Beste,
mijn ouders waren vroeger geabonneerd op edpnet met sip-telefonie. Dat werkte prima en van de support was ik heel tevreden: technisch onderlegd, teamviewer-sessies, nederlandstalig. Niks dan lof voor edpnet toen. Omwille van digitale tv is er een omschakeling naar telenet gebeurd. Ik merkte op het einde ook dat de nederlandstalige ondersteuning van edpnet redelijk zwak was geworden (precies geoutsourced). Alhoewel vriendelijk, niet hetzelde als vroeger. Op zich werkte de lijn en de verbinding wel altijd prima (adsl2+).
Aangezien we verhuizen was ik opnieuw aan het zien voor edpnet+sip-telefonie (en ipv6) omwille van de goede ervaring met hen. Gezien de laatste reacties op dit forum en de inderdaad niet zo lage prijs, vroeg ik me af als men mij edpnet nog kan aanraden (vdsl2, klantendienst, stabiliteit, facturatie, ...). Ik probeer een zo goed mogelijke beslissing te nemen en was altijd tevreden van edpnet, maar ik ben er gewoon niet zo zeker meer van. Ik hoop ergens dat ze terug "beter" aan het worden zijn.
Alvast bedankt voor de info.
kwaliteit edpnet?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het is niet outsourced, maar zit in EDPnet russia. Veelal Vlaamse/Nederlandse mensen die naar RU zijn verhuisd omdat ze daar de ware hebben gevonden en zo vanaf daar werken. EDPnet heeft daar in RU ook eigen netwerk, en servers
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Na veel twijfelen heb ik uiteindelijk voor edpnet/vdsl gekozen, maar ik geraak niet zo vlug aangesloten ...
Ik heb eind mei een vooraansluiting (nieuwbouw) aangevraagd bij Belgacom, denkende dat ik dan gewoon nog maar de lijn bij edpnet moet activeren als alles in orde is. Nu, de vooraansluiting is in juni uitgevoerd. Blijkbaar lag er weliswaar niet de verwachte kabel, maar het is gelukt en binnen komt nu de kabel binnen. Het zijn weliswaar 6 paren, wat uitzonderlijk is. Anyway, het kastje van Belgacom staat binnen en de lijn is er.
Ik vraag de activatie bij edpnet en nu komen ze terug dat er een telecom-installatie nodig is (50 euro). Nu, ik snap niet waarom dit nog nodig is? De kabel komt reeds binnen. Ik heb zelf naar Belgacom gebeld om te vragen als de vooraansluiting niet goed was doorgekomen en blijkbaar stond die eerst op klant-annulatie, waarna ze naar de technieker hebben gebeld en die heeft bevestigd dat dat niet klopt. Ze hebben toen de lijnwaarden even egchecked en die waren ruim voldoende.
Edpnet heeft opnieuw de activatie gevraagd en ... opnieuw krijg ik terug dat een telecom-installatie moet laten uitvoeren. Ik snap niet waarom ik nog eens 50 euro moet betalen? Wat komt die technieker nu nog eens langs?
Ik heb al bijna spijt dat ik niet bij scarlet ben gegaan, waar al die rommel met een promotie zo goed als gratis was. Kan iemand mij dus vertellen waarom dit gerechtgevaardigd is, want van edpnet krijg ik niet veel terug en als ik naar Belgacom bel dan gok is dat ze naar edpnet gaan verwijzen. Ik wil dus graag weten waarom diezelfde technieker straks 2 keer moet langskomen, terwijl de lijn binnenkomt en ze de lijnwaarden kunnen uitlezen?
Ik heb er al aan gedacht om een klacht bij het bipt te openen, want via edpnet krijg ik deze niet echt veel feedback, buiten het is nodig. Wel, ik wil dus graag weten als dit allemaal wel ok is.
Bedankt,
Michel
Ik heb eind mei een vooraansluiting (nieuwbouw) aangevraagd bij Belgacom, denkende dat ik dan gewoon nog maar de lijn bij edpnet moet activeren als alles in orde is. Nu, de vooraansluiting is in juni uitgevoerd. Blijkbaar lag er weliswaar niet de verwachte kabel, maar het is gelukt en binnen komt nu de kabel binnen. Het zijn weliswaar 6 paren, wat uitzonderlijk is. Anyway, het kastje van Belgacom staat binnen en de lijn is er.
