, Windows Laptop, tablet..) aangesloten via WiFi.

Als ik nu verbinding wil maken naar mijn server om bijvoorbeeld te printen, fileserver, webinterface.. dan kom ik dikwijls tot het resultaat dat ik geen verbinding krijg met die server. Host vaststellen, meer niet, hij linkt het toestel (server) dus niet meer aan het IP ervan (en dat is statisch). Hoewel die server nog wel mooi in het overzicht staat op de webinterface van de Bbox-3.

Het merkwaardige is nu dat als ik via 5.0 WiFi verbind, dat alles terug werkt, waar ik dus voordien via de 2.4 verbonden was. Je zou dan kunnen zeggen van altijd die 5.0 te gebruiken, maar die is immens onstabiel (traag voor bestandsoverdracht/backup, soms geen connectie mogelijk..).

Iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken? Ik zou een andere router kunnen nemen maar dat is weer een toestel bij, en dan zit ik met de vectoring problemen in de toekomst enzovoorts. Kortom, ik wil er ook niet meer geld aan vuilmaken..

ps: als ik de bbox naar fabriekstoestand herstel is alles opgelost, maar omwille van de configuratie van mijn server doe ik dat liever niet, het zou me telkens een halve dag kosten om alles terug te configureren..

Alvast bedankt!
Mvg,
Philip
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

niet direct een idee, maar je kan toch perfect uw eigen router achter de BBOX3 voorzien? Is inderdaad een extra kastje, maar zou ivm vectoring geen probleem mogen opleveren, aangezien de BBOX3 dan nog steeds instaat voor uw verbinding met het world wide web.
Flipper88
Starter
Starter

Hallo,

Bedoel je dan dat de bbox nog steeds inlogt maar verder niets mag doen? Want ik zou inderdaad mijn server de dhcp kunnen laten doen, maar hoe zit het dan met andere zaken als DNS, NAT (zou dat misschien dan ook meteen mijn NAT loopback probleem oplossen?).. In principe moet alles uit staan behalve de ppoe sessie opbouwen als ik het goed versta?

Alvast bedankt voor de reactie!
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Goede oplossing: Bbox3 (Wifi uitschakelen) > Router+ Wifi (andere LAN) > Server + clients.

Ik denk dat de Bbox3 gewoon bugs heeft.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik weet niet of BGC daar nog altijd mee rekening houdt, al denk ik dat dit nog altijd zo is, als je uw wifi afzet dat je fon kwijt speelt en kan je op geen fon spots meer inloggen .
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

jackho schreef:als je uw wifi afzet dat je fon kwijt speelt en kan je op geen fon spots meer inloggen .
Wifi mag aan en andere kanaal kiezen, gewoon niet gebruiken :wink:
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat klinkt al beter :wink:
knuppel
Member
Member
Bedankt: 17 keer

Had onlangs net zelfde probleem met als gevolg dat ik via WiFi niet meer aan NAS geraakte. Sedert power off/on van de modem heb ik het probleem niet meer gezien.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”