CueBoy schreef:Om offtopic verder te gaan : ik heb ook gedownload... zonet nog... nl. deze pagina
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Hmm ja en normaal moest ge daar voor betalen zeker?
C-Phest schreef:Een lijst bvb online zetten van software die je kazaa client vannacht gedownload heeft is NIET illegaal mensen ... die zelfde software daarna sharen WEL.
C-Phest schreef:Als ik morgen ne lijst op internet zet en ik zet daarbij: 'kijk dit heb ik al allemaal gedownload' ... hoe kunt ge daar nu in godsnaam voor gestraft worden??????
The simple life volgens C-phest
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Ik kan uw redenering wel volgen hoor, alleen is er een probleempje: door het online zetten van dit bericht stelt ge u namelijk bloot aan verder onderzoek en dan wordt ook de ISP bekeken. De ene ISP gaat alleen daar wat meer paranoia mee om dan de andere.
Ik moet u in "the real life" nog meer teleurstellen: zelfs het downloaden van een kopie van uw rechtmatig gekochte CDkes is naar de letter van de wet illegaal.
Enkel als de eigenaar van de werken (de platenmaatschappij / de softwarefabrikant) beslist om u een reservekopie ter beschikking te stellen via een door haar gekozen medium (al eens bedacht hoeveel er dan voor Kazaa zouden kiezen?), dan pas is uw downloadje legaal.
Voor de wet is namelijk niet alleen de licentie belangrijk maar tevens het medium. Daarom mag je in België eigenlijk in principe ook je gekochte CD'tjes niet rippen naar MP3.
Dus "get real" en open uw ogen, als ge te betalen software via Kazaa of andere p2p programma's downloadt zijt ge illegaal bezig, punt. En als ge het dan nog eens gaat publiekelijk rondbazuinen, dan zijde nog dom ook (persoonlijke mening). En of ge nu mekkert dat ge daar geen geld mee verdient of die soft niet verder deelt, het is en blijft illegaal.
In de praktijk zal men bij de vervolging van personen die zulke illegale feiten doen wel vooral naar de shareders mikken en naar zij die een groot volume sharen en er geld proberen uit te halen (kwestie van het een beetje pragmatisch aan te pakken).
Ik werk nie voor de IFPI, don't worry, maar ik wil hier efkes de puntjes op de i zetten. Dus ge zult andere dingen moeten vinden om uw warez geweten te sussen
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
.
P.S.: Mods best deze discussie afsplitsen misschien?
P.S.2: Trouwens met uw 200 tegen de flikken zoudt ge inderdaad een proces aan uw broek hebben want de bewijslast ligt in het verkeer namelijk bij de overtreder. Dus als er niemand uw verhaaltje kan tegenspreken bende uw rijbewijske kwijt als de flikken er niet mee kunnen lachen en beslissen u eens stevig te naaien. Ik zou zo'n klootzakske zijn eerlijk gezegd
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)