Stop toch eens met constant proberen uw gelijk te halen. Probeer te aanvaarden dat niet iedereen is zoals u en dat mensen een eigen wil hebben.
Iedereen weet dat bepaalde dingen downloaden illegaal zijn, jij weet dat, wij weten dat, zij weten dat ook.
Het heeft geen zin dat je je daar druk in maakt, de mensen veranderen toch niet voor er een goed en betaalbaar alternatief is.
En zolang er geen goed alternatief is zal dit toch blijven duren, hoe dikwijls je hier ook nog komt reclameren.
Het is niet mijn fout dat de entertainment industrie alleen maar aan zichzelf en aan de bonussen van hun directie denkt
en in hun ivoren toren naar de binnenkomende geldstroom zit te kijken i.p.v. te kijken wat de mensen echt willen.
En nee dat hoeft niet gratis te zijn, maar moet wel aanvaardbaar zijn en daar zijn ze de voeling met de mensen compleet kwijt.
Zware boete voor vader die ‘Bambi’ downloadde
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Linkje naar legaal materiaal:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=41207
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=41207
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
ik heb dat gedownload maar het werkt niet, dat heb je met gratis zooi natuurlijk
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit heeft niets met MIJN gelijk te maken... het zijn gewoon Europese wetten.sky schreef:Stop toch eens met constant proberen uw gelijk te halen.
Het zal me worst wezen dat mensen een eigen wil hebben en TB's downloaden... maar wel dat men hier komt verkondigen dat het allemaal wel legaal is volgens hun !sky schreef:Probeer te aanvaarden dat niet iedereen is zoals u en dat mensen een eigen wil hebben.
En waarom mag een Apple, Microsoft, Porsche, Proximus, ... dat wel ? Denk je nu echt dat de entertainment industrie de enige is met mega winsten (en het is natuurlijk altijd leuk een bekende artiest eruit te nemen als voorbeeld hoe evil ze toch wel zijn).sky schreef:Het is niet mijn fout dat de entertainment industrie alleen maar aan zichzelf en aan de bonussen van hun directie denkt
Desnoods vraagt een producent nog tienmaal meer voor z'n product... het is aan jou om het dan links te laten liggen. Dit is pure economie hoor... hoe minder vraag, hoe lager de prijs... maar door massaal illegaal te downloaden geef je gewoon het signaal dat er een enorme vraag is en dat de prijs dus gerechtvaardigd is !sky schreef:En nee dat hoeft niet gratis te zijn, maar moet wel aanvaardbaar zijn en daar zijn ze de voeling met de mensen compleet kwijt.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Alle CD winkels gaan dus dicht omdat de prijzen ingestort zijn ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
O jawel, anders hadden ze geen extra wet moeten maken, niet ?r2504 schreef: Dit heeft niets met MIJN gelijk te maken... het zijn gewoon Europese wetten.
De prijs is niks mis mee, het is hoe ze het brengen waar ze blijven aan vasthouden.r2504 schreef: Desnoods vraagt een producent nog tienmaal meer voor z'n product... het is aan jou om het dan links te laten liggen. Dit is pure economie hoor... hoe minder vraag, hoe lager de prijs... maar door massaal illegaal te downloaden geef je gewoon het signaal dat er een enorme vraag is en dat de prijs dus gerechtvaardigd is !
Dat is een pot verwijt de ketel verhaal he. Steek het maar op de piraterij.Joe de Mannen schreef:Alle CD winkels gaan dus dicht omdat de prijzen ingestort zijn ?
J.
-
- Deel van't meubilair
Er is ook geen extra wet... er is enkel een verduidelijking (omdat sommige wel erg ver gingen in het idee van de thuiskopie).iceke schreef:O jawel, anders hadden ze geen extra wet moeten maken, niet ?
Oh, beginnen we dan toch anders te spreken ? Trouwens we zullen maar zwijgen dan hoe een Apple het brengt en waar zij aan vasthouden (want da's nog veel erger dan de media industrie... alléén heeft Apple het voordeel dat je hun telefoons niet kan downloaden ).iceke schreef:De prijs is niks mis mee, het is hoe ze het brengen waar ze blijven aan vasthouden.
