Bancontact/Mister Cash lanceert app om mobiel te betalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
nu officiële launch! hopelijk gebruiken meer en meer handelaars dit en ideaal om onderling te betalen, daar ik nooit ca$h geld op zak heb
http://blogs.tijd.be/tzine/2014/05/nieu ... talen.html
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/ban ... 492863.htm
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_01106445
testfase
http://www.digimedia.be/News/nl/16453/b ... phone.html
23 september 2013: brainstormdag voor de nerds (ik ging ook) in Leuven/Hasselt met Bancontact
http://www.kunstmaan.be/news/bancontact ... mobile-app
http://www.bancontact.com/nl
http://blogs.tijd.be/tzine/2014/05/nieu ... talen.html
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/ban ... 492863.htm
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_01106445
testfase
http://www.digimedia.be/News/nl/16453/b ... phone.html
23 september 2013: brainstormdag voor de nerds (ik ging ook) in Leuven/Hasselt met Bancontact
http://www.kunstmaan.be/news/bancontact ... mobile-app
http://www.bancontact.com/nl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Eerlijk gezegd zie ik het nut niet echt in, of zie ik iets over het hoofd?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik zou dit ZO GRAAG in Ogone's online payment-systeem zien zodat ik niet voor de 200e keer m'n bankkaartcode, vervaldatum, naam, challenge en response moet intypen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Hadden ze al een jaartje want ik heb hem ooit gedownload maar nooit geactiveerd.
Ok, NFC or gtfo is een goeie mening, maar er moeten alternatieven zijn voor de smartphones die geen nfc hebben. Hij zou eigenlijk je moeten laten kiezen.
En het nut: geen miserie met kleingeldwissel als je in 1 pot moet betalen op restaurant en daarna onder mekaar begint te regelen.
[ Post made via mobile device ]
Ok, NFC or gtfo is een goeie mening, maar er moeten alternatieven zijn voor de smartphones die geen nfc hebben. Hij zou eigenlijk je moeten laten kiezen.
En het nut: geen miserie met kleingeldwissel als je in 1 pot moet betalen op restaurant en daarna onder mekaar begint te regelen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Maar het hele NFC verhaal is weer het kip en het ei verhaal. De telefoons zijn er, alleen zijn de services er (nog) niet en daardoor blijven sommige gsm fabrikanten achter op NFC.
NFC zal dit jaar wel groot worden.
NFC zal dit jaar wel groot worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb hem ook al ongeveer 1 jaar in gebruik als betatester en idd enkel 1 keer gebruikt...nice to have....
kreeg gisteren mailtje van Bank van de post , wanneer ik het gebruik betalen ze me 0,01 €
kreeg gisteren mailtje van Bank van de post , wanneer ik het gebruik betalen ze me 0,01 €
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Had hem ook een jaar geleden eens geprobeerd met een kameraad, maar die werkte toen van geen kant. Ik kende ook maar 1 persoon die de app ook had dus veel testen is er niet van gekomen daarna. Misschien als het wat ingeburgerd raakt dat het nog wel handig kan zijn om snel mensen terug te betalen op resto of café.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
NFC zal groot worden eens dat Apple het gaat gebruiken.AndRo555 schreef:Maar het hele NFC verhaal is weer het kip en het ei verhaal. De telefoons zijn er, alleen zijn de services er (nog) niet en daardoor blijven sommige gsm fabrikanten achter op NFC.
NFC zal dit jaar wel groot worde
Was zo met bijna alle techologieën die moeilijk van start gingen, aangezien Apple weet wat marketing is. Ze gaan kunnen uitleggen wat het voordeel is in simpele woorden en iedereen gaat erop springen.
In het verleden maarkten we mee: front camera, tablet, smartphone, ultrabook, MP3 speler, ...
Al deze producten bestonden lang voordat Apple ze begon te verkopen. Dan komt Apple en zegt dat het superinnovatief is en opeens heel de wereld opent zijn ogen. Dat is iets waar Apple heel de tijd goed in is geweest: trends spotten. En als ze vinden dat NFC een redelijke trend is, gaan ze het in hun iPhone 6 steken en we hebben een nieuw revolutionair product.
Ze verkopen de innovatieve producten zelfs zo goed dat alle andere alternatieven opeens allemaal kopieen daarvan zijn. Of nog erger: ze patenteren die producten. Maar da's een ander verhaal.
