Base Check 25 met Spotify Premium

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik zit nu een tijdje met de gratis versie van Spotify te prutsen en vind het op zich wel enorm goed werken. Ik zit er dus aan te denken om een premium licentie te nemen. Echter na een kleine zoektocht blijkt dat bij een Base Check 25 deze licentie er al bij zit.

Op dit ogenblik zit in op Generation Connect:
- 2GB
- onbeperkt sms
- 100 MB roaming (opgespaard)

Voor 2€/maand meer heb ik bij die Base Check 25 daar nog:
- 180 min bellen
- Spotify Premium bij

Ok, ik moet wel toegeven dat ik 10/maand gemiddeld cash van mijn GC. Echter is die Spotify Premium ook al 10€/maand. Dus blijf ik bij 2€/maand extra steken waarbij ik wel de mogelijkheid heb om 180 min te bellen. Op dit ogenblik bel ik wel bitterweinig, ook al omdat ik dat natuurlijk moet betalen. Ik probeer nu vaak via de vaste lijn te bellen en als ik ergens "te velde" ben, dan stuur ik sms ipv te bellen...

Het is nu niet dat ik roaming veel gebruik (amper enkele dagen per jaar om Waze te kunnen gebruiken in de auto, dus maar enkele MB's per jaar), maar dat is wel een leuke optie bij GC. Bij Base zag ik dat ze 0,80€/MB vragen voor data roaming (ik dacht dat het max. wel al iets lager lag?), toch wel best veel. Zeker als je weet dat MV 0,15€/MB vraagt.

Wat zouden jullie doen? Base Check 25 of GC en aparte licentie voor Spotify Premium? Of vinden jullie die premium van Spotify niet nodig (is het zijn geld waard m.a.w. tov de gratis versie)?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Spotify Premium is sowieso de moeite waard.
Ik heb GC en Premium, ben tevreden van Proximus dus zie geen reden om over te schakelen. Die gratis data in Europa is ook wel handig dusja.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Die 0,80 €/maand voor dataroaming in de EU klopt niet. Dat is een oud tarief dat ze nog niet veranderd hebben. Ik heb hen dat al eens aangekaart, ze gingen het in orde brengen, maar laten het uiteindelijk toch maar voor wat het is.
Het standaardtarief bij BASE voor dataroaming binnen de EU is 0,54 €/MB incl. BTW, maar er zijn bij BASE ook goedkopere bundels voor roaming zoals je op deze tariefcalculator kunt zien.
Bovendien mogen de tarieven vanaf 1 juli 2014 nog max. 0,24 €/MB incl. BTW bedragen.

Op deze pagina kun je voor eenzelfde hoeveelheid dataverkeer (2 GB) nog eens de vergelijking maken met andere tariefplannen en daar zie je BASE toch bij de goedkopere staan.

Wie toch veel roamt kan Mobile Vikings 15 overwegen omdat bij MV de roamingtarieven voor data lager liggen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik twijfel best hard welke van de 2 opties ik nu ga nemen... Dus nog altijd meningen welkom...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

22 €
per maand als je online bestelt of op 0800 16 026


Elke maand 3 euro korting dus ik zou het gewoon online bestellen :)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Als die roaming je nog tegenhoudt: nog 3 maanden en de prijs per megabyte zakt nog verder...
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zit in hetzelfde schuitje atm. Zit momenteel bij Proximus GC (en wel vrij content van) maar dat abo van Base is ook wel interessant. Heb enkele jaren bij MV gezeten en daar weggegaan omdat ik bleef problemen hebben om te bellen (en gebeld te worden). Beetje twijfelgeval :)
anthonynani
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik was ook tot februari 2014 klant bij Proximus (Generation Connect).
Ben op dit moment klant bij Telenet (King supersize). Komt op hetzelfde neer: onbeperkt sms'en, 2GB, maar dan wel met 300min naar alle netwerken. Na 2 maand uitgebreid het (3G- en 4G-) netwerk van Telenet te hebben getest, ben ik tot de conclusie gekomen dat 3G-ontvangst nog steeds niet 100% is. Natuurlijk is hun 4G-netwerk ook nog niet top (vergeleken met Proximus - snelheden tot 75Mbps op mijn iPhone gehaald met een jailbreak in januari), maar wel goed (45Mbps gemiddeld).

