Snelheid/Kwaliteit Versatel Always ADSL
Snelheid schommelt hier tijdens de piekmomenten ook nogal tussen de 25 en 100 k/sec (Always More ADSL). Maar tijdens de kalme momenten van de dag heb ik toch een stabiele verbinding.
Ik vraag me wel af of ze echt niks gaan zeggen als er mensen 24/24 zitten downloaden. Zo kan je gemakkelijk aan 250 GB per maand geraken.
Ik vraag me wel af of ze echt niks gaan zeggen als er mensen 24/24 zitten downloaden. Zo kan je gemakkelijk aan 250 GB per maand geraken.
Jah, tzal da wel zien. De piekuren. Een beetje te snel in paniek geraakt Kheb meestal ook wel een stabiele verbinding, behalve de vorige donderdag en vrijdag. Toen ff disconnect en geen net. Ma, da kan natuurlijk mijne router zijn. Die flipt soms.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Tja, ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor Versatel met aanpassingen van de formules gaat komen.
In december 2003 was het duidelijk dat A2F het niet meer zou redden mits grondige herziening van hun formule.
Helaas hebben ze niets gedaan tot een (te zwakke) aanpassing in juni.
In december 2003 was het duidelijk dat A2F het niet meer zou redden mits grondige herziening van hun formule.
Helaas hebben ze niets gedaan tot een (te zwakke) aanpassing in juni.
Strange... Ik heb Always More ADSL en zit nu te downloaden aan een stabiele snelheid van 53 k/sec, dus eigenlijk de snelheid van het gewone Always ADSL abonnement.
Af en toe gebeurt dit en na een tijdje gaat het dan terug omhoog naar 105-108 k/sec.
Misschien is dit hun manier om het overmatig downloaden wat te beperken? En niemand heeft reden tot klagen want ze geven geen gegarandeerde snelheden, enkel maximums...
Ik maak er mij alleszins niet druk om, het draait hier enkel als 2e account voor downloads terwijl ik zelf aan volle snelheid surf via Telenet
Af en toe gebeurt dit en na een tijdje gaat het dan terug omhoog naar 105-108 k/sec.
Misschien is dit hun manier om het overmatig downloaden wat te beperken? En niemand heeft reden tot klagen want ze geven geen gegarandeerde snelheden, enkel maximums...
Ik maak er mij alleszins niet druk om, het draait hier enkel als 2e account voor downloads terwijl ik zelf aan volle snelheid surf via Telenet
ik speel hier voor sommigen misschien advocaat van de duivel, maar de grote problemen voor A2F, die nu voor een deel opgelost zijn, begonnen eerst toen er 'veel' leechers op hn netwerk kwamen. Versatel always more is nog maar paar weken op de markt, en leechers beginnen nu pas een beetje te switchen en er zijn al wat speedproblemen...
Wat wel een voordeeel is voor Versatel is dat ze huneigen netwerk volledig beheren, de vraag is op dit moment of ze het tijdig lkunnen aanpassen als het nodig is.
Wat wel een voordeeel is voor Versatel is dat ze huneigen netwerk volledig beheren, de vraag is op dit moment of ze het tijdig lkunnen aanpassen als het nodig is.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Anonymous schreef:Strange... Ik heb Always More ADSL en zit nu te downloaden aan een stabiele snelheid van 53 k/sec, dus eigenlijk de snelheid van het gewone Always ADSL abonnement.
Hoe dikwijls surf je dan aan +-50KB ?! Enkel tijdens de piekuren?!
Enfin, ik zal het morgen zelf weten ... dan word ik eindelijk aangesloten whoohoo!
Ik zal het morgen normaal ook weten. hopen dak dan terug internet heb want nu zit ik hier al anderhalve week weer zonder
Spacekiek schreef:Hoe dikwijls surf je dan aan +-50KB ?! Enkel tijdens de piekuren?!
Dat was rond 2u30 's nachts, dus niet bepaald piekuur Tijdens de piekuren schommelt de snelheid nogal veel, maar dit was dus een constante snelheid van 50 k/sec. Heel duidelijk gelimiteerd dus.
10 Minuten na het plaatsen van die post ging de snelheid al terug omhoog naar een stabiele 105 k/sec.
Het gebeurt dus gewoon regelmatig dat ik een kwartier of half uurtje op 512 kbit sta, om daarna terug over te gaan naar 1 Mbit
ik speel hier voor sommigen misschien advocaat van de duivel, maar de grote problemen voor A2F, die nu voor een deel opgelost zijn, begonnen eerst toen er 'veel' leechers op hn netwerk kwamen. Versatel always more is nog maar paar weken op de markt, en leechers beginnen nu pas een beetje te switchen en er zijn al wat speedproblemen...
