Denk het wel ja
Heb zonet even paar kameraden bericht gestuurd en ook zij kunnen nu comfirmeren dat ze de hogere upload hebben.
zij zitten ook allemaal met modem only en op whoppa.
Zie nog geen aanpassingen op de site, vraag me af wat er voor Business internet 80 en 120 gaat gebeuren. 'k Stond op het punt deze opnieuw aan te vragen, maar nu is het een uitgemaakte zaak. Alleen nog eens wachten wat de specs precies worden.
En of dit uberhaupt voor standalone producten ook zou gelden...
Ook even een reset gedaan maar geraak nog steeds niet boven de 95 Mbps down. De upload is nu wel gestegen naar 9 Mbps
Bizar want mijn pc is rechtstreeks verbonden met een cat5e kabel en heb Gigabit LAN op mijn moederbord.
Volgens mij ligt het toch aan de utp kabel die ik destijds (2004) van telenet heb gekregen.
Heb een Asus P8P67LE moederbord en deze heeft toch gigabit lan
Wanneer ik kijk bij netwerkadapters onder apparaatbeheer dan geeft hij aan dat het een Realtek PCIe GBE Family Controller is en de snelheid staat op 1.0 Gbps full duplex
Zou het nog mogelijk zijn om op de een of andere manier (optie nog ergens verdoken in het computer systeem bijvoorbeeld) Fibernet XL aan te vragen? 200/10 is iets om niet te laten liggen.
iRockabizzydilly schreef:Zou het nog mogelijk zijn om op de een of andere manier (optie nog ergens verdoken in het computer systeem bijvoorbeeld) Fibernet XL aan te vragen? 200/10 is iets om niet te laten liggen.
Dacht het, maar wie weet in de shops ergens in hun systeem nog mogelijk? Bij belgacom konden zo'n dingen alleszins nog... Anyway, toch opvallend dat ze de bestaande klanten met Fibernet XL nog steeds zo ferm upgraden. Niet slecht, maar zou niet misstaan om dat ook als nieuwe klant te hebben
iRockabizzydilly schreef:Dacht het, maar wie weet in de shops ergens in hun systeem nog mogelijk? Bij belgacom konden zo'n dingen alleszins nog... Anyway, toch opvallend dat ze de bestaande klanten met Fibernet XL nog steeds zo ferm upgraden. Niet slecht, maar zou niet misstaan om dat ook als nieuwe klant te hebben :-
Ik ben nog maar 3 maanden klant net, inderdaad, maar heb intussen wel al facturen voor 4 maanden betaald. Zoals het nu zit moeten er dus hooguit nog 2 facturen komen en ben ik zelfs nog bereid om de 2 even tegelijk te betalen en ze voor de resterende periode in Dual WAN te zetten. Anderzijds zou ik ook even kunnen afwachten, maar dat valt dus nog allemaal te beslissen.
On topic:
Grootste verschil persoonlijk is nu die 10Mbps upload. Dat kan je bij VDSL ook vinden, maar dan met een in mijn ogen veel te groot compromis van 25Mbps download. Bij deze is dat compromis mijlenver zoek.
Nog niet zo heel lang geleden had ik een internet maxi met toen nog 4Mbps upload in Dual Wan met een Business Internet 80 met 6Mpbs upload (ander adres dus). Dat gaf een gecombineerde snelheid van 130/10 voor een goede 100 EUR/maand en het is natuurlijk minder efficient en loadbalance is soms wat zoeken voor verschillende taken. En nu zou dus 150/10 kunnen voor tientallen euro minder.
Kortom: eindelijk hogere uploadsnelheden in België!
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 06 mei 2014, 21:15, in totaal 2 gewijzigd.
Super van Telenet, ze laten de concurrentie opnieuw achter zich. De druk op de kopermarkt wordt nu toch wel heel erg groot. Ofwel investeert Belgacom fors in hun koper ofwel trekken ze de kaart van de low budget markt met goedkope packs en abonnementjes. Het laatste lijkt mij nu het meest realistisch. Voor de eerste keuze moet er nog heel veel werk verzet worden. Met hun super conservatieve profielen voor de happy few komen ze er niet. Pas als 90% van hun klanten effectief een minimum 70 profiel hebben ze terug recht van spreken (allé als het op snelheid aankomt).