4G

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geert : op hoeveel plaatsen in BE heb je dit getest om deze uitspraak te kunnen doen?
Overigens : niemand zevert er hier. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en de uiting ervan. Ook al is dat volledig verschillend van jouw mening.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Geert2800 schreef:
AndRo555 schreef:Mobistar is zowat de beste in het hele 4G gebeuren, imho.
Niet zeveren he! 4G van Mobistar is er bijna NERGENS!
Ha, goeike. Ik kan uw zo op een paar plaatsen brengen waar je alleen Mobistar 4G kan ontvangen en geen 4G van zowel Base en Proximus. (800MHz...)
Ik heb zelfs LTE in mijn dorp van ocharme 10000 inwoners. 99,9% van mijn tijd ben ik gedekt in Mobistar LTE. Voor de mensen die (nog) niet in die dekking komen is het wachten.

On-topic: Ik heb sinds kort last dat mijn Base 4G verbinding soms ineens stopt met data over te brengen, de gsm geeft nog aan geconnecteerd te zijn met de google services (android telefoon), maar als ik iets aanvraag (twitter refresh/webpagina laden) dan komt er gewoon niets terug. Even snel in airplane moden of even switchen naar 3G en terug verhelpt het probleem wel, maar een paar uur later heb ik terug prijs. Alleen in Leuven heb ik er last van.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik heb hier ook hetzelfde opgemerkt, op MV.
Gebruikersavatar
Loeri
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 sep 2011, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Hier is Belgacom/Proximus fiber aan het leggen naar de mast. Ik denk dat er bijna 4G naast mijn deur is? :D Jammer dat mobistar niet in de buurt zit. :(

edit: woops zie net dat dit op het base forum is..

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Offtopic:
Geert2800 schreef:Niet zeveren he! 4G van Mobistar is er bijna NERGENS!
Geert2800, hoe kan jij nu exact weten of 4G van Mobistar bijna nergens te ontvangen is in heel Belgie?
Ben jij een onafhankelijk tester die dagdagelijks onderweg is om hier rapporten over te maken en fieldtests uit te voeren?
Je mag echt wel eens stoppen hier op Userbase alles af te breken, impulsief te reageren en andere forumgebruikers als leugenaars af te voeren.

Ontopic:

Hoe goed elke provider zijn 4G netwerk nu werkt zal voor iedereen persoonlijk anders ervaren worden.
Ik denk dat we pas een goede vergelijking kunnen maken als 800Mhz gemeengoed wordt, en we naar een veel grotere dekking gaan.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

AndRo555 schreef:
lithion schreef:BASE zal voor 4G nog een tandje moeten bijsteken. Als je tegenwoordig de antenne-aanvragen ziet van Mobistar, zijn die in een snel tempo LTE op 800Mhz aan het uitrollen wat de dekking binnenshuis ten goede komt. Van Proximus en BASE is er weinig actie te zien.
Waar zie je dat zoal? Op het bipt staat er precies nog altijd hetzelfde als x aantal maanden geleden.
Sorry voor late reply. Tegenwoordig is dat een vlaamse bevoegdheid en te vinden op de site van het departement leefmileu, natuur en energie.

De laatste goedkeuring vind je op https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 72_001.pdf. Vervang die 4472 door lagere getallen om andere goedkeuringen te zien. Je merkt in ieder geval dat Mobistar heel veel goedkeuringen voor 800Mhz krijgt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

HELD!
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

lithion schreef:Sorry voor late reply. Tegenwoordig is dat een vlaamse bevoegdheid en te vinden op de site van het departement leefmileu, natuur en energie.
Enig idee waar ik die van Brussel en Wallonië kan vinden?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Jammer dat je op die site van LNE geen aanvraagdossiers kan bekijken, of zie ik dit verkeerd?
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

BillyMobiel schreef:
lithion schreef:Sorry voor late reply. Tegenwoordig is dat een vlaamse bevoegdheid en te vinden op de site van het departement leefmileu, natuur en energie.
Enig idee waar ik die van Brussel en Wallonië kan vinden?
Kaart voor Brussel gevonden: http://www.leefmilieubrussel.be/Templat ... x?id=12222
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

krisken schreef:Geert : op hoeveel plaatsen in BE heb je dit getest om deze uitspraak te kunnen doen?
Overigens : niemand zevert er hier. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en de uiting ervan. Ook al is dat volledig verschillend van jouw mening.
Mobistar 4G getest in :

