wifi signaal telenetmodem verbeteren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
in een flat staat een telenetmodem maar het wifisignaal is tamelijk zwak, je moet bijna tot tegen de modem komen om deftig signaal te krijgen. Probleem, wifi-analyzer geeft een heleboel wifisignalen waarvan er vele op dezzelfde kanalen ziiten. de signalen van de telenetmodem komen amper boven andere wifi signalen uit, vaak is het sisgnaal zelfs zwakker , tenzij we echt tot tegen de modem gaan staan, wat dus niet praktisch is. Is er een manier om ervoor te zorgen dat in het appartement zelf dat daar toch tenminste het signaal van de telelnetmodem het sterkst is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
enige optie is ander kanaal kiezen, maar geen idee of telenet dat met hun webinterface toelaat
anders moet je opboksen tegen de noise van de buren
anders moet je opboksen tegen de noise van de buren
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Welk model heb je... er is namelijk een reeks geweest die niet echt schitterend was (en daar kan je niets aan doen).
Je vermeld wel dat er veel op dezelfde frequentie zitten... je kan al eens starten door de meest vrije frequentie te gebruiken.
Je vermeld wel dat er veel op dezelfde frequentie zitten... je kan al eens starten door de meest vrije frequentie te gebruiken.
-
- Elite Poster
geen idee welk model, (zal nu zaterdag eens kijken) maar aanvankelijk had zij enkel digitale tv van telenet en een paar maanden terug heeft ze een whop genomen, maar de modem is niet gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
r2504 schreef:Welk model heb je... er is namelijk een reeks geweest die niet echt schitterend was (en daar kan je niets aan doen).
welk model dan wel?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Geen idee... kan me gewoon herinneren dat er een tijd was dat er enorm veel klachten waren over het wireless bereik.
Van de recente modellen weet ik dat ze prima werken (zo zie ik mijn buur z'n wireless van 3 huizen verder).
Van de recente modellen weet ik dat ze prima werken (zo zie ik mijn buur z'n wireless van 3 huizen verder).
-
- Elite Poster
Het probleem is dat haar tablet (een medion) geen 5ghz band aankan en de andere band goed vol zit, maa vooral het uitzendsignaal van die modem lijkt heel zwak te zijn en vind niet zo meteen een instelling dat je dat kan versterken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
Wat raf zegt klopt. Eigen router aansluiten help ivm wifi problemen. Kan ook nog met behulp van powerlines..... maar dan heb je wel een snelheidspenalty
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini