telenet whoppa, geen korting als je zelf digicorder bezit?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer
Provider

http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa-mobiel

Ik heb zelf een 2dehandse digicorder aangekocht, en dan geldt die 6 maand 8,35 € korting NIET!? Waar staat dit dat die 8,35 € 'tegemoetkoming' in combinatie is met het huren van een digicorder? Ben ik verkeerd in mijn redenering? :eek:

Aanbiedingen geldig van 01/05/2014 tot en met 30/06/2014. Gratis Comfort-installatie t.w.v. € 85 en gratis activering t.w.v.€ 50 van Whoppa. Aanbieding 6 maanden lang € 8,35 korting op Whoppa geldig bij het aangaan van een overeenkomst voor Telenet Whoppa met 3 nieuwe diensten (Telenet Digitale tv, Telenet vaste Telefonie en Telenet Internet).

Ben je een bestaande Telenet-klanten die een Telenet Whoppa neemt met 3 diensten, waarvan minstens één nieuwe dienst als onderdeel van de Telenet Whoppa, dan geniet je van gratis Comfort-installatie van €85 exclusief eventuele meerkost op de installatie en gratis activering t.w.v.€ 50.

Bij Belgacom
Enkel online
Voor nieuwe Internet-klanten:
€ 24 korting/maand gedurende 6 maanden (€ 19 + € 5 online korting) + gratis installatie (€ 129)
http://www.belgacom.be/nl/id_t_pack_int ... l?tabnav=1

144 € korting + gratis installatie...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

satsurfer schreef:Ben ik verkeerd in mijn redenering? :eek:
Strikt gezien niet... maar zonder de nodige klachten ga je niets krijgen van TN vrees ik.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heel verhaal....

online bestellen gaat niet, als je geen huur digicorder kiest, of een digicorder koopt...

de social media afdeling van TN heeft mij dan naar de gewone klantendienst doorgestuurd....

Daar zeggen ze dan, dat ik geen recht heb op die 20 € online korting...Kan ik eraan doen, dat ik niet online kan bestellen? Is niet mijn probleem...

Als ik die online korting niet krijg, hoeft het voor mij niet....Dan blijf ik bij TVV+edpnet. Dan zegt ze dat ik terug bij de social media klantendienst moet navragen voor die korting (dat zij mijn bestelling moeten ingeven en zo die kortin kunnen toekennen)

10' later belt ze terug dat zij evt. de bestelling kan ingeven, en dan nadien -wat onzeker- aan haar supervisor vragen om die 20 € online korting toe te kennen....
Ze zegt, 'kan je niet kiezen voor een 2dehands decoder in die online module' ??? Ik zeg: ik dacht van niet, weet niet zeker meer...Wil wel nog eens kijken...We spreken af dat zij terugbelt...1 u. later belt ze terug....

Ik antwoord negatief + bij nakijken dat ik nergens een link zie tussen die korting van 6 maand en het huren van een digicorder....Idem bij concurrentie, waar kortingen nog hoger zijn.... (BGC 144 euro Favorite eerste 6 maand + gratis installatie t.w.v. 129 €)

Ik zeg dat er voordelen zijn aan TN, en dat ik niet voor de laagste prijs ga, maar voor extra diensten in vergelijking met TVV....en dat ze consequent hun advertenties moeten toepassen....Is eigenlijk misleidende/bedrieglijke reclame volgens mij. Ga nog vlug een screenshot nemen....

Zij: 'Dus als ik begrijp, als je die kortingen krijgt, dan zou je klant worden bij ons'...Ik: 'Ja'
Ondertussen noteerde ze mijn ganse motivatie, en zou dit doorgeven i.v.m. die advertentie (misleiding) Vlug nog paar screenshots nemen :-D Voor ze morgenochtend alles veranderen.... :eek:
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Is al jaren zo...Welkom in het totaal gesloten telenet eco-systeem (ben er ondertussen al terug uit hoor).
Sommige dingen kan je inderdaad doelbewust niet online bestellen.
En ook in de telenetshop moet je niet zijn..daar zijn ze getraind om u op andere gedachten te brengen. Enige dat kan helpen is de hell(p) desk van telenet.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:
Provider

1) De helpdesk op zich kan je GEEN online korting toekennen. Lijkt me volkomen normaal aangezien je online dient te bestellen.

