Op zoek naar meest praktische manier (grote) PSD => Video

Plaats reactie
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Goeiemorgen iedereen. Ben al aardig op weg in de grafische designwereld en dat komt ook de webskills ten goede, maar toch zit ik met een lastig gegeven. Mijn huidige PSD is een weerkaart en dat levert volgend resultaat op (wel elke dag handmatig aangepast):
Afbeelding

Veel gegevens (windsnelheid, windrichting, weertype, temperaturen) zijn allemaal variabel. De "achtergronden" zijn ook variabel, dit bvb is een combo tussen zon en lichte wolken (2 aparte actieve layers). De datum is ook variabel, de rest is statisch.

Natuurlijk leveren al die variabele gegevens een hoop layers op voor alle verschillende mogelijkheden (er zijn 16 windrichtingen, 25 weersoorten, meerdere icoontjes van eenzelfde weersoort, 7x2 textlayers voor de temperaturen, etc etc).

Nu denk je waarschijnlijk, moeten wij al die zever weten? Ja en nee, tot in detail niet, maar wel een beetje voor mijn vraag:

is er eigenlijk een 'ideaalste', een 'snelste' manier om van zo'n grote en veranderlijke (in de zin van veel layers die dagelijks aangepast moeten) PSD een animatie te maken? (Mijn doel is een soort van videoweerbericht te maken met een audiolijn en verschillende kaarten.) Of is het toch maar gewoon het beste om met zo'n pak layers en gegevens een paar vers gebrouwen afbeeldingen in een powerpoint te smijten en er een flash-bestandje van te maken?

Ik heb al één en ander opgezocht over videodesign met respect tot Photoshop, maar ik kom dus niet tot een voor mijn werk gepaste oplossing. Misschien zie ik niet al te goed of zo, maar misschien ook gewoon wel en is het al bij al niet echt mogelijk omwille van zoveel veranderlijke waarden.

't had toch gemakkelijker geweest met een Blue Key, gepaste software en zo'n afstandsbediening ze :lol:

Groetjes

EDIT: ik werk met CS6 ter informatie.
To download or not to download, that's the question.
foxhound
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Misschien ben je hier iets mee: http://www.briandalessandro.com/blog/cr ... oshop-cs5/
Je kan de GIF file dan omzetten naar WEBM (ondersteund door de moderne browsers) wat veel kleiner is in bestandsgrootte dan GIF.
Zo moet je dus niet schrik gaan hebben dat je GIF veel te groot gaat zijn.

Ook kan je met WEBM audio toevoegen.
Hier vind je wat meer info over WEBM: https://wiki.installgentoo.com/index.php?title=WebM
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb dit artikel toen ook gelezen en blijkbaar had ik toen iets over het hoofd gezien, namelijk dat van 'load layers'. Ik ga binnenkort eens experimenteren hiermee, bedankt alvast en ik laat nog iets weten.
To download or not to download, that's the question.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb dit letterlijk 13 jaar geleden nog op school gedaan, targa-files in Photoshop klaargemaakt om dan via green key te gebruiken...

In Photoshop Extended kan je animeren, maar als je naar After Effects gaat kan je echt je lagen apart animeren in een 3D-ruimte en kan je ook je geluid er over monteren. Da's echter behoorlijk veel werk voor iets dat je dagelijks (?) wilt kunnen doen. AE is bovendien niet de meest eenvoudige software...

Al bij al is de "powerpoint-oplossing" niet eens zo verkeerd denk ik... Zet je sjabloon-afbeeldingen gewoon buiten het zichtbare gedeelte en sleep/dupliceer wat je nodig hebt in het zichtbare gedeelte...
Plaats reactie

Terug naar “Development”