- Mechelen = NIKS.
- Boom = Volgens Mobistar hun 4G kaart niks mijn ervaring is = Zolang je 4G aanstaat op de iPhon heb je er 4G zet je U 4G switch af heb je 3G ontvangst en zet je de 4G switch terug aan heb je GEEN 4G meer.
- Van Mechelen tot in Willebroek NIKS 4G.
- Van Mechelen tot in St Katelijne Waver NIKS 4G.
- Van Mechelen tot voor Leuven NIKS 4G.

Mijn broer heeft NERGENS 4G met Mobistar op zijn iPhone 5. Hij heeft het wel gehad tijdens hun testfase, maar sinds EINDE maart NIKS meer!

Duidelijk genoeg?
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

svenska schreef:Offtopic:
Geert2800 schreef:Niet zeveren he! 4G van Mobistar is er bijna NERGENS!
Geert2800, hoe kan jij nu exact weten of 4G van Mobistar bijna nergens te ontvangen is in heel Belgie?
Ben jij een onafhankelijk tester die dagdagelijks onderweg is om hier rapporten over te maken en fieldtests uit te voeren?
Je mag echt wel eens stoppen hier op Userbase alles af te breken, impulsief te reageren en andere forumgebruikers als leugenaars af te voeren.

Ontopic:

Hoe goed elke provider zijn 4G netwerk nu werkt zal voor iedereen persoonlijk anders ervaren worden.
Ik denk dat we pas een goede vergelijking kunnen maken als 800Mhz gemeengoed wordt, en we naar een veel grotere dekking gaan.
Ik BREEK niks AF! Ik spreek wat er in de pratijk door mij gemerkt is!
Dat U praktijkervaringen anders zijn dat is mijn probleem niet, en anders bewijs je U praktijkervaringen eens.
Toch niet moeilijk? Geen bewijzen leveren = er op los zeveren!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geert,

Wilt u nu eindelijk eens de vele tips die ik u reeds heb gegeven eindelijk behartigen?
1. Blijf beleefd
2. caps zijn overbodig, gewoon typen is meer dan genoeg
3. Uw ervaringen zijn niet altijd dezelfde als die van een ander, onthou dit goed!

Userbase is een platform waar gebruikers samen komen, vrijwillig, om hun mening te delen. Ook uw mening is uiteraard van belang op dit forum. Wij zijn alles behalve het alleen-maar-goed-nieuw-forum : minder goede ervaringen horen hier zeker thuis, maar onderbouw deze en onthou je van gebruikers beledigen, roepen en schelden. Dit is absoluut nergens voor nodig!

Hoe meer u bovenstaande praktijk toepast, hoe minder mensen nog zin gaan hebben om je vragen te beantwoorden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Geert2800 schreef:
krisken schreef:Geert : op hoeveel plaatsen in BE heb je dit getest om deze uitspraak te kunnen doen?
Overigens : niemand zevert er hier. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en de uiting ervan. Ook al is dat volledig verschillend van jouw mening.
Mobistar 4G getest in :

- Mechelen = NIKS.
- Boom = Volgens Mobistar hun 4G kaart niks mijn ervaring is = Zolang je 4G aanstaat op de iPhon heb je er 4G zet je U 4G switch af heb je 3G ontvangst en zet je de 4G switch terug aan heb je GEEN 4G meer.
- Van Mechelen tot in Willebroek NIKS 4G.
- Van Mechelen tot in St Katelijne Waver NIKS 4G.
- Van Mechelen tot voor Leuven NIKS 4G.

Mijn broer heeft NERGENS 4G met Mobistar op zijn iPhone 5. Hij heeft het wel gehad tijdens hun testfase, maar sinds EINDE maart NIKS meer!

