Belgacom blijft soms toch een ramp

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
karp_p
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Belgacom blijft soms toch een ramp.

Ik mag zelf niet klagen, oude kabels in de straat breuk in de kabel en snel opgelost. (blijkbaar breken die oude kabels door ouderdom en vocht).

Bij mijn ouders in de straat is het een ramp, de ene put na de andere maken ze in de straat voor de problemen aan de kabels op te lossen, maar niets brengt echt op. Ruis op de lijn, telefoon die overgaat zonder dat iemand belt, uitval....... het gaat zo al een aantal jaren aan een stuk door (centrum Lokeren). De mannen die moeten komen repareren zijn er ook niet gelukkig mee, de kabels zijn volgens hen gewoon op, enigste juiste oplossing zou een nieuwe kabel zijn.
Opnieuw een telefoontje naar belgacom gedaan door mijn vader, vrij onbeschofte persoon aan de lijn.

Nu ja, mijn ouders zijn aan het kijken om alles bij één provider te nemen tegen het einde van het jaar, Belgacom staat niet hoog op het lijstje ..... krijgen/willen problemen in die straat toch niet oplossen.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Hier is dat net hetzelfde.Iedere 2 maanden maken ze een put 2 meter verder en herstellen het.
Alle klanten van Belgacom hebben al Telenet genomen.
Vandaag hebben ze voor de 7 keer de put dichtgegooid.
Indien er nu nog een defect optreed kan ik ook niet anders dan Telenet te nemen.
Je bent niet de enige klant dat hetzelfde probleem heeft. :roll:
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik hoop dat je niet in een flatgebouw woont met een rijgnet want dan heb je een probleem, dan kun je nl geen vaste telefoon noch internet bij Telenet nemen en kun je evenmin je digicorder/digibox interactief maken.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Rijgnetten zijn eerder uitzonderlijk. Als er wordt aangehaald dat 'iedereen in de straat' al Telenet heeft of dat men in het centrum van Lokeren woont lijkt me dat niet echt relevant.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Hey kan ook wel zijn dat ze de toestemming niet krijgen om een heel stuk straat open te gooien. Gebeurd wel meer in drukke centrums.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
jantje81
Premium Member
Premium Member
Provider

Dat is ook helemaal niet nodig voor een aansluiting op het netwerk van Telenet. Quasi iedereen heeft zelfs al een tv-kabel in huis. Het zou fijn zijn als mensen hier niet onnodig worden banggemaakt. Overstappen is goed, zowel naar Telenet als naar VDSL waar mogelijk.
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Ik had het niet over Telenet :p

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
karp_p
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

3 jaar geleden is gans de straat vernieuwd geworden, maar belgacom vond het toen niet nodig om nieuwe kabels te leggen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

karp_p schreef:Nu ja, mijn ouders zijn aan het kijken om alles bij één provider te nemen tegen het einde van het jaar, Belgacom staat niet hoog op het lijstje ..... krijgen/willen problemen in die straat toch niet oplossen.
Iedereen is vrij om te kiezen welke provider het best past, rekening houdende met de individuele omstandigheden.
Indien ik hier geen 17a profiel zou krijgen, maar bijv een 16.5 mbit lijntje, dan zou ik ook een andere keuze gemaakt hebben.

Als jullie dus overtuigd zijn van het "rotte kabel" probleem in de straat, dan is je enig alternatief Telenet, want de andere ASSL/VDSL providers gebruiken dezelfde slechte kabel ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Het slechtste dat je kan overkomen is dat je in de straat slechte kabels liggen zodanig dat geen Belgacom noch Snow kan nemen en als je dan bovendien in flatgebouw woont met rijgnet dat je ook geen Telenet kan nemen tenzij voor analoge TV, FM radio en niet-interactieve digitale TV, wel dan zit je helemaal in de aap gelogeerd.
Als je dan wil surfen mag je dan telkens met je laptop naar de plaatselijke bibliotheek gaan en op hun WIFI netwerk surfen want mobiel surfen zou nogal duur uitvallen aangezien men met een laag download volume zit.
Laatst gewijzigd door apestaart 28 mei 2014, 10:26, in totaal 1 gewijzigd.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Provider

Devilzown schreef:Ik had het niet over Telenet :p
Excuses, fout begrepen. :-)
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

@ jantje81 (offtopic)

Rijgnetten zijn niet zo uitzonderlijk. Ongeveer 70% van de appartementen van voor 1965 zijn rijgnetten.

Die rijgnetten aanpassen is op kosten van de eigenaars en redelijk duur. Hierdoor blijven ze dus bestaan en zullen ze er nog een lange tijd zijn !
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Dat hoeft niet altijd op eigen kosten. Bij ons deed telenet het op hun kosten. Ze hebben daar wel lang mee gewacht (veel bewoners waren al overgestapt naar BGC ...). Allicht had het daarmee te maken (en het aantal bewoners moet waarschijnlijk hoog liggen ...).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Telenet doet het op eigen kosten als minimum x procent van de building per direct gaat intekenen op een whop/whoppa (en enkel dit!) van telenet. Zoals gezegd : rijgnetten zijn niet zo uitzonderlijk!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”