iPhone 5 en LTE

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Volcom schreef:Zou er iemand de 16.1 ipcc van proximus kunnen uploaden voor degen met een jailbreak zoals ij? Indien dit mogelijk is natuurlijk. Normaal zou die ipcc toch ook moeten werken op 7.0.6?
Heb ook al een poging gedaan om mijn firmware te "faken" naar 7.1.1 (System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist) om zo te proberen de officiële update binnen te halen, maar dat werkt ook niet.
Misschien zie ik iets over het hoofd of denk ik gewoon te simpel?

[edit]
Hmm, aan jouw post op iPhoneclub forum te zien kan ik die ipcc gewoon inladen via iTunes en werkt dat perfect zonder commcenter patch.
Vanavond eens proberen dan :banana:
[/edit]
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

iCloud- en Mailinstellingen werken bij mij wel via mobiele data, maar de iWork-apps (Pages, Numbers en Keynote) halen inderdaad enkel nieuwe documenten binnen over WiFi..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

@butskristof Het ligt wel degelijk aan proximus ivm iclouddiensten die niet werken via mobiele data... Heb al geprobeerd met een sim van MV in dezelfde iPhone 5, en geen probleem. Enkel via mobiele data van proximus blijft het maar laden en timeouts geven...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
"ONEup -> 1000/40"
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

theduvelking schreef:Hmm, aan jouw post op iPhoneclub forum te zien kan ik die ipcc gewoon inladen via iTunes en werkt dat perfect zonder commcenter patch.
Vanavond eens proberen dan :banana:
Natuurlijk gaat dat, aangezien het een door Apple gesigneerde carrier bundle is (net zoals die van de iPad destijds). Die kan je gewoon inladen via iTunes zonder CommCenter patch.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Mijn MMS probleem is opgelost dankzij 1 van de slimmere medewerkers daar bij Proximus.
Wat het probleem was? Ga ik hier niet aan de klok hangen. Mij vertellen ze hier ook niet alles.

Jaja noem mij maar een smerig, trek er mij niks van aan!
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Het zal wel een probleem bij Proximus zelf zijn geweest en niets met die maximale mms-grootte te maken hebben gehad. Wat vertelt men u hier niet? Jammer dat u zo gefrustreerd door het leven moet gaan...
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Je ligt toch te vissen he nickz maar ik kan je zeggen : Het heeft allemaal met de mms grootte te maken! Ze is op 290000 gezet en alles is opgelost.
Dus ja het ligt bij Proximus als je het zo bekijkt!

Viola kindje nu blij?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Geert, u manier van praten hier is echt wel beneden alle normen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Amai,
ik heb een aantal keer een speedtest uitgevoerd en dat verbruikt blijkbaar heel veel data. Het nadeel is nu wel dat je met 4G nog sneller aan je data-limiet zit.
Ikzelf heb een smart 15+ abonnement met een databundel van 500 mb. Heeft iemand van jullie soms een idee hoeveel data zo een speedtest verbruikt?
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Het is geen nadeel van 4G dat je zo snel over je limiet bent hè. Das het nadeel van (ik beken) nu overal speedtests te gaan laten lopen op het 4G netwerk... ... Die al snel schommelen rond de 100mb per test. :)
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Jullie manier van vissen staat mij ook niet aan!

Maar als ik hier aan de mensen via pm vraag hoe ze aan die carrier update zijn gekomen en welke ios versie ze draaiende hebben op hun slimme telefoon dan is het muisstil!

Maar ik moet hier alles open en bloot maar op tafel gooien want anders ben je een moeilijk ventje!
Bekijk jullie 1 zelf!

Dit is het laatste woord dat ik er heb over gezegd!!!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Wablieft, 100mb voor zo een speedtest. Kan je dat ergens zien hoeveel dat dat verbruikt? Had ik dat geweten. :roll:
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Nouja, zo is dat toch in de Sensorly app. Daar zie je (als ik mij niet vergis) centraal in het scherm het dataverbruik oplopen terwijl je test lopende is. Bij 4G ligt dat met na down- en uploaden en naargelang de snelheid toch al rap aan de 100mb of zelfs hoger.

