Digicorder DC-AD2000 dood, wat met opnames?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
PowerToTheUsers
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Mijn digicorder heeft het begeven... Zelfs na het uittrekken en terug insteken van de stekker hoor je wel het fannetje zoemen, maar blijft het voor de rest donker. Ik vermoed dat ik er morgen mee naar een Telenet punt moet, maar wat gebeurt er dan met de opnames op dat toestel?
Is er een mogelijkheid om die digicorder na herstelling terug te krijgen, met de opnames er nog op? Of is er een mogelijkheid om die opnames er nog af te halen?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Die ben je onherroepelijk kwijt, dat is dus brute pech. :x
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Er is slechts beperkte communicatiemogelijkheid met de ingebouwde harde schijf. Als ik me niet vergis is het ooit aan iemand gelukt om de schijf, na uitbraak, te benaderen dmv een paswoord.
Denk dat hier wel anderen zijn die hier meer over weten. Kan zijn dat dit lek reeds lang gedicht is. Maar zonder slag of stoot: neen, je bent ze allicht kwijt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nr10 schreef:Als ik me niet vergis is het ooit aan iemand gelukt om de schijf, na uitbraak, te benaderen dmv een paswoord.
Toch wel... maar toen werd het stil rond de persoon :eek:
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Wat ben je met een losse harde schijf vol geëncrypteerde videobestanden als de enige sleutel zich in een chip van jouw defecte Digicorder bevindt?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 105 keer

Als je de opnames écht belangrijk vindt: meestal is het wel mogelijk de HD Digicorder te herstellen, het zijn doorgaans een viertal condensatortjes die vervangen moeten worden. Maar je moet je natuurlijk wel de vraag stellen of je kosten wil maken aan een gehuurd toestel...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:Wat ben je met een losse harde schijf vol geëncrypteerde videobestanden als de enige sleutel zich in een chip van jouw defecte Digicorder bevindt?
Ben jij daar zo zeker van... heb je er al een bestand af gecopieerd ? Het is niet omdat men iedereen dit wil doen geloven dat het ook zo is (zo was VOD ook lange tijd ongeencrypteerd !)
SpecialK schreef:meestal is het wel mogelijk de HD Digicorder te herstellen, het zijn doorgaans een viertal condensatortjes die vervangen moeten worden.
Bij de SD Digicorders was dit zo... geen idee of het ook zo bij de HD versie was ?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Bij de SD Digicorders was dit zo... geen idee of het ook zo bij de HD versie was ?
Bij de SD Digicorders waren het er zeven :) Zelfde type overigens. Ik heb toch al een aantal HD Digicorders met succes hersteld.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

SpecialK schreef:Als je de opnames écht belangrijk vindt: meestal is het wel mogelijk de HD Digicorder te herstellen, het zijn doorgaans een viertal condensatortjes die vervangen moeten worden. Maar je moet je natuurlijk wel de vraag stellen of je kosten wil maken aan een gehuurd toestel...
Mag dat wel? Ik vermoed dat er ergens bij het huren zal staan dat je er niets aan mag veranderen/fixen).
(niet dat je daar iets van moet aantrekken :angel: )

Als je ergens anders een werken exemplaar van dezelfde soort vind kan je altijd de harde schijven swappen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

AndRo555 schreef:Als je ergens anders een werken exemplaar van dezelfde soort vind kan je altijd de harde schijven swappen.
In theorie niet... want de gegevens op de harde schijf zijn geencrypteerd met een sleutel die in de decoder zit.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:Als je ergens anders een werken exemplaar van dezelfde soort vind kan je altijd de harde schijven swappen.
In theorie niet... want de gegevens op de harde schijf zijn geencrypteerd met een sleutel die in de decoder zit.
Ik zou denken dat die sleutel voor alle expemplaren uit dezelfde model reeks hetzelfde zou zijn. (Maar ik ken dan ook vrij weinig af van die dingen)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef: Mag dat wel? Ik vermoed dat er ergens bij het huren zal staan dat je er niets aan mag veranderen/fixen).
(niet dat je daar iets van moet aantrekken :angel: )
Nee, dat mag inderdaad niet. MAAR: ik ben een tijdje geleden mijn gehuurde HD Digicorders gaan inleveren omdat ik er gekocht heb. De 2100 is uitgebreid ge-inspecteerd, maar de 2000 is zelfs niet meer uit de doos gehaald, ik kreeg meteen een brief waar op stond dat ik die in goede staat had ingeleverd. Die toestellen worden volgens mij niet meer herbruikt door Telenet, dus niemand gaat controleren of de garantiezegel er nog op zit.

