Niet te spreken over HP... (support toch niet)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

NA jaren trouwe dienst heeft mijn Deskjet 820Cxi dit weekend de geest gegeven.... het printwagentje blijft hangen en je kan het manueel nog verplaatsen, maar van zodra je de kap dicht doet, schiet het weer naar de rechterkant waar het niet hoort te zitten en met een hele reeks foutmeldingen tot gevolg.
Nu ga ik eens naar de site van HP.be gaan kijken, op zoek naar een mogelijke oplossing.... blijkt er bijna geen info meer te zijn over mijn type, hoogstens nog een paar drivers en een handleiding.
Dus dan maar naar de winkel waar ik hem gekocht heb, in de hoop dat zij nog iets kunnen doen. Vraagt een zeer vriendelijke man aan de dienst herstellingen: "Is hem nog in garantie?" Nee, printer is al een paar jaren oud (van 1996). "Dan mag je van geluk spreken dat hem nog gaat. Vele printers houden het niet zo lang uit." Ik heb hem altijd goed behandeld, dus zie niet in waarom dat anders zou zijn.
De man kijkt in een kaft met de tarieven en zo meer en weet me dan te zeggen: "Ik weet niet of het nog de moeite is eerlijk gezegd om hem te laten herstellen. HP vraagt sowieso een forfait van €125 nog voor ze er iets aan doen."
Ik heb die man vriendelijk bedankt voor het aanbod en mijn oude printer maar meegenomen naar huis. Ik kan er niet aan doen, maar dit vind ik schandalig.... Dat ze voor de 'commerce' zijn, ok, maar denk ook eens aan de afvalberg die je nalaat door gewoon oude printers niet meer te herstellen, ook al is het waarschijnlijk maar iets kleins dat mankeert. Nu heb ik noodgedwongen een Deskjet 3745 aangekocht in de Carrefour (€69).

Sorry dat ik me hier even afreageer.... maar support en service van HP is voor een gewone klant niet echt super...

Veronique
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Support van HP & Compaq laat trouwens helemaal te wensen over sinds dat deze 2 bedrijven samen zijn gegaan. Ik heb 1 jaar terug mijn compaq laptop binnengedaan omdat men keyboard stuk was ... ik was mijn laptop voor maar eventjes anderhalve maand kwijt en moest daarbovenop nog eens € 127 betalen. 2 maand terug gaf de adapter van mijn laptop de geest en moest ik op zoek naar een nieuwe ... het type voor mijn laptop was zelfs niet meer beschikbaar bij compaq dus heb ik noodgedwongen een universele adapter moeten kopen voor laptops van € 150.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Heb je al eens bij jezelf nagedacht wat het kost het ding op te sturen, er een technieker een half uur naar te laten kijken, onderdelen en hem terug opsturen ?

Nu, waarom lig je er wakker van als je een nieuwe en betere kan kopen voor 69 euro ? (voor die prijs kan je amper een nieuwe kleuren cartridge kopen, dus als die leeg is koop je best meteen een nieuwe printer :lol:

Of verwacht je dat de levensduur voor een toestel van 69 euro 10 jaar is ? Dit heeft niets met support of service te maken, maar is gewoon een economisch feit.

Eigenlijk zou de verkoper je beter vertellen dat men het maakt voor 125 euro, en nadien je wijs maakt dat men het niet kon repareren en je daarom een splinternieuwe printer heeft gegeven. Je zou dol tevreden zijn met de service... en meer betalen dan nu met je 69 euro !
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:Nu, waarom lig je er wakker van als je een nieuwe en betere kan kopen voor 69 euro ? (voor die prijs kan je amper een nieuwe kleuren cartridge kopen, dus als die leeg is koop je best meteen een nieuwe printer :lol:

