Belgie op zijn best
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Oei precies op een paar tenen getrapt. Ik verdenk niemand van incompetentie, maar ik blijf erbij dat die software over 't algemeen goed werkt. Ik kan mij gerust inbeelden dat er zich problemen voordoen in meer complexe omgevingen (Citrix al zeker), maar op de gemiddelde thuiscomputer zou het niet bepaald een uitputtingsslag mogen zijn om dat spul aan de praat te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Maar jij denkt aan uw lezer en de bijhorende software terwijl er toch wel een aantal verschillende soorten zijn, dus kan het ook aan de hardware liggen... Imho.
Het hoeft dus geen exotisch systeem te zijn wil er iets mislukken. Als je er dan al meteen met "nerd" woorden begint te slingeren dan zoek je het natuurlijk zelf...
Het hoeft dus geen exotisch systeem te zijn wil er iets mislukken. Als je er dan al meteen met "nerd" woorden begint te slingeren dan zoek je het natuurlijk zelf...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb heus al meer dan één type lezer gebruikt en op meer dan één pc. Zowel die usb-modellen van ACS of Vasco (en waarmee ik overigens de beste ervaringen heb) als in laptops of toetsenbord geïntegreerde lezers. In mijn zelfbouw-pc zit een obscuur chinees geval van 10$ op ebay, en zelfs die werkt (mits het installeren van een compatibele driver natuurlijk).
-
- Elite Poster
Wel, ik nodig je uit om de ACS, ouder type eens te komen installeren op al de pc's waar ik problemen mee heb, gewoon om te laten zien dat het dus ook anders kan... Misschien dat het met een ander type wel zonder probleem werkt, geen idee, ik koop zo'n dingen niet frequent aan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bedoel je zo'n ding...Slafes schreef:Wel, ik nodig je uit om de ACS, ouder type eens te komen installeren
... want die werken prima (althans onder Windows 7).
-
- Elite Poster
Wel, dat type, en het werkt onder windows 7 (64 bit) bij mij op geen enkel toestel tot dusver met de quick install, enkel na manueel alles nog eens te installeren van drivers en op windows 8 al helemaal niet, ook niet met de drivers manueel te installeren.
Ach ja...
Ach ja...
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Het staat er nochtans duidelijk bij:
Voor het gebruik van een kaartlezer heb je 2 zaken nodig, namelijk het stuurprogramma (driver) voor de kaartlezer én de middleware van eID. Dit laatste is wat de Quick Install is. Soms bevat deze ook drivers voor populaire kaartlezers, maar een echte IT'er is paranoïde en gaat verschillende versies van drivers testen om te zien wat er scheelt met een bepaald apparaat zoals een kaartlezer...
Het is dus vrij normaal dat je manueel met wat drivers moet rommelen eer je iets aan de praat krijgt. Meestal vind je op de website van de fabrikant ook steeds nieuwere drivers dan diegene die gebundeld zijn.
Bron: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruik ... stalleren/Windows 8 gebruikers opgelet:
De eID-Quickinstall bevat geen stuurprogramma voor uw kaartlezer.
Indien Windows uw kaartlezer niet herkent is het aangewezen het stuurprogramma te downloaden bij de website van de fabrikant van uw kaartlezer.
Voor het gebruik van een kaartlezer heb je 2 zaken nodig, namelijk het stuurprogramma (driver) voor de kaartlezer én de middleware van eID. Dit laatste is wat de Quick Install is. Soms bevat deze ook drivers voor populaire kaartlezers, maar een echte IT'er is paranoïde en gaat verschillende versies van drivers testen om te zien wat er scheelt met een bepaald apparaat zoals een kaartlezer...
Het is dus vrij normaal dat je manueel met wat drivers moet rommelen eer je iets aan de praat krijgt. Meestal vind je op de website van de fabrikant ook steeds nieuwere drivers dan diegene die gebundeld zijn.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik ondervond steeds problemen met de certificaten in Firefox. De ene keer werkte het en een "jaar" later weer niet meer. Maar dan zit FF constant te upgraden en vermoedelijk werken die certificaten dan niet meer.
De kaartlezer van ACS (van die foto bovenin) las wel steeds de Eid kaarten. In tegenstelling met de recente gewonnen Vasco bij een Facebook spelletje. daar wil het bij mij niet lukken.
Gelukkig heb ik sinds een jaar of 10 nog een Token kaart ,die nu nog steeds probleemloos werkt.
De kaartlezer van ACS (van die foto bovenin) las wel steeds de Eid kaarten. In tegenstelling met de recente gewonnen Vasco bij een Facebook spelletje. daar wil het bij mij niet lukken.
Gelukkig heb ik sinds een jaar of 10 nog een Token kaart ,die nu nog steeds probleemloos werkt.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Die ACS kaartlezer is dan ook de "standaard" kaartlezer voor de eid. Is wel een fysiek fragiel ding dat we regelmatig moeten vervangen bij mobiele units.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
Dat heb ik ook gelezen ja, maar ik herhaal het nogmaals, ik krijg het niet werkzaam onder windows 8. Naar ik me herinner start alles op, moest ik een aantal certificaten goedkeuren door op ok te klikken en dan gebeurt er verder niets meer. Misschien dat met de versie 8.1 het één en ander opgelost is, zal nog eens moeten proberen...Kenw00t schreef:Het staat er nochtans duidelijk bij:Bron: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruik ... stalleren/Windows 8 gebruikers opgelet:
De eID-Quickinstall bevat geen stuurprogramma voor uw kaartlezer.
Indien Windows uw kaartlezer niet herkent is het aangewezen het stuurprogramma te downloaden bij de website van de fabrikant van uw kaartlezer.
Ik moest trouwens ook rommelen bij de drivers voor windows 7 dus... In alle geval, voor een leek absoluut niet altijd even makkelijk. PnP zijn die dingen echt niet.
Zelfde voor firefox gebruikers... De ene keer werkt het, dan weer niet, weer rommelen, en ja, dat komt door de updates van Firefox, zoals hierboven al werd gezegd, maar echt gebruiksvriendelijk is het ook niet. Het is zelfs zo dat ik op een bepaald moment gewoon mijn elektronische treinkaartjes gewoon bij de ouders ging uitprinten omdat ik geen zin had om weer eens met de EID lezer te gaan prullen of eerst mijn IE moest updaten...
Vertel dat eens aan leken... Daarom dat ik er ook geen meer zet bij mensen thuis, heb geen zin om daar regelmatig over de vloer te komen, want bij problemen weten ze u toch altijd te vinden.
- Kenw00t
- Elite Poster
Ok ja, begrijpelijk...
Ik gebruik het ook niet frequent genoeg om te kunnen meespreken van de problemen die jij ondervindt. Als ik het echter nodig heb, heeft het altijd al gewerkt onder Win7/8, zij het nu met een interne (laptop) of externe kaartlezer.
Wat betreft treinkaartjes: daarvoor heb je toch geen kaartlezer nodig? Gewoon je rijksregisternummer manueel invullen volstaat. Of heb je het op iets anders?
Ik gebruik het ook niet frequent genoeg om te kunnen meespreken van de problemen die jij ondervindt. Als ik het echter nodig heb, heeft het altijd al gewerkt onder Win7/8, zij het nu met een interne (laptop) of externe kaartlezer.
Wat betreft treinkaartjes: daarvoor heb je toch geen kaartlezer nodig? Gewoon je rijksregisternummer manueel invullen volstaat. Of heb je het op iets anders?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Dat ACR lezertje, heb hem toch aan de praat gekregen onder linux, en heb wel gezien dat er nu nieuwe drivers op de site staan sinds eind maart 2014 voor Windows.
Ben ik enkel tot de conclusie gekomen dat m'n eID is komen te vervallen
Ben ik enkel tot de conclusie gekomen dat m'n eID is komen te vervallen
-
- Elite Poster
Tiens, dat is dan ook weer veranderd... Hele poos terug was het wel degelijk te bestellen via uw EID lezer om al de gegevens uit te lezen... Nu enkel rijksregisternummer.
- Kenw00t
- Elite Poster
Héhé, die hele poos terug is ondertussen blijkbaar al bijna 5 jaar geleden: http://www.b-rail.be/php/news/index.php ... 9&site=nat
Ik weet nog goed dat ik een early adopter was en de treinbegeleider was niet op de hoogte van deze nieuwe methode via eID. Hij dacht dat het de bedoeling was dat hij een boete uitschreef toen ik hem mijn eID gaf...
Ik moest zelfs het slot aanwijzen op dat groot onding van een tablet-pc dat ze toen nog meesleurden
Ik weet nog goed dat ik een early adopter was en de treinbegeleider was niet op de hoogte van deze nieuwe methode via eID. Hij dacht dat het de bedoeling was dat hij een boete uitschreef toen ik hem mijn eID gaf...
Ik moest zelfs het slot aanwijzen op dat groot onding van een tablet-pc dat ze toen nog meesleurden
-
- Elite Poster
Klopt... Was altijd miserie als je de EID kaart bovenhaalde op de trein. Och ja, ik was ook één van de eersten die in Leuven zijn plastic EID kreeg, was ook geen evidentie om in Turkije binnen te raken. Iedereen met zijn papieren versie en toch ene die plastic bij had. Niemand die dat daar kende, en dan toch zo ene oude vent die dan zo eens nader keek en dacht, och ja,... Ga maar door. Bij het naar huis gaan idem.
-
- Elite Poster
Bon, net de belastingen van mijn ouders ingevuld... Blijft toch een miserie. Inloggen met mijn vader zijn EID werkte niet, software staat er op, maar goed, na herinstallatie met de Quick install van de ACR38 kwam er schot in de zaak, kon ineens perfect inloggen in taxonweb. Vermits mijn moeder mee moet ondertekenen de stappen ondernomen zoals op het scherm weergegeven. Nieuwe EID erin -> melding, plaats kaart in de lezer en het eeuwige wachten begon, ook na de kaart er nog eens uit te halen in te steken, geen beweging. Goed, dan maar het venster van taxonweb sluiten en opnieuw proberen met de EID van mijn moeder: foutmelding! -> Test uw EID installatie aanklikken, en daar komt na het invoeren van de pin: geslaagd! Terug naar taxonweb gaan en dan kon ze inloggen en mee onderschrijven.
Noem dat nog maar eens pebkac.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Onlangs (januari 2014) met de trein naar een vergadering. Voor het gemak kaartje gekocht en op mijn eID gezet. Het leuke was dat alle treinbegeleiders gewoon mijn identiteitskaart terug gaven zonder te kijken. 4 keer controle gehad en 4 keer zijn ze er gewoon niet aan begonnen om te controleren. Dat systeem van de NMBS is zo bric en brac als maar groot kan zijn. Of dat eID is zo'n bagger. Jammer dat we daar zoveel belastingen voor moeten betalen, voor iets die simpelweg niet werkt.Slafes schreef:Klopt... Was altijd miserie als je de EID kaart bovenhaalde op de trein.
Tip: als je gratis weg wil met de NMBS, gewoon je eID tonen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 27 keer
Ik heb ene keer ook een ticket besteld op mijn EID en ben dan ook gecontroleerd geweest. Bij mij was het een stagiaire, dus wachten moest ze wel . Stonden we daar letterlijk zeker 2 minuten te wachten tot dat bakje eindelijk aangaf dat het in orde was .
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Typisch van die redenering van mensen die klagen dat hun treinticket niet gecontrolleerd is, als ze één gekocht hebben.Muziekbos schreef: Tip: als je gratis weg wil met de NMBS, gewoon je eID tonen.
