nog ok om nu nog nexus 5 te kopen?

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

is het een goed idee of niet om nu nog een nexus 5 te kopen (de hardware is micsshien te verouderd?)
ik heb nu een galaxy s3 (i9300) dus ik denk toch dat ik met de nexus 5 iets of wat toch wat vooruitgang zal boeken?
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

De nexus 5 is zeker niet verouderd, sinds eind vorig jaar op de markt. Qua hardwarespecs zal je zeker even verder kunnen vermoed ik.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Prijs kwaliteit ga je niet beter vinden, of je moest op de One + wachten.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

nexus 5 is een overroepen toestel.

Als je van een s3 komt zal op de eerste plaats het scherm je wel heel erg tegen slagen, je gaat van een over gesatureert scherm naar een scherm dat geen zwart of wit kent. Dat is het enige echt direct merkbare, maar ook net dat wat zo het meeste zal tegen steken op termijn.
Als je iemand kent met een nexus 5 vraag dan eens of je er niet even mee mag spelen voor je je geld er aan uit geeft.

Ik had er een gekocht en heb het terug gestuurd wegens alles behalve tevreden.
Ik denk dat je meer telefoon voor je geld zal krijgen als je de http://europe.oppostyle.com/find-7/79-f ... white.html
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Er zijn dan ook grote verschillende in de scherm technologie...

AMOLED vs IPS

Trouwens genoeg apps waar je de kleuren intensiteit kan mee veranderen.
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

konda schreef:nexus 5 is een overroepen toestel
:roll:

Dus het scherm kan je persoonlijk niet bekoren en dus is de Nexus5 maar meteen in zijn geheel overroepen? De Nexus5 is momenteel het Android toestel met de beste prijs/kwaliteit verhouding, hands down. De OnePlus One ziet er veelbelovend uit, maar die gaat geen LTE hebben. Over de Oppo Find 7a ga ik zwijgen, want die is nog niet verkrijgbaar, maar je kan je vragen stellen bij de software (Color ROM) van zo'n Chinees. Zoek maar eens op reviews van de Find 5... Ennehh, hebben deze ook geen IPS scherm, eigenlijk?

Nee, geef mij maar de Nexus5, incluis stock Android. :beerchug:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik volg cloink volledig...

Wel nog een paar opmerkingen:

LTE voor de 1+1 is in België wel beschikbaar (op band 3 - 1800 Mhz) maar als ze later 4G op band 20 (800 Mhz) uitrollen zal de 1+1 dit niet ondersteunen.
ColorOS valt heel goed mee, er zitten Chinese invloeden in maar niet te vergelijken met MUI en diverse andere...

Als (previous generation - N4) Nexus user, kan ik alleen beamen dat komende van Samsung Touchwizz de vanilla android ervaring een verademing is.
Afbeelding
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb ook een Nexus 5 en eerlijk gezegd zie ik niet wat het probleem is met de kleurwaarden van het scherm, ik vind het in ieder geval een zeer aangenaam toestel. Ik heb het vooral gekocht voor de vanilla Android en de hopelijk nog vele updates van het OS die gaan komen. En voor de prijs ook wel een beetje :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Binnen of buiten ?

Dat is denk ik een belangrijke vraag. Als je de telefoon vooral binnen ("niet in de zon") gaat gebruiken dan zijn die Super Amoled schermen van Samsung écht wel stukken beter dan een doorsnee IPS scherm (inderdaad vooral zwart=zwart en wit=wit).

Zodra je met zo'n samsung buiten komt is het game over want je ziet bijna niks meer. Een IPS scherm werk wél nog in direct zonlicht zonder dat je allerlei stunten moet uithalen om toch een beetje schaduw op het scherm te krijgen.

