Je kunt deze zender niet meer ontvangen kijk na of er nog verbinding is met de modem
Is de foutboodschap die mijn stagemeester ontvangt op verschillende kanalen:
13streetd ,shorts hd bbc four bbc3 primestar hd vanaf 300 ( al de filmkanalen)disvovery world id investogation. Discovery hd
Motorsport
Tv gids werkt maar kan maar 2 dagen verder zien, soms hele week.
Kids pakket werkt dan wel.
Lifestyle pakket: sommige kanalen ontvang ik ook niet( e zender)
Foxlive werkt niet foxlive hd werkt wel.
Er zijn nog andere kanalen... .
Telkens dezelfde melding.
[ Post made via mobile device ]
Je kunt deze zender niet meer ontvangen kijk na of er nog XXXX
- MichelLoyen
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Waarschijnlijk steekt de UTP kabel niet meer goed in de decoder (check dit even aan de achterkant) of heeft de modem geen connectie meer. Bij dat laatste zou je deze even kunnen resetten of opnieuw opstarten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Zelfs als de digicorder/digibox een slechte verbinding heeft met die modem dan nog moet je alle zenders ontvangen aangezien deze gewoon langs de coax kabel binnenkomt, mijn digicorder is niet eens aan een modem aangesloten en ik kan alle zenders perfect ontvangen, ook deze in het REX en RIO pakket.
- MichelLoyen
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 05 aug 2011, 10:33
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Ah dan zit ik mis, ik dacht even tot dit via het modem gecheckt werd. Geen idee waar dan het probleem ligt. Tenzij iemand anders hier een idee heeft best even met de klantendienst bellen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Zenders die in een extra pack zitten worden wel degelijk geverifieerd via de modem, zeker als je meerdere decoders hebt.
De enige fallback die bestaat is als je geen modem hebt.
De enige fallback die bestaat is als je geen modem hebt.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Het feit dat je soms de tv gids maar 2 dagen kan raadplegen en soms 14 dagen geeft aan dat er een probleem is met interactiviteit van de decoder, 14 dagen raadplegen geeft aan dat ie interactief staat, als je maar 2 dagen kan raadplegen zou ie niet interactief staan.
Zoals meon al aangaf worden zenders die in een betaalpakket zitten inderdaad geverifieerd, gezien er indicatie is dat er problemen zijn met de interactiviteit kan daar dus het probleem liggen.
Als dit probleem zich weer voordoet kan je best eens het ip adres van je decoder bekijken onder instellingen, digibox/digicorder, ip adres, moet iets zijn van 10.17x.xxx.xxx dacht ik, anders is het inderdaad een reset doen.
Let er ook op dat dat de decoder op de telenet modem is aangesloten en niet op een eigen modem/router.
Zoals meon al aangaf worden zenders die in een betaalpakket zitten inderdaad geverifieerd, gezien er indicatie is dat er problemen zijn met de interactiviteit kan daar dus het probleem liggen.
Als dit probleem zich weer voordoet kan je best eens het ip adres van je decoder bekijken onder instellingen, digibox/digicorder, ip adres, moet iets zijn van 10.17x.xxx.xxx dacht ik, anders is het inderdaad een reset doen.
Let er ook op dat dat de decoder op de telenet modem is aangesloten en niet op een eigen modem/router.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Waarom zou je daar de lotto voor moeten hebben gewonnen? Je kan perfect een telefoon- en internetaansluiting bij Belgacom hebben en een kabelabonnement bij Telenet. Ik denk dan bijvoorbeeld aan mensen met meerdere tv's (waarvoor Belgacom TV dus niet ideaal is), maar die hun internet en telefoon wel bij Belgacom willen hebben. Indien één of meerdere Digiboxen en/of Digicorders dan interactief zijn gemaakt, heb je wel degelijk twee modems (één van Belgacom voor internet en één van Telenet voor interactieve digitale TV).
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Waarom zou je daar de lotto voor moeten hebben gewonnen?
omdat het een reactie was op "En zeker niet aansluiten op een b-box2 of b-box3 van Belgacom." en zeker niet ernstig bedoeld was,
daarvoor dienen die smilies toch zoals , allee dat hoop ik toch
omdat het een reactie was op "En zeker niet aansluiten op een b-box2 of b-box3 van Belgacom." en zeker niet ernstig bedoeld was,
daarvoor dienen die smilies toch zoals , allee dat hoop ik toch
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er zijn trouwens genoeg mensen die TV hebben bij TN (en dus ook een modem van hen), maar wel hun internet bij BGC.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand z'n Digicorder aansluit op de BBOX !
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand z'n Digicorder aansluit op de BBOX !
-
- Plus Member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 20 nov 2010, 14:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Het is niet zo dat alle betaalde kanalen niet werken. Bijvoorbeeld de kinderen zenders werken wel, en dat is toch ook een betalande pakket?
Vandaag werken alle kanalen.
Het komt en het gaat.
Er zijn inderdaad twee decoders die beide de betalende pakketten kunnen ontvangen.
Ik heb ze beide opgezet op kanaal 300, en beide werken.
Het zal wellicht aan de internetkabel liggen, die al door telenet vervangen werd, omwille van het zelfde probleem, maar heeft 1 maand goed gewerkt, nu weer terug dat probleem.
De internetkabel is wel in de grond of in de muur of hoe moet ik dat zeggen. samen met andere kabels.
Kan er storing zijn? Welke categorie van internetkabel gebruikt telenet?
Vandaag werken alle kanalen.
Het komt en het gaat.
Er zijn inderdaad twee decoders die beide de betalende pakketten kunnen ontvangen.
Ik heb ze beide opgezet op kanaal 300, en beide werken.
Het zal wellicht aan de internetkabel liggen, die al door telenet vervangen werd, omwille van het zelfde probleem, maar heeft 1 maand goed gewerkt, nu weer terug dat probleem.
De internetkabel is wel in de grond of in de muur of hoe moet ik dat zeggen. samen met andere kabels.
Kan er storing zijn? Welke categorie van internetkabel gebruikt telenet?
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Normaal mag het niet maar als ze het niet opgelost krijgen durven de mannen op de helpdesk de validationcheck op die betalende pakketten als een uitzetten, dat is echter maar een tijdelijke oplossing gezien die validationcheck toch weer geforceerd wordt.
Standaard kabel is cat5, ze durven je dan ook wel eens voorstellen een shielded cat6 in de speciaalzaak te gaan halen maar of het probleem echt met interferentie of instraling te maken heeft?
Standaard kabel is cat5, ze durven je dan ook wel eens voorstellen een shielded cat6 in de speciaalzaak te gaan halen maar of het probleem echt met interferentie of instraling te maken heeft?