Laatst gewijzigd door ubremoved_539 09 mei 2014, 18:43, in totaal 1 gewijzigd.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
zonder piraterij is mijn aankoopgedrag toch veranderd. Voorheen kocht ik ook massa's CD's en DVD's, maar omdat het filmaanbod op TV respectabel is en er uren muziek op radio's te luisteren valt heb ik er gewoon geen nood meer aan. De drang om steeds de nieuwste film te zien is er ook uitgegroeid en een bioscoop bezoeken doen we dan alleen maar om de kids tevreden te stellen als ze goede punten hebben gehaald.
Hoe het gesteld is met de hedendaagse jeugd is me niet duidelijk. Maar van veel downloaden is denk ik geen sprake omdat je het ,als je het gratis wenst, via torrents moet doen. Andere oplossingen kosten geld en hier heeft de jeugd waarschijnlijk geen geld voor.
Mijn 2 cent.
Hoe het gesteld is met de hedendaagse jeugd is me niet duidelijk. Maar van veel downloaden is denk ik geen sprake omdat je het ,als je het gratis wenst, via torrents moet doen. Andere oplossingen kosten geld en hier heeft de jeugd waarschijnlijk geen geld voor.
Mijn 2 cent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
en nu hypen ze de Lp terug. Hoeveel vinyl rips 24-bit ik niet terugvind aan 100mb/trackJack Daniels schreef:Ik heb ook nooit begrepen waarom de prijs van een vinyl LP x2 werd gedaan sinds de opkomst van de CD's.
Je kon ze dus allemaal geript hebben. Waarom je die cd's (als je de Lp al had) kocht is mij een raadsel;-)
En helaas is er enorm veel illegaal zeldzaam materiaal te vinden in flac formaat, die ik via Reguliere kanalen Nooit vind, ook al zou ik het willen.
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Waarom is er zo'n groot verschil tussen "ik kan media XYZ niet via de reguliere legale kanalen krijgen" & "ik kan geen 800+PK sportauto kopen"? Waarom wordt bij het eene wel besloten "dan doe ik het maar illegaal, en geen haan die er naar kraait" en bij het ander "nee, dat kan ik niet illegaal doen, anders volgt er een boete (of nog erger) - dus aanvaardt ik maar dat ik het niet kan"?
Jaja, slecht voorbeeld, i know, get over it, maar waarom zit daar zo'n verschil op? Waarom doen we zo gemakkelijk "illegaal" als het over digitale crap gaat?
Jaja, slecht voorbeeld, i know, get over it, maar waarom zit daar zo'n verschil op? Waarom doen we zo gemakkelijk "illegaal" als het over digitale crap gaat?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Deel van't meubilair
Je wordt ook ouder hé... vroeger kocht ik wekelijks een CD, ging ik wekelijks naar de film... maar ondertussen liggen de prioriteiten en interesses gewoon anders. Als je dus wil vergelijken moet je in princiepe een persoon die nu 18 jaar is vergelijken met toen jij 18 was... en zelfs die vergelijking gaat totaal niet op omdat er gewoon veel meer dingen zijn waar je vandaag je geld kan aan uitgeven (games, smartphone, electronica, ...).mailracer schreef:zonder piraterij is mijn aankoopgedrag toch veranderd.
Dat lijkt me een zeer eenvoudige vraag... media kan je copieren, een auto niet. Het enige wat ik me dan afvraag is, stel dat je een auto even gemakkelijk kon "ontvreemden" als een download... zou daar dan ook alle moraal zoek zijn en totale chaos heersen (of doen we het alléén maar met media omdat die industrie zakkenvullers zijn zie ons geen service willen geven ?)selder schreef:Waarom is er zo'n groot verschil tussen...