Ik wil hier wel eens op reageren ik ben een leek wat betreft netwerken maar ik geloof toch niet dat heel België zich nu gaat aansluiten op het netwerk van Versatel en dat nu al overbelast is.
Als het dan toch zo is vind ik wel dat ze dat erbij moeten zeggen wat anders spreken we hier toch over geborgen gebreken ofzoiets in dien aard.
De meeste mensen aboneren zich nog altijd bij Telenet en Skynet zker en wat betreft België zijn de meeste al blij genoeg met hun 10GB als ik de pijlingen moet geloven voor zover ze te betrouwen zijn
Ook begrijp ik nogaltijd niet waarom België zo een achterstand heeft op andere landen wat betreft limietloos internet bij onze Noorderburen smijten ze abos naar uw hoofd en zijn de snelheden nog 10x beter dan hier voor dezelfde prijs en misschien nog goedkoper
In ieder geval vind ik het goed dat Versatel dit nu kan aanbieden aan zijn klanten en dat ze zker niet meer de fouten gaan maken die Adsl2fit heeft gemaakt want dat kunnen we als de pest missen
@Tae: verstandige praat voor een 'leek'
- spacekiek
- Elite Poster
Sinds vanmiddag ben ik ook een Versateller geworden en de eerste indrukken zijn positief !
Logins & settings werden op tijd ontvangen en heb zelfs een mail gekregen met de routerconfiguratie (template) voor de Speedtouch 510. Downspeed lijkt stabiel te zijn op +- 105KB/s...
Houden zo Versatel !
Logins & settings werden op tijd ontvangen en heb zelfs een mail gekregen met de routerconfiguratie (template) voor de Speedtouch 510. Downspeed lijkt stabiel te zijn op +- 105KB/s...
Houden zo Versatel !
Spacekiek schreef:Sinds vanmiddag ben ik ook een Versateller geworden en de eerste indrukken zijn positief !
Houden zo Versatel !
Cool, kan je ook een userbase testje doen en een speedtest.nl ?
Thx !
spacekiek, was da dezelfde username en pass da ge gekregen hebt toen da ge uwe versatel aangevraagd had? want ik heb zo'e brief dus nie gekregen en kan nie inloggen met de gegevens vanuit die mail en die config moete gewoon via mail aanvragen zeker?
- spacekiek
- Elite Poster
Metale schreef:spacekiek, was da dezelfde username en pass da ge gekregen hebt toen da ge uwe versatel aangevraagd had? want ik heb zo'e brief dus nie gekregen en kan nie inloggen met de gegevens vanuit die mail en die config moete gewoon via mail aanvragen zeker?
Voor de modem moet je achter de login nog eens @versadsl.be achterzetten.
Als je me even via PM je email geeft, kan ik jou de config eens sturen hoor. Ofwel doe je het manueel: VPI/VCI: 8/35, PPPoA, VCMUX.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
die metale was ik dus. ma had het ondertussen na lang zoeken op hun site gevonden dat het @versadsl.be was ipv @versateladsl.be wat ik dacht. toch mercie voor me te helpen
Bij mij ligt Versatel er weeral uit, ben benieuwd voor hoe lang het deze keer zal zijn.
Vorige week ook al eens een 5 tal uurtjes eruit gelegen...
Vorige week ook al eens een 5 tal uurtjes eruit gelegen...
Ik heb sinds gisteren ook af en toe een uitval. De snelheid schommelt ook meer dan normaal, zou dit iets te maken kunnen hebben met versatel always more adsl ??? Normaal zal ik deze week overgeschakeld zijn, hopelijk gaat het dan iets beter.
- spacekiek
- Elite Poster
Tot hiertoe geen problemen ondervonden, snelheid durft wel variëren van 98Kb/s tot 105Kb/s, maar toch stabiel te noemen. (enfin, ik zit er nog maar 3 dagen op )
Weet iemand om de hoeveel dagen Versatel disconnect ?
Weet iemand om de hoeveel dagen Versatel disconnect ?
