Telenet voert servicebeleid in

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mechelen, 6 mei 2014 – Telenet lanceert met onmiddellijke ingang een servicebeleid voor aangekochte Digicorders, Digiboxen en CI+ modules (“TV met een Kaartje”). Het bedrijf engageert zich om voor deze gekochte decoders de basisdiensten[1] van digitale televisie gedurende vijf jaar te garanderen. Hiermee reageert Telenet op de reacties van zijn klanten naar aanleiding van de aangekondigde stopzetting van de ondersteuning van de Standaard Definitie (SD) decoders op 2 september 2014. Het nieuwe servicebeleid is van toepassing op alle door Telenet verkochte televisie-decoders die vandaag in de markt staan of in de toekomst op de markt zullen komen.

Vijf jaar ondersteuning van basisdiensten
Met dit servicebeleid engageert Telenet zich om de basisdiensten van digitale tv te garanderen tot 5 jaar na aankoop van de decoder bij Telenet, zonder meerkost. Indien er in deze periode toch een technologische vernieuwing doorgevoerd zou worden waardoor een bepaalde categorie Digiboxen of Digicorders niet meer zou werken, dan voorziet Telenet een alternatief door een overeenstemmende decoder ter beschikking te stellen voor de resterende periode. Wanneer deze gratis terbeschikkingstelling voorbij is, valt de klant terug op het dan geldende huurtarief. Vanzelfsprekend kan de klant na deze periode ook gewoon zijn decoder terugbrengen naar een erkend Telenet Service Center.

Dit servicebeleid gaat met terugwerkende kracht in op 2 april 2014 en geldt voor de klanten die in het bezit zijn van een Digicorder of Digibox die werd aangekocht en geactiveerd sinds 2 april 2009. Telenet zal een nieuwe decoder ter beschikking stellen tot het einde van de resterende periode van 5 jaar na aankoop bij Telenet.

Een concreet voorbeeld: Een klant heeft bij Telenet een Standaard Definitie-decoder aangekocht en geactiveerd in 2011. Als Telenet in 2014 beslist om enkel nog High Definitie-decoders te ondersteunen, dan stelt Telenet de klant tot en met 2016 gratis een nieuwe overeenstemmende HD decoder ter beschikking.

Telenet blijft huurmodel adviseren
Omdat de technologie razendsnel evolueert, blijft Telenet het huren van zowel Digicorders als Digiboxen aanraden aan zijn klanten. Door een decoder te huren, kan een klant gemakkelijk het nieuwste model van decoder in huis halen en probleemloos blijven genieten van technologische met verbeteringen of ontwikkelingen. Voor klanten die toch een decoder willen kopen is er nu dit nieuwe servicebeleid en krijgt hij of zij de zekerheid dat de basisdiensten van digitale tv voor 5 jaar gegarandeerd blijven.

Inge Smidts, Sr. VP Residential Marketing: “Bij de aankondiging van de stopzetting van onze SD decoders begin april, hebben we belangrijke opmerkingen gekregen van onze klanten. Klanten die de voorbije jaren een Digibox of Digicorder hebben aangekocht, hadden het gevoel in de kou te blijven staan en op onbegrip van Telenet te stuiten. Wij hebben naar deze klanten geluisterd. Met ons nieuwe service-engagement willen we een structurele oplossing aanbieden en meer transparantie geven over hoe lang een klant kan genieten van de basisdiensten van digitale tv. Die afspraak maken we nu met onze klanten. Hierbij zou ik zeker ook Test-Aankoop willen bedanken voor hun constructieve houding bij het ontwikkelen van ons nieuwe servicebeleid.

Communicatie naar klanten
Klanten die een SD decoder hebben aangekocht, zullen vanaf 6 mei 2014 per brief of via e-mail door Telenet gecontacteerd worden en krijgen informatie over het nieuwe servicebeleid. Wanneer een klant zijn toestel binnen dit servicebeleid valt, krijg hij in juni een brief of e-mail met meer informatie over zijn specifieke situatie.

Het nieuwe servicebeleid zal gepubliceerd worden op www.telenet.be/servicebeleid vanaf 6 mei 2014.

Geen brief, geen impact.

Telenet wil tot slot nog beklemtonen dat klanten die in april 2014 geen brief kregen over het uitfaseren van de SD decoders, zich geen zorgen moeten maken en geen actie hoeven te ondernemen om hun decoder om te ruilen. De decoders die zij vandaag gebruiken ondersteunen de huidige uitzendformaten en zijn niet betrokken bij de SD migratie operatie.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Lijkt me een positieve evolutie.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Door een decoder te huren, kan een klant gemakkelijk het nieuwste model van decoder in huis halen en probleemloos blijven genieten van technologische met verbeteringen of ontwikkelingen.
Ze vergeten er wel bij te vertellen dat je dan nog eens extra mag betalen :evil:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ben het eens met r2504. Om te kunnen genieten van de laatste nieuwe digicorder moet je wel steeds extra betalen. Wat stelt dit nu weer voor?

Eigenlijk is dit gewoon zichzelf indekken tegen de klachten die momenteel lopen, zowel van klanten als van TA. Ik zie daar persoonlijk geen goede evolutie in. Na precies 5 jaar kan je aangekochte hardware plots ook waardeloos zijn. Of erger, 4 jaar en 6 maand. Krijg je 6 maand een gratis huurtoestel, want na die 6 maand zal het huren worden of zelf teruglopen om nog eentje aan te kopen?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

5 jaar is wel héél erg kort. Voor een computer of een auto zou niemand zo'n schandalig ultimatum aanvaarden. Als je binnen 5 jaar geen diesel meer kan tanken, koopt niemand nog een dieselwagen of als je binnen 5 jaar niet meer op internet kan, koopt niemand zo'n computer.

Eigenlijk is dit wel redelijk grof van Test-Aankoop: standaard technologie en backwards compatibility worden definitief naar de prullenbak verwezen door Telenet en Test-Aankoop keurt dit goed.

Ik krijg écht heimwee naar de analoge mentaliteit: toen men in kleur wilde uitzenden zorgde men ervoor dat zwart-wit tv's bleven werken. Toen teletext of digitaal geluid werd ingevoerd bleef je tv-toestel foutloos werken.

In deze digitale wereld mag de consument blijkbaar niet meer rekenen dat een toestel langer dan 5 jaar meegaat. Na 5 jaar moet het vervangen worden door een nieuw béta-product vol bugs.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

goed nieuws toch? ze vergroten de garantie van 2 jaar naar 5 jaar.
5 jaar huren= 5*12*8.35=501 euro
kopen is 99 euro en voor minstens 5 jaar zeker...
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Warpozio: Waar maak je dat uit op?
Dit servicebeleid heeft toch niet tot gevolg dat als je toestel 2 jaar na aankoop defect raakt, je een zomaar een toestel krijgt?

En je berekening gaat ook niet helemaal op. Je gebruikt de huurprijs van een HD-digicorder, maar die kun je niet kopen...
Afbeelding
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Neen, dit gaat niet over garantie op het toestel. Dit blijft 2 jaar, wat trouwens het wettelijk minimum is.

Dit zogenaamde "servicebeleid "gaat over het aangeboden digitaal tv-signaal. Na 5 jaar kan Telenet het signaal uitzetten zodat jouw perfect werkend toestel waardeloos wordt.
danchrista
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

2Flip schreef: En je berekening gaat ook niet helemaal op. Je gebruikt de huurprijs van een HD-digicorder, maar die kun je niet kopen...
Toch kan je een HD-digicorder kopen. Heb ik zelf gedaan.
Bij bestelling van "digitale TV" kan je bij "Bekijk details" kiezen voor "wil je andere hardware" waaronder de aankoop van een HD-digicorder voor de prijs van 249€.
Of gewoon naar de Telenet shop en een HD-digicorder kopen zoals ik heb gedaan.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Laat ons zeggen dat het een verbetering is, maar dat we er nog niet zijn.
De huurtoestellen moeten nog altijd gratis kunnen omgeruikd worden naar een toestel nieuwste generatie (dat was de belofte), en er moet nog altijd vrijmaking komen op hardware gebied.

EDIT: nog een idee: dat ze met hun pollen afblijven van de software van die oudere decoders, zodat die niet pokketraag worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Begrijp niet wat hier beter aan is , buiten wat transparantie.. Telenet geeft hiermee zichzelf eenzijdig het 'recht' om een gekocht toestel na 5 jaar waardeloos te verklaren. Tevens moet je dan ook nog zelf actie ondernemen indien je niet automatisch huur wil betalen na 5 jaar. Enige opties buiten huren is dan een nieuwe decoder kopen. Terug analoog kijken is een optie waar men nergens over schrijft, administratief is dat nochtans lastig (analoog jaarlijks , digitaal maandelijks).

Ik heb het eerder al gezegd.. Die kabel aan mijn gevel is geen 'algemeen nut' meer. Ik heb deze zelf niet nodig (scarlet trio) en aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om daar een kabel te hangen zal ik dat stukje dat er hangt er maar tussenuit knippen... Tenzij ze mijn gevel willen kopen..ik zal zelf de prijs wel bepalen .. maar zelfs dan wil ik maar 5 jaar beloven dat ik hem laat werken die kabel ;-) ..
Laatst gewijzigd door Fluppeke 06 mei 2014, 22:47, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tot wanneer kon je eigenlijk nog een SD decoder aanschaffen ?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Blijkbaar in december 2009: https://userbase.be/nieuws/20-dtv/116-s ... ij-telenet

Men heeft dus eigenlijk een half jaartje uitstel kunnen afkopen, en dat noemt men een overwinning. :lol:
Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Mijne is van 07-06-2011. Het zou natuurlijk moeten lukken dat ik de laatste klant ben die hem heeft gekocht
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”