2) De prijzen van whop en whoppa zijn INCLUSIEF huur digicorder en is 1 van de product eigenschappen (http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa).

3) Die korting van 8,35 euro gedurende 6 maanden is de HUUR digicorder die ze aftrekken waneer je deze dan ook huurt. Heb je een koop digicorder vervalt de huurprijs automatisch.

Je kan zeggen wat je wil... maar ik zie niet in waar telenet in de fout is gegaan. De producteigenschappen van whop en whoppa staan er. Als jij ervoor hebt gekozen om af te wijken van het eigenlijke product en daardoor een (online) korting misloopt kan telenet daar niets aan doen.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

De korting van €8,35 verwijst dan wel naar de huur van een digibox, maar nergens staat in de voorwaarden dat dat effectief zo is. Hij heeft dus recht op die korting!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Klopt, ik heb geen enkele verwijzing teruggevonden dat die korting de huurprijs zou zijn, er staan zelfs geen links naar zulke kleine lettertjes bij. Ik weet wel dat dat wss zo is maar dat is irrelevant. Het staat er niet bij, dus hij moet die korting krijgen.
Best klagen over misleidende reclame, dat heeft r2504 niet lang geleden ook nog ns gedaan en toen kreeg hij ook gelijk, hoewel ze lang gerekt hebben.

PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Jongens, ik verklaar enkel waar dat bedrag vandaan komt.

Het gaat er uiteindelijk om dat er in de whoppa een digicorder bij inbegrepen is. Als jij deze om de 1 of andere rede niet wenst is dat jou zaak... maar dan spreken we ook niet over een complete whoppa en vervalt de korting. Althans zo interpreteer ik het.
donneo
Member
Member
Bedankt: 10 keer
Provider

Als de regels interpreteerbaar zijn heb je als consument het recht op het voordeligste. Maar volgens mij is dat zelfs het geval niet... Algemene voorwaarde maken enkel vermelding van digitale tv, dat kan dus ook ci+ zijn. Hij heeft recht op die korting
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hallo, bedankt allen voor de morele steun.... Idd... Je bent toch niet verplicht een digicorder van hen te nemen? Zij hebben natuurlijk graag dat je 1 huurt aan 8,35 €/maand. Na nog geen jaar beginnen zij dan winst te maken op de recorder, maar dit is nu off-topic.

1. geen 20 € online korting, daar hun systeem -bewust?- niet toelaat eigen aangekochte digicorders te kiezen

.. Ik kan online niet kiezen voor een eigen aangekochte digicorder. Rechts heb ik huur Digicorder verwijderd. Het is dus ofwel bestelling annuleren, ofwel een Digicorder/box kopen/huren?! Dan sturen ze mij door naar de gewone klantendienst, waar ik geen recht heb op de online korting? Terwijl ik dolgraag de bestelling online zou ingeven, en weet dat alle gegevens dan correct ingevuld zijn....
PumbaaH schreef:1) De helpdesk op zich kan je GEEN online korting toekennen. Lijkt me volkomen normaal aangezien je online dient te bestellen.
Zoals je hieronder kan zien, hoe moet ik mijn digicorder dan online registreren (via de klantendienst kan het wél)?

Afbeelding

2. de 6 X 8,35 €, waar nergens een verwijzing staat dat dit op de huur van de digicorder doelt
De voorwaarden waar nergens verwezen wordt naar de verplichte huur van een digicorder, om recht te hebben op de 6 X 8,35 €
Afbeelding
Ter vergelijking Belgacom met een vergelijkbaar Pakket:
http://www.belgacom.be/nl/id_t_pack_int ... l?tabnav=1
Enkel online
Voor nieuwe Internet-klanten:
€ 24 korting/maand gedurende 6 maanden (€ 19 + € 5 online korting) + gratis installatie (€ 129) = 144 € + 129 €
8. Decoder: Beschikbaar tijdens de volledige duur van het contract. Als u ervoor kiest om de decoder te kopen, krijgt u een korting van € 8/maand op de prijs van uw Pack.=> er staat hier ook niet, dat je dan die 24 €/maand de eerste 6 maand niet krijgt als je eigen digicorder neemt...