On-topic: ik kan het niet gebruiken omdat mijn smartphone geroot is :-<
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
PayPal al eens overwogen?meon schreef:Ik zou dit ZO GRAAG in Ogone's online payment-systeem zien zodat ik niet voor de 200e keer m'n bankkaartcode, vervaldatum, naam, challenge en response moet intypen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
PayPal is geen keuze van de gebruiker, maar van de verkoper.
Ik vind PayPal trouwens net iets té eenvoudig met enkel username/password-validatie. Voor zoiets zou two-factor authenticatie (en dat is die Bancontact-app eigenlijk) toch wel mogen.
Ik vind PayPal trouwens net iets té eenvoudig met enkel username/password-validatie. Voor zoiets zou two-factor authenticatie (en dat is die Bancontact-app eigenlijk) toch wel mogen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
heb de app 1x gebruikt duurde 5 dagen voor het op de rekening stond, en dat vind ik te lang.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
intresten brengen zoveel nie meer op.
Het moet gewoon onmiddellijk op de rekening staan.
Het moet gewoon onmiddellijk op de rekening staan.
iphone 8+ : prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Klopt, de intrest maakt niet veel uit, maar je kan het die 5 dagen gewoon zelf niet gebruiken.
QR-codes is goed, maar waarom bij NFC-phones niet NFC als keuze geven? Dan kan ik meteen contactloos betalen in de plaatselijke GB (moest men een Windows Phone app hebben ). Veel blabla in de pers, maar momenteel toch nog dik overroepen die app.
QR-codes is goed, maar waarom bij NFC-phones niet NFC als keuze geven? Dan kan ik meteen contactloos betalen in de plaatselijke GB (moest men een Windows Phone app hebben ). Veel blabla in de pers, maar momenteel toch nog dik overroepen die app.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik was bij de beta testers, heb de app nooit gebruikt... KBC heeft trouwens hetzelfde al langer onder de kap zitten en dat heb ik wel al vaker gebruikt. Het valt of staat met het enige feit of gebruikers de app op hun smartphone staan hebben.
Laatst nog ergens een reportage gezien, in bepaalde landen wordt bijna alles digitaal betaald, zelfs marktkramers bvb kunnen er een soort terminal gebruiken die ze op hun smartphone vastklikken en zo uw kaart inlezen en zo kan je dus betalen. Leek me super handig, maar hier onbekend.
Laatst nog ergens een reportage gezien, in bepaalde landen wordt bijna alles digitaal betaald, zelfs marktkramers bvb kunnen er een soort terminal gebruiken die ze op hun smartphone vastklikken en zo uw kaart inlezen en zo kan je dus betalen. Leek me super handig, maar hier onbekend.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
De winst zullen ze wel weer bij de handelaar halen:
http://www.bancontact.com/nl/informatie ... -aanbieden
Daar zijn nog geen concrete prijzen te vinden maar het zal wel weer zoveel voor het abo,
zoveel voor een transactie en of comissie op het bedrag zijn.
http://www.bancontact.com/nl/informatie ... -aanbieden
Daar zijn nog geen concrete prijzen te vinden maar het zal wel weer zoveel voor het abo,
zoveel voor een transactie en of comissie op het bedrag zijn.
-
- Elite Poster
tja, kost stukken van mensen om papieren geld te drukken, te distribueren (+veiligheidsaspect niet te verwaarlozen)proz schreef:Hoe virtuele het geld wordt, hoe sneller het zal worden uitgegeven.
Deze app past in dit verhaal ...
Ik heb nooit ca$h geld op zak, werkte tot op heden altijd met proton (blijkbaar de enige )
ik heb in september 2013 een brainstormdag met BC gedaan bij de "pré-launch" van hun app. Toen hebben we nog aantal verbeterpunten besproken, waaronder de NFC functionaliteit. Dit werd door velen aangehaald...Spijtig dat ze er niets mee gedaan hebben, zal wel een reden hebben..
i.v.m. NFC: Weet wel dat Apple niet meestapt in het verhaal met NFC,....
Ik heb de app ook zelden gebruikt nadien, enkel met een collega-nerd. Hopelijk installeren het meer en meer mensen....
Heb de geupdate versie nog niet geprobeerd, wel geïnstalleerd....
@Slafes: deze reportage misschien?
