Sinds deze week heb ik een bbox3, voorheen een bbox2. Nu heb ik problemen met wifi.
Om overal netwerkdekking te hebben, heb ik nog twee wifi routers in bridge mode staan.
Sinds ik de bbox3 heb, lukt het vaak niet om met de andere wifi routers te connecteren.
Op de bbox 3 heb ik al het 5ghz netwerk uitgezet. Het kanaal dat gebruikt wordt, is 13. Op de andere wifi routers wordt er resp. 1 en 6 als kanaal gebruikt.
Enkel de bbox 3 wordt als dhcp server ingezet en deelt adressen uit van 192.168.2.2 - 11.
bbox3 = 192.168.2.1, router2= 192.168.2.50, router3= 192.168.2.100
Soms gaat het goed, maar plots is de verbinding weg (beide wifi routers terzelfde tijd). Ik kan het draadloze signaal van beide wifi routers nog zien, maar verbinden gaat niet meer. Verbinden met de bbox3 lukt dan wel nog. Geen enkel wireless apparaat kan dan nog verbinding maken met de wifi routers.
Bedraade verbindingen zijn geen probleem. Ik gaf ook al vaste ip adressen op aan alle apparaten, maar geen oplossing.
Weet er iemand wat er loos is?
bbox3 draadloos
Ik heb het probleem gevonden.
Op een van de lan poorten van de wifi routers is een belgacom tv decoder aangesloten. Zodra er tv gekeken wordt, werkt het draadloos signaal op beide wifi routers niet meer. Nu vraag ik me wel af hoe het komt dat dit bij de bbox2 geen probleem gaf.
Op een van de lan poorten van de wifi routers is een belgacom tv decoder aangesloten. Zodra er tv gekeken wordt, werkt het draadloos signaal op beide wifi routers niet meer. Nu vraag ik me wel af hoe het komt dat dit bij de bbox2 geen probleem gaf.