Duidelijk genoeg?
We zitten hier in een Base-topic. Bovendien denk ik dat het wat kort door de bocht is om conclusies te trekken uit ervaringen van slechts 2 toestellen (van het zelfde merk). Bij Android heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld LTE only te selecteren, waarop je dus enkel verbinding maakt met LTE en niet met 2G/3G. Heb je zoiets uitgetest op de iPhone(s?)?

Verder vind ik 5 test-locaties die allen in de zelfde omgeving zijn nu niet echt een referentie. Ben je al eens in Antwerpen, Gent of Brussel geweest? Brugge, Kortrijk, Hasselt, Namen of Aarlen ...?

Juist. Volgens Sensorly heb je namelijk volledig gelijk. Maar die ene scheet op de kaart is echt niet opgaand voor het hele land. Ter info: Sensorly data is gebaseerd op data bijgedragen door gebruikers zoals ik en anderen.
http://www.sensorly.com/map/4G/BE/Belgi ... /lte_20610

Bovendien zeg je zelf dat jouw broer tijdens de 4G-test wel 4G-ontvangst had. Lijkt mij dan ook niet echt een argument om te gaan beweren dat er vervolgens nergens 4G van Mobistar is. Heb jij of heeft jouw broer tout court al contact opgenomen met Mobistar?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Geert2800 schreef:
Mobistar 4G getest in :

- Mechelen = NIKS.
Dat bedoel ik dus met het feit dat je nogal kort door de bocht gaat: Mechelen is 65,19 km² groot, heb je op elke vierkante kilometer fieldtests gedaan om te bewijzen dat Mobistar geen 4G heeft in Mechelen?
Misschien heb je bij je thuis in Mechelen geen 4G ontvangst, maar dat kan je zelf ook checken door op de sites van de bevoegde instanties te controleren of de masten in je buurt LTE aan boord hebben.

Kijk eh Geert, van mij mag je hier onzin blijven uitkramen/roepen, maar hoe langer je dit doet, hoe minder mensen je serieus zullen nemen op een forum zoals Userbase.

En stel dan nog dat Mobistar niet voldoet aan jouw eisen (zoals 4G verbinding hebben op de routes die je aangeeft): er is toch niemand die je verplicht bij Mobistar te blijven?
Ga dan naar Proximus of Base...
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ben allang terug bij Proximus!!!!
Modbreak:
knip...
En voor U is het onzin dat ik uitkraam, maar je bewijst het tegendeel niet dus verkoop jij ZEVER!!!!
Laatst gewijzigd door TiTanium 02 mei 2014, 14:23, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb hier net een link gepost waar gebruikersdata incluis dat van Mechelen te vinden staat. Waar is uw kaartje? :roll:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Geert, mag ik je vragen om respect te tonen voor de andere gebruikers? Het gebruik van overtollige caps lock staat gelijk aan schreeuwen en dat appreciëren de meesten niet. Dank om hier in de toekomst op te letten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Geert2800 schreef:
krisken schreef:Geert : op hoeveel plaatsen in BE heb je dit getest om deze uitspraak te kunnen doen?
Overigens : niemand zevert er hier. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en de uiting ervan. Ook al is dat volledig verschillend van jouw mening.
Mobistar 4G getest in :

- Mechelen = NIKS.
- Boom = Volgens Mobistar hun 4G kaart niks mijn ervaring is = Zolang je 4G aanstaat op de iPhon heb je er 4G zet je U 4G switch af heb je 3G ontvangst en zet je de 4G switch terug aan heb je GEEN 4G meer.
- Van Mechelen tot in Willebroek NIKS 4G.
- Van Mechelen tot in St Katelijne Waver NIKS 4G.
- Van Mechelen tot voor Leuven NIKS 4G.

Mijn broer heeft NERGENS 4G met Mobistar op zijn iPhone 5. Hij heeft het wel gehad tijdens hun testfase, maar sinds EINDE maart NIKS meer!

