Snelheid Whoppa account...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
GIJoe
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Provider

Zit nu al een week lang met deze snelheden, ik betaal ondertussen wel voor een 100Mbit abonnement....

Denk dat het snel terug EDPnet zal worden, na een maandje Telenet weet ik al voldoende.... :roll:
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Heb je al eens contact opgenomen met telenet?
Sta je niet op grootverbruikersprofiel?
Is uw lijn probleemvrij?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
GIJoe
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Provider

Heb ondertussen het probleem (uiteraard tijdelijk, zoals met al die rotzooi routers) "opgelost" door de stekker 5 minuten uit te trekken.

Een simpele speedtest ala http://www.speed.io/index_en.html is voldoende om de "wonderbaarlijk snelle Telenet All-In-One" met zijn pikkels in de lucht te leggen. Een simpel testje om het max. aantal simultane connecties te testen, en het boeltje draait de soep in. Idem ditto voor een avondje online gamen (voor zoverre dat al mogelijk is)

Blijkbaar zal ik echt moeten gaan zagen om een gewone Modem Only, want deze rotzooi is na het jarenlang gebruik van een eenvoudige Netgear router, werkelijk ondraagbaar om aan te zien (en te ondervinden), ware het niet dat ik de plaats niet meer heb voor een Eigen router-Switch combo.... :cry:

Heb het altijd gevreest dat die Telenet routers het installeren niet waard zijn, na een gelijkaardig debacle met de standard BC Sagem's.

Is het werkelijk te veel gevraagd voor onze 2 duopolisten om een eenvoudig (en goedkoop) merkroutertje in te bouwen in hun all-in-one's.

Alléé, terug 2 dagjes surfplezier, en dan de gebruikelijke stekker terug uittrekken.... :roll:
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Ge zijt den eersten die ik daar over hoor klagen!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Laatst ns getest, ik blijf steken op 55mbps.
Uiteraard kan het nog zijn dat mijn oudere router wat moeilijk doet, dus ik noem het geen final result alvorens ik ns een rechtstreekse link met de modem heb gemaakt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer
Provider

Een oudere router is zeker een probleem.
Mijn oude linksys wrt54g doet maar 30Mbps
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

No way in hell dat dat normale snelheden zijn bij Telenet, misschien op smallband maar dan nog. Die oudere router lijkt dus inderdaad de oorzaak.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”