Qua performance is de Nexus zowieso een flinke stap vooruit op de S3. Het feit dat je véél langer zal kunnen rekenen op Android upgrades vind ik persoonlijk ook een grote troef van de Nexus. Bij veel andere toestellen ben je al snel aangewezen op Cyanogen Mod oid als je ooit een nieuwere Android dan de versie die met het toestel geleverd wordt wil zien.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

De bedoeling is om de her apparaat buitenshuis te gebruiken,want voor binnen heb ik mijn tablet of desktop. Dus ja liefst een beter scherm dat het S3 scherm want daar zie ik heel weinig op buiten.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Hoe groot is de garantie dat jenexus altijd zal blijven ge-update worden met de nieuwste android. Misschien krijg je maar 1 upgrade (de nexus 5 van 4.4 naar 4.5 maar als 4.6 uitkomt ben je ook zeker dar je die gaat krijgen?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Upgrades zijn gegarandeerd door Google 2 jaar nadat het toestel is uitgekomen. M.a.w. dus tot eind 2015 ongeveer. Welke versie er tegen dan is, is uiteraard koffiedikkijken.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vinden jullie die updates dan zo belangrijk ? ik heb nog nooit het idee gehad dat ik iets miste bij een android update...
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

android 4.6 zal vermoedelijk de laatste versie zijn voor de huidige android 5
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

cloink schreef: :roll:

Dus het scherm kan je persoonlijk niet bekoren en dus is de Nexus5 maar meteen in zijn geheel overroepen?
Idd dat is het eerste dat opvalt, ik heb niets geschreven over de bar slechte geluidskwaliteit, ontvangst die nergens op trekt als je niet vlak naast een antenne zit het aanvoelt als een stuk rommel en het enige positieve aan dat toestel is dat je stock android hebt en het een degelijke soc heeft.

Aangezien dat plat rechthoekje nu eenmaal een scherm heeft als interface waar je altijd mee bezig bent is dat volgens mij wat primeert, Voor mij was het toestel een zinloos stuk rommel om dat ik niet naast een antenne zit en het toestel ook moet gebruiken om te bellen
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Vreemd. Ik heb al heel wat smartphones gehad en de Nexus5 is veruit de beste. Absoluut geen last van de symptomen welke jij aanhaalt, geen enkel.

Ik heb allicht lagere standaarden... :think: Enfin, succes met je Oppo!
ooh. shiny.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hier ook geen last van de problemen die je opsomt eigenlijk...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Heb wat meer uitgegeven en gekozen voor nokia 1520, best wel OK toestel al mis ik wat netwerk apps die WP niet ondersteunt maar android wel.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Dan zou de LG G2 ook uiterst slecht moeten scoren volgens konda?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Het scherm van de G2 is van hogere kwaliteit dan dat van de nexus 5, google heeft een aantal onderdelen van de g2 vervangen door die uit de discount bin voor de nexus 5 om de prijs te drukken
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

konda schreef:Het scherm van de G2 is van hogere kwaliteit dan dat van de nexus 5, google heeft een aantal onderdelen van de g2 vervangen door die uit de discount bin voor de nexus 5 om de prijs te drukken
Niet echt, bepaalde onderdelen in de Nexus 5 zijn van hogere kwaliteit/technisch gezien beter en zuiniger. Denk aan de envelope tracker op de LTE power amplifiers.
Scherm is inderdaad iets beter, maar ik vindt het hele scherm gedoe het laatste jaar nog al zinloos. Dat je vroeger een scherm wou dat goede kijkhoeken, kleuren en resolutie had, kan ik begrijpen er waren toen hopen rommelschermen. Maar als je alle top modellen van nu naast elkaar legt zijn de verschillen nu niet echt zo groot. Schermen zijn tegenwoordig zo goed dat je daarop niet echt meer moet handelen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Dus een nexus 5 is niet veel beter dan een chinees b-merk?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Veel beter dan een (doorsnee) chinees no name merk. (en Huawei en ZTE zijn geen no-name merken imho)

Prijs kwaliteit kan je moeilijk onder de Nexus 5 uit. Voor de rest is het persoonlijke voorkeur.

Ik heb zelf een Nexus 5 en die voelt steviger en beter gebouwd aan dan een Galaxy S3/S4, niet om het niveau van de iPhones en de HTC ones, maar wel stevig.

En op vlak van hardware is het gewoon hetzelfde als in vergelijkbare concurrenten zit (denk S4/S5, HTC One, Xperia Z1/Z2,..)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bartman schreef:Dus een nexus 5 is niet veel beter dan een chinees b-merk?
Dus er zijn er hier verschillenden bijzonder enthousiast over de Nexus5 en er is er één bijzonder negatief en uw conclusie is dat de Nexus5 gelijk staat aan een Chinees B-merk? :?

