Snelheidsverhoging Whoppa ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ze blijven zich natuurlijk wel concentreren op snelheid... al hebben we onlangs toch een verhoging gehad van minimum FUP (naar 300 GB).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

iRockabizzydilly ben je tevreden van whoppa ? heb je uw bus abo opgezegd ?
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik had tot een paar maanden geleden een bus. abonnement maar bij verhuis oovergegaan naar edpnet. We zullen vrijdag zien hoe het zit met whoppa, en of de 150/10 ook voor nieuwe klanten is. Ik hoop het alleszins en vermoedelijk zal dat ook wel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Ervaring leert ons dat de operatoren eerst in alle stilte verhogen en dan een week later bekend maken.
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Bekijk het resultaat van mijn Ookla Speedtest. Hoe snel is uw internet? http://www.speedtest.net/my-result/a/823433273

Hier is het ook actief. Wel op men Nexus 7. Op computer is de upload dezelfde, de download is 150 rond...
"ONEup -> 1000/40"
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Geen idee hoe het komt maar na het mooie 80/5 profiel gekregen te hebben (WHOP)
Na een modem reboot teruggevallen naar

60/5 ? ? ? zouden zij hun bedacht hebben ? (oud profiel 60/4)

Hopelijk ben ik een alleenstaand geval ... (na 10 modem reboots verspreid over de dag geen betering meer)
Converted
Pro Member
Pro Member

Afbeelding

Een nieuwtje. Deze keer op laptop. (Windows 8.1 en Chrome)
"ONEup -> 1000/40"
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Converted schreef:Bekijk het resultaat van mijn Ookla Speedtest. Hoe snel is uw internet? http://www.speedtest.net/my-result/a/823433273

Hier is het ook actief. Wel op men Nexus 7. Op computer is de upload dezelfde, de download is 150 rond...
Meer dan dat ga je op de wifi van een Nexus 7 niet halen. 117Mbps is al heel wat voor een single stream wireless n setup.
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Haal ook net boven de 100Mbps via wifi met de Nexus 5. :-D
Mijn Medion kon maar max 2Mbps halen..
Jean-Paule
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 2 keer

fluo business nog steeds op 120Mbps.
http://smb.telenet.be/nl/alles-in-een/fluo
fer4444
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dettie schreef:Geen idee hoe het komt maar na het mooie 80/5 profiel gekregen te hebben (WHOP)
Na een modem reboot teruggevallen naar

60/5 ? ? ? zouden zij hun bedacht hebben ? (oud profiel 60/4)

Hopelijk ben ik een alleenstaand geval ... (na 10 modem reboots verspreid over de dag geen betering meer)
Hier met Whop ook blijven steken op 60/5 (voorheen 60/4).
Vrijdag en zaterdag modem enkele malen herstart maar heeft niets uitgehaald.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Momenteel hier 120 a 135 Mbps down, 10 Mbps up.

Vermoedelijk is het wat drukker op de node nu... vrijdag had ik netjes 150 Mbps.
crosserke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Hier nog steeds de volle snelheid...

Afbeelding
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer

Crosserke, reboot eens je modem, wedden dat je ook op 60/5 gaat staan, blijkbaar heeft telenet de WHOP nieuwe snelheid teruggeschroefd ...

60/5 :(
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

jean paul dit wil niks zeggen voor whoppa is het ook nog niet aangepast op de site.
Maar er is inderdaad niks veranderd voor de bus klanten.
Jean-Paule
Forumtroll
Forumtroll

Telenet heeft in alle stilte de download- en uploadsnelheid van de abonnementen Whop, Whoppa en Fibernet XL verhoogd.

De provider heeft de snelheidsverhoging nog niet officieel aangekondigd, maar op Userbase maken verschillende Telenet-klanten melding van een toegenomen snelheid na het resetten van hun modem.

Zo zou de snelheid van Whoppa, dat 72,95 euro per maand kost, zijn opgedreven van 120 Mbps download en 6 Mbps upload tot respectievelijk 160 en 10 Mbps. Een snelheidstest op onze eigen lijn lijkt dat inderdaad te bevestigen.
Bij het iets goedkopere Whop, 62,50 euro per maand, stijgen de download- en uploadsnelheid van respectievelijk 60/4 Mbps tot 80/5 Mbps. Oude Fibernet XL-klanten maken op hun beurt melding van een nieuw 200/10 Mbps-profiel. Voorheen konden zij downloaden aan 150 Mbps en uploaden aan 6 Mbps.

Het is voorlopig nog niet duidelijk of de overige particuliere abonnementen - Basic Internet, Internet 60 en Internet 120 - een snelheidsverhoging krijgen, maar dat lijkt wel aannemelijk. Ook over de zakelijke abonnementen is momenteel nog niets geweten. We hebben contact opgenomen met Telenet en zullen dit artikel aanvullen van zodra we een reactie ontvangen.

