VPN ip masquerade

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Beste UB'ers,

Ik heb bij digitalocean een servertje draaien. Daar heb ik pptp vpn op werkende gekregen, maar nu wil ik dat als ik online ga het ip van server getoond wordt, om dus oa aan amerikaanse diensten zoals netflix te kunnen zonder te moeten prutsen met dns of weetikveel.

Nu pptp werkt, ik kan er op connecteren, maar het ip gedoe heb ik nog niet aan de praat gekregen.

Ik heb volgende handleiding gevolgd, maar zonder succes: https://www.digitalocean.com/community/ ... -with-pptp

Mijn iptables is als volgt:

Code: Selecteer alles

root@vpnus:~# iptables -L -v
Chain INPUT (policy ACCEPT 0 packets, 0 bytes)
 pkts bytes target     prot opt in     out     source               destination         
    0     0 ACCEPT     all  --  lo     any     anywhere             anywhere            
33763 5996K ACCEPT     all  --  any    any     anywhere             anywhere             ctstate RELATED,ESTABLISHED
 1849 96716 ACCEPT     tcp  --  any    any     anywhere             anywhere             tcp dpt:ssh
    6   272 ACCEPT     tcp  --  any    any     anywhere             anywhere             tcp dpt:1723
    6   280 ACCEPT     tcp  --  any    any     anywhere             anywhere             tcp dpt:http
  290 20243 DROP       all  --  any    any     anywhere             anywhere            

Chain FORWARD (policy ACCEPT 0 packets, 0 bytes)
    0     0 ACCEPT     all  --  ppp0   eth0    anywhere             anywhere             state RELATED,ESTABLISHED
    0     0 ACCEPT     all  --  eth0   ppp0    anywhere             anywhere             state RELATED,ESTABLISHED

Chain OUTPUT (policy ACCEPT 49348 packets, 8199K bytes)

Code: Selecteer alles

root@vpnus:~# iptables -t nat -L -v
Chain PREROUTING (policy ACCEPT 2131 packets, 116K bytes)

Chain INPUT (policy ACCEPT 1860 packets, 97228 bytes)

Chain OUTPUT (policy ACCEPT 1834 packets, 134K bytes)

Chain POSTROUTING (policy ACCEPT 0 packets, 0 bytes)
 1834  134K MASQUERADE  all  --  any    eth0    anywhere             anywhere            
Iemand suggesties om mijn server ip aan de praat te krijgen?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik vermoed dat als je in de client-configuratie kan opgeven dat alle extern verkeer langs de VPN geredirect moet worden, je effectief met het IP-adres van DigitalOcean op het internet zal komen.
Bij OpenVPN moet de optie redirect-gateway gezet zijn.
Computer(k)nul
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Euh, ok, dat was het dus. :(

Spijtig dat die optie standaard niet aangevinkt is in osx.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”