3 maand abbo gratis (als je tv-bij hen hebt, decoder mag je zelf gekocht hebben)
http://www.tv-vlaanderen.be/supersnelin ... _carrousel

TN= 50,1 + 85 € + 20 €

Afbeelding
PumbaaH schreef:2) De prijzen van whop en whoppa zijn INCLUSIEF huur digicorder en is 1 van de product eigenschappen (http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa).
Dat zijn uw woorden! Alles-in-1 doelt op tel.+int.+tlf. Ik neem toch 3 diensten af? Er staat niet 6 maand korting op 3 diensten EN de huur van een digicorder voor X aantal maanden!? Soit de stand is 5-1 momenteel :-D Dus blijkbaar is mijn denkkronkel toch niet zo strange.... :-)

Het voordeel van Telenet is dat je niet extra/decoder huur moet betalen. Stel dat ik al telenet whoppa heb, en ik koop 1 digibox i.p.v. te huren. Dan betaal ik toch ook geen 8,35 € meer (idem Belgacom). Dus ze hopen dat je een digicorder huurt, maar het is GEEN verplichting!

Als je een KING of KONG bijneemt, krijg je 12 maand die 8,35 € korting. Waar ligt de link op de huurprijs van de digicorder? 't is niet omdat de prijs identiek is, dat dit hier op slaat. En tenminste mogen ze dit dan vermelden!!!

Aanbieding 12 maanden lang €8,35 korting op Whoppa geldig bij het nemen van een overeenkomst op Telenet Whoppa met 3 nieuwe diensten en KING of KONG als nieuwe dienst.

Tegen dat hun bureaucratische mallemolen (juristen) evt. het aanbod nakijken en dan de site updaten, en dit er gaan bijschrijven, ben ik wel 'geringeld'..Mij is het vooral om principes....Ze beloven U iets, waarbij je nadien -in hun visie- geen recht op hebt :evil:

Morgen eens Juridische Dienst Test-Aankoop bellen (lid). Als zij niets kunnen/willen doen, zeg ik mijn abbo asap op. Met dat geld dat ik uitspaar, kan ik die 50,1 € betalen. :-D (waarom betaal ik anders 20 €/maand)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Eens naar een telenet center gaan en daar uw beklag doen. Als ze daar niet kunnen helpen, klacht indienen ivm misleidende reclame en alsnog eisen da ge uw ding krijgt.

Aan degenen die vinden dat whoppa enkel met huurdigicorder is: ze hebben de digicorder huurprijs speciaal UIT de tarieven gehaald, dus ze hebben weinig verhaal daar.

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

PumbaaH schreef:2) De prijzen van whop en whoppa zijn INCLUSIEF huur digicorder en is 1 van de product eigenschappen (http://telenet.be/nl/alles-in-een/whoppa).
Je kan perfect een Whoppa hebben zonder huur van een Digicorder... Whoppa slaat dus enkel op internet, telefonie en digitale TV.

De huur van de digicorder is dus niet één van de product eigenschappen zoals jij aangeeft !
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Het is en blijft wel zo dat een online korting enkel en alleen kan via de site. Daar kan de helpdesk niks aan veranderen.

Waar ik wel fout was: die 8.35 korting is wel van toepassing op een whoppa met of zonder huur digicorder. De module op de website gaat er gewoon vanuit dat de nieuwe klant geen hardware heeft. Dat is dus uiteindelijk waar het schoentje wringt. Vandaar de misinterpretatie van mezelf aangezien de prijs ook overal is aangegeven met huur hd digicorder.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De 20 € korting zou ze (helpdeskmedewerker) evt. nog kunnen geven zei ze, als ze dit nadien aan haar baas vraagt. (doordat ik het zelf niet online kan ingeven). Doordat ze wist dat ik anders geen klant wilde worden....(maar ik wil de 2 principiëel)

Is het dan niet tijd, dat ze in hun module integreren, dat een klant mogelijks eigen hardware heeft? En betreft die 6 X 8,35 € bestaat volgens hen geen discussie!

Ben bezig naar de ombudsdienst Telecom te schrijven :-D Soit, wat ben je met uw gelijk, als ze al voor je klant wil worden, niet wensen... :-D Gewoon omdat zij niet conséquent zijn....

Telenet schrijft:
"Bedankt voor je gegevens. Wij hebben van onze collega vernomen dat zij contact met je heeft opgenomen om alle details te bespreken. Het is helaas niet mogeijk om van deze promotie te genieten. De promotie is enkel geldig als je ingaat op het volledige aanbod. Dit zou inhouden dat je ook kiest voor het huren van een HD Digicorder. Omdat je jouw toestel reeds in bezit hebt is het niet mogelijk de korting van €8.35 te genieten voor 6 maanden lang."

"We vinden dit jammer te lezen. We kunnen helaas niet meer info geven of promo's toekennen, **************. Onze excuses."
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bullshit. Klacht indienen, ik blijf het zeggen; dit is op zn minst misleidende reclame.

PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Euhm..... ik weet niet of de module aangepast is... maar ik ben er net wel in geslaagd online een bestelling door te voeren met alle kortingen ZONDER digicorder en krijg zelfs 12 maanden die 8,35.

Naar onder scrollen op de whoppa pagina tot bij "whoppa kost", net erboven klikken op 'bekijk details'

Whoppa kost
Maandelijkse kosten € 56,25
Abonnement € 64,60
Korting gedurende 12 maanden€ -8,35
Wil je andere hardware?
Eenmalige kosten € -20,00
Installatie € 0,00
Promo: gratis installatie voorwaarden
Activering op ons netwerk € 0,00
Promo: gratis activering voorwaarden
Online korting € -20,00
Promo: € 20,00 Online korting voorwaarden
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt Pumbaah.

Heb bliksemsnel de bestelling ingegeven....maar mijn vreugde was van korte duur....Na ingeven klantgegevens, vraagt hij toch weer om een digicorder/box te kiezen. :evil:

1. KLANTINFO
2. CONFIGUREER
3. INSTALLATIE
4. BEVESTIGING
velden aangeduid met * zijn verplicht
Duid aan wat voor jou van toepassing is *

Je hebt een bestelling geplaatst zonder decoder. Om te genieten van digitale tv heb je ook een decoder nodig.

1) Annuleer bestelling
2)
Kies een decoder uit onderstaande lijst
Volgende
JE KEUZE
Maandelijkse kosten:
Whoppa € 64,60 € 56,25 opmerking 1
Promo: € 8,35 korting gedurende 6 maanden voorwaarden
Totaal maandelijks abonnement € 56,25
Eénmalige kosten:
Installatie nog te bepalen
Promo: gratis installatie voorwaarden
Activering op ons netwerk € 50,00 € 0,00
Promo: gratis activering voorwaarden
Online korting € -20,00
Promo: €20 online korting voorwaarden
Totaal eenmalige kost vanaf € -20,00
Winkelmandje e-mailen | leegmaken
djmeydey
Starter
Starter
Provider

Neem dan de bestelling met Digicorder en ga deze onmiddellijk terug indienen :-). Kost je dan hooguit 1 maand à € 8,35

Of als ze moeten komen installeren zeg je dat je die digicorder niet nodig hebt en laat je ze het aanpassen :-)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

tja, geen zin om de technieker met dat truukje op te zadelen. Hij kreeg de opdracht en zal die ook zo willen uitvoeren.

En dan naar een telenetcenter te gaan, waar je niets gekocht hebt...Nee, bedankt voor de tip.

Dus klacht ingediend bij ombudsdienst Telecom en Fod economie. Test-Aankoop gebeld (advocaten). Die zeiden dat ik weinig kan doen, en zelfs al stelt fod economie mij in het gelijk en krijgt TN boete, dat ik daarvoor niet de actievoorwaarden ga krijgen die ik aankloeg. Da's een risico dat Telenet neemt. er staat ook in de kleine letters: behoudens vergissingen,...(dus ze dekken zich in). Kans is groot dat ombudsdienst telecom zich onbevoegd zal verklaren, zegt TA....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Je moet niet bij TA en FOD economie zijn... gewoon bij de Ombudsman voor Telecom en de JEP.

Ik heb trouwens een gelijkaardig feit gewonnen en de nodige kortingen gekregen van TN (al was het na wat tegenspartelen... zelfs hun ongelijk willen ze dus niet meteen toegeven).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goed nieuws! :-D Telenet juridische dienst zei dat ombudsman telecom dit wss. niet ontvankelijk zou verklaren. :eek:

@ r2504: moet ik nog bij JEP klacht indienen?

Moet ik mij klant maken nu, en hopen dat ze met terugwerkende kracht dit toekennen?