Dat is dikke onzin hé. Je koopt een ticket om te reizen, niet om gecontroleerd te worden.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Raar, ik maak altijd gebruik van de eID verificatie en ik heb telkens mijn pasje in het machientje zien verdwijnen. 1x werkte het niet en dan heb ik de betalingsmail laten zien (dat eigenlijk niet als officieel bewijs dient). Dus ik zou toch opletten met dit, fraude zijn de boetes veel hoger op den trein!Muziekbos schreef:Onlangs (januari 2014) met de trein naar een vergadering. Voor het gemak kaartje gekocht en op mijn eID gezet. Het leuke was dat alle treinbegeleiders gewoon mijn identiteitskaart terug gaven zonder te kijken. 4 keer controle gehad en 4 keer zijn ze er gewoon niet aan begonnen om te controleren. Dat systeem van de NMBS is zo bric en brac als maar groot kan zijn. Of dat eID is zo'n bagger. Jammer dat we daar zoveel belastingen voor moeten betalen, voor iets die simpelweg niet werkt.Slafes schreef:Klopt... Was altijd miserie als je de EID kaart bovenhaalde op de trein.
Tip: als je gratis weg wil met de NMBS, gewoon je eID tonen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- Kenw00t
- Elite Poster
Foute conclusie. Het systeem werkt, maar het duurt gewoon veel langer dan een klassiek kaartje knippen. Het duurt lang omdat de kaartlezer vooral traag is. Veel treinbegeleiders omzeilen dit door het rijksregisternummer manueel in te tikken, dan gaat het dubbel zo snel. De reden dat ze er dus niet aan beginnen is omdat ze er meer tijd mee verliezen. En laat dat net cruciaal zijn: een treinbegeleider weet hoeveel compartimenten/wagons hij kan doen tussen 2 stations in. Als er dus iemand aanwezig is met een eID verliezen ze dus de tijd die ze nodig hebben "om hun ronde te doen". Vele begeleiders doen dan liever méér controles zodat hun ronde compleet is (en ook de pakkans hoger), zodat ze dan ook zoals voorzien aan de juiste deur staan voor het volgende station, ipv te muggenziften en die eID te controleren. Als ze tijd hebben, zullen ze het heus wel controleren.Muziekbos schreef:Onlangs (januari 2014) met de trein naar een vergadering. Voor het gemak kaartje gekocht en op mijn eID gezet. Het leuke was dat alle treinbegeleiders gewoon mijn identiteitskaart terug gaven zonder te kijken. 4 keer controle gehad en 4 keer zijn ze er gewoon niet aan begonnen om te controleren. Dat systeem van de NMBS is zo bric en brac als maar groot kan zijn. Of dat eID is zo'n bagger. Jammer dat we daar zoveel belastingen voor moeten betalen, voor iets die simpelweg niet werkt.
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
- Bedankt: 40 keer
- Contacteer:
Nja het kost pakken geld die eID.
Een ander digitaal systeem als in NL zit ook vol met gaten.
Het beste blijft gewoon papieren abonnementen punt uit.
Geen dure investeringen meer doen, ook handig voor buitenlanders en geen veiligheidsissues.
Al die databanken aan elkaar koppelen, nergens goed voor.
Een ander digitaal systeem als in NL zit ook vol met gaten.
Het beste blijft gewoon papieren abonnementen punt uit.
Geen dure investeringen meer doen, ook handig voor buitenlanders en geen veiligheidsissues.