Zoals al vermeld: de schijf is ge-encrypteerd met een unieke box-key, dus schijven wisselen tussen boxen helpt niet.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Andere voeding geprobeerd?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Wat gebeurt er als men een huurtoestel terug binnenlevert wegens einde contract?
Wordt deze vernietigd of als pluktoestel gebruikt voor de wisselstukken of wordt deze als tweedehands toestel verkocht?
Ik mag dus aannemen als men een digicorder huurt dat dit steeds een nieuw toestel is en geen gebruikte?
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

apestaart schreef:Ik mag dus aannemen als men een digicorder huurt dat dit steeds een nieuw toestel is en geen gebruikte?
Kon dat maar waar zijn :lol:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Dus ze durven toch een gebruikte toestel in uw pollen draaien? :x
Nochthans is dat bij mij niet het geval, alles was zorgvuldig ingepakt in zijn zachte isomo en ik moest de plastiekfolies die op de voorzijde van het toestel geplakt was verwijderen, dus volgens is dat wel een nieuw toestel.
PowerToTheUsers
Member
Member

Ik heb de digicorder ondertussen omgeruild, terug tegen een AD2000 omdat ik de component-uitgang gebruik. Inderdaad netjes in de doos en met een plasticje op de voorkant, maar dat kan ook refurbished zijn uiteraard.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Deze thread doet me beseffen dat ik nog een aantal opnames op digicorder heb staan die ik eigenlijk niet kwijt wil.
Helaas staan deze op de AD2100, dus geen component-uitgang.
Wat zijn m'n opties dan?
Hauppauge HD PVR 2 achter een ViewHD HDMI-splitter bijvoorbeeld?
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Helaas staan deze op de AD2100, dus geen component-uitgang.
Wat zijn m'n opties dan?
Als je nog een 2000 hebt: opnames delen, en die via de 2000 afspelen en zo opnemen?
PowerToTheUsers
Member
Member

meon schreef:Hauppauge HD PVR 2 achter een ViewHD HDMI-splitter bijvoorbeeld?
Zit er geen beveiliging op dat HDMI-signaal?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

SpecialK schreef:Als je nog een 2000 hebt: opnames delen, en die via de 2000 afspelen en zo opnemen?
Zou een optie zijn mocht ik de digicorders interactief hebben, maar ik heb geen Telenet-modem.
PowerToTheUsers schreef:Zit er geen beveiliging op dat HDMI-signaal?
HDCP ja, maar Kenw00t zei in dit topic dat die splitter als 'neven-effect' heeft HDCP weg te filteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Via SCART... niet echt de beste kwaliteit maar soms beter dan niets zeker ?
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Dat is inderdaad een optie (zelfs de optie die op de Telenet-website staat), maar Euro-AV is nog minder kwaliteit dan digitale SD...
Wat je tegenwoordig toch moet doen om enkele opnames van je zus te kunnen bewaren :(.
Ik dacht: "laat ik voor die paar opnames gewoon de CAM-methode toepassen", zijnde beeld opnemen met camera op statief en geluid rechtstreeks aansluiten, maar omdat m'n camera-sensor 18 MPix is met opname op 1080p en de TV dat OOK is krijg je enorm veel moiré omdat de pixels niet mooi overeen komen. Beeldkwaliteit voor de rest zou nog aanvaardbaar te noemen zijn eigenlijk.
jeffke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

je kan je digicorder ook proberen te herstellen,kans is groot dat de condensators zijn gesprongen.
http://www.techible.net/2009/10/zelf-je ... der-maken/
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Lap, net gisteren ook digicorder bij m'n oma dood. Harde schijf gaat wel spinnen maar voor de rest gebeurt er niets (ook niets op display toestel).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

jeffke schreef:je kan je digicorder ook proberen te herstellen,kans is groot dat de condensators zijn gesprongen.
http://www.techible.net/2009/10/zelf-je ... der-maken/
Dat kun je enkel doen met een toestel die aangekocht werd en uiteraard buiten de garantie periode van 2 jaar, met een huurtoestel blijf je daar best met je pollekes af en ruil je braafjes die digicorder in voor een andere toestel, ander en beter.
PowerToTheUsers
Member
Member

Ander en leger vooral ;)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”