Laat ons hier nu 50mb van maken, dat lijkt mij immers toch een zeker aanvaardbaar minimumverbruik voor een 4G speedtest. Met 500mb per maand zal je dus maximum 10 testjes kunnen doen lopen. :!: Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een Youtube filmpje, een webpagina of enkele nummers van Spotify plots meer gaan verbruiken.

Dat je meer gebruik maakt van jouw mobiele internetverbinding omdat alles snappier werkt en/of vlotter laad, dat is natuurlijk een andere zaak die wél jouw dataverbruik de hoogte in kan jagen. :angel:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb toch wel al een 8 tal testen uitgevoerd. Dat verklaart mijn verbruik uiteraard. Daar dan nog een beetje deezer bij en dan ben je er snel.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Het is met de applicatie van Ookla op mijn iphone. Ik kan daar wel niks van terugvinden hoe groot dat het bestand is dat je dan download.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Heb ook al wel gemerkt dat je verbruik met speedtesten snel omhoog gaat.
Heb het 2x gedaan en voor de rest een beetje gesurft op mijn iPhone en nu niet echt extreem zware website.

Mijn verbruik staat nu ongeveer op 217mb.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Denk gewoon even logisch na he. Als die test 10 seconden duurt aan 5MB/sec, en dan nog upload aan 2.5MB/sec. Zo moeilijk is dat toch niet.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Amai, sommige mensen zijn weer heel vriendelijk op het forum. Je stelt een vraag en je neus wordt bijna afgebeten. Toch een dank u wel aan SirWard. Die reageert tenminste op een normale manier als je een vraag stelt.
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Allee merci ik heb ook op een normale manier gereageerd maar weer is niet goed!
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

fieldoxide schreef:Het is met de applicatie van Ookla op mijn iphone. Ik kan daar wel niks van terugvinden hoe groot dat het bestand is dat je dan download.
Op mijn galaxy s4 is dat ook rond de 100mb als ik het verbruik per app bekijk. Vermoed dus hetzelfde voor iPhone.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Uiteraard is dat hetzelfde, aan dezelfde snelheid zullen beiden evenveel verbruiken aangezien alle speedtest.net apps even lang een test runnen op gelijk welk (mobiel) platform.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Zit op 7.0.4. Had de 16.1 IPCC er op gezet. Facetime activeren en iMessage werkte niet via mobiele data. Berichten kwamen niet toe bij mij. Batterij trekt leeg terwijl je er naar kijkt.

Terug commcenter patch en de vorige IPCC erop. Alles werkt weer normaal.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

ImageUploadedByTapatalk1398955788.857821.jpg
Voor de experts: dit betekent de snelle variant van 4G? (15Mhz)
Of was het nu 20 Mhz...?

Zou nog eens iemand een uiteenzetting kunnen doen. Had het ergens hier op dit forum gelezen, maar kan ook onder Base of Mobistar sectie zijn...

Thanks
"ONEup -> 1000/40"
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Converted schreef:
ImageUploadedByTapatalk1398955788.857821.jpg
Voor de experts: dit betekent de snelle variant van 4G? (15Mhz)
Of was het nu 20 Mhz...?

Zou nog eens iemand een uiteenzetting kunnen doen. Had het ergens hier op dit forum gelezen, maar kan ook onder Base of Mobistar sectie zijn...

Thanks
Via welke app/instelling lees je dit af op je iPhone?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Converted schreef:
ImageUploadedByTapatalk1398955788.857821.jpg
Voor de experts: dit betekent de snelle variant van 4G? (15Mhz)
Of was het nu 20 Mhz...?

Zou nog eens iemand een uiteenzetting kunnen doen. Had het ergens hier op dit forum gelezen, maar kan ook onder Base of Mobistar sectie zijn...

Thanks
Dit is een snellere variant dan Proximus in het begin gebruikte, nl. toen 10 MHz. Als ik mij niet vergis kan 4G tot 20MHz bandbreedte gaan zonder carrier aggregation.

Band 3 duidt op de 1800MHz frequentie.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

kristofmertens schreef:
Converted schreef:
ImageUploadedByTapatalk1398955788.857821.jpg
Voor de experts: dit betekent de snelle variant van 4G? (15Mhz)
Of was het nu 20 Mhz...?

Zou nog eens iemand een uiteenzetting kunnen doen. Had het ergens hier op dit forum gelezen, maar kan ook onder Base of Mobistar sectie zijn...