Ik vraag de activatie bij edpnet en nu komen ze terug dat er een telecom-installatie nodig is (50 euro). Nu, ik snap niet waarom dit nog nodig is? De kabel komt reeds binnen. Ik heb zelf naar Belgacom gebeld om te vragen als de vooraansluiting niet goed was doorgekomen en blijkbaar stond die eerst op klant-annulatie, waarna ze naar de technieker hebben gebeld en die heeft bevestigd dat dat niet klopt. Ze hebben toen de lijnwaarden even egchecked en die waren ruim voldoende.
Edpnet heeft opnieuw de activatie gevraagd en ... opnieuw krijg ik terug dat een telecom-installatie moet laten uitvoeren. Ik snap niet waarom ik nog eens 50 euro moet betalen? Wat komt die technieker nu nog eens langs?
Ik heb al bijna spijt dat ik niet bij scarlet ben gegaan, waar al die rommel met een promotie zo goed als gratis was. Kan iemand mij dus vertellen waarom dit gerechtgevaardigd is, want van edpnet krijg ik niet veel terug en als ik naar Belgacom bel dan gok is dat ze naar edpnet gaan verwijzen. Ik wil dus graag weten waarom diezelfde technieker straks 2 keer moet langskomen, terwijl de lijn binnenkomt en ze de lijnwaarden kunnen uitlezen?
Ik heb er al aan gedacht om een klacht bij het bipt te openen, want via edpnet krijg ik deze niet echt veel feedback, buiten het is nodig. Wel, ik wil dus graag weten als dit allemaal wel ok is.
Bedankt,
Michel
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er beter wegblijft. Er gaan er hier dat tegenspreken (met of zonder belangen), maar ervaring roept luidkeels trouble.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1626
- Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Diegene die het koperpaar heeft binnen gebracht is een lasser. Als je een bestelling plaats bij Edpnet moet er nogal tijd een technieker gestuurd worden voor de jumpering op de ROP, van daar de 50 euro.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sent from my HTC One using Tapatalk
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Kan dit niet gewoon de activatiekost zijn, tezamen met de komst van de technieker om zogezegd nog het aansluitpunt te komen plaatsen?Ik vraag de activatie bij edpnet en nu komen ze terug dat er een telecom-installatie nodig is (50 euro). Nu, ik snap niet waarom dit nog nodig is?
Vooraanleg is een product in het orderingsysteem van Belgacom. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een internetverbinding, wordt een vooraanleg geannuleerd als "nok". Dit zorgt ervoor dat de vooraanleg aangerekend wordt aan 30 euro (nu 90 euro). Dit is volkomen normaal.De kabel komt reeds binnen. Ik heb zelf naar Belgacom gebeld om te vragen als de vooraansluiting niet goed was doorgekomen en blijkbaar stond die eerst op klant-annulatie, waarna ze naar de technieker hebben gebeld en die heeft bevestigd dat dat niet klopt. Ze hebben toen de lijnwaarden even egchecked en die waren ruim voldoende.
Bij edpnet of Scarlet?iRockabizzydilly schreef:Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er beter wegblijft. Er gaan er hier dat tegenspreken (met of zonder belangen), maar ervaring roept luidkeels trouble.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je betaalt €30 bij Belgacom voor de vooraanleg. De vooraanleg is niks meer of minder dan een lasser die langskomt en een telefoonpaar bij jou binnen (thuis) te brengen en je aan te sluiten op de bundel die voor je deur passeert.
Echter moet er voor je EDPnet verbinding ook een jumper getrokken worden op de LEX ("centrale") en de KVD ("straatkast). Daar moet je €50 voor betalen. Bij Scarlet (trio) is dit overigens 99 euro, bij enkel internet van Scarlet is dit €50. Daar is nooit een promo op geweest...