Al die databanken aan elkaar koppelen, nergens goed voor.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Bah, wou ze ook invullen maar ik krijg gewoon de melding nog dat het begin mei beschikbaar zal zijn... Was wel op 2 pogingen binnen, niet door de software maar omdat ik twijfelde tussen 2 pincodes. Heb je veel te weinig nodig.Slafes schreef:Bon, net de belastingen van mijn ouders ingevuld... Blijft toch een miserie. Inloggen met mijn vader zijn EID werkte niet, software staat er op, maar goed, na herinstallatie met de Quick install van de ACR38 kwam er schot in de zaak, kon ineens perfect inloggen in taxonweb. Vermits mijn moeder mee moet ondertekenen de stappen ondernomen zoals op het scherm weergegeven. Nieuwe EID erin -> melding, plaats kaart in de lezer en het eeuwige wachten begon, ook na de kaart er nog eens uit te halen in te steken, geen beweging. Goed, dan maar het venster van taxonweb sluiten en opnieuw proberen met de EID van mijn moeder: foutmelding! -> Test uw EID installatie aanklikken, en daar komt na het invoeren van de pin: geslaagd! Terug naar taxonweb gaan en dan kon ze inloggen en mee onderschrijven.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Mijne was ingevuld 28 april 2014 zonder problemen binnen geraakt.
En ik heb goed nieuws gehad ondanks ik al bijna 2j ongevraagd op ziekenkas staat.
Colitis Ulcerosa aan de darmen, begin 2013 een hersentrombose en eind 2013 een 1ste epilepsieaanval gehad en in februari 2014 een 2de epilepsieaanval gehad.
Dus de mensen die vinden dat ik een profiteur ben, die wens ik mijn ziekte toe!
Ter info : Ik wil 50% GAAN werken, maar mijn werkgever zegt : 100% of niks.
En dat ziet de neuroloog niet zitten.
En ik heb goed nieuws gehad ondanks ik al bijna 2j ongevraagd op ziekenkas staat.
Colitis Ulcerosa aan de darmen, begin 2013 een hersentrombose en eind 2013 een 1ste epilepsieaanval gehad en in februari 2014 een 2de epilepsieaanval gehad.
-
- Pro Member
@ muziekbos : Geloof me, je voelt U eigen in staat om te gaan werken weliswaar tegen 50% en de werkgever weigert dat, wat hij wettelijk mag, dat is gewoon om te rotten en hebben ze weer een reden om mij bij werkhervatting te ontslagen! En zo gaat het er aantoe op mijn job :'(.
Mijne neuroloog zei vorige week nog aan de telefoon : Ik raad je aan het kalm aan te doen en eerst 50% het werk te hervatten en bij de volgende controle eind oktober kunnen we het nog bekijken voor 100% te gaan werken.
Bespreek het is met de adviserende geneesheer van de ziekenkas ivm je 50% werkhervatting.
En al mijn misserie is begonnen door te stoppen met roken in 2008! Het zou mijn gezondheid tengoede komen zei de huisarts.
Eerlijk gezegd merk ik er tot op de dag van vandaag weinig van.
Mijne neuroloog zei vorige week nog aan de telefoon : Ik raad je aan het kalm aan te doen en eerst 50% het werk te hervatten en bij de volgende controle eind oktober kunnen we het nog bekijken voor 100% te gaan werken.
Bespreek het is met de adviserende geneesheer van de ziekenkas ivm je 50% werkhervatting.
En al mijn misserie is begonnen door te stoppen met roken in 2008! Het zou mijn gezondheid tengoede komen zei de huisarts.
Eerlijk gezegd merk ik er tot op de dag van vandaag weinig van.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Want al uw gezondheidsproblemen komen door te stoppen met roken, wie zegt dat er enig verband is?
(also, wie heeft hier geplaatst dat je een profiteur bent van het systeem ?).
Bij mij komt op Tax-On-Web de melding dat men een voorstel vereenvoudigde aangifte heeft gestuurd en dat ik pas vanaf begin mei het online kan invullen een of andere ambtenaar zal zen kalender vergeten aftrekken zijn toen em op verlof was of zo en loopt een paar weken achter.
(also, wie heeft hier geplaatst dat je een profiteur bent van het systeem ?).
Bij mij komt op Tax-On-Web de melding dat men een voorstel vereenvoudigde aangifte heeft gestuurd en dat ik pas vanaf begin mei het online kan invullen een of andere ambtenaar zal zen kalender vergeten aftrekken zijn toen em op verlof was of zo en loopt een paar weken achter.