Bron:ZDNet
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en wat vooral belangrijk is: gaat de achterhaalde downloadlimiet van whop een stuk naar omhoog? :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jean-Paule schreef:tot respectievelijk 160 en 10 Mbps.
Volgens mij is dat 150 / 10 Mbps... maar zolang hier niets officieels rond gecommuniceerd wordt zijn dit louter testen en heeft het weinig zin te speculeren over andere dingen zoals volumes.
Jean-Paule
Forumtroll
Forumtroll

Telenet heeft de snelheidsverhogingen nog niet officieel aangekondigd. De kabelaar laat aan Tweakers weten dat het nog niets wil zeggen over de berichten van de snelheidsverhogingen, maar dat het bedrijf 'binnenkort' nieuws over productverbeteringen richting zijn klanten zal gaan melden. Overigens heeft het goedkopere Whop-abonnement nog steeds een downloadlimiet van 100GB per maand.
Converted
Pro Member
Pro Member

Afbeelding

Nog eentje vanuit Berchem (Laptop Windows 8.1 en Chrome)
"ONEup -> 1000/40"
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

jaja jean paul of ... :-D wat heeft dat te maken met uw link van business.
Je zegt business nog steeds 120.
De site van whoppa staat ook nog 120 terwijl het al 150/160 is.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Zou Basic Shake (internet) ook een verhoging krijgen weldra?

TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk het niet, hoewel anderzijds je bij Belgacom in allerbeste geval ook met een start abonnement tot 70Mbit kunt. Stel dat ze Basic Net upgraden naar 50Mbit, dan zal het (nog) hard(er) rammelen bij Belgacom.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

kristofmertens schreef:Zou Basic Shake (internet) ook een verhoging krijgen weldra?

Waarom ? Je hebt praktisch toch geen volume? Lijkt me compleet zinloos...
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

iRockabizzydilly schreef:Ik denk het niet, hoewel anderzijds je bij Belgacom in allerbeste geval ook met een start abonnement tot 70Mbit kunt. Stel dat ze Basic Net upgraden naar 50Mbit, dan zal het (nog) hard(er) rammelen bij Belgacom.
Ik denk dat niet, BGC hun start + ongelimiteerd voor 25.50 + 7.50 is hard to beat. Laat nog staan dat TN dit upgrade naar 50Mbit, het is niet interessant doordat je nog altijd vast hangt aan die 100GB/maand.
Mocht ik beslissen bij TN zou ik dit doen:

Start: 50/4 Vrij downloaden -> 100/500
Whop: 80/6 Vrij downloaden -> 200/1000
Whoppa: 160/10 Vrij downloaden -> 300/1500 (Ik heb deze en kan er echt wel mee leven)

Maar ik heb daar niks te zeggen :( Dan pas zou het kunnen rammelen. Maar BGC geeft ongelimiteerd data en laat dat nu hun sterk punt zijn.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Maar eerlijk, wat ben je met dat ongelimiteerd op ADSL of VDSL 20/30Mbit... En zo zijn er toch nog veel. 'k Heb zo eens een klant gehad die op RE-ADSL zat met een oud intense abonnement (toen het nog officieel voor particulieren bestond). Zwaaaar overbetaald en dat omdat ze met 4 thuis waren die 'veel verbruikten' en hij dus dacht het zwaarste nodig te hebben, diegene die hem dat aansmeerde zal ook wel goed aan de bonus gedacht hebben. En Belgacom maar cashen, voor een erbarmelijke lijn. En je kan nu zeggen, de klant moet maar beter weten maar 't was zeker geen idioot, alleen iemand die geen tijd had om er mee bezig te zijn en op andere vlakken overliep van kennis.

En terzijde, RE-ADSL is minder zeldzaam dan gedacht, zo had ik in februari 2013 een klant in de rand van Gent (nog stad) met zo een lijn, en bij navragen bleek effectief dat er daar een hele straat was waar ADSL nog futuristisch leek.

Ter verduidelijking voor wie het nog niet wist: RE-ADSL, of beter gezegd RE-ADSL2 staat voor Range Extended ADSL2. Als ik me niet vergis is dat bij Belgacom voor lijnen verder dan 10km van de KVD, met een bandbreedte van theoretisch max 1Mbit.

En niet te vergeten; er is wel een limiet van 500GB/maand, die kan omzeild worden door het gratis bijkopen van pakketten, maar niet iedereen weet dat en dat wordt ook niet (altijd) gezegd tegen klanten die in die situatie zitten. Waarom ze überhaupt die 500GB limiet hanteren? Hun 'onbeperkt' claim is dan toch ook niet helemaal zuiver op de graat.