Wat mij betreft is EDPnet een prima provider. Heb hem zelf (met high upload profile) en werkt nu goed. Er zijn serieuze problemen geweest de afgelopen jaren maar de inspanningen die EDPnet heeft gemaakt lonen (eindelijk). Ik heb het om specifieke redenen (die andere providers niet hebben). Maar mochten deze redenen niet bestaan, dan zou ik evengoed belgacom of iets anders nemen.
Echter moet er voor je EDPnet verbinding ook een jumper getrokken worden op de LEX ("centrale") en de KVD ("straatkast). Daar moet je €50 voor betalen. Bij Scarlet (trio) is dit overigens 99 euro, bij enkel internet van Scarlet is dit €50. Daar is nooit een promo op geweest...
Wat mij betreft is EDPnet een prima provider. Heb hem zelf (met high upload profile) en werkt nu goed. Er zijn serieuze problemen geweest de afgelopen jaren maar de inspanningen die EDPnet heeft gemaakt lonen (eindelijk). Ik heb het om specifieke redenen (die andere providers niet hebben). Maar mochten deze redenen niet bestaan, dan zou ik evengoed belgacom of iets anders nemen.
Laatst gewijzigd door krisken 24 jun 2014, 11:07, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
- Locatie: 51RUI0
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
Ivm vooraanleg heb ik idd ook €30 betaald destijds. Gewoon belgacom opbellen of via een belgacomshop dit aanvragen. Lassers komen langs en voorzien een aansluiting in je huis, zonder verdere verbintenissen van belgacom (je krijgt gewoon eenmalig een factuur vooraanleg van €30). Eenmaal je dat hebt kan je dus EDPnet/scarlet/... nemen.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Zonder enig argument? Voor de consument die tevreden is 50 Mbps download/6 Mbps upload en zich niet wenst bezig te houden met het tellen van datavolume is EDPnet nog steeds een betrouwbare oplossing.iRockabizzydilly schreef:Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er beter wegblijft.
Natuurlijk laat EDPnet in dit geval wel een serieuze steek vallen door niet de nodige informatie aan de klant te bezorgen. Maar op hun website lees ik het volgende:
Ik zou dus aanraden om eens een mailtje te sturen naar de ombudsdienst van EDPnet met jouw verhaal, zodat de communicatie in de toekomst vlotter en duidelijker kan verlopen:Edpnet is van mening dat er moet geleerd worden uit fouten.
http://www.edpnet.be/dit-zijn-wij/Edpne ... -uw-dienst
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zijn redenen zullen terug te vinden zijn in volgende topics:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=35460
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=41428
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=35460
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=41428
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Alvast bedankt voor de info allemaal. Ik had de afgelopen tijd het verhaal over de verhuis ook reeds gelezen. Ik zeg in de algemene vooorwaarden van edpnet echter dat ze deze hebben aangepast naar de beschrijving die ik hier terugvind (na 6 maanden kan je eender wanneer opzeggen bij opgeven datum). Anyway, ik hoop dus dat dat niet nodig is.
De aansluiting was mij dus onduidelijk. Ik dacht dat een vooraanleg genoeg was. Ergens vind ik het belachlijk dat een 2de technieker naar de draden van de eerste komt kijken. Dat was waarschijnlijk een half uur extra werk geweest voor de eerste technieker. Belgacom kan zelfs al de kwaliteit van de lijn testen (toen ik naar Belgacom belde ivm de vooraanleg. Geen idee als ze alle 6 de koperparen hebben getest.). Nu moeten we opnieuw thuisblijven, ... Anyway, edpnet heeft dus geantwoord wat hierboven reeds werd gezegd:
3 keer proberen te activeren) bovenstaand duidelijk antwoord heeft geboden. Ik hoop dat het een goede en stabiele lijn wordt en dan ben ik tevreden.
