Modems Hergebruiken.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Beste,

Ik heb hier nog zo'n CBN modem/router van telenet liggen die ik in mijn winkel gebruikte. Maar ik heb een aantal maandjes geleden mijn winkel moesten sluiten en uiteraard mijn telenet contract afgezegd.

Nu ga ik een andere winkel openen in een andere stad, Dus vroeg ik me af het mogelijk is om deze modems te hergebruiken? Ik heb dit toestel aangekocht dus vindt ik het natuurlijk wel raar als ik hetzelfde soort toestel een tweede keer moet aanschaffen bij telenet voor een nieuw contract.
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

zijn modems van telenet niet altijd in bruikleen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

FrostyHound schreef:Ik heb dit toestel aangekocht dus vindt ik het natuurlijk wel raar als ik hetzelfde soort toestel een tweede keer moet aanschaffen bij telenet voor een nieuw contract.
Je hebt dit toestel niet aangekocht! Telenet verkoopt geen modems of routers
Wat meenemen bij verhuis?

Bij de installatie moeten er zijn…
  • 1. Computer
    2. Tv
    3. Digibox/Digicorder
    4. Powerline adapters (als je die hebt en opnieuw wilt gebruiken)
    5. Acces point (als je dit gekocht hebt)
Laat achter…
  • 1. Netwerkverdeler (NIU)
    2. Modem (we installeren een nieuwe)
bron: http://klantenservice.telenet.be/conten ... nstallatie
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ahh okay, Bedankt Philippe voor de informatie. Mag ik deze dan gewoon weg gooien?
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Of teruggeven, weggooien van werkende apparaten die eigendom zijn van een derde is wel zonde.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FrostyHound schreef:Mag ik deze dan gewoon weg gooien?
Nee, zoals er in de quote van philippe_d staat... "Laat achter…".

Je blijft daar dus netjes af en laat die gewoon hangen waar hij hangt.
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Je blijft daar dus netjes af en laat die gewoon hangen waar hij hangt.
In het gehuurde winkelruimte mocht ik "netjes" niets achterlaten wat ik er heb laten instaleren.
Dus zit dit ding zit "netjes" in een Doos. Die versterker moest ik ook meenemen van de eigenaar.

Ik veronderstel dat ik deze toestellen bij een telenet center kan afgeven?

Updatje:

Eventjes voor de zekerheid toch maar is gebeld naar de technische dienst van telenet, Ik mocht ze gewoon weg gooien. Blijkbaar "kunnen" de mac adressen niet meer opnieuw gebruikt worden en worden de toestellen nietig verklaart.

Wel een beetje spijtig voor de goedwerkende toestellen
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

FrostyHound schreef:
Je blijft daar dus netjes af en laat die gewoon hangen waar hij hangt.
In het gehuurde winkelruimte mocht ik "netjes" niets achterlaten wat ik er heb laten instaleren.
Dus zit dit ding zit "netjes" in een Doos. Die versterker moest ik ook meenemen van de eigenaar.

Ik veronderstel dat ik deze toestellen bij een telenet center kan afgeven?

Updatje:

Eventjes voor de zekerheid toch maar is gebeld naar de technische dienst van telenet, Ik mocht ze gewoon weg gooien. Blijkbaar "kunnen" de mac adressen niet meer opnieuw gebruikt worden en worden de toestellen nietig verklaart.

Wel een beetje spijtig voor de goedwerkende toestellen
In een telenetcenter kunnen ze mac adressen op een ander adres zetten zodat je die modem wel kan gebruiken.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, ik zou dat zeker ni weggooien. Mss ns een telenet technieker een plezier mee doen.
Ik nam ook altijd mijn modem mee bij verhuis vroeger. Da's een kwestie van "ik heb daar zorg voor gedragen, wie weet of er op de nieuwe locatie eentje staat en hoe die behandeld is geweest".

Bij Belgacom iirc moet je het meenemen, bij Telenet "moet" je het laten hangen. Veel verhuurders die dat niet zien zitten en dus eisen dat de huurder dat meeneemt etc... Kortom, je doet er een beetje mee wat je wil.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

FrostyHound schreef:In het gehuurde winkelruimte mocht ik "netjes" niets achterlaten wat ik er heb laten instaleren.
In princiepe is het aan de eigenaar om contact op te nemen met TN... beschouw het een beetje als een gas en electriciteitsmeter... die laat je ook hangen.
FrostyHound schreef:Eventjes voor de zekerheid toch maar is gebeld naar de technische dienst van telenet, Ik mocht ze gewoon weg gooien. Blijkbaar "kunnen" de mac adressen niet meer opnieuw gebruikt worden en worden de toestellen nietig verklaart. Wel een beetje spijtig voor de goedwerkende toestellen
TN is volop bezig met de eerste generatie Eurodocsis 3.0 modems te vervangen door types die meerdere channels aankunnen... het kan dus zijn dat het nog werkt, maar het is gewoon verouderd.
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ik denk dat deze wel de laatste nieuwe zijn, ben niet zeker:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
VORENUS
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2013, 19:43

Op Kapaza en tweedehands.be worden soms modems aangeboden. Is de aankoop hiervan zinloos ? Maanden geleden ging mijn modem stuk en werd deze vervangen door de telenettechniker door een even oud toestel zonder wifi. Ik vond dit jammer. Daarom had ik het idee er eentje aan te kopen via een veilingssite. Maar kan ik deze dan laten activeren ?
Iemand enig idee ,
alvast dank, marc
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De telenet modem blijft eigendom van telenet. Die verkopen is dus verkeerd.

Wat je vaak hebt is dat een bewoner bij verhuis de telenet modem laat staan (wat telenet overigens verlangd), en dat de volgende bewoner Belgacom heeft, niet weet dat de telenet modem "bij het huis hoort" (volgens telenet), en deze dumpt op een tweedehandssite. Of de huisbaas, die niet wil dat dat blijft hangen (die heb je ook wel ns).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De modem van Telenet blijft niet tot in de eeuwigheid eigendom van Telenet als je hen bij de opzeg van je abonnement verzoekt om hun eigendom te komen ophalen.
Als Telenet hun modem niet komt ophalen binnen de zes maand dan verliest Telenet hun eigendomsrecht.

Een Telenet-modem verkopen kan dus wel. Een aankoop lijkt me een risico omat de Telenet-modem sowieso gekoppeld is aan het adres of aan de klant. Zonder tussenkomst van de Telenet-administratie zal die allicht niet werken op jouw adres.
Als je puur Wifi mist, koop dan gewoon een apart Wifi-toegangspunt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Een Telenet-modem verkopen kan dus wel. Een aankoop lijkt me een risico omat de Telenet-modem sowieso gekoppeld is aan het adres of aan de klant.
Modems worden trouwens ook regelmatig vervangen door een nieuwe generatie (zelfs de huidige eerste reeks Docsis 3.0 modems).

En aangezien je de modem gratis krijgt... waarom zou je er geld aan geven ?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”