religieus gebruik of gewoon raar ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
StarWing
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Misschien een rare titel, maar ik kan het niet anders omschrijven ... :)

Eerder deze week zat ik in Zaventem op het vliegerke te wachten en daarbij ondertussen wat mensen te spotten. Nu, wie al eens op Zaventem rond gelopen heeft, weet dat er daar soms rare snuiters rondlopen ;)

Maar ik heb daar een groep gezien waarvan ik niet echt kan zeggen of het gewoon zotten (nu ja, met alle respect), of lid van een of andere secte of gewoon een religieuze groep mensen waren.

Kheb al wat gezocht op google, maar de term " finger pointing out bag religious" geeft nu ook niet veel hits :)

Het waren een stuk of 5 mensen, waarvan 1 man en 1 vrouw het idee hadden om hun rechterhand in een geweven/gebreid zakje (en op dat zakje stond bij de enen een konijntje) te houden, en hunne wijsvinger stak uit dat zakske uit een apart gaatje. Ze hielden het zakje ook op buikhoogte.
De man in kwestie had een nektapijtje en liep constant rondjes en was in zichzelf aant babbelen (alhoewel dat ook van de stress kan geweest zijn...)
Qua klederdracht.. lange rokken, trainingsbroeken en crocs/sletsen en voor de vrouwen een haarbandje.

Die mensen in kwestie dronken ook niet zoals andere mensen, ttz ze "goten" als het ware de drank in hunne mond.

Nu, weet er iemand of dit een of ander religieus gebruik is ofzo ? Dat zakske maakt mij eigenlijk wel nieuwsgierig.
Moest het iets uitmaken, het waren waarschijnlijk Tsjechische mensen.

Disclaimer.. met bovenstaande tekst wil ik zeker niemand beledigen, ik ben enkel nieuwsgierig.
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

als er een vliegtuig ontploft zulde wel door hebben dat het gebrainwashte terroristen waren.
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Pics or it didn't happen :idea: :!!!: :!!!: :!!!: :angel:
StarWing
Premium Member
Premium Member

1/ ik zit hier nog, dus voor zover ik weet is het vliegtuig waarop ik en zulle zaten niet ontploft :)
2/ het waren niet echt mensen die zouden toelaten om daar een fotoke van te maken vrees ik.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Was er een begeleider bij? :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
StarWing
Premium Member
Premium Member

Geen id...
En das hier wel bedoeld als een serieuze topic eh.... :wink:
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

zeker dat het een vinger was ? buikhoogte of onderbuikhoogte ? :D
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

StarWing schreef: 2/ het waren niet echt mensen die zouden toelaten om daar een fotoke van te maken vrees ik.
Dan hebben die mensen pech want ze zijn op een publieke plaats en dan mag je zo veel foto's nemen als je wil. Publicatie is iets anders natuurlijk.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

StarWing schreef: Het waren een stuk of 5 mensen, waarvan 1 man en 1 vrouw het idee hadden om hun rechterhand in een geweven/gebreid zakje (en op dat zakje stond bij de enen een konijntje) te houden, en hunne wijsvinger stak uit dat zakske uit een apart gaatje. Ze hielden het zakje ook op buikhoogte.
De man in kwestie had een nektapijtje en liep constant rondjes en was in zichzelf aant babbelen (alhoewel dat ook van de stress kan geweest zijn...)
Qua klederdracht.. lange rokken, trainingsbroeken en crocs/sletsen en voor de vrouwen een haarbandje.
Die mensen in kwestie dronken ook niet zoals andere mensen, ttz ze "goten" als het ware de drank in hunne mond.
Ik meen mij eens een natuurdocumentaire te gezien te hebben waar ook zo'n vreemde snuiters in voor kwamen. Al hadden die niets met een "zakje".
Vast en zeker een soort homo marginalis!
[youtube]LuH1jlpOmtE[/youtube]
Laatst gewijzigd door TiTanium 05 mei 2014, 22:08, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Zie modbreak.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Was het zoiets ???
Bijlagen
nijt.jpg
nijt.jpg (19.04 KiB) 536 keer bekeken