Nu ben ik ook tot de conclusie gekomen dat ik al 2 jaar lang 10euro extra per maand betaal voor Spotify Premium, terwijl dit inbegrepen is bij BASE Check 25. Tevens is 4G* ook al officieel beschikbaar voor de iPhone bij ALLE providers, dus ook bij BASE, waardoor mijn keuze heel snel gemaakt is en ik (alweer) ga overstappen naar een andere provider (2de maal dit jaar al!).
Er loopt nu ook een promo: 22euro ipv 25euro/maand als je het via hun website bestelt!

Reden te meer om over te stappen naar dit tariefplan van BASE!

*Voor de techies onder ons: de 4G-snelheden van BASE, op het moment de traagste van de "Big 3" (Mobistar, Proximus, BASE) - maar wel met de grootste dekking in het land (!), zullen in de toekomst veel hoger liggen dan die van de andere providers. BASE wordt een van de eerste Europese providers die LTE-Advanced zal uitrollen. LTE-Advanced is 10 maal sneller dan de huidige maximumsnelheid van LTE (300Mbps) en kan dus theoretisch snelheden tot 3Gbps halen. :-D

Hoop dat dit je wat geholpen heeft met je keuze!
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Verkoopspraatje, iemand? :P
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

anthonynani schreef: Reden te meer om over te stappen naar dit tariefplan van BASE!

*Voor de techies onder ons: de 4G-snelheden van BASE, op het moment de traagste van de "Big 3" (Mobistar, Proximus, BASE) - maar wel met de grootste dekking in het land (!), zullen in de toekomst veel hoger liggen dan die van de andere providers. BASE wordt een van de eerste Europese providers die LTE-Advanced zal uitrollen. LTE-Advanced is 10 maal sneller dan de huidige maximumsnelheid van LTE (300Mbps) en kan dus theoretisch snelheden tot 3Gbps halen. :-D
Zoals base ook de eerste was bij de 3G/UMTS uitrol! Of de eerste bij de 4G/LTE uitrol! :lol:

Source voor je LTE-advanced claims?
anthonynani
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jan 2014, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Beste AndRo555,

Hier vind je alvast mijn bron.

http://www.zdnet.be/nieuws/154005/base- ... ellere-4g/

In het artikel staat dat BASE de snelheid zal limiteren tot een snelheid dat 4x sneller is dan het huidige maximum van LTE-netwerken die vandaag bestaan, dus dat de theoretische maximumsnelheid van LTE-Advanced (3Gbps) nooit zal gehaald worden.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Base Company is naar eigen zeggen bij de eerste operatoren in Europa om met LTE-Advanced te experimenteren. Het gaat natuurlijk wel nog maar om een testfase en het zal dus nog een tijdje duren voordat de technologie commercieel wordt uitgerold.
Zover mijn begrijpend lezen staat er alleen in dat artikel dat ze er met experimenteren (zoals er al velen gedaan hebben btw), nergens dat ze ook echt als eerste uitrollen. Iets wat jij wel vermelde in je bericht:
anthonynani schreef: *Voor de techies onder ons: de 4G-snelheden van BASE, op het moment de traagste van de "Big 3" (Mobistar, Proximus, BASE) - maar wel met de grootste dekking in het land (!), zullen in de toekomst veel hoger liggen dan die van de andere providers. BASE wordt een van de eerste Europese providers die LTE-Advanced zal uitrollen. LTE-Advanced is 10 maal sneller dan de huidige maximumsnelheid van LTE (300Mbps) en kan dus theoretisch snelheden tot 3Gbps halen. :-D

Hoop dat dit je wat geholpen heeft met je keuze!
De bron daarvan??
En Base zal nooit 300Mbps kunnen halen door carrier agregation in de 1800 en 2600mhz, band ze hebben immers geen 20MHz in de 2600MHz band en dus geen mogelijkheid om 2x20MHz en de bijhorende 300Mbps te halen.

En 3Gbps kan je halen met LTE-advanced, als je ruimte hebt voor de nodige antennes voor de MiMo setup, en bijbehorende power impact (niet bruikbaar voor mobiel gebruik). Laat staan de oceaan van spectrum. (die base niet eens heeft)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik snap die Base Check abonnementen toch niet.

Op hun pagina adverteren ze met "surf zoveel je wil en luister overal gratis naar muziek!".

Daaruit versta ik toch dat ze onbeperkt data aanbieden, of ben ik verkeerd? Of bedoelen ze daarmee dat enkel data van spotify zelf onbeperkt is en de rest gelimiteerd is aan 1, 2 of 3 GB per maand?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Als dat waar zou zijn dat Spotify onbeperkt volume krijgt... wow :) maar uiteraard is dat niet het geval.
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Trojan schreef:Op hun pagina adverteren ze met "surf zoveel je wil en luister overal gratis naar muziek!".