En inderdaad, die start plus volume pack is interessant, maar da's geen internet abonnement met internet abonnement vergelijken want da's een optie die, opnieuw, hier wel gekend is maar daarom niet altijd openlijk geadverteerd/meegedeeld aan de klant. 't Is wel een optie die je inderdaad niet hebt bij Telenet, maar de prijs is dan ook niet meer hetzelfde.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

problemen met mijn lijn opgelost nu 152/9,6 op mijn whoppa :) op de switch direct na de modem only, op de switchen na de routers maar 80/9,6
switchen zijn nochtans allemaal gs1100/24 van zyxel en de routers draytek 2920 , ook geen speelgoed heeft zeker 130Mb doorvoer,,,,
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier vandaag een nieuwe router aangesloten, en ja hallooooo....

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TiTanium schreef: Ik denk dat niet, BGC hun start + ongelimiteerd voor 25.50 + 7.50 is hard to beat. Laat nog staan dat TN dit upgrade naar 50Mbit, het is niet interessant doordat je nog altijd vast hangt aan die 100GB/maand.
Mocht ik beslissen bij TN zou ik dit doen:

Start: 50/4 Vrij downloaden -> 100/500
Whop: 80/6 Vrij downloaden -> 200/1000
Whoppa: 160/10 Vrij downloaden -> 300/1500 (Ik heb deze en kan er echt wel mee leven)

Maar ik heb daar niks te zeggen :( Dan pas zou het kunnen rammelen. Maar BGC geeft ongelimiteerd data en laat dat nu hun sterk punt zijn.
Je zou al je klanten sturen naar de goedkoopste abonnementen.

Niemand heeft die snelheden nodig, Telenet bewijst dat door bandbreedte prehistorisch te knijpen op een product van 45 euro per maand.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zou stoppen met vaste limieten, die tijd mag stilletjes aan naar de geschiedenisboeken.
Prijs op snelheid plakken en hogere snelheden = hogere grootverbruikersprofielen zoals aangegeven.

edit:
Lord Utopia schreef:Niemand heeft die snelheden nodig

Maar iedereen wil altijd maar sneller... Ik geef toe dat ik ook niet graag wacht, maar ik zie dat mensen met 30 lijntjes ook hoger willen raken met hun lijn, dus ben niet alleen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Da's dan wat ze bij belgacom altijd beweren, hoeveel ik dat intern hoorde dat niemand die snelheden nodig heeft... Zo van die conservatieve prietpraat die je in elke fase kan zeggen, Inbel versus ISDN? ISDN versus ADSL? ADSL versus ADSL2? ADSL2 versus VDSL? VDSL versus VDSL2? En nu VDSL2 versus Docsis 3.0.

In feite alleen maar goed als ontkenningsfase. En toch tegelijk waar de beslissingen echt genomen worden zit men te investeren en uit te vinden om toch maar meer en meer bandbreedte te kunnen geven want inderdaad, niemand heeft dat nodig. Sneller internet is niet meer en niet minder dan een doodsimpele technologische evolutie zoals je die overal vindt. Of heeft niemand HD tv op led schermen nodig want analoog op een bolle beeldbuis deed het 50 jaar geleden ook? Of niemand een smartphone want de vaste lijn met draaitoetsen belt toch ook? Of geen enkele stad heeft moderne en zuinige straatverlichting nodig want de oude lantaarnpalen die een voor een handmatig moesten worden aangestoken gaven ook licht. En zelfs deze: huizen beginnen bouwen zelfs in de meest primitieve vorm is niet nodig want de grotten zijn goed genoeg.

Nodig of niet is dus compleet naast de kwestie. En dergelijke uitspraken maken als of in of deel van een bedrijf dat achter de schermen fors investeert in altijd maar sneller, en ook op mobiel vlak een nog sneller (sneller dan Docsis 3.0 momenteel) 4G netwerk begint uit te bouwen... Please, give me a break.

Willen pochen met het snelste mobiele 4G netwerk dat nu al tot "129Mbits" gaat en weldra nog sneller, maar op vaste connecties heeft niemand die snelheden nodig... Klinkt als een slechte verliezer.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat is geen conservatieve prietpraat. Ik ben er eerlijk van overtuigd dat je NIETS merkt of je internetverbinding nu maximaal aan 200 Mbps downloadt, of aan 50 Mbps (jij mag dat anders vinden). Nu kijk ik naar Vier in HD op een 50 Mbps profiel en merk er niets van. Ik ben een hevige gebruiker van internet, maar ik merk er niets van dat mijn verbinding vier maal trager is dan het allerduurste Telenet-product. En ik denk dat de gemiddelde Belg zich daar ook niets van aantrekt.