Alvast bedankt. Mvg,
Michel
[Mod Edit] dubbele post in de andere topic verwijderd (crossposting niet toegelaten)
De aansluiting was mij dus onduidelijk. Ik dacht dat een vooraanleg genoeg was. Ergens vind ik het belachlijk dat een 2de technieker naar de draden van de eerste komt kijken. Dat was waarschijnlijk een half uur extra werk geweest voor de eerste technieker. Belgacom kan zelfs al de kwaliteit van de lijn testen (toen ik naar Belgacom belde ivm de vooraanleg. Geen idee als ze alle 6 de koperparen hebben getest.). Nu moeten we opnieuw thuisblijven, ... Anyway, edpnet heeft dus geantwoord wat hierboven reeds werd gezegd:
Ik heb de bestelling dus maar geplaatst, alhoewel ik het dus stom vind, maar goed. Ik ben alvast blij dat edpnet (uieindelijk, na 2-Wanneer u bij Edpnet (of een andere koperpaar internetprovider) een bestelling plaatst op een vrij koperpaar, dan dient dit koperpaar geïdentificeerd te worden. Ik verklaar me nader, indien u zou bestellen op een lijn waarop een Belgacom telefoonnummer zou zitten dan weten we exact op welk koperpaar het internet dient te komen. Dat weten we nu helaas niet, aangezien u op een koperpaar bestelt waarop geen telefonie zit. Aangezien er verschillende koperparen toekomen in uw huis en daarvan (vermoedelijk) maar 1 koperpaar op uw binnenbekabeling is aangesloten, dient er dus een Belgacomtechnieker langs te komen om dit koperpaar te zoeken, te testen en te labellen. Dat is de reden van deze interventie. Dergelijke test&label interventie staat automatisch aangevinkt in onze bestellingstool, blijkbaar hebt u dit bewust uitgevinkt vermoedelijk om de kost te besparen. Helaas kan dit zonder dergelijke interventie niet opgeleverd worden.
Kan u ons laten weten of u akkoord gaat met deze kost ja al dan neen? Indien niet zo, dan dienen we deze bestelling te annuleren waarna we het dossier doorspelen aan onze boekhouding voor terugstorting van het reeds betaalde bedrag.
Met vriendelijke groet,
3 keer proberen te activeren) bovenstaand duidelijk antwoord heeft geboden. Ik hoop dat het een goede en stabiele lijn wordt en dan ben ik tevreden.
Alvast bedankt. Mvg,
Michel
[Mod Edit] dubbele post in de andere topic verwijderd (crossposting niet toegelaten)
Laatst gewijzigd door philippe_d 25 jun 2014, 08:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie hierboven
Reden: zie hierboven
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Toch opvallend dat ik mijn hier reeds in andere topic uiteengezette ervaring met edpnet hier met een blokkering terugvindt.
Zonder enig argument is het hier zeker niet, al op meerdere topics uitgebreid aan bod geweest. Ik zag alleen het nut niet in om ook hier uitgebreid te beginnen opsommen. Het ging dan ook helemaal niet over snelheden en volumes, dus een beetje een nodeloos argument. En EDPnet een betrouwbare oplossing noemen lijkt me ook wel heel kort door de bocht. De praktijk is anders.
Ik neem aan dat ik weet wie die blokkering deed.raf1 schreef:Zonder enig argument? Voor de consument die tevreden is 50 Mbps download/6 Mbps upload en zich niet wenst bezig te houden met het tellen van datavolume is EDPnet nog steeds een betrouwbare oplossing.iRockabizzydilly schreef:Het enige wat ik er over kan zeggen is dat je er beter wegblijft.
Zonder enig argument is het hier zeker niet, al op meerdere topics uitgebreid aan bod geweest. Ik zag alleen het nut niet in om ook hier uitgebreid te beginnen opsommen. Het ging dan ook helemaal niet over snelheden en volumes, dus een beetje een nodeloos argument. En EDPnet een betrouwbare oplossing noemen lijkt me ook wel heel kort door de bocht. De praktijk is anders.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 25 jun 2014, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Welk topic is dit dan? De twee links die ik heb geplaatst zijn namelijk niet geblocked...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Voor de duidelijkheid; ik had het op een blokkeringsmelding op mijn reactie, die nochtans niemand beledigde of om 't even wat maar enkel een mededeling was van mijn gestaafde mening en zoals je inderdaad aangeeft elders reeds aan bod kwam.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Heb je topic gelezen... En vind niks terug van bewijzen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti