telenet telefonie niet bereikbaar vanuit het buitenland

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik ben pas overgestapt van edpnet naar telenet whoppa.
voor telefonie heb ik de optie anytime ook genomen.
bellen en oproepen ontvangen in belgië is geen probleem.

bellen naar roemenië (familie) is ook geen probleem. maar we kunnen geen oproepen vanuit roemenië ontvangen?
ik heb zo'n zelfde probleem ook ooit eens gehad bij dommel geloof ik. toen was er iets van routing tabellen die nog niet aangepast waren?
zou het gewoon effe tijd nodig hebben eer dit werkt?
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Darkzero,

kun je mij even een PB sturen met je nummer en enkele voorbeelden? Ik laat het graag verder nakijken.
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Tof, Telenet reageert zelf...
Spijtig dat ze deze draad niet gezien hebben: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 86#p546786 :-(
Maar nu komt alles in orde, nietwaar?? :banana:
npersijn
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2014, 11:45

Beste,

Ook ik heb het zelfde probleem, alleen kan ik vanuit Nederland niet gebeld worden. Bij de helpdesk van Telenet wordt me verteld dat ik ergens een andere telefoon moet regelen om uit te sluiten dat het niet aan mijn toestel ligt. Zeer onprofessioneel vind ik dat. Vooral als ik in bovenstaande bericht lees dat het een kwestie is van een tabel toevoegen. Hoop dat het snel wordt opgelost zodat ik niet naar een andere leverancier hoef te gaan
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

mij hebben ze gevraagd om tijdstippen aan te geven en vanaf welke providers uit roemenië dit niet lukte. mijn antwoord was simpel: meerdere providers en meerdere tijdstippen want het lukt nooit op geen enkel moment met geen enkele provider, vast of mobiel.

na een week of 2 werkte het ineens wel. :banana:
was blijkbaar heel veel moeite om idd effe een tabel aan te passen
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Meestal liggen dit soort problemen niet bij het eindpunt (hier Telenet) maar bij de provider van de beller (of er tussen in) aangezien daar beslist word welke route er gaat gevolgd worden bij het vormen van uw nummer.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

gimic schreef:Meestal liggen dit soort problemen niet bij het eindpunt (hier Telenet) maar bij de provider van de beller (of er tussen in) aangezien daar beslist word welke route er gaat gevolgd worden bij het vormen van uw nummer.
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Bij mijn weten hoeft een internationale operator de number portability database niet te raadplegen, maar kan die eender welke internationale oproep bij één specifieke bestemming in dat land afleveren. Ik geloof dat dat voor België nog steeds Belgacom is. Pas daar wordt gekeken naar welke operator de oproep gestuurd moet worden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De buitenlandse operator moet natuurlijk niet zelf de Belgische number portability database raadplegen, maar de transit partner waarmee hij werkt moet dat wel. En dat is niet noodzakelijk Belgacom, dat kan evengoed Colt zijn.

Dat "het probleem dus niet bij het eindpunt (hier Telenet) ligt, maar bij de provider van de beller (of er tussen in)" is dus wel degelijk een correct statement.

Klacht moet dus wel degelijk gericht worden aan de provider van de beller, die het dan op zijn beurt moet doorgeven aan zijn Belgische partner.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
npersijn
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2014, 11:45

Voor mij is het simpel. Ik het bij telenet een abbonement gekocht en verwacht dat het werkt. Als iets niet werkt moet Telent dit oplossen en niet van mij verlengen dat ik van alles miet gaan regelen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dus je verlangt van TN dat zij andere operators gaan contacteren omdat die hun werk niet goed doen ?
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

npersijn schreef:Voor mij is het simpel. Ik het bij telenet een abbonement gekocht en verwacht dat het werkt. Als iets niet werkt moet Telent dit oplossen en niet van mij verlengen dat ik van alles miet gaan regelen.
volledig mee eens!!! ik betaal maandelijks mijn rekening aan telenet dus telenet moet maar zorgen dat het werkt. ik heb hen ook letterlijk gezegd dat ik niet betaal als het niet werkt en net geen 2 weken later werkte het ineens.

en volgens mij ligt het wel degelijk aan telenet. ik heb 't ooit eens met belgacom voorgehad. 1 telefoontje naar de helpdesk en men verzekerde mij dat het binnen 24u in orde gebracht zou worden. het was toen in orde in minder dan 12u!
Bartsen
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2014, 22:33

Nieuwe abonnee Telenet met o.a. Whoppa. Nieuwe vaste telefoonnummer is gewoon NIET bereikbaar vanuit het buitenland (niet vanuit Nederland, Duitsland en Frankrijk). Nu 3 maanden verder en er is NIETS gedaan behalve het gezever dat je als klant zogenaamd alle buitenlandse providers maar zelf moet gaan benaderen want die moeten het zogenaamd oplossen. Het is werkelijk te zot dat ze je met zo iets trachten af te schepen.

ALLE providers vanuit Nederland als voorbeeld komen over dezelfde zogenaamde trunk binnen, Telenet heeft gewoon het nummer niet goed gepubliceerd, that's all !!!

Geboden oplossing: mogelijk als je een nieuw nummer neemt dat het dan wel gaat lukken is het antwoord. Hoe zot kun je zijn. Gewoon die routering nakijken en probleem oplossen maar dat lijkt teveel moeite ondanks alle mooie beloftes (want daar zijn ze goed in getraind in het callcenter)

Wat een slechte klantafhandeling levert Telenet, echt niet te geloven !!! Rapportcijfer: een hele dikke onvoldoende ! :bang: :bang: :bang:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Met zulke antwoorden zouden ze bij mij niet moeten ermee voor de dag komen, ze kunnen dan evengoed zeggen trek uw plan want daar komt het zo op neer. :x
Van mij zouden ze dat direct mogen oplossen zoniet dan trek ik de stekker uit Telenet amen en uit en overstappen naar een provider ander en beter zou ik zeggen.
Ik zou daar zeker niet te veel complementen aan maken.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Gewoon het telefoonnummer porteren naar een VoIP-provider en het probleem zal definitief opgelost zijn.
thai2000
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 31 mei 2012, 17:04
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 3 keer

Bartsen schreef:Nieuwe abonnee Telenet met o.a. Whoppa. Nieuwe vaste telefoonnummer is gewoon NIET bereikbaar vanuit het buitenland (niet vanuit Nederland, Duitsland en Frankrijk). Nu 3 maanden verder en er is NIETS gedaan behalve het gezever dat je als klant zogenaamd alle buitenlandse providers maar zelf moet gaan benaderen want die moeten het zogenaamd oplossen. Het is werkelijk te zot dat ze je met zo iets trachten af te schepen.

ALLE providers vanuit Nederland als voorbeeld komen over dezelfde zogenaamde trunk binnen, Telenet heeft gewoon het nummer niet goed gepubliceerd, that's all !!!

Geboden oplossing: mogelijk als je een nieuw nummer neemt dat het dan wel gaat lukken is het antwoord. Hoe zot kun je zijn. Gewoon die routering nakijken en probleem oplossen maar dat lijkt teveel moeite ondanks alle mooie beloftes (want daar zijn ze goed in getraind in het callcenter)

Wat een slechte klantafhandeling levert Telenet, echt niet te geloven !!! Rapportcijfer: een hele dikke onvoldoende ! :bang: :bang: :bang:
heb hetzelfde probleem gehad in thailand;
ik ben daar met telenet volledig onbereikbaar geweest gedurende 4 weken;

uitleg van telenet ......kan niet ??
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”