Waar ik ook van overtuigd ben, is dat de vraag naar bandbreedte zeker gaat stijgen: IPTV, streaming in hoge kwaliteit op meerdere toestellen, etc. Op dit moment is het belangrijker iedereen een even goede ervaring te geven, en daar wordt hard aan gewerkt.

Besluit: Telenet wil enkel verzekeren wat het altijd al goed heeft kunnen doen: hoge downloadsnelheden (met volumes en uploadsnelheden die niet in verhouding staan, maar swat). Ik ben blij dat mijn verbinding stabiel is en een meer dan voldoende snelheid biedt (waarmee ik niet wil zeggen dat jullie Telenet-verbinding niet zo is).
Willen pochen met het snelste mobiele 4G netwerk dat nu al tot "129Mbits" gaat en weldra nog sneller, maar op vaste connecties heeft niemand die snelheden nodig... Klinkt als een slechte verliezer.
4G is tof, en het is handig. Waar dekking voorzien is, je info direct op je scherm zien verdwijnen. Maar ook hier vind ik: uw info gaat er niet sneller opstaan aan 129 Mbps of 50 Mbps natuurlijk is 4G wel beter dan 3G (gemiddelde snelheden liggen ong 5 tgo 20 Mbps, dus dat kan je misschien wer wel merken zeker?)

Maar uiteindelijk hebben we deze discussie al veel keren gehad. En zal hier nog veel verschijnen. Jij hebt gelijk, ik heb gelijk, iedereen heeft gelijk.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Als Belgacom in staat zou zijn vandaag de dag een groot percentage van de bevolking 50Mbps aan te bieden zou ik nog mee kunnen gaan in je redenering, de realiteit is er dat nog een zeer groot deel een 20 of 30 Mbps profiel heeft, en dan gaat je vergelijk niet op.
Indien je een upload wilt die gelijk is aan die van Whoppa moet je zelfs met 16.5Mbps download genoegen nemen..
20 vs 150 Mbps merk je gewoon, ook bij normaal surfen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik begrijp uw argumenten volkomen en kan zeker akkoord gaan, en voor alle duidelijkheid dat was geen persoonlijke aanval.

Anderzijds, wat je zegt over het feit dat je niets zou merken of je nu download over een 200Mbit netwerk of over een 50Mbit? Als je het specifiek over downloaden hebt, waar je duidelijk niet op aanstuurt met je argument van Vier HD maar wel met deze claim, zou je theoretisch (als we even alle andere factoren weglaten) 4x sneller uw bestanden binnengehaald hebben. En dat ga je vast en zeker merken. Of je kan het zo bekijken: Je gaat uw bestanden even snel kunnen binnenhalen, maar wel met 4 tegelijk.

Of zoals ze zeggen: Time is money.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 30 aug 2014, 08:38, in totaal 1 gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

TiTanium schreef: Maar iedereen wil altijd maar sneller... Ik geef toe dat ik ook niet graag wacht, maar ik zie dat mensen met 30 lijntjes ook hoger willen raken met hun lijn, dus ben niet alleen.
Tja, als je kan kiezen uit een stabiele Telenet lijn (Basic, Whop, Whoppa) of een theoretisch maximum van 20/2 bij Belgacom / Proximus dan is de keuze snel gemaakt. Kijk je tv of neem je wat op zal er niet al te veel van je internet over blijven.
Op dat vlak laat Belgacom / Proximus veel te wensen over, waardoor mensen met 30/50/70 profielen hier inderdaad verkondigen dat alles mooi snel werkt.
Nu men Vectoring invoert wordt de kloof nog groter. Dit zowel tussen de Belgacom / Proximus klanten onderling en zeker tegenover Telenet.
En dan nog te zwijgen van de straten en gebieden waar nog niet eens VDSL2 bestaat en men zich moet behelpen met de verouderde ADSL toestanden.

Als je niet tot de happy few behoort verlies je altijd bij Belgacom / Proximus.

Maar dit volledig off-topic zijnde
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Wat bedoelen jullie met een modem reset ? Gewoon de stekker erin er eruit ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Omgekeerd.

De stekker der uit en na en poosje terug der in.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bedtijd denk ik. :-D
Eerst eruit en dan erin.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Waarom wordt er altijd gesproken over plaatsen waar er geen Vdsl2 is , Telenet heeft juist hetzelfde probleem op sommige plaatsen.

Sent from my HTC One using Tapatalk
karine
Elite Poster
Elite Poster

Kan deze aanpassing vandaag nog gebeurt zijn en is dit overal ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”