[offtopic]
hou er dan wel rekening mee dat de bijgeleverde cartridges niet hetzelfde volume inkt hebben als diegene die je afzonderlijk aankoopt :)
[/offtopic]
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Mag ik erop wijzen als mijn vader die printer gekocht heeft zoveel jaar geleden hij er toen 15.000 oude franken voor betaald heeft en dat toen een van de beste van HP was???? Dan denk ik dat je toch enige service mag tegenover staan.... Mocht het nu nog een "goedkoop" merkje uit Korea zijn(pas op, die dingen zijn soms beter), maar HP is een gigant....
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

HP producten (printers/faxen enzo) worden normaal gezien na 2 jaar
"End of life" gezet. Het is geen service maar is ook de reden waarom ze zo goedkoop gezet worden in promoties enz.. Ik heb zelf al op 6 jaar mijn 2e printer binnen en die draait nu ook al drie jaar, geen problemen ermee
maar kapot is kapot en een nieuwe kopen heb je er dan bij.
In 1996 waren die dingen duur maar als je nu kijkt wat je met een printer van 69 Euro kan doen verbleekt dat oude printertje wel hoor.
Verdeel de 15.000 oude bfr over de 8 jaar dat je hem kon gebruiken en dan heb je in feite een heel goedkope printer gehad.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Als HP als zijn oude printers zou repareren, wie zou er dan nog een nieuwe printer gaan kopen :mrgreen: :mrgreen: HP maakt die printers zo dat ze na een paar jaar stuk gaan. Zo zijn er steeds voldoende mensen die een nieuwe printer kopen en kan het bedrijf overleven.
zottenoap

niet tevreden over HP en toch opnieuw een HP deskjet aangeschaft ? en dan nog in de Carrefour, ge kunt er zeker van zijn dat die ook geen techniekers in huis hebben om uw eventuele toekomstige problemen met die printer op te lossen en die ook terug naar de fabriek moeten sturen voor herstel.

Het is inderdaad zo dat transport en zeker werkuren handenvol geld kosten, en tegen dat ze die plastieken gevalletjes open gekregen hebben om aan te werken ben je inderdaad reeds aan de prijs van een nieuwe toe.

Vergeet ook niet dat voor de fabrikanten er helemaal niet om te doen is om nieuwe printers te verkopen, daar verdienen ze toch geen geld meer mee, de grote winst komt uit de verkoop van de bijhorende inktcartridges...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

PowerSoft schreef:[offtopic]
hou er dan wel rekening mee dat de bijgeleverde cartridges niet hetzelfde volume inkt hebben als diegene die je afzonderlijk aankoopt :)
[/offtopic]

Toch wel, sinds dat HP door een of ander gerechterlijk bevel dat niet meer mag. Bij m'n Deskjet zaten dus mooi 17 ml-cardridges die na een jaar nog steeds niet leeg zijn (m'n Deskjet 720c had 70 ml dingen). Ik heb in elk geval sinds m'n Deskjet 660c het niet meer meegemaakt dat er "half-lege" cardridges bij zaten.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

meon schreef:Toch wel, sinds dat HP door een of ander gerechterlijk bevel dat niet meer mag. Bij m'n Deskjet zaten dus mooi 17 ml-cardridges die na een jaar nog steeds niet leeg zijn (m'n Deskjet 720c had 70 ml dingen). Ik heb in elk geval sinds m'n Deskjet 660c het niet meer meegemaakt dat er "half-lege" cardridges bij zaten.

ah dat wist ik nog niet :) ik leer hier nog elke dag bij
is het dan bij de andere merken ook al zo dat je er een volledige bij krijgt?
Guest

Over de nieuwe HP printers kan ik niets dan slechts zeggen.
En dat geldt tevens ook voor de andere bekende merken zoals Canon en Epson. Die recente printers gaan bij normaal gebruik hoogstens nog 3 jaar mee. En dan mag je spreken van enorm, maar dan ook enorm veel geluk. Al wat langer is, bravo dat staat gelijk aan het winnen van de lotto met 6 juiste cijfers.

Maar die printers van vroeger. En dan heb ik het over bvb. een HP deskjet 500, 510 of 520. Die hebben pas een levensduur. Ik denk dat die dingen minstens een jaar of 10-12 zijn en die werken nog altijd. Printen nog altijd even goed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”