Thanks
Via welke app/instelling lees je dit af op je iPhone?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

De Field Test app. Op te roepen met volgende combinatie: *3001#12345#* (gewoon copy-paste in je telefoonapp et voila)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
"ONEup -> 1000/40"
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Converted schreef:
ImageUploadedByTapatalk1398955788.857821.jpg
Voor de experts: dit betekent de snelle variant van 4G? (15Mhz)
Of was het nu 20 Mhz...?

Zou nog eens iemand een uiteenzetting kunnen doen. Had het ergens hier op dit forum gelezen, maar kan ook onder Base of Mobistar sectie zijn...

Thanks
LTE/4G is heel flexibel in de verschillende bandbreedtes die het kan gebruiken (1.4/3/5/10/20MHz) en combinaties ervan.
Eigenlijk wordt quasi alleen FDD-LTE (frequency division duplexing) gebruikt nu, hierin zit de downlink en de uplink op andere frequenties.
Hier kan je de exacte frequenties zien: http://bipt.be/public/files/nl/20813/DROITS_NL.pdf
B.lite gebruikt als enigste in belgie al TDD-LTE, wat van heel het spectrum een grote baan maakt en de verdeling van download en upload in de tijd doet.

Op deze grafiek kan je heel mooi zien hoe het zit met snelheden in verhouding tot de bandbreedte:
Afbeelding

Ah, en de providers die pronken met 86Mbps(10MHz) of 129Mbps(15MHz) als snelheden, erkennen precies niet echt de verliezen door controle channels en MiMo. :bang:
Aan de eerste die meer als 74Mbps op 10MHz of meer als 112Mbps op 15MHz kan halen trakteer ik op een bak bier. Mark my words

Enige sidenote, zo goed als alle LTE capable devices gebruiken 2x2 MiMo.
Zo zullen alle huidige iPhones (cat3 LTE /100Mbps max) geen hogere snelheden halen met 20MHz in de downlink dan met 15MHz.


De techniek die er achter zit is heel interessant, maar dan ben ik er morgen nog bezig met uitleggen :wink:
(voor de geinterresseerden in hoe het allemaal in elkaar steekt:
http://frankrayal.com/2011/06/27/lte-peak-capacity/
http://www.slideshare.net/veermalik121/ ... fdd-system
Meer technisch en algemener:
http://www.3gpp.org/technologies/keywor ... yms/98-lte
Laatst gewijzigd door AndRo555 22 mei 2014, 00:09, in totaal 1 gewijzigd.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

AndRo555 schreef:Zo zullen alle huidige iPhones (cat3 LTE /100Mbps max) geen hogere snelheden halen met 20MHz in de downlink dan met 15MHz.
Interessant! Ik heb het net eens nagekeken en blijkbaar ondersteunen o.a. de Sony Xperia Z1, Z1 Compact en Z2 wél LTE Cat 4 (tot 150 Mb/s), dus dat is weeral iets waar Apple op achter loopt :lol:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Achterlopen op technisch vlak inderdaad, maar anderzijds zijn er maar weinig operatoren die dit netwerk reeds uitgebouwd hebben. En 't is nu ook niet dat het nu bepaald traag gaat op iPhones.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

15MHz naar 20Mhz is maar parameter verzetten in de configuratie van een LTE netwerk. In amerika en australie zijn er al een hele tijd 20Mhz LTE netwerken live.
En dan is cat4 LTE wel leuk om even een snel speedtestje te doen om hoge resultaten te halen. Maar met maar een beetje belasting is die 120-130Mbps ook zo weg.