De reden dat "iets makkelijk" kan mag geen verschil uitmaken voor je moraal...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Ik word hier gequote met iets wat ik nooit gezegd hebr2504 schreef:Er is ook geen extra wet... er is enkel een verduidelijking (omdat sommige wel erg ver gingen in het idee van de thuiskopie).iceke schreef:O jawel, anders hadden ze geen extra wet moeten maken, niet ?
Oh, beginnen we dan toch anders te spreken ? Trouwens we zullen maar zwijgen dan hoe een Apple het brengt en waar zij aan vasthouden (want da's nog veel erger dan de media industrie... alléén heeft Apple het voordeel dat je hun telefoons niet kan downloaden ).Joe de Mannen schreef:De prijs is niks mis mee, het is hoe ze het brengen waar ze blijven aan vasthouden.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ondanks het slecht voorbeeld kan ik je daar wel een antwoord op geven.
Omdat het gewoon veel makkelijker gaat.
Vroeger leechte ik bv. alles wat ene "Trooper" poste op usenet.... waarom? omdat zijn muzieksmaak perfect overeenkwam met mijn muzieksmaak.
Waren dat dingen die ik kende ? in 70% van de gevallen niet, dus ik heb door hem een pak nieuwe muziek leren kennen. Hebben die artiesten daar iets aan verdient ? Nope, 't is te zeggen, indirect, want als ze kwamen optreden ging ik kijken. Hebben ze aan mij iets verloren door die downloads ? Nope, moest ik het niet gedownload hebben had ik er waarschijnlijk nooit van gehoord.
Doe ik dat nu nog ? nee, ondertussen stream ik m'n muziek & dat werk beter dan "Trooper" ooit heeft kunnen doen.
Dat voorbeeld kan ik voor mezelf perfect doortrekken op gebied van series, maar dan valt het "betalen" weg natuurlijk.
Ik leech zowat alles wat ik bekijk, waarom ? omdat het een pak makkelijker is dan voor de tv gaan zitten en bekijken wat er op is.
Nederlandse programma's leech ik niet, waarom zou ik, ze staan gewoon allemaal op uitzending gemist.
Voor mij komt het er gewoon op neer dat jij me een dief noemt & dat ik gewoon m'n goesting niet vind in het aanbod. Of dat nu Legaal of Illegaal is, of jij dat nu moreel vind of niet, het zal mij worst wezen.
Omdat het gewoon veel makkelijker gaat.
Vroeger leechte ik bv. alles wat ene "Trooper" poste op usenet.... waarom? omdat zijn muzieksmaak perfect overeenkwam met mijn muzieksmaak.
Waren dat dingen die ik kende ? in 70% van de gevallen niet, dus ik heb door hem een pak nieuwe muziek leren kennen. Hebben die artiesten daar iets aan verdient ? Nope, 't is te zeggen, indirect, want als ze kwamen optreden ging ik kijken. Hebben ze aan mij iets verloren door die downloads ? Nope, moest ik het niet gedownload hebben had ik er waarschijnlijk nooit van gehoord.
Doe ik dat nu nog ? nee, ondertussen stream ik m'n muziek & dat werk beter dan "Trooper" ooit heeft kunnen doen.
Dat voorbeeld kan ik voor mezelf perfect doortrekken op gebied van series, maar dan valt het "betalen" weg natuurlijk.
Ik leech zowat alles wat ik bekijk, waarom ? omdat het een pak makkelijker is dan voor de tv gaan zitten en bekijken wat er op is.
Nederlandse programma's leech ik niet, waarom zou ik, ze staan gewoon allemaal op uitzending gemist.