Duidelijk genoeg?
Volgens mij geeft de dekkingskaart ook geen 4G weer op die trajecten:
Dekking mobistar
Dekking mobistar
En als jouw broer ineens geen 4G meer ontvangt, dan ligt dat denk ik toch aan de configuratie bij Mobistar en niet aan de dekking van het 4G netwerk. En als je met je iPhone switched naar 3G en dan terug naar 4G duurt het even om terug op 4G te raken, dat is vrij normaal. (of koop een android en je kan LTE-only kiezen :lol: )

In en rondom mechelen heb ik vrij goede 4G1800 en 4G800 dekking, als je met een iphone 5 test, mis je dat laatste natuurlijk wel. Maar om het dan op het netwerk te gaan steken. :roll:

En Mobistar is zijn 4G dekking nog aan het uitbreiden, als die niet voldoet voor jou is er niets dat je tegenhoudt om over te stappen naar Base of Proximus.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geert2800 schreef:Ben allang terug bij Proximus!!!!

En voor U is het onzin dat ik uitkraam, maar je bewijst het tegendeel niet dus verkoop jij ZEVER!!!!
Goed, voor mij is de maat vol. Een bericht naar de mods is verstuurd met de vraag om deze gebruiker dringend er op te wijzen dat de gedragsregels (http://userbase.be/userbase/vzw/12-gedragsregels) gelden voor iedereen...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Modbreak:
Opnieuw Persoonlijke aanvallen (24h ban), indien dit blijft voortduren krijgt u een "trolstatus"
Voormij is de maat ook vol dat ik alles moet bewijzen en jullie niks!
Salu bende betweeters!!!!
Laatst gewijzigd door TiTanium 02 mei 2014, 18:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Modbreak:
Knip...
Afbeelding

Ik noem geen namen :angel:
Laatst gewijzigd door TiTanium 02 mei 2014, 18:57, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Hoort hier niet...
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Vaganzza schreef:Iemand een idee wanneer Base begint met het uitrollen van zijn 4G netwerk? Gingen ze daar dit jaar niet mee beginnen?
Dit was de allereerste post in deze thread door Vaganzza op 28 mei 2013 om 08:21u.
Puur als reminder... :angel:
anthonynani
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Kan iemand een screenshot posten van zijn/haar BASE 4G-snelheden op een iPhone 5/5c/5s in de stad Antwerpen?
Als er iemand toevallig ook BASE 4G heeft getest op zijn iPhone in Brasschaat, kan hij/zij deze test ook eens posten aub?

Ben aan het overwegen om over te stappen naar BASE Check €25.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Geert2800 schreef:
Modbreak:
Opnieuw Persoonlijke aanvallen (24h ban), indien dit blijft voortduren krijgt u een "trolstatus"
Voormij is de maat ook vol dat ik alles moet bewijzen en jullie niks!
Salu bende betweeters!!!!

Vriendelijk verzoek om gewoon gebruik te maken van de meldknop en er niet op in te gaan. Zeker ook geen "afbeeldingen" te plaatsen die als persoonlijke aanval kan aangenomen worden. Hij heeft nu een 24h ban en wordt door mij op de hoogte gebracht van zijn gedrag en wat er in de toekomst kan gebeuren.
Graag nu on topic blijven.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
anthonynani
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bij deze herhaal ik mijn vraag:

Kan er iemand een screenshot posten van zijn/haar BASE 4G-snelheden op een iPhone 5/5c/5s in de stad Antwerpen?
Ben aan het overwegen om over te stappen naar BASE Check €25.

Alvast bedankt!
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

4G bij base zal 99% van de tijd in centrum antwerpen trager zijn dan Proximus of Mobistar.
Verwacht tussen de 15 en de 35Mbps down en 10 a 20Mbps up. Op drukke plekken met slechte ontvangst kan dat wat minder zijn, vlak naast een mast kan dat 60Mbps zijn.
anthonynani
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik weet dat dit een topic is voor Proximus-klanten, maar ik vroeg mij af of er iemand al het 4G-netwerk van BASE heeft getest in de stad Antwerpen. Heb vorige week al een comment geplaatst in de BASE-topic, maar daar wordt er gewoonweg niet geantwoord.

Een screenshot van een speedtest is altijd welkom!

Alvast bedankt!

