Bbox 3 en 5.0 ghz

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hey allemaal

ik heb sinds een tweetal maanden de Bbox3 van Belgacom in gebruik. Hiervoor had ik een Bbox2 maar omdat ik dus sinds 2 maanden ook digitale tv van Belgacom heb genomen had ik een Bbox3 nodig volgens de verkoper. Aangezien dat toch gratis is heb ik dit maar gedaan. Nu zag ik dat de Bbox3 2,4 ghz en 5,0 ghz wifi ondersteunt. Allemaal goed en wel, maar via de 2,4 ghz kan ik probleemloos op internet en de 5,0 ghz band raakt amper met zijn signaal tot waar ik nu zit.

Signaalsterkte op de 2,4 ghz band = uitstekend (5 streepjes en dus het maximum) terwijl de signaalsterkte op de 5,0 ghz band amper 2 streepjes is (matig). Iemand tips wat ik kan doen om toch op de 5,0 ghz band te kunnen surfen? Als ik verbinding maak met de 5,0 ghz band komt er wel een verbinding tot stand maar op internet surfen lukt niet. Er komt dan ook regelmatig een geel uitroepteken te staan rechtsonder in de taakbalk. De draadloze netwerkkaart in mijn laptop ondersteunt A, G en N technologie, de meest gangbare dus.

mvg
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

heb je wel de correcte netwerkkey ingevuld?
Ik heb ook een bbox3 en ontvangst van 5Ghz is evengoed als 2.4Ghz overal, natuurlijk ondersteunen enkel de nieuwste toestellen 5 Ghz, m'n zoon zijn Iphone5 heeft zelfs een verder berijk op 5Ghz dan op 2.4
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

5Ghz reikt minder ver en heeft meer last van muren/plafonds, interferentie enzo.

Het is dus normaal dat deze minder ver reikt. Ik heb ook een Bbox3 en de signaalsterkte op de 5Ghz band is ook lager wanneer je wat verder af bent.

Zie ook alle voor- en nadelen van 2,4Ghz en 5Ghz: http://compnetworking.about.com/od/wire ... z-gear.htm
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:33
Locatie: Neeroeteren
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

laroyj schreef:heb je wel de correcte netwerkkey ingevuld?
Ik heb ook een bbox3 en ontvangst van 5Ghz is evengoed als 2.4Ghz overal, natuurlijk ondersteunen enkel de nieuwste toestellen 5 Ghz, m'n zoon zijn Iphone5 heeft zelfs een verder berijk op 5Ghz dan op 2.4
aan de netwerksleutel ligt het niet, ik ben verbonden met de 5 ghz band maar toegang tot het internet verkrijgen lukt niet. Ik zit boven en de router staat beneden.

@TomG, da's dan wel spijtig. Ik heb de mogelijkheid niet om beneden te zitten ondanks dat ik een laptop en een desktop heb.
Desktop:

CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
beef
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jan 2011, 14:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb gelijkaardige problemen met de 5Ghz op mijn Galaxy Nexus android 3.4 telefoon. Er is 5Ghz verbinding als ik net naast de bbox3 sta, maar een paar stappen naar achter verliest de verbinding. Spelen met de kanalen helpt niet, buiten dat sommige kanalen (e.g. 100+) helemaal niet werken.

Probeer dus eens met uw toestel net naast de BBOX3 te staan.

Mijn macbook heeft minder problemen met de bbox3 5Ghz.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Bij kanalen boven de 100 moet de bbox eerst radar detectie doen, hierdoor mogen devices gedurende x aantal tijd eigenlijk niet uitzenden ... tot ze zeker zijn dat ze niet storen ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Het bereik van 5Ghz is gewoon een stuk kleiner dan dat van 2.4.
Is er een goeie reden waarom je 5Ghz "moet" gebruiken?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

petzl schreef:Bij kanalen boven de 100 moet de bbox eerst radar detectie doen, hierdoor mogen devices gedurende x aantal tijd eigenlijk niet uitzenden ... tot ze zeker zijn dat ze niet storen ...
en toestellen die deze DFS niet ondersteunen implementeren dat dikwijls gewoon deze kanalen gewoon niet. De bbox onderstunt DFS wel, de Galaxy Nexus dus blijkbaar niet.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Het rare is dat mijn galaxy tab s, galaxy note 10.1 2014, galaxy tab pro de 5 ghz vind van de bbox3 en ik ermee verbinding maken kan. Wanneer ik dan stievie wil kijken in hd werkt alles prima' snelle opstart enzzz. Met de 2.4ghz bleef het beeld soms eens stil staan en duurde de opstart meer dan een minut.
Maar mijn laptop heeft en netgaer A6100 usb stick voor wifi maar vind enkel de 2,4ghz. HOE los ik dat probleem op? De juiste divers zijn geïnstalleerd. DE modem is ook een bbox 3.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

5 GHz is veel sneller en stabieler, maar heeft inherent een veel kleiner bereik. Zoals hierboven al aangehaald, probeer eens met je laptop te verbinden net naast de Bbox. Lukt dit wel, kan je een hardwareprobleem praktisch uitsluiten.
Wat ik doe op mijn AP's is de naam van het 2,4 en 5 GHz netwerk hetzelfde maken. Je device gaat dan automatisch verbinden met de 'beste'.

Zit je wat verder van de Bbox is 2,4 GHz dus best om te gebruiken, aangezien de reikwijdte veel groter is. Als ik me niet vergis kan je op 2,4 GHz de b, g en n-standaard gebruiken. Op 5 GHz is ac ook mogelijk (naast b, g en n).

Wil je profiteren van 5 GHz en eventueel ac indien je devices dit ondersteunen is de enige oplossing een AP extra installeren dichter bij de toestellen waarmee je ze gebruikt. In jouw geval dus 'boven' zoals je aanhaalt.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

De bbox3 staat in de slaapkamer van onze caravan en als ik in de living verbinding maak met de 2.4 ghz dan stopt het beeld regel matig op stievie.
Wij hebben de betaalde stievie. Als ik dan met de 5hgz verbind dan werkt deze prima en ingesteld op hd beeldkwaliteit. OOK met de speedtest app is de download snelheid veel hoger op,5 ghz.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”