Daaruit versta ik toch dat ze onbeperkt data aanbieden, of ben ik verkeerd? Of bedoelen ze daarmee dat enkel data van spotify zelf onbeperkt is en de rest gelimiteerd is aan 1, 2 of 3 GB per maand?
Lijkt me veeleer een mooie reclameslogan. Ik zou me eerder richten op die 1, 2 of 3 GB.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eens zien of het JEP daar ook zo over denkt ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Al een geluk dat ik niet de enige ben die mij die bedenking maakte. Trouwens, met het laagste abo kan je kan je ook niet naar gratis muziek luisteren.

Snap ook niet dat er weer eens 2 verschillende formules zijn. Ik vergelijk regelmatig met Base en had niet eens door dat er ook nog tussen abo's waren die dus opmerkelijk verschillen met de normale abo's.

Zucht.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik ben zelf ook aan het zien om over te stappen naar een abonnement en heb alle kandidaten eens in een excel gestoken:

http://1drv.ms/1fKDypX

Ik weet dat er meer abonnementen zjin dan deze, maar alles met minder dan 2GB heb ik er af gelaten wegens te weinig data. En telenet komt sowieso niet aan bod omdat ze de vijand zijn.

Als het 4G netwerk van Base wat deftig is lijkt mobile vikings de beste kanshebber. Je kan bij elke herlading van plan veranderen, en hun plan van 25 euro geeft meer data dan die smart+ 35 van proximus, maar proximus heeft dan weer meer belminuten.

Keuzes, zo moeilijk. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Kleine aanpassing: B-59 geeft als extra Spotify EN 60 min EU... for what it's worth.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

En telenet komt sowieso niet aan bod omdat ze de vijand zijn.
@Trojan En waarom is Telenet de "vijand" en worden deze niet meegenomen in uw vergelijking? Telenet maakt gebruik van het Mobistar netwerk, als Telenet de "vijand" is, zou het ook meer dan logisch zijn dat je Mobistar ook schrapt. Dan schieten enkel nog Proximus/Belgacom en Base over als netwerk. Deze zijn toch ook concurrenten van elkander? Dus mag je deze beiden ook schrappen en is het uit "den boze" nog vergelijkingen te gaan maken, want het zijn dan allemaal "vijanden" van elkander.

Verder een mooie vergelijking. Ik doe dit ook als ik overweeg om te besparen ... kruipt altijd veel tijd in om alles op te gaan zoeken en uit te pluizen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

@Muziekbos: Het weigeren van telenet is pure een kwestie van principe. Ik moet niets van dat bedrijf weten en ik wil er geen klant van zijn. Mobistar en base maken dan weer wel kans omdat ze aantrekkelijke formules hebben. En nu blijkt dat hun 4G netwerken niet utter crap zijn ben ik zelf bereid wat geld hun richting uit te smijten om ze te steunen.

Maar, momenteel maakt MV voor mij het meeste kans om de eerder vermelde reden dat je bij elke herlading een andere formule kan kiezen. En omdat ze min of meer nog in een underdog positie zitten en tenminste weten wat klantvriendelijkheid is.

Telenet blijft sowieso een olifantenkerkhof.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Louter een persoonlijke keuze/principe dus.

Olifantenkerkhof... dan ken ik er nog zo een in België. Die andere grote speler.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Die andere grote speler heeft (momenteel) wel het beste 4G netwerk.

En los van dat draag ik belgacom een warmer hart toe dan telenet. Maar dat zal mijn keuze heus niet beinvloeden als een andere operator (buiten telenet) betere tarieven kan geven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

@ Trojan:

Je hebt Mobistar Internet on Mobile niet opgenomen. Ik weet evenwel niet hoeveel belminuten je nodig hebt, want die zijn daar wel kostelijk ;)

Ik ben ook van plan om deze week de knoop door te hakken wat ik ga nemen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Vaganza: Ik heb enkel naar hun abonnementen gekeken, en die internet on mobile is een prepaid, daarmee dat die niet mijn lijst staat. En hun belminuten zijn duurder dan die van proximus, dus dan kan ik beter bij GC blijven.

(en ja ik weet dat MV ook prepaid is)

Los van de minimum 2GB aan data is het wel belangrijk dat belminuten er op vooruit gaat, nu heb ik ong maar 80 minuten bij GC.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”