Belgacom lanceert de V5 Mini-decoder

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Vanaf 2 mei is de V5 Mini-decoder beschikbaar voor Belgacom TV-klanten
De V5 Mini-decoder zonder harde schijf is ideaal als tweede of derde decoder, omdat hij kleiner, lichter en zuiniger is, maar toch snel en krachtig. De afstandsbediening werkt via radiofrequenties zodat men niet naar het toestel hoeft te richten om van zender te veranderen of door de menu’s te navigeren. Hierdoor kan de V5 Mini gemakkelijker buiten het zicht worden geplaatst, bijvoorbeeld in een meubel.

Programma's opnemen van meer dan veertig zenders
Gebruikers van de V5 Mini decoder hebben dezelfde TV ervaring als met onze andere modellen. Ze hebben toegang tot alle menu's, ze kunnen pauzeren, doorspoelen en terugspoelen… Ze kunnen zelfs opnames programmeren en tot 30 dagen na opname op hun televisie bekijken. Inderdaad, dit toestel bevat een opnamesysteem op een externe beveiligde server. Dit is al mogelijk voor 44 zenders; aantal dat de komende maanden nog zal toenemen.

Minidecoder, miniprijs
Belgacom TV-klanten kunnen deze V5 Mini-decoder huren voor 4 euro per maand. Hij is ook te koop voor 125 euro.
Bron : http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... _mini.page

Enige spijtige wat ik nog mis, is zoals bij Telenet gewoon in je lan de opnames kunnen zien die lokaal op een andere decoder staan, en lokale opnames via het web kunnen programmeren. 30 dagen is soms toch te weinig ;-).
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Eigenlijk zou het logischer zijn om dit de standaard te maken. Impact op energieverbruik zou - alle klanten samen - aanzienlijk zijn.
Eigenlijk zeggen ze zelf dat andere decoders niet meer nodig zijn, want dit model doet net hetzelfde, inclusief opnames...
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Deze decoder heeft geen harde schijf en kan enkel serveropnames doen. Is dus niet hetzelfde als de andere decoders, die een harde schijf bezitten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Maar ze zouden evengoed altijd op de BGC servers kunnen opnemen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

iRockabizzydilly schreef:Maar ze zouden evengoed altijd op de BGC servers kunnen opnemen.
Eigenlijk TV-On demand met een andere naam en een meer omslachtige manier van selecteren wat je wil kijken?
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Dit is een zeer mooie zet van Belgacom, ik hoop dit bij Telenet ook snel te zien. Het probleem is nu als je HD digicorder stuk is en je hem moet ruilen, dat je eveneens je opnames kwijt bent.
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

iRockabizzydilly schreef:Maar ze zouden evengoed altijd op de BGC servers kunnen opnemen.
Maar wel beperkt tot onderstaande zenderlijst. http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... pTbA%3D%3D

Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Zijn bijna alle zenders, het nadeel is dat dit niet lukt ook niet voor serieopname's (bij belgacom tv for scarlet) . Dus je moet elk programma van een bijv een dagelijkse serie afzonderlijk aanklikken in de tv-gids wil je het op de belgacomservers hebben. Omslachtig
Voor de klant is npvr net hetzelde als een lokale opname.. technisch gezien denk ik dat een lokale opname veel minder bandbreedte gebruikt bij belgacom (tv is denk ik een multicast signaal.. tenminste ik moet in de switch van mijn vlan 'multicast' aanzetten anders werkt tv niet )
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Daar er geen hdd inzit zal je waarschijnlijk nie kunnen pauzeren doorspoelen terugspoelen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

proximusboyke schreef:Daar er geen hdd inzit zal je waarschijnlijk nie kunnen pauzeren doorspoelen terugspoelen.
Gebruikers van de V5 Mini decoder hebben dezelfde TV ervaring als met onze andere modellen. Ze hebben toegang tot alle menu's, ze kunnen pauzeren, doorspoelen en terugspoelen…
:roll:
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Doorspoelen / pauzeren kan. Het os moet ook ergens staan, ik gok dat daar een stuk flash inzit van een paar gigabyte voldoende om te pauzeren / os op te zetten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Zeer goede zet van Belgacom.

Wel vreemd dat ze nu afkomen met iets zonder HD terwijl ze ook al aankondigde met verwisselbare schijven te willen werken. Iemand een idee wanneer dat eraan komt?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

fieldoxide schreef:Dit is een zeer mooie zet van Belgacom, ik hoop dit bij Telenet ook snel te zien. Het probleem is nu als je HD digicorder stuk is en je hem moet ruilen, dat je eveneens je opnames kwijt bent.
Ik denk dat dit het alternatief is voor TV met een kaartje.
Die nét iets grotere meerwaarde, die helaas niet maar in de TV te pluggen is.

Een externe harde schijf aansluiten zou dan weer mooi zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dizzy schreef: Wel vreemd dat ze nu afkomen met iets zonder HD terwijl ze ook al aankondigde met verwisselbare schijven te willen werken. Iemand een idee wanneer dat eraan komt?
De extra harde schijf is reeds sinds februari te koop aan 99 euro.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Welke capaciteit heeft die extra harde schijf van 99 €, of is dit dezelfde als wat er default insteekt ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Nog een belangrijk pluspunt, geen IR afstandsbediening meer, je kan het toestelletje dus wegstoppen in de kast en het toch bedienen.