Soit, aangezien ze binnen de maand moeten reageren, kan ik nog kiezen ja/nee als ze de promo willen toekennen (nog geldig)...
Aanbod geldig van 01/05/2014 tot en met 30/06/2014

"De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft uw klacht van 22/05/2014, handelend over "Contractuele aangelegenheden - Promotie & campagnes" in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor
Telecommunicatie is *** *** ****** ********.

Ik heb uw klacht op 26/05/2014 verstuurd naar mevrouw A***** ** T***** van Telenet en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 26/06/2014. De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt, zal ik u dit overmaken en zal ik u vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

De inningsprocedure voor eventuele betwiste kosten die het voorwerp vormen van de klacht wordt door de operator opgeschort voor een periode van vier maanden vanaf het indienen van de klacht bij de Ombudsdienst. Dit betekent dat alle niet-betwiste kosten steeds tijdig moeten betaald worden."
Laatst gewijzigd door satsurfer 26 mei 2014, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

is het agheet van tuinen, indien zo mag je het vergeten, is een harde tante
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

indeed :-D da's haar job zeker? Zoals een controlegeneesheer?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

satsurfer schreef:Goed nieuws! :-D Telenet juridische dienst zei dat ombudsman telecom dit wss. niet ontvankelijk zou verklaren. :eek:
Tja, bluffen kan iedereen.
satsurfer schreef:@ r2504: moet ik nog bij JEP klacht indienen?
Dat is iets dat jij voor jezelf moet beslissen... mij leek de JEP alvast efficienter dan de Ombudsman voor Telecom.
satsurfer schreef:Moet ik mij klant maken nu, en hopen dat ze met terugwerkende kracht dit toekennen?
Ook dat is jou keuze... mij hebben ze toen een andere (grotere) compensatie gegeven omdat ik m'n initiële bestelling had geannuleerd.
satsurfer schreef:Ik heb uw klacht op 26/05/2014 verstuurd naar mevrouw A***** ** T***** van Telenet en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 26/06/2014. De operator heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden. Als ik in het bezit ben van het standpunt, zal ik u dit overmaken en zal ik u vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.
TN gaat je klacht verwerpen (standaard procedure ook al hebben ze ongelijk)... maar jij hoeft niet akkoord te gaan met hun antwoord ! Het is hier wederom voor de zoveelste maal duidelijk dat er lacunes zitten in de promoties van TN... een volwassen bedrijf zou hier niet over vallen en ze gewoon toekennen (en daarna de lacune dichten).

Ik betreur het dus dat TN hier niet sportief mee kan omgaan... alvast veel succes met je procedure dus !
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Ik hoop dat uw doorzettingsvermogen iets gaat opleveren. Hou ons op de hoogte.
Het is al jaren zo dat telenet de mogelijkheid niet geeft om online te bestellen zonder digicorder. Uit ervaring weet ik dat het telenet center ook niet gaat..ze zeggen letterlijk dat ze een verkoopkanaal zijn en geen service.
Een aantal jaar geleden was het zo dat als je online analoge tv bestelde (wat verstopt zat) je de volle 50€ activatie betalen. Koos je digitale TV kreeg je 20€ korting en dat terwijl de technieker juist veel meer werk heeft met de activatie van digitale tv.Het zijn dus bewuste commerciële keuze's van telenet. Van mij mogen ze dus het kabeldecreet herschrijven en mogen ze in de steden overal hun kabel komen ingraven want dit is geen bedrijf van algemeen nut maar van puur commerciëel belang.

Hoewel jij volledig gelijk hebt denk ik dat de overheid weinig in handen heeft om telenet te verplichten het spel eerlijk(er) te spelen... Als je kijkt hoe de wholesale tarieven bepaald zijn voor de zogezegde concurrentie op de kabel dan merk je dat ze bitter weinig te zeggen hebben in telenet. (of ze de wil niet hebben om echte concurrentie toe te laten).
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
tom35
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer
Provider

