Mobiel internet voor Italië
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik heb even een vraagje... Ik lees hier wel topics over de buurlanden, maar hoe zit het in Italië? Is de dekking en snelheid een beetje doenbaar en welke zijn de goedkopere providers. Zou het beste een prepaid kaartje zijn waarbij data het belangrijkste is. Kunnen deze op voorhand aangeschaft worden?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Waar ga je ergens zitten in Italië? Ik zat er twee jaar terug en qua dekking viel het goed mee. Zat meestal op het TIM netwerk.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik trek ook naar Italie deze zomer en heb daar een tijdje ook naar gezocht...
Waar weet ik niet meer maar heb toen gevonden dat een kaarten van TIM het beste zijn....
ik zal de juiste link eens zoeken
edit : gevonden
http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Italy
Waar weet ik niet meer maar heb toen gevonden dat een kaarten van TIM het beste zijn....
ik zal de juiste link eens zoeken
edit : gevonden
http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/Italy
Laatst gewijzigd door Tim H. 10 apr 2014, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
In de buurt van Pisa om zo even het meest bekende toeristische aan te geven.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Drie jaar geleden 1GB data bij Wind gehad voor 10 euro, in het midden van de toscaanse velden 2100MHz 3G ontvangst (was wel bovenop een heuvel)
Wat ik je wel kan aanraden is om je paspoort mee te nemen (zonder kreeg ik bij wind geen sim mee) en om een paar opties te hebben als je de sim ter plekke koopt.
Wat ik je wel kan aanraden is om je paspoort mee te nemen (zonder kreeg ik bij wind geen sim mee) en om een paar opties te hebben als je de sim ter plekke koopt.
-
- Elite Poster
Paspoort om een sim aan te kopen? Heu... Ik heb geen paspoort omdat ik al een hele tijd niet meer buiten de eu gereisd heb. Grom... Zal indien nodig gewoon de Telenet roaming worden denk ik... Heb het maar beperkt nodig dus ga nu ook geen zotte kosten maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Tjah, met mijn identiteitskaart alleen deden ze moeilijk, vond ik ook vreemd. Passpoort was voldoende. Normaal gezien is dat helemaal niet nodig, maar in die winkel (wind in het centrum van Milaan, 2010) vonden ze dat wel nodig. Het had iets te maken met de duidelijkheid van de foto.Slafes schreef:Paspoort om een sim aan te kopen? Heu... Ik heb geen paspoort omdat ik al een hele tijd niet meer buiten de eu gereisd heb. Grom... Zal indien nodig gewoon de Telenet roaming worden denk ik... Heb het maar beperkt nodig dus ga nu ook geen zotte kosten maken.
EDIT:
Dit heb ik gevonden:
http://prepaidwithdata.wikia.com/wiki/ItalyTo purchase a prepaid (= ricaricabile) SIM card a photo ID (e.g. a passport) is necessary in Italy. You can get them in the shops of the providers where they will be registered as well. Often (but not always) you are asked for a "codice fiscale" (fiscal code), a number which is required in Italy for many online purchases and identification. As a non-Italian you probably don't know yours, but even foreigners have one of this 16-digit code in Italy. It can be created easliy online: [How to create a codice fiscale]. Just fill in your name, birth date, sex and the italian name for your home country.
Die code fiscale is geen probleem, dat fixen ze dan wel weer op zijn italiaans voor jou. (geen idee wat ze daar bij mij ingevuld hebben, maar het vormde geen probleem)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik heb 3 weken geleden een prepaid SIM-kaart gekocht van TIM (ook in Milaan). Mijn identiteitskaart was voldoende.
Ik heb €10 betaald voor de SIM kaart (met €5 belwaarde inbegrepen) en nog eens €3 voor 300MB data op hun 3G netwerk voor een week.
Zie ook:
Ik heb €10 betaald voor de SIM kaart (met €5 belwaarde inbegrepen) en nog eens €3 voor 300MB data op hun 3G netwerk voor een week.
Zie ook:
-
- Elite Poster
Dat van TIM is interessant precies, al moet ik zeggen, voor die prijs kan je ook al 65 MB surfen via Telenet... We zullen wel zien wat we ter plaatse doen, maar Tim lijkt me het beste/goedkoopste dus.
Mercikes iedereen.
Mercikes iedereen.
- ikhlaske
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb toen ik in Italië was 20€ betaald voor sim met bewaarde en 2gb internet voor een maand. (Netwerk: Tim)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Provider: Orange Fiber 1000/200
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
Modem/Router: Orange Nokia Fiber Modem + Unify USG
Switch: UniFi 24p + 8p POE 150W
Wifi: Unify AP AC LR + AP AC PRO
GSM: Proximus
Nas: Synology DS 219+ 16GB ram 512GB nvme ssd cache - Synology DS 219se
Backbone: (Plex)
- Intel NUC - 16GB Ram
- Intel NUC - 4GB Ram
- Mac Mini - M1
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Toevallig op een ander (internationaal) forum aan het rondkijken en kwam een "What dataplan do you have"-topic tegen.
Ik zit nu op pg 3 en kan alleen maar zeggen dat we hier in België serieus achter zitten...
EDIT: Behalve in Zwiterland & Saudi-Arabië
En nu ontopic:
Ik zit nu op pg 3 en kan alleen maar zeggen dat we hier in België serieus achter zitten...
EDIT: Behalve in Zwiterland & Saudi-Arabië
En nu ontopic:
Het kan dus goedkoper via TIM, spijtig genoeg geen extra info (post = 14/03/2014)Country: Italy
Carrier: TIM
Plan or Prepaid: Prepaid
Amount of texts: 1000 to all national carriers
Amount of minutes: 400 to all national carriers and landline phones
Amount of data: 2GB in 3G speed + unlimited 32kbit/s
Price/month: 10,08EUR (something like 13-14USD)
-
- Elite Poster
Ik zit op dit moment in Italië, veel steden hebben een redelijk goeie dekking met free wifi... Enig nadeel, je moet je gratis registeren met... Een italiaans telefoonnummer. Toeristische troeven uitspelen kunnen ze hier toch echt niet ze.