Vind het in alle geval een mooie zet van BC... Ook prijstechnisch...
dannyict
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

zou het mogelijk zijn om de decorder met hd waar ze nu 8 euro voor rekenen in te ruilen voor 2 van dit type? Dan heb je 2 toestellen voor dezelfde prijs
Lord Utopia
Erelid
Erelid

jackho schreef:Welke capaciteit heeft die extra harde schijf van 99 €, of is dit dezelfde als wat er default insteekt ?
Dit is 320 GB.
dannyict schreef:zou het mogelijk zijn om de decorder met hd waar ze nu 8 euro voor rekenen in te ruilen voor 2 van dit type? Dan heb je 2 toestellen voor dezelfde prijs
Je eerste decoder moet sowieso een "volledige" versie van decoder zijn, dus één aan 8 euro (die in je pack everywhere zit vervat). Je volgende decoders mogen V5 mini zijn.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Slafes schreef:Nog een belangrijk pluspunt, geen IR afstandsbediening meer, je kan het toestelletje dus wegstoppen in de kast en het toch bedienen.

Een toestel in een kast wegstoppen is eigenlijk geen goed idee want er moet voldoende verluchting zijn daar het toestel zeer warm kan worden en zelfs oververhitten met als gevolg dat het toestel kapot gaat en mogelijk ook BRANDGEVAAR IS! :nono:
Dus OPPASSEN DAARMEE!
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Lord Utopia schreef: Je eerste decoder moet sowieso een "volledige" versie van decoder zijn, dus één aan 8 euro (die in je pack everywhere zit vervat). Je volgende decoders mogen V5 mini zijn.
Volgens mij klopt dit niet. De eerste huurdecoder in het pack is altijd al optioneel geweest. Als je die niet wil (bvb. omdat je er een gekocht hebt en die wil gebruiken in de plaats van de gehuurde), dan breng je die terug en betaal je 8 euro per maand minder abonnement.

Ik zou niet weten waarom iemand in het geval hierboven (geen enkele huurdecoder) geen 2 mini V5's zou mogen huren. Maar waarom niet eens bij Belgacom zelf informeren? Dan heb je meteen uitsluitsel.

jackho
Elite Poster
Elite Poster

Op de Belgacom Site geven ze toch niet de indruk dat je de V5 mini als 1ste decoder kunt gebruiken want dit zijn de mogelijke opties:

U kiest zelf of u een of meerdere decoders huurt of koopt.
    • Hd-decoder huren voor een 1ste tv (tot 250 uur opname) (V5 decoder)
    • Hd-decoder huren voor een 2de of 3de tv (tot 125 uur opname) (V3 decoder)
    • Hd-decoder huren voor een 2e of 3e tv (opname met 30 dagen bewaartijd) (V5 Mini decoder)
    • Hd-decoder kopen (tot 125 uur opname) (V3 decoder)
    • Hd-decoder kopen (tot 250 uur opname) (V5 decoder)
    • Hd-decoder kopen voor een 2e of 3e tv (opname met 30 dagen bewaartijd)(V5 Mini decoder)
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Nog een belangrijk pluspunt, geen IR afstandsbediening meer
Dat wil ook zeggen dat je de afstandsbediening niet meer kunt gebruiken voor de bediening van je TV of die moet ook RF ondersteunen !
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Afstandbediening v5 heeft beide mogelijkheden zowel infrarood als radio.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Hoe stel je dit dan in om ofwel IR ofwel RF ui te sturen of mss beiden ?
want als ik de de afstandsbediening niet richt naar de V5 decoder dan reageert die niet, dus stuurt die dan toch geen RF uit ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik zou niet weten waarom iemand in het geval hierboven (geen enkele huurdecoder) geen 2 mini V5's zou mogen huren. Maar waarom niet eens bij Belgacom zelf informeren? Dan heb je meteen uitsluitsel.
Die info IS van Belgacom ;)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

apestaart schreef:
Slafes schreef:Nog een belangrijk pluspunt, geen IR afstandsbediening meer, je kan het toestelletje dus wegstoppen in de kast en het toch bedienen.

Een toestel in een kast wegstoppen is eigenlijk geen goed idee want er moet voldoende verluchting zijn daar het toestel zeer warm kan worden en zelfs oververhitten met als gevolg dat het toestel kapot gaat en mogelijk ook BRANDGEVAAR IS! :nono:
Dus OPPASSEN DAARMEE!
Dat zal met dit kastje heus wel meevallen... Nu ook niet overdrijven he. :)

Hoeveel mensen hebben hun toestellen niet ingebouwd in zo'n kast staan met glazen deuren? Als je nu zou zeggen dat je de toestellen niet mag afdekken ben ik akkoord, dat mag je bij geen enkel elektrisch toestel doen.