Mochten Chinese B-merken dit soort toestellen maken, graag even een linkje! Ik ben rázendbenieuwd!
ooh. shiny.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik heb ondertussen ook wat Youtube reviews van de nexus 5 bekeken en daar komt hij ook wel goed uit de testen , moet niet echt onderdoen voor de samsung S5 of HTC One M8.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

...En hij kost ook maar ongeveer de helft... ;-)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Wat ik niet zo goed snap is waarom een nexus 5 toch nog geroot wordt als je toch al de naakte versie van android hebt? Dat je dat doet met een S3 of zo waar nog een schil bovenopzit? Ik lees ook dat er zijn die een andere kernel installeren, dat is dan nog iets anders dan er een cyanogenmod ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

bartman schreef:Wat ik niet zo goed snap is waarom een nexus 5 toch nog geroot wordt als je toch al de naakte versie van android hebt? Dat je dat doet met een S3 of zo waar nog een schil bovenopzit? Ik lees ook dat er zijn die een andere kernel installeren, dat is dan nog iets anders dan er een cyanogenmod ?
Rooten is eigenlijk echt niet nodig voor 99.9% van de mensen. De mijne is geroot, 1 omdat ik er wel wat leuke dingen mee kan doen. Jaren geleden draaide ik altijd custom roms omdat die gewoon enorm veel beter waren dan wat er meegeleverd wordt vanuit de fabriek. Nu is dat echt geen issue meer.
Wel draai ik een custom kernel, omdat ik graag speel met de frequenties/undervolten, en wat andere dingen nog kan aanpassen.

Het is leuk om te doen imho, maar echt niet noodzakelijk.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik heb SlimKat op de Nexus 5 draaien. Die grijze UI van stock Android vind ik niet zo mooi.
SlimKat kan je volledig in het zwart zetten. De privacy guard vind ik ook super.
Nav bar onderaan weg en PIE laten draaien, alsook de kleinere letters / dpi zijn mooi meegenomen.

Via die xposed modules kan je heel waarschijnlijk ook veel aanpassen en stock blijven, maar heb me daar nog niet in verdiept.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Hier ook een tevreden N5 gebruiker.
Telefoon was al geroot voor ie de eerste keer aan de lader hing. Is geroot oa om een firewall te draaien
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

De zwarte uitvoering was uitverkocht in Aken. Dan maar bestellen via Coolblue? Weet iemand of je ook daar kan aankopen met contante betaling?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Collega van me was er een wezen halen in de Media Markt. 350€ blijkbaar, incluis gratis officiele flipcover (kost toch 40€ op de site van Google zelf).
ooh. shiny.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

bartman schreef:Wat ik niet zo goed snap is waarom een nexus 5 toch nog geroot wordt als je toch al de naakte versie van android hebt? Dat je dat doet met een S3 of zo waar nog een schil bovenopzit? Ik lees ook dat er zijn die een andere kernel installeren, dat is dan nog iets anders dan er een cyanogenmod ?
Ik root in feite voor 2 grote redenen, Adblock en firewall.
Beide zijn erg handig om wat meer controle te hebben over wat er nu feitelijk over de lijn gaat.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Kreeg net dit van boelcloe in de mail.
http://www.pdashop.be/product/379992/ac ... CHqd3DZBof

Weet niet of het ergens op trekt, ik was lang geleden blij met men Liquid E
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het enige wat ik kan zeggen als ik mijn nexus 5 met htc one X vergelijk is dat hij te minimale firmware heeft, .. het zit hem een beetje in de kleine dingen, zoals bv htc one x koppelde dubbele contacten nexus 5 doet dat niet, .. enz
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Hier ook een Nexus 5 fan, komende van HTC Desire toch erg tevreden van mijn aankoop. Geluidskwaliteit is wat minder, voornamelijk om de speakers onder aan het toestel zitten: als je de telefoon horizontaal gebruikt blokkeer je soms met je handen een deel van de speakers. Maar verder erg tevreden: prestaties zijn naar mijn gevoel top en daarnaast een aanvaardbare batterijduur. Misschien niet het allerbeste op de markt, maar prijs/kwaliteit volgens mij toch moeilijk te kloppen!
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Tis dus een Nexus 5 geworden, volgens het serienummer zou het van 4/2014 zijn met versie 4.4.2.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”