kan niet op msn

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
PersePhone
Starter
Starter

ik heb een netwerk met op beide pc's windows xp
met de server is alles ok, kan op msn en elke website
met de client heb ik echter problemen, ik kan niet op msn (niet met mijn hotmail account en ook niet met mijn ander email adres) en op bepaalde websites kan ik ook niet, die op de server pc wel lukken

ik heb geen firewall en de windowsfirewall staat niet aan
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb zo de indruk dat je ofwel met spyware zit ofwel er een HOSTS-file roet in het eten komt gooien.

Voor de eerste optie : scannen met ad-aware of Spysweeper of een andere tool dat je kan vinden.

Voor de tweede optie, daar moet je zoeken op je harde schijf naar een bestand met de naam HOSTS zonder extensie. Je kan dit gerust openen in wordpad of notepad ofzo. Als daar dan verwijzingen in staan naar die sites die je niet kan openen, delete dan alle verwijzingen.
Je kan er deze post er eens op nalezen voor meer info over doe HOSTS-file.

Cheers
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster

voor host te vinden moet je wel alle mappen, bestanden weergeven kiezen (dus ook de die dat verborgen zijn)
de pispaal <<
DiViNO
Plus Member
Plus Member

Mr.Cide schreef:voor host te vinden moet je wel alle mappen, bestanden weergeven kiezen (dus ook de die dat verborgen zijn)

Naar mijn weten toch niet...

%WINDIR%\system32\drivers\etc is te bereiken zonder "alle bestanden weergeven" in te schakelen, alsook de hosts file is zichtbaar.
PersePhone
Starter
Starter

Die spyware lijkt me niet mogelijk sinds beide pc's nog maar 2 dagen geleden zijn geformateerd...
Maar heb het toch maar gedaan
Resultaat was niets...

Bij die hosts staan ook geen websites

Maar ik heb zelf wat zitten zoeken en heb het geprobeerd met een proxy, dit lijkt te lukken maar bij mijn vorig netwerk was dit helemaal niet nodig en metdat ik niet weet wat die proxy inhoud zou ik het toch wel liever op de oude manier hebben..
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Deel je je internet met ICS dat ingebouwd zit in windows ? Zoja, dan is die proxy normaal niet nodig. ICS werkt normaal goed hoor. En zeker voor msn enzo. Ik zie niet direct een andere oplossing...

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”