Beste,

Dit is best grappig om te lezen want ik heb net hetzelfde voor gehad. Die korting van 8.35 wordt trouwens maar verwijdert zodra je aanlogd, als je de digicorder verwijdert voordat je aangelogd , dan blijft de korting wel zichtbaar.
Ik wil met internet, vaste telefoon en 2 GSM's overschakelen van BC naar TN, maar wou eigenlijk geen digicorder omdat ik een gekochte AD2000 heb.
Blijkbaar heb ik dus ook geen recht op die 8.35 euro korting ondanks dat ik zelfs naar 2 Kings ga waar je bij BC per smart 15 5 eruo kroting krijgt. Ik overweeg nu om alsnog op dat aanbod in te gaan en na 12 maanden die digicorder gewoon terug binnen te doen, dan heb ik er in totaal niets voor betaald en zit TN met een gebruikt toestel. uiteindelijk is dit mijn probleem niet en zij veroorzaken dit zelf. Mss zouden we dit meer moeten doen zodat TN zelf tot het besef komt hoe dom ze wel bezig zijn.
TN is een pak duurder dan BC maar heeft voordelen zoals bv snelheid, maar ja, wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil...
ik ga is bekijken of ik niet om de 12 maanden ga ping pongen. Als je zit welke kortingen je krijgt bij BC als nieuwe klant... pfff... Dat kan heel wat geld op brengen.

Tom
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer
Provider

Ik vind het triestig dat men zoveel moeite moet doen om iets waar je recht op hebt.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer
Provider

satsurfer is het hoofd van kwaliteisopvolging.
Als je van haar een njet krijgt is er niet veel meer aan te doen.
En ze is heel zuinig met cadeaus te geven :bang:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

beslissing jury JEP (http://www.jep.be/nl/)
27 mei bericht van ontvangst
4 juni: beslissing!
= zeer snel!

Ik begrijp toch dat ik gelijk krijg, ook van Telenet! :-D :-D :-D

Betreft: klacht inzake reclame voor Telenet Whoppa

Zoals aangekondigd, heeft de Jury deze reclame onderzocht rekening houdend met de argumenten van de betrokken partijen.

De Jury heeft er nota van genomen dat de klager over een tweedehandse Telenet-digicorder beschikte en een Whoppa-abonnement wenste aan te gaan op basis van de op de website aangekondigde promotie. De klager bleek evenwel geen aanspraak te kunnen maken op de 6 maanden lang €8,35 korting of op de €20 online korting. Ter verklaring werd hem door de klantendienst meegedeeld dat de promotie veronderstelt dat één van de vereiste drie nieuwe diensten digitale TV met inbegrip van de huur van een HD digicorder is.

De Jury heeft er vervolgens nota van genomen dat de adverteerder in eerste instantie meedeelde dat de promotie van 6 maanden lang €8,35 korting op Whoppa inderdaad slechts geldig was voor de optie waarbij een HD digicorder wordt gehuurd.

De Jury heeft er dienaangaande evenwel nota van genomen dat de promotie van 6 maanden lang €8,35 korting op Whoppa op de website ook toegankelijk is wanneer men opteert voor de aankoop van een digicorder of al een decoder van Telenet heeft. De Jury heeft er tevens nota van genomen dat op de website bij deze promotie de volgende voorwaarde werd vermeld: “Aanbieding 6 maanden lang €8,35 korting op Whoppa geldig bij het aangaan van een overeenkomst voor Telenet Whoppa met 3 nieuwe diensten (Telenet Digitale tv, Telenet vaste Telefonie en Telenet Internet).”.

In tweede instantie deelde de adverteerder mee dat de enige voorwaarde om van de promotie van 6 maanden lang €8,35 korting te kunnen genieten er wel degelijk slechts uit bestaat nieuwe Whoppa te worden met drie diensten en dat de klager dus wel degelijk recht heeft op de promotie.
Hij verduidelijkte hierbij dat standaard in de reclame op de website de hypothese van de huur van het toestel in de verf gezet wordt, maar dat de klant zijn hardware zelf kan kiezen.
De adverteerder deelde tevens mee dat dit het gevolg is van een recente wijziging die maakt dat de huur van het toestel geen verplichte voorwaarde meer is om van de promotie te kunnen genieten.

Zelfs indien dit laatste in werkelijkheid ook reeds het geval zou zijn geweest op het ogenblik dat de klager zijn bestelling probeerde te plaatsen, blijft het naar de mening van de Jury gelet op de hoger geschetste context echter nog steeds het geval dat de aankondiging van en de communicatie over deze promotie van ambiguïteit getuigen.

De Jury is van oordeel dat de marketingcommunicatie door toedoen van deze ambiguïteit van aard is om de gemiddelde consument te kunnen misleiden op het vlak van de draagwijdte van de betrokken promotie, wat strijdig is artikel 5 van de code van de Internationale Kamer van Koophandel.