De mogelijkheid bestaat dus om het niet zichtbaar weg te plaatsen. In de handleiding zal er ongetwijfeld staan dat jet het toestel niet mag afdekken.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

jackho schreef:Hoe stel je dit dan in om ofwel IR ofwel RF ui te sturen of mss beiden ?
want als ik de de afstandsbediening niet richt naar de V5 decoder dan reageert die niet, dus stuurt die dan toch geen RF uit ?
1 en menu samen indrukken tot blauwe lampje knippert om over te schakelen tussen radio en rf.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

crapiecorn,

Bedankt :beerchug:
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb te vroeg victorie geroepen, als ik 1 knop tezamen met menu knop indruk van de afstandsbediening knippert het blauwe lichtje niet
en kan ik dus niet switchen naar RF functie, afstandsbediening blijft op IR werken :-(

Heb jij wel de originele afstandsbediening die in de doos zit van de V5 of zijn het nu recent mss andere afstandsbedieningen die ze met de V5 bijleveren !?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ze zouden beter eens een IP of rs232 interface aanbieden voor de mensen met domotica installaties

jackho
Elite Poster
Elite Poster

jackho schreef:Ik heb te vroeg victorie geroepen, als ik 1 knop tezamen met menu knop indruk van de afstandsbediening knippert het blauwe lichtje niet
en kan ik dus niet switchen naar RF functie, afstandsbediening blijft op IR werken :-(

Heb jij wel de originele afstandsbediening die in de doos zit van de V5 of zijn het nu recent mss andere afstandsbedieningen die ze met de V5 bijleveren !?
@crapiecorn ,

Jij hebt het mss over een remote van de V5 Mini decoder en niet van de remote van de V5 decoder,
waarschijnlijk daarom dat het gezamenlijk indrukken van de toetsen Menu + 1 bij mij niet werkt !
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Je eerste decoder moet sowieso een "volledige" versie van decoder zijn, dus één aan 8 euro (die in je pack everywhere zit vervat). Je volgende decoders mogen V5 mini zijn.
Lord Utopia schreef:
Die info IS van Belgacom ;)
Een vriend van mij heeft nochtans een V5-Mini aangekocht die zijn enige vroeger aangekochte V5 decoder vervangt.
Dus blijkbaar kan hij wel zijn eerste decoder vervangen door een Mini.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Kopen is niet hetzelfde als huren.
Maar vooraleer een nieuw model V5 uit te brengen, mag men wel ook eens de softwarebugs verwijderen...
Zoals:
- opnames kunnen niet geprogrammeerd worden vanuit het zoek-menu
- doorspoelen vanaf netwerk als een opname nog bezig is, dat is met horten en stoten. (zeker met de V5 mini toch wel belangrijk !)
- soms kan je een opname die bezig is op het netwerk, gewoon nog niet bekijken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dus als ik het goed begrijp , wanneer je bv een V5 Mini koopt kan je deze alleen in de plaats van je eerste oude decoder zetten als deze aangekocht is en niet als die oude een huurdecoder was.

Wat gebeurt er dan als ik eerst een V5 mini koop in een Belgacom Center en ik sluit hem aan op mijn lijn,
en pas later lever ik mijn oude v5 huurdecoder binnen in een Belgacom center ?

- soms kan je een opname die bezig is op het netwerk, gewoon nog niet bekijken

dat heb ik met mijn V5 nog niet voorgehad
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

jackho schreef:
jackho schreef:Ik heb te vroeg victorie geroepen, als ik 1 knop tezamen met menu knop indruk van de afstandsbediening knippert het blauwe lichtje niet

@crapiecorn ,

Jij hebt het mss over een remote van de V5 Mini decoder en niet van de remote van de V5 decoder,
waarschijnlijk daarom dat het gezamenlijk indrukken van de toetsen Menu + 1 bij mij niet werkt !
Decoder V5 werd geleverd met afstandbediening V4. Afstandbediening V5 wordt nu geleverd met de mini en daarna waarschijnlijk ook bij de andere modellen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

ja daarmee dat het niet lukt met de afstandsbediening die bij mijn V5 decoder stak
Heeft de V5 decoder en de V5 Mini decoder, zowel een RF als een IR ontvanger aanboord ?
Of heeft de V5 alleen een IR ontvanger en de V5 Mini alleen een RF ontvanger ?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

jackho schreef:Dus als ik het goed begrijp , wanneer je bv een V5 Mini koopt kan je deze alleen in de plaats van je eerste oude decoder zetten als deze aangekocht is en niet als die oude een huurdecoder was.

Wat gebeurt er dan als ik eerst een V5 mini koop in een Belgacom Center en ik sluit hem aan op mijn lijn,
en pas later lever ik mijn oude v5 huurdecoder binnen in een Belgacom center ?
Heeft ondertussen iemand bovenstaande geprobeerd?
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Heb ik zelf geprobeerd dus mijn v5 decoder meegenomen naar Belgacom center en gezegd dat ik een v5-mini decoder wil omdat ik toch nooit in PVR opneem en enkel in nPVR en dat dit dan ook mij 4€ / maand minder zou kosten.
Dat was dus geen enkel probleem en ik heb een V5-mini meegekregen.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”