Voor mij komt het er gewoon op neer dat jij me een dief noemt & dat ik gewoon m'n goesting niet vind in het aanbod. Of dat nu Legaal of Illegaal is, of jij dat nu moreel vind of niet, het zal mij worst wezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Nu zulk een dure wagen krijg je niet kwijt bijna, moeilijk te stelen en moeilijk om onopvallend rond te toeren. Met de huidige stand van zaken is het al veel moeilijker gemaakt om een wagen te stelen en er mee rond te rijden. Als je ooit eind jaren '80 begin '90 in Manchester en omstreken bent geweest : joyriden was heel de hype, wekelijks een 15-tal, om maar niet te spreken van diefstallen waarna ze gewoon mee rondreden. Wagentjes(de goedkopere) in die tijd gemakkelijk te stelen, en dat werd daar dan ook duchtig gedaan. Net zo vlot als een CDtje downloaden nuselder schreef:Waarom is er zo'n groot verschil tussen "ik kan media XYZ niet via de reguliere legale kanalen krijgen" & "ik kan geen 800+PK sportauto kopen"? Waarom wordt bij het eene wel besloten "dan doe ik het maar illegaal, en geen haan die er naar kraait" en bij het ander "nee, dat kan ik niet illegaal doen, anders volgt er een boete (of nog erger) - dus aanvaardt ik maar dat ik het niet kan"?
Dus ja, zonder al die elektronica en europese wetgeving en dergelijke zouden auto's misschien nog steeds gemakkelijk te stelen zijn geweest en hadden we nu geklaagd over het feit dat hopen jongeren rondrijden met gestolen voertuigen
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Vast ook door het idee dat er niets verdwijnt door het te "stelen"? Auto's zouden vast net zo makkelijk "gestolen" worden als het origineel ook gewoon bleef bestaan.selder schreef:Waarom is er zo'n groot verschil tussen "ik kan media XYZ niet via de reguliere legale kanalen krijgen" & "ik kan geen 800+PK sportauto kopen"? Waarom wordt bij het eene wel besloten "dan doe ik het maar illegaal, en geen haan die er naar kraait" en bij het ander "nee, dat kan ik niet illegaal doen, anders volgt er een boete (of nog erger) - dus aanvaardt ik maar dat ik het niet kan"?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 100 keer
Dat is toch juist wat ik doe. Ik koop geen cd's, ik ga niet naar de cinema, ik ga niet op café.r2504 schreef:[
Desnoods vraagt een producent nog tienmaal meer voor z'n product... het is aan jou om het dan links te laten liggen. Dit is pure economie hoor... hoe minder vraag, hoe lager de prijs... maar door massaal illegaal te downloaden geef je gewoon het signaal dat er een enorme vraag is en dat de prijs dus gerechtvaardigd is !
Maar dan moeten ze ook niet komen klagen dat de omzet daalt. Dat verkoopcijfers dalen.
Lobbyen om toch maar strenger wetten te stemmen.
Wie is hier de verliezer denk je. De industrie die hopeloos achter loopt, of de consument die op een andere, en niet perse illegale, manier aan zijn gerief geraakt.
Ik installeer unbuntu ipv Windows, ik installeer een alternatief voor office, ik koop een goedkope Samsung of iets anders.
Ik ben tevreden en trek me nu eens echt gaan bal aan van wat, Disney, Microsoft, of ander loen te zagen.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Er wordt niemand armer van omdat ik de film van gisteren op den tv die ik vergeten op te nemen was nu aan het downloaden ben ...r2504 schreef: Er is nog geen enkele dode gevallen omdat ik op de autostrade 130 rij of op een perfecte baan 90 ipv. 70.
Les excuses sont faites pour s'en servir ...
-
- Elite Poster
Inderdaad, maar als iedereen iets sneller begint te rijden gaat er op een gegeven moment wel iemand een accident hebben en zal de aanrij snelheid ook wat hoger liggen en onrechtstreeks de doodsoorzaak zijn, en als iedereen die film van gisteren begint te downloaden gaan er af en toe ook mensen zijn die dit steeds doen, reclameinkomsten weg door dalende kijkcijfers en misschien wel een jobverlies. Neemt niet weg dat beide even strafbaar blijvenduizend schreef:Er wordt niemand armer van omdat ik de film van gisteren op den tv die ik vergeten op te nemen was nu aan het downloaden ben ...r2504 schreef: Er is nog geen enkele dode gevallen omdat ik op de autostrade 130 rij of op een perfecte baan 90 ipv. 70.