De Jury heeft de adverteerder dan ook verzocht de nodige maatregelen te nemen om deze ambiguïteit weg te werken.

Na het verstrijken van de termijn voor hoger beroep, zullen wij u de samenvatting van dit dossier bezorgen. Voor de voorwaarden voor het instellen van hoger beroep verwijzen wij naar art. 5 van het JEP reglement (zie http://www.jep.be, rubriek “reglement”).

De beslissing van de Jury betreft alleen de reclame en slaat niet op de aangeboden producten en/of diensten. Deze mag in geen geval worden beschouwd als een garantie, want ingeval van geschil zijn uitsluitend de rechtbanken bevoegd.

Inmiddels verblijven wij,

met de meeste hoogachting.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

satsurfer schreef:Ik begrijp toch dat ik gelijk krijg, ook van Telenet! :-D :-D :-D
Inderdaad... proficiat alvast !

Voor TN... tijd dat jullie je eens gaan bezinnen over dergelijke reclame tactieken... dit is niet de eerste keer :evil:
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Netjes!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Userbase - Telenet 2-0 ; of mistel ik? :-)

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

en ga ik nu nog een brief van mevr. agheet van tuinen ontvangen, die mij 1 jaar gratis whoppa aanbiedt ter compensatie? :-D

Vanuit de ombudsdienst telecom blijft het verrassend stil.
donneo
Member
Member
Bedankt: 10 keer
Provider

Super, goed gedaan! Ik zei het al dat je gelijk had, maar er is altijd een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer
Provider

Nu, ik vind het fijn voor jou, maar waarom krijg je een jaar gratis Whoppa? Ik vind het eerlijk gezegd jammer dat Telenet zowel slaat als zalft. Bij de SD digicorders slaat ze, in dit geval zalft ze. Is er nu geen regel in dat bedrijf dat alle klanten min of meer gelijkwaardig kan behandelen?

Nu, ik hoop voor jou dat ze alles gratis geven, en dat je niet nog je auteursrechten zal mogen betalen. Hier hebben ze mij ooit een maand compensatie gegeven wegens problemen maar dat dekte ook heel de lading niet.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

@ slafes....dat was humor hé....

Ik heb gewoon gevraagd wat ze ADVERTEERDEN! niets meer, niets minder.... :eek:

Ik zie de link met ongelijke behandeling niet echt (bij mij gaat het om een promo)... als je niet tevreden bent bij TN, kan je altijd overstappen naar een operator die je wél 'gelijkwaardig' behandelt. :-D

Bovendien kan je online nog altijd niet uw eigen digicorder toevoegen en een bestelling plaatsen... :-(
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Secretariaat Dienst Coördinatie
Algemene Directie Economische Inspectie - DI

"Ik heb uw bericht goed ontvangen en aandachtig gelezen.

De Algemene Directie Economische Inspectie is belast met de opsporing en de vaststelling van de inbreuken op de economische wetgeving.

De in uw klacht vermelde feiten vormen echter geen inbreuk op de huidige economische wetgeving. Volgens onze mening zijn de voorwaarden waaronder Whoppa kan worden bekomen (huur of aankoop Digicorder enkel via hen / korting van 20 % enkel via een online aankoop te bekomen) immers weldegelijk vermeld op de website van Telenet.

Hoogachtend,

De directeur-generaal a.i., "

Goed gelezen hebben ze dit toch niet, ze hebben het zelfs over een korting van 20% (het moet 20 € zijn!) :bang:

Bruno ANDRIES
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer
Provider

Ik had de humor er van niet gezien eigenlijk. Mij leek het erop dat het werkelijkheid was... :)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als ik het goed lees hebben we nu dus 2 tegenstrijdige uitspraken?
Om maar te zwijgen van het feit dat je een digicorder idd van hen moet huren of kopen, maar dat er nergens staat dat je er eentje moet bijhuren/bijkopen als je er al eentje hebt.

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het antwoord van fod is wss van ene die dat vlug tegen zijn goesting bekeken heeft, kemels van fouten schrijft (20% ipv 20 eur), en een weinig onderbouwd discours levert. (2-3 zinnen) Maakt weinig indruk op mij persoonlijk. Als Telenet ZELF al zegt dat je gn digicorder van hen moet huren (ja, scroll efkes nr boven). Zo blijven we oeverloos discussieren....:oops:

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”