Webpagina OK in firefox, totale mislukking in IE

Plaats reactie
vulture
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik zit met het vervelende probleem dat mijn website correct wordt weergegeven in Mozilla firefox, maar vreemde problemen geeft met IE.

De site is gemaakt met Macromedia Dreamweaver MX2004.

De beste voorbeelden zijn:

http://www.scheikunde.net
http://complex.scheikunde.net/

Ik weet dat het onderwerp van die website de meesten hier niet zal interesseren, maar je hoeft er niks van te kennen om de layout errors te zien.

Ik ben zelf een absolute n00b op gebied van HTML en CSS, niet genoeg tijd om me erin te verdiepen... :cry:

EDIT: De site is trouwens nog lang niet af, de vele dode links zijn dus normaal.
crapiecorn.

mja toeval of niet, ik studeer ook toevallig chemie (poging tot) ;)

maar onder mozilla wordt het ook niet helemaal clean weergegeven, als de tabellen de fel gevuld zijn wordt het onderste menu uit het kader geduwt
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member
Provider

vulture schreef: ... , maar vreemde problemen geeft met IE.
Bij mij ziet die site er toch goed uit hoor ... ik heb IE 6 SP1. IE geeft wel aan dat uw site fouten bevat ( bijvoorbeeld menuitem 1 is niet gedefinieerd ).
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Provider

En bij mij ziet het er ook goed uit bij IE, dus ik denk wel dat het aan jouw pc ligt.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Ik zie ook niets verkeerd aan de lay-out in IE op de site (je 2 links) .
IE 6.0 (SP2)
Afbeelding
PHO
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik zie nochthans duidelijke verschillen tussen FireFox 1.0 pr en IE6 op winXP sp2.

Eerst en vooral klopt de spatiering wel in FireFox, niet in IE. Dit valt op op de tweede link, als je even naar beneden doorscrollt. De scheikundige formules komen door de tekst in IE.

Ook al helemaal bovenaan de pagina is er toch een duidelijk verschil te zien in spatiering tussen FireFox en IE.
vulture
Starter Plus
Starter Plus
Provider

PHO duidt precies aan wat ik bedoel.

Ik gebruik al een tijd firefox, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of mijn IE voldoende is geupdate, alhoewel ik normaal alle updates binnenhaal. PHO gebruikt blijkbaar ook een volledig geupdate versie, dus...
vulture
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik heb een bruingrijs vermoeden waar het probleem zit:

IE ondersteunt <sub> niet, ipv daarvan moet je <span> gebruiken en dan de tekstgrootte ingeven op ca 70%...

Microsoft... :roll:
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ik heb nog nooit gehoord van sub hoor :?
wel van span en denk dat span correcter is dan aangezien we dit ook moeten gebruiken in webtech op school (kstudeer ict)
de pispaal <<
Plaats reactie

Terug naar “Development”