Het enigste waar je het nog zou kunnen merken is bij slechte ontvangst, met cat 4 haal je dan 33% meer snelheid dan cat3, en het verschil tussen 3 en 4Mbps kan net dat bufferende filmpje zijn of niet.
Maar, en een grote maar, 20MHz is alleen mogelijk op de 1800 en 2600MHz band in belgie, en als je daarop slechte ontvangst zou hebben zou je eigenlijk terugmoeten vallen naar 800MHz.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Sinds ik de upgrade heb gekregen naar de nieuwste Proximus carrier heb ik en mijn dochter constant problemen met sms'en sturen en iMessages. Het gebeurt regelmatig dat mijn dochter een sms stuurt naar mij of naar mijn echtgenote en dit niet aankomt. Op andere tijdstippen lukt dit dan weL.
We wonen nochtans in Leuven en hebben altijd een goed bereik. Zijn er nog mensen met deze problemen? Eerst dacht ik aan een probleem met onze iphones maar aangezien we het allebei hebben.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Is het mogelijk een oude carrier update van base te installeren? Mijn 3G-switch is omgezet naar een 4G-switch, maar ik bevindt me nooit in 4G-gebied en vaak heb ik slechts 1 bolletje 3G met als gevolg onderbroken oproepen. Dan zou het handiger zijn op die locaties 3G te kunnen uitzetten en zo edge/gprs forceren :D
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Ik krijg net de melding dat er weer een carrier update is. Iemand die dit al heeft geïnstalleerd?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Proximius zit tegenwoordig aan Carrier 16.2 ja, ik merk geen verschil met de 16.1 ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Het verschil is dat je nu wel APN-settings kan ingeven, 4G werkt nog altijd.
Is dus vooral bedoelt voor de MVNO's a la Scarlet, Dommel & BPost
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Aha ja ik dacht wel dat het daarvoor zou zijn. Waarschijnlijk eerder voor de nieuwe EU telecom regels. Zodat je een alternatieve APN kan invoeren.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

selder schreef:Proximius zit tegenwoordig aan Carrier 16.2 ja, ik merk geen verschil met de 16.1 ...
De verschillen in carrier.plist zijn:

Alleen aanwezig in 16.2:

Code: Selecteer alles

	<key>APNEditabilityTypemask</key>
	<integer>53</integer>
	<key>AllowEDGEEditing</key>
	<true/>
Dit geeft aan dat de APN-instellingen mogen worden gewijzigd, zowel voor mobiele data (1), mms (4) en internet tethering (48).

Alleen aanwezig in 16.2:

Code: Selecteer alles

	<key>MandatoryVerify</key>
	<dict>
		<key>SIMs</key>
		<array/>
	</dict>
Alleen aanwezig in 16.1:

Code: Selecteer alles

	<key>VoicemailPilotNumber</key>
	<string>+32475151969</string>
In de andere bestanden is niets gewijzigd, behalve het versienummer en de handtekeningen uiteraard.
Nefie
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2014, 11:53

tommekentom schreef:Is het mogelijk een oude carrier update van base te installeren? Mijn 3G-switch is omgezet naar een 4G-switch, maar ik bevindt me nooit in 4G-gebied en vaak heb ik slechts 1 bolletje 3G met als gevolg onderbroken oproepen. Dan zou het handiger zijn op die locaties 3G te kunnen uitzetten en zo edge/gprs forceren :D
Ik heb exact dezelfde vraag... Bestaat er een manier om (zonder jailbreak) een oudere carrier update te installeren zonder 4G?
Ik vind het hatelijk en enorm frustrerend dat ik niet meer de optie heb om 3G uit te schakelen om EDGE aan te zetten wanneer ik geen snelle (en batterij consumerende) 3G/4G nodig heb. Ook op plekken waar slechte 3G ontvangst is (zoals op de trein of in vele gebouwen), wil ik op EDGE kunnen overschakelen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? De 4G switch mag wat mij betreft gerust terug een 3G switch worden :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Nefie schreef:
tommekentom schreef:Is het mogelijk een oude carrier update van base te installeren? Mijn 3G-switch is omgezet naar een 4G-switch, maar ik bevindt me nooit in 4G-gebied en vaak heb ik slechts 1 bolletje 3G met als gevolg onderbroken oproepen. Dan zou het handiger zijn op die locaties 3G te kunnen uitzetten en zo edge/gprs forceren :D
Ik heb exact dezelfde vraag... Bestaat er een manier om (zonder jailbreak) een oudere carrier update te installeren zonder 4G?
Ik vind het hatelijk en enorm frustrerend dat ik niet meer de optie heb om 3G uit te schakelen om EDGE aan te zetten wanneer ik geen snelle (en batterij consumerende) 3G/4G nodig heb. Ook op plekken waar slechte 3G ontvangst is (zoals op de trein of in vele gebouwen), wil ik op EDGE kunnen overschakelen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? De 4G switch mag wat mij betreft gerust terug een 3G switch worden :)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die optie terugkomt in iOS8, even geduld dus nog.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”