[Mod edit] Bericht verplaatst naar de Base 4G topic
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Een enkele speedtest zegt helemaal niets over de kwaliteit van een netwerk! Bestel een (gratis) simkaart met 15 € (gratis) belkrediet en probeer het zelf uit...

https://eservices.base.be/base/eshop/pe ... -211216786

En je vraag in de base rubriek kreeg wel degelijk een antwoord ook.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

zie bijlage ivm 4G signaalsterkte op mijn werkplek. Na ca 15 minuten blijft de verbinding wel bestaan, maar mijn browser gedraagt zich als bevroren!? Ik heb een base simkaart (0489 xx xx xx) waarmee ik dezelfde fout kan produceren binnen ongeveer dezelfde tijd. Bijgevolg lijkt mij dat mijn MV simkaart in orde is vermits deze perfect en "onafgebroken" blijft werken met 3G... Mobi* en proxi simkaarten werken bovendien ook perfect en "onafgebroken" met dezelfde PC, browser en dongle!!!
Identieke problemen met iphoneS, nexus5 ea worden op diverse fora gemeld ivm Base netwerk...


Er komt blijkbaar nog geen schot in de zaak van "bevroren" Base/MV 4G simkaart gedrag!?
Bijlagen
base.JPG
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

MV heeft het doorgegeven aan base, ik ben eens benieuwd wanneer het opgelost raakt. Ook heb ik hier veel meer last van in Leuven dan in Antwerpen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Beste,
mijn browser werkt feilloos met mobi* en proxi 4G! Met base en MV gaat het
mis hier, zoals schijnbaar ook met iphones en android phones volgens sommige
fora.
Bijgevolg heb ik weinig zin een goed-werkende browser te vervangen door een
vraagteken?
Sorry
rob


Ga voorlopig geen moeite meer doen voor MV, de voorwaarden van mobi* zijn daarvoor nu te aantrekkelijk geworden!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Overschakelen naar Mobistar? Je zal snel terug weg zijn. Huilen met de pet op.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

internet on mobile werkt hier (antwerpen-noord) feilloos. Net een maand lang getest :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

In november 2013 heeft Base Company, voor 120 miljoen euro, een 800 MHz licentie gekocht. Die komt bovenop het reeds erg complete geheel waarover BASE al beschikte. Samen met zijn vergunningen voor de 900MHz-band, de 1800MHz-band en de 2.6GHz-band, beschikt de onderneming nu over alle frequenties die ze nodig heeft om de uitrol van een 4G-netwerk van hoge kwaliteit voort te zetten
http://www.basefacts.be/netwerk/op-het- ... L4.twitter

Lichte hint naar 4G op 900MHz?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik denk dat men voor 4G voorlopig over voldoende bandbreedte beschikt met de 800 MHz, 1800 MHz en 2600 MHz frequenties. De 900 MHz en 2100 Mhz frequenties zullen vooral worden ingezet voor 3G. Niet alle 4G-toestellen die hier worden verkocht ondersteunen 4G via 900 MHz, maar wel 3G via 900 MHz.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Een deel van het 900Mhz spectrum gaat op termijn wel gebruikt worden voor 4G (of diens opvolger). 3G biedt weinig meerwaarde als iedereen over een 4G telefoon beschikt. 2G zal wel nog heel lang blijven meegaan door de vele systemen (M2M toepassingen) die daarvan nog gebruik maken.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Er is maar 10MHz in de 900MHz band, dus dan zal er waarschijnlijk nog wel 5MHz voor 2G gebruikt worden (M2M, legacy fallback,..), en dan schier er nog maar 5MHz over voor LTE, waar er al 10MHz exclusief voor LTE is in de 800mHz band.
En ze zullen wel eerst die 5MHz aan 3G geven om alle niet LTE telefoons nog een beetje deftig internet te geven. Laat staan om te bellen, VoLTE is er ook nog niet.

Daarom vind ik het vrij vreemd dat ze 900MHz aanhalen als het over LTE gaat.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

En 800MHz LTE is er bij BASE, :banana: :beerchug:

https://www.milieuinfo.be/dms/service/z ... 51_002.pdf

Nooit gedacht dat Proximus de laatste ging zijn op dat vlak. (mobistar heeft al heel veel LTE800/1800 combo uitgerold de laatste maand)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Allright! Dan is mijn nexus 5 toch nog een goeie investering.. :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”