Overstappen van Proximus naar Mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
brunosas
Starter
Starter

Hoi allemaal,

Ik had graag jullie mening gehad over het volgende.

Ons bedrijf is aan het overwegen om over te stappen naar Mobistar.
We zijn met een 80 tal mensen, veel van hen zijn service mensen en zijn dagelijks op de baan.

We zijn nu bij Proximus, en hebben weinig klagen, ontvangst is goed,dekking ok, niet teveel drop-calls etc.
Maar als we de offertes van beide partijen nu naast elkaar leggen is Mobistar met zijn nieuwe pakketten van deze maand wel wat goedkoper.

Onafhankelijke tests van Commsquare wijzen uit dat Mobistar goed op weg is en een volwaardig alternatief is.

Anderzijds hebben we al wat mensen opgebeld om te horen wat hun ervaringen zijn, sommige willen weg bij Mobistar, andere niet...

Wat denken jullie? Denkend aan het feit dat we zowat overal in België zitten (service bedrijf).

Dank voor jullie reacties,
Bruno
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

zou het zeker niet doen overstappen naar mobistar, als je wil overstappen, stap dan naar base, prijs kwaliteit de beste keuze...
na jaren bij base te zijn geweest 2 jaar terug overgestapt naar telenet(mobistar na 6 maand contractbreuk en naar proximus, een jaar later omdat mobistar zgz aant beteren was terug naar mobistar, nog maar weinig verbeterd, na 2 maand terug naar base :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Persoonlijke ondervinding, voor internet, als je geen 4G hebt is het huilen met de pet op(Regio Gent).
Telefoneren heb ik niet veel gedaan, maar dat werkte toch min of meer.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

"deze maand wel wat goedkoper" => En volgende maand? En volgend jaar?

Vergeet ook uw kosten van het overschakelen niet te berekenen.
Gaat immers veel administratie en tijd kosten.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

We zijn met ons bedrijf recentelijk overgestapt van mobistar naar base, en base is weldegelijk op alle gebied beter. Meer 3G en beter bereik, maar vooral een stuk betere service. Een van de grootste redenen waarom we met onze volledige fleet weg zijn bij mobistar is de gebrekkige service, ze sturen je als middelgroot bedrijf echt van het kastje naar de muur. Bij base is de service tot nu toe op alle vlak uitmuntend.

Qua netwerk is mobistar serieus aan het verbeteren, vooral hun 4G is straf, maar landelijk is er nog veel werk voor de boeg vooraleer ze meekunnen met de 2 andere spelers. Voor mij persoonlijk is een consistente 3G dekking belangrijker dan een superieure LTE connectie in bepaalde gebieden.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
brunosas
Starter
Starter

tendonsie schreef:"deze maand wel wat goedkoper" => En volgende maand? En volgend jaar?

Vergeet ook uw kosten van het overschakelen niet te berekenen.
Gaat immers veel administratie en tijd kosten.
Het is niet zo dat het alleen deze maand goedkoper is.
Wat ik wilde zeggen is dat Mobistar vanaf mei met nieuwe pakketten gekomen is, die vergelijkbaar zijn met de Proximus bizz smarts.
De prijzen van deze pakketten liggen echter lager dan bij Proximus, wat het interessant maakt.

Bruno
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

...We zijn nu bij Proximus, en hebben weinig klagen, ontvangst is goed,dekking ok, niet teveel drop-calls etc....

houden zo, never change a winning team!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Tgoh, ik denk dat het enorm regiogebonden is... Wij wonen in Zwevegem, en zijn recentelijk van Mobistar naar BASE overgestapt. In het algemeen hadden wij in onze thuisgemeente beter bereik met Mobistar en thuis nogal veel last van drop-calls met BASE.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

tommekentom schreef:Tgoh, ik denk dat het enorm regiogebonden is... Wij wonen in Zwevegem, en zijn recentelijk van Mobistar naar BASE overgestapt. In het algemeen hadden wij in onze thuisgemeente beter bereik met Mobistar en thuis nogal veel last van drop-calls met BASE.
Alles is inderdaad regiogebonden, ik lees hier dat sommige beweren dat Mobistar de minst goede is in landelijke gebieden? Laat dat nu net de reden zijn waarom ik (voorlopig) bij Mobistar blijf. Prijs verschil is natuurlijk ook een belangrijke reden waarom ik voor hen kies, ze bieden nu éénmaal meer voordelen. :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
levi1700
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

Ik zou er voor gaan, Mobistar heeft geleerd uit de 'fouten' die ze hebben gemaakt hebben met het uitbrengen van 3G (die nochtans goede dekking heeft, zelfs binnenhuis, maar trager is als de andere spelers) . Ze brengen nu razendsnel 4G uit, die minimaal evenwaardig is aan die van Proximus en Base, en willen het beste 4G netwerk (800mHz)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”