Max profiel of toch hoger mogelijk ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Xantos
Member
Member

Hallo,

Ik ben al vele jaren klant van een vdsl 30/6 profiel, ik heb nooit hoger gekregen.
Na informeren was de dlm bij mij blijkbaar uitgeschakeld.
Iemand op dit forum ging dit nakijken en heeft mijn profiel gereset.
Dan zat ik op een 20/2 profiel en kreeg ik de boodschap dat er met mijn lijn "gefoefeld" was.
Ik heb na enkele weken tijd een brief gekregen dat ze snachts aan mijn lijn gingen werken.
Dit is ondertussen gebeurt en ik zit nu blijkbaar op een 30/2 profiel.

Code: Selecteer alles

downstream			upstream
Line:			30176 kbps			2064 kbps
Max: 			39627 kbps			8302 kbps
Profile: 		8d
Distance:		362 m
Training:		17,5 dB
Attenuation:	10,8 dB
Volgens dat ik zie zal dit niet meer veel hoger gaan, maar die 30/6 zou toch zeker terug moeten kunnen komen of zou dit ook niet het geval zijn ?
Vroeger stond er bij mijn 30/6 profiel dat de max snelheid 8xxxx kbps was en ik had een 17A profiel.

Rare boel toch allemaal
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Het lijkt er mij inderdaad op dat 30/6 of 50/6 mogelijk moet zijn met een dergelijke training margin. Afstand tot de KVD is ook nog OK. Al eens een lijntest laten doen of gebeld naar het 0800 nummer?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Als 8d profiel zit je nu idd. aan het max. met 30/2. En die 30/2 zal er wel gekomen zijn door DLM en niet (rechtstreeks) door die werken 's nachts. Het profiel wordt autom. toegekend op basis van gedocumenteerde waarden, 'echte' afstand tot ROP < 400 m EN verzwakking < 0,4 dB vooraleer je 17d krijgt. De afstand van het VDSL2Tool is een schatting, hoeft niet per se te kloppen met de cijfers die BGC hanteert.
Als je vroeger op 17d stond, kan het kloppen dat dit toen na enige 'manipulaties' gebeurd is. Mss. dat er iets grondig veranderd is sinds die werken 's nachts; je kan altijd een lijntest doen om zeker te zijn op welk profiel je nu zit, maar niet verrast zijn als dit nog steeds 8d is en je door de lijntest (tijdelijk) terugvalt op 20/2 vooraleer DLM je de komende weken/maanden terug verhoogt naar 30/2...
Xantos
Member
Member

De vroeger instelling van 30/6 17d was blijkbaar een geforceerde instelling dus die gefoefelde instelling.
Nadat deze was gereset had ik maar 20/2 8d profiel, dikke week later die brief voor werken en dan dag na de werken stond ik op 30/2 8d profiel.
In de brief stond wel dat mijn lijn niet goed was en dat daardoor de werken waren.
In het begin van mijn vdsl (meer dan 6 jaar geleden) had ik wel het duurste abonnement genomen met een 30/6 connectie, misschien hebben ze die dan indertijd geforceerd om die snelheid te hebben maar kon mijn lijn het niet echt aan?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”