-
- Pro Member
Die colitis ulcerosa komt door te stoppen met roken door Champix! Heeft de darmspecialist zelf bevestigd! Collega van mij heeft ook een poging gedaan door te stoppen met roken!
Die hersentrombose is 1 van de gevolgen die je kan krijgen van colitis ulcerosa samen met dikke darmkanker. Lees het boek maar eens 101 of 1001 vragen over darmen. En die epilepsie is een restant van die hersentrombose. Gevolg hiervan is een rijverbod van een jaar wat begrijpelijk is. Nadat als ik geen aanval meer krijg ga ik terug rijden altijd met iemand bij mij zodat die kan ingrijpen mocht ik weer een aanval krijgen!
Niemand heeft mij profiteur tot op heden hiet genoemd, maar op ander forums wel, met name mensen die nog maar net aan het werk zijn!
Die hersentrombose is 1 van de gevolgen die je kan krijgen van colitis ulcerosa samen met dikke darmkanker. Lees het boek maar eens 101 of 1001 vragen over darmen. En die epilepsie is een restant van die hersentrombose. Gevolg hiervan is een rijverbod van een jaar wat begrijpelijk is. Nadat als ik geen aanval meer krijg ga ik terug rijden altijd met iemand bij mij zodat die kan ingrijpen mocht ik weer een aanval krijgen!
Niemand heeft mij profiteur tot op heden hiet genoemd, maar op ander forums wel, met name mensen die nog maar net aan het werk zijn!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wie heeft gezegd dat je een profiteur bent? Helaas ken ik zelf ergere voorbeelden van rasechte profiteurs. Ziek is ziek, hoe jammer het ook is. Dus profiteren zou ik het niet echt noemen.Geert2800 schreef:Mijne was ingevuld 28 april 2014 zonder problemen binnen geraakt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
Ik ga geen namen van forums noemen maar voor bepaalde mensen op ander forums ben ik wel een profiteur!
Ze beseffen nog niet half wat het is om die colitis ulcerosa enzo te hebben.
Zelf zou ik ook veel liever terug gaan werken voor 50% om te beginnen, maar daar is mijne werkgever niet voor te vinden, en de profs in uz Leuven zijn voor 100% werkhervatting niet te vinden. Daardoor ben ik noodgedwongen verplicht om tijdens te blijven. En de uitdrukking van die op dat ander forum : Als je wilt werken, heb je werk.
Wel die slaagt op niks.
En geloof me maar na bijna 2j thuis zitten, dat hangt mijn voeten uit, ik wil iets kunnen doen!
De persoon op dat ander forum noemt mij een profiteur omdat ik heel wat €€€€ terug ga krijgen van de belastingen en omdat de ziekenkas mij maandelijks betaald. Precies of ik hier achter heb gevraagd. Hij noemt het misbruik maken van het systeem.
Enfin einde discussie hierover.
Zelf zou ik ook veel liever terug gaan werken voor 50% om te beginnen, maar daar is mijne werkgever niet voor te vinden, en de profs in uz Leuven zijn voor 100% werkhervatting niet te vinden. Daardoor ben ik noodgedwongen verplicht om tijdens te blijven. En de uitdrukking van die op dat ander forum : Als je wilt werken, heb je werk.
Wel die slaagt op niks.
En geloof me maar na bijna 2j thuis zitten, dat hangt mijn voeten uit, ik wil iets kunnen doen!
De persoon op dat ander forum noemt mij een profiteur omdat ik heel wat €€€€ terug ga krijgen van de belastingen en omdat de ziekenkas mij maandelijks betaald. Precies of ik hier achter heb gevraagd. Hij noemt het misbruik maken van het systeem.
Enfin einde discussie hierover.
-
- Moderator
- Contacteer:
Je ziekte eens opgezocht, straf...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa
http://nl.wikipedia.org/wiki/Colitis_ulcerosa
Telefonie = EDPnet + OVH
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Het feit dat je gaat terugtrekken van de belastingen wil toch zeggen dat je verscheidene fiscale voordelen kunt inbrengen, zoals een hypothecaire lening, kinderopvang, groene verbouwingen etc...?Geert2800 schreef:De persoon op dat ander forum noemt mij een profiteur omdat ik heel wat €€€€ terug ga krijgen van de belastingen en omdat de ziekenkas mij maandelijks betaald. Precies of ik hier achter heb gevraagd. Hij noemt het misbruik maken van het systeem.
Dan is het je goed recht, want waarom zou dat niet van toepassing zijn op jou?
En profiteurs zijn weldegelijk een andere categorie mensen, niet diegene die zoals jij ziek zijn en niet mogen gaan werken...
Veel sterkte met de ongemakken van jouw ziekte, en hopelijk snel beterschap.
(maar mag ik er toch op wijzen dat het hier niet altijd nodig is om na elke zin een uitroepteken te zetten, dat komt namelijk nogal offensief over )
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Off topic maar toch ... Het is niet omdat je stopte met roken dat je gezondheidsproblemen kreeg maar door het middel dat je gebruikt hebt. Ik denk niet dat er ooit één iemand ziek werd van NIET te roken. Bekijk het anders, had je niet beginnen roken had je nu wss niet ziek geweest, het is door het roken, niet door te stoppen dat je ziek werd.Geert2800 schreef:Die colitis ulcerosa komt door te stoppen met roken door Champix! Heeft de darmspecialist zelf bevestigd!
En ik kan mij alleen maar aansluiten bij de andere posters hier, niemand noemde je een profiteur. In tegendeel, in dit geval doet de ziekteverzekering waarvoor ze opgericht werd.
Niks mis mee toch?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
De enige aftrekpost die ik heb is lange termijnsparen een 1400€. Ik ben nog thuiswonende dus...svenska schreef:Het feit dat je gaat terugtrekken van de belastingen wil toch zeggen dat je verscheidene fiscale voordelen kunt inbrengen, zoals een hypothecaire lening, kinderopvang, groene verbouwingen etc...?Geert2800 schreef:De persoon op dat ander forum noemt mij een profiteur omdat ik heel wat €€€€ terug ga krijgen van de belastingen en omdat de ziekenkas mij maandelijks betaald. Precies of ik hier achter heb gevraagd. Hij noemt het misbruik maken van het systeem.
Dan is het je goed recht, want waarom zou dat niet van toepassing zijn op jou?
En profiteurs zijn weldegelijk een andere categorie mensen, niet diegene die zoals jij ziek zijn en niet mogen gaan werken...
Veel sterkte met de ongemakken van jouw ziekte, en hopelijk snel beterschap.
(maar mag ik er toch op wijzen dat het hier niet altijd nodig is om na elke zin een uitroepteken te zetten, dat komt namelijk nogal offensief over )
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
En wat is dat juist? Bedoel je pensioensparen? Of is dat nog een andere vorm van sparen?
Want dat zou mij ook wel interesseren...
EDIT: Ik heb het zelf even opgezocht...
Maar dus wel interessant voor mensen die nog geen huis af te betalen hebben!
Want dat zou mij ook wel interesseren...
EDIT: Ik heb het zelf even opgezocht...
Daar kan ik dus niets meer mee doen, want ik heb mijn hypothecair krediet al om in te geven.Voorwaarden fiscaal voordeel langetermijnsparen
Langetermijnsparen valt in dezelfde fiscale korf als de hypothecaire lening. Als uw fiscale korf volledig gevuld is met uw hypothecair krediet, dan kunt u bijgevolg uw tak 21 spaarverzekering niet meer inbrengen. In de praktijk is dat meestal het geval. Eens u een hypothecair krediet afsluit, lukt het zelden om ook nog van een fiscaal voordeel te genieten in het kader van langetermijnsparen.
U kunt het belastingvoordeel in het kader van het langetermijnsparen wel perfect combineren met het fiscaal voordeel in het kader van pensioensparen, omdat beiden in een andere fiscale korf zitten.
Maar dus wel interessant voor mensen die nog geen huis af te betalen hebben!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik besef heel goed wat deze ziekte is, daar ik de variant heb, IK zou ook terug willen werken maar de ziekte laat het niet altijd toe. Ik heb dus de ziekte van Crohn. zelfde symptomen. Dit nu al 25 jaar.... heb gewerkt tot 10 jaar geleden met ups en downs, Thuis zitten verplicht door ziekte je mag het hebben. Heb mijn ziekte steeds proberen verborgen te houden voor de werkgever maar dit lukte niet altijd. Dus ontslagen wegens teveel thuis...Probeer maar eens werk te vinden als je op ziekenkas staat. hopeloos dus. Heb geprobeerd via VDAB dus terug stempelen, na 6 maanden was mijn inkomen gehalveerd, dus onmogelijk om dit nog verder vol te houden dus terug op ziekenkas, nu geef ik het op Bij de VDAB houden ze geen rekening dat je beperkingen hebt. Werken is voor mij ontspanning even niet denken aan de ziekte enz. Maar dat lukt niet, teveel regeltjes die dat onmogelijk maken.Geert2800 schreef:Ik ga geen namen van forums noemen maar voor bepaalde mensen op ander forums ben ik wel een profiteur!
Wel die slaagt op niks.
ier achter heb gevraagd. Hij noemt het misbruik maken van het systeem.
Laatst gewijzigd door stefke 06 mei 2014, 11:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Ik vrees dat je entroloog verkeerd begrepen hebt.Geert2800 schreef:Die colitis ulcerosa komt door te stoppen met roken door Champix! Heeft de darmspecialist zelf bevestigd! Collega van mij heeft ook een poging gedaan door te stoppen met roken!
Stoppen met roken / champix is hier namelijk NIET de directe oorzaak... ik bespaar je de details, maar er zijn genoeg publicaties omtrent Colitis Ulcerosa en bijwerkingen.
Het kan wel een trigger zijn voor toenemende klachten, maar de oorzaak van de C.U. dient ergens anders gezocht te worden.
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, veelal zien mensen een "beperking" nog steeds in de vorm van een "karreke" of een "papierke". Maar alle andere (vaak ernstige) ziektes die je niet meteen ziet aan iemand worden zo vergeten.stefke schreef:Ik besef heel goed wat deze ziekte is, daar ik de variant heb, IK zou ook terug willen werken maar de ziekte laat het niet altijd toe. Ik heb dus de ziekte van Crohn. zelfde symptomen. Dit nu al 25 jaar.... heb gewerkt tot 10 jaar geleden met ups en downs, Thuis zitten verplicht door ziekte je mag het hebben. Heb mijn ziekte steeds proberen verborgen te houden voor de werkgever maar dit lukte niet altijd. Dus ontslagen wegens teveel thuis...Probeer maar eens werk te vinden als je op ziekenkas staat. hopeloos dus. Heb geprobeerd via VDAB dus terug stempelen, na 6 maanden was mijn inkomen gehalveerd, dus onmogelijk om dit nog verder vol te houden dus terug op ziekenkas, nu geef ik het op Bij de VDAB houden ze geen rekening dat je beperkingen hebt. Werken is voor mij inspanning even niet denken aan de ziekte enz. Maar dat lukt niet, teveel regeltjes die dat onmogelijk maken.Geert2800 schreef:Ik ga geen namen van forums noemen maar voor bepaalde mensen op ander forums ben ik wel een profiteur!
Wel die slaagt op niks.
ier achter heb gevraagd. Hij noemt het misbruik maken van het systeem.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
Ik heb hem wel goed begrepen maar bon...axs schreef:Ik vrees dat je entroloog verkeerd begrepen hebt.Geert2800 schreef:Die colitis ulcerosa komt door te stoppen met roken door Champix! Heeft de darmspecialist zelf bevestigd! Collega van mij heeft ook een poging gedaan door te stoppen met roken!
Ga er niet over in discussie gaan.