Een samenleving zonder cash: in Zweden werkt dat zo
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... =1.1891782
@Proximusboyke: dat dit 5 dagen zou duren is lang...Maar nog niet als vaste regel hanteren...Zal zelf ook eens nakijken hoe lang de transactie duurt (andere gebruikers mogen dit ook)
@Jack Daniels: online shops die goedkoop zijn, rekenen 3% extra voor gebruik paypal. Dus geen zin om dat te betalen...
Laatst gewijzigd door satsurfer 19 mei 2014, 10:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vroeger kon je met Proton inderdaad wel wat doen, heb het zelf genoeg gebruikt. Echter is dit nu verwaarloosbaar : bijna elke winkel met proton heeft ook bancontact.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Ja, maar transactiekost is stuk zwaarder voor kleine winkelier via Bc dan Proton....in Aldi kan je met Bc betalen Vr 2 eur bij bakker niet
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij mijn bakker wel, zonder meerkost
Nu goed, schelen deze kosten dan zoveel?
Nu goed, schelen deze kosten dan zoveel?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Keycash! Wel spijtig dat je dan allebei bij Keytrade moet zitten, maar het werk fantastisch. Ik wou deze app net configureren, maar 't werkt niet mee. Mijn bankkaart wordt geweigerd. Ik zou het eigenlijk wel eens willen testen. Maar we zien wel.
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Heb hem hier zonder problemen kunnen configgen, zoals hierboven gezegd moet je wel de 'e-commerce' code van je debitkaart activeren eerst ... ik heb geen idee of je deze dan ook nodig hebt om een betaling te doen ?Sub Zero schreef:Ik wou deze app net configureren, maar 't werkt niet mee. Mijn bankkaart wordt geweigerd. Ik zou het eigenlijk wel eens willen testen. Maar we zien wel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Tjah...Proton gaat toch verdwijnen hoor. en 500 euro/jaar...één deftige overval en je bent meer kwijtmipa schreef:@ Krisken: Proton koste mij (voor +/- 100 betalingen per maand) 70 à 80 euro /jaar.
Een BC-terminal zal minstens 500 euro /jaar kosten...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik betaal idd 31 euro/maand aan abonnementskost voor de BC terminal bovenop de aankoop van 500 euro (2de hands) en per betaling een vast bedrag, en veel kosten bij MC en VISA, langs de andere kant zet het in huis hebben van en terminal de klanten aan tot extra aankopen, zolang er geld op de rekening staat
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
@overval:
je kan u ook verzekeren tegen een overval, maar volgens mij is die €500 voor een terminal dan nog steeds snel verdiend
- geen verzekeringspremie
- geen gedoe van een overval, naar het schijnt kruipt dat niet in je kouwe kleren ...
@extra kopen
Ik zie het, als klant, anders. Een winkel zonder terminal, daar moet ik extra moeite voor doen door eerst cash af te halen.
Er moet dus een heel gegronde reden zijn waarom ik niet online of in een andere winkel ga, maar in die winkel zonder terminal.
Zonder terminal = het minimum van het minimum kopen, maar liever online of in een echte winkel
Met terminal = kopen wanneer ik het nodig heb en vooral ook wat ik nodig heb (of denk te hebben )
je kan u ook verzekeren tegen een overval, maar volgens mij is die €500 voor een terminal dan nog steeds snel verdiend
- geen verzekeringspremie
- geen gedoe van een overval, naar het schijnt kruipt dat niet in je kouwe kleren ...
@extra kopen
Ik zie het, als klant, anders. Een winkel zonder terminal, daar moet ik extra moeite voor doen door eerst cash af te halen.
Er moet dus een heel gegronde reden zijn waarom ik niet online of in een andere winkel ga, maar in die winkel zonder terminal.
Zonder terminal = het minimum van het minimum kopen, maar liever online of in een echte winkel
Met terminal = kopen wanneer ik het nodig heb en vooral ook wat ik nodig heb (of denk te hebben )
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Inderdaad... Na dit te doen werkte alles als een trein. Makkelijke app. Ik heb er deze middag mijn beker pasta mee betaald (even off topic: lang leve basic italian!)Fatsie schreef:Heb hem hier zonder problemen kunnen configgen, zoals hierboven gezegd moet je wel de 'e-commerce' code van je debitkaart activeren eerst ... ik heb geen idee of je deze dan ook nodig hebt om een betaling te doen ?