Les excuses sont faites pour s'en servir ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Omdat het NU niet anders kan, als je binnen X aantal jaar een (illegale) Porsche kan 3D-printen voor de prijs van een Kia, dan zal dit ook voorkomen.selder schreef: Jaja, slecht voorbeeld, i know, get over it, maar waarom zit daar zo'n verschil op? Waarom doen we zo gemakkelijk "illegaal" als het over digitale crap gaat?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
In principe is dat ook mogelijk he, je kan perfect een auto namaken. Er staan genoeg filmpjes op youtube hoe mensen een auto namaken voor eigenlijk een prikje van de echte prijs. Naar mijn weten is daar nog geen enkele persoon voor opgepakt.
Als 3D printen doorbreekt is het in principe zelfs mogelijk om al je speelgoed type blokjes en dergelijke gewoon na te maken en volgens mij gaat niemand daar met boetes liggen zwaaien zolang je het niet gaat doorverkopen.
Je kan een digitale illegale download ook niet vergelijken met een fysiek object. Denk dat kopieer gedrag al sinds het ontstaan van de mens bestaat. Hela, gromgrom heeft een vuistbijl, even kijken hoe hij dat gemaakt heeft en dan kunnen we dat namaken. Gromgrom schakelde ook BAF niet in omdat Groemel zijn vuistbijl namaakte.
Zelfs op school verkochten leerkrachten een cursus voor een prikje omdat het maar kopietjes waren. Of we gingen hem zelf massaal in copy centers vermenigvuldigen. Hadden ze ons toen gepakt, dan hadden we de copy centers meegesleurd in onze val hoor! Want in principe kun je ook zeggen dat zij het faciliteren van illegale kopietjes mogelijk maken.
Als 3D printen doorbreekt is het in principe zelfs mogelijk om al je speelgoed type blokjes en dergelijke gewoon na te maken en volgens mij gaat niemand daar met boetes liggen zwaaien zolang je het niet gaat doorverkopen.
Je kan een digitale illegale download ook niet vergelijken met een fysiek object. Denk dat kopieer gedrag al sinds het ontstaan van de mens bestaat. Hela, gromgrom heeft een vuistbijl, even kijken hoe hij dat gemaakt heeft en dan kunnen we dat namaken. Gromgrom schakelde ook BAF niet in omdat Groemel zijn vuistbijl namaakte.
Zelfs op school verkochten leerkrachten een cursus voor een prikje omdat het maar kopietjes waren. Of we gingen hem zelf massaal in copy centers vermenigvuldigen. Hadden ze ons toen gepakt, dan hadden we de copy centers meegesleurd in onze val hoor! Want in principe kun je ook zeggen dat zij het faciliteren van illegale kopietjes mogelijk maken.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
In china printen ze nu zelfs al huizen. Niet echt volgens onze (energie)normen maar toch.
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Om nog absurder te gaan, maar het gaat ook om muziek....
‘Happy Birthday’ zingen zonder de rechten te kopen is illegaal. Een tv-show of film die het lied zonder toestemming gebruikt, overtreedt de wet op het auteursrecht en krijgt een boete. Technisch gezien geldt dat ook voor kantoor- en familiefeestjes. Dit verklaart overigens waarom sommige restaurantketens hun eigen versies van het lied hebben ontwikkeld: zo vermijdt men absurde boetes te moeten betalen telkens er een verjaardag wordt gevierd.
‘Happy Birthday’ zingen zonder de rechten te kopen is illegaal. Een tv-show of film die het lied zonder toestemming gebruikt, overtreedt de wet op het auteursrecht en krijgt een boete. Technisch gezien geldt dat ook voor kantoor- en familiefeestjes. Dit verklaart overigens waarom sommige restaurantketens hun eigen versies van het lied hebben ontwikkeld: zo vermijdt men absurde boetes te moeten betalen telkens er een verjaardag wordt gevierd.
-
- Elite Poster
Wat als de klanten zelf beginnen te zingen? En 3d-print modellen zullen snel genoeg beschermd worden, waardoor dit ook illegaal wordt, en er een thuiskopie heffing op 3d-printers komt ook