Bij mij ligt de snelheid momenteel rond de 45 k/sec, en het schommelt enorm
Zal wel zijn omdat het woensdagnamiddag is zeker
Zal wel zijn omdat het woensdagnamiddag is zeker
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
hier ligt de snelheid nu tussen 105 en 110KB/sec. nie slecht zou ik zeggen maar gisteren heb ik toch ook een serieuse disconnect gehad. kon pas deze morgen terug inloggen. mischien zijn ze hun netwerk aant upgraden voor de leechers
Ik vind dat ze het wel smerig spelen bij Versatel... De laatste dagen word ik meer en meer gecapped op 512 kbit (heel duidelijk gecapped omdat het een constante snelheid is zonder schommelingen), en dat terwijl ik toch Always More heb.
Dit is dus enkel goed om als 2e account te gebruiken, ik zou het nooit als hoofdaccount willen want daar is het veel te onbetrouwbaar voor.
Dit is dus enkel goed om als 2e account te gebruiken, ik zou het nooit als hoofdaccount willen want daar is het veel te onbetrouwbaar voor.
Ik heb een upgrade gevraagd naar Always More. Deze zou normaal eind deze maand uitgevoerd moeten worden, maar sinds vandaag heb ik toch al snelheden van 1mbit. Het schommelt wel tussen de 70 en 100b/s. Voor de rest gaat het vrij goed.
Uw order is in oplevering.
Versatel heeft de aanvraag gedaan om ADSL op jouw locatie te activeren. Op dit moment kunnen we nog geen richtdatum geven. We houden je verder op de hoogte van de vooruitgang via de Order Status.
dit staat nu op mijn statuspagina, ben eens benieuwd. Nu nog ff wachten op dat doe-het-zelf pakket en ik ben vertrokken
Ondertussen nog ff rondtuffen op telenet om mij eraan te herinner dat limieten een hel zijn
Versatel heeft de aanvraag gedaan om ADSL op jouw locatie te activeren. Op dit moment kunnen we nog geen richtdatum geven. We houden je verder op de hoogte van de vooruitgang via de Order Status.
dit staat nu op mijn statuspagina, ben eens benieuwd. Nu nog ff wachten op dat doe-het-zelf pakket en ik ben vertrokken
Ondertussen nog ff rondtuffen op telenet om mij eraan te herinner dat limieten een hel zijn
We zijn weer voor de 2e keer down vandaag...
hun uptime is toch niet wat het moet zijn vind ik
hun uptime is toch niet wat het moet zijn vind ik
Ondertussen weeral bijna 4 uur down...
En natuurlijk gebeurt zoiets altijd 'toevallig' 's avonds, als de helpdesk niet meer te bereiken is.
Het zal serieus mogen veranderen bij Versatel, anders zal mijn abonnement geen seconde langer dan 1 jaar duren
En natuurlijk gebeurt zoiets altijd 'toevallig' 's avonds, als de helpdesk niet meer te bereiken is.
Het zal serieus mogen veranderen bij Versatel, anders zal mijn abonnement geen seconde langer dan 1 jaar duren
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik moet hierin de mensen bijtreden: Versatel was dit weekend enorm traag ( 312 kbit voor een 512 kbit-verbinding). Vrijdag-avond zelfs een hele tijd niet kunnen verbinden (gebruikersnaam en wachtwoord zijn niet geldig op het domein). De statuspagina van Versatel zwijgt telkens natuurlijk in alle talen...
Het is nu 6:55 's morgens en mijn Versatel verbinding is al down vanaf 20:45 gisteravond....
En idd, volgens hun statuspagina zijn er geen storingen
Dit is de meest onstabiele verbinding die ik ooit gehad heb, binnenkort mogen ze hier ook een Versatel-klachten forum bij plaatsen als het zo verder gaat
En idd, volgens hun statuspagina zijn er geen storingen
Dit is de meest onstabiele verbinding die ik ooit gehad heb, binnenkort mogen ze hier ook een Versatel-klachten forum bij plaatsen als het zo verder gaat
Dan ben ik toch niet alleen ,
Mijn versatel ligt er ook al uit sinds gisteren avond.
Blij ben ik er natuurlijk niet mee maar klagen ga ik nu ook weer niet aangezien dit maar een backup abo is.
Als ze er maar uitkomen en iets in tegenstelling doen voor de downtime ben ik al tevreden.
Mijn versatel ligt er ook al uit sinds gisteren avond.
Blij ben ik er natuurlijk niet mee maar klagen ga ik nu ook weer niet aangezien dit maar een backup abo is.
Als ze er maar uitkomen en iets in tegenstelling doen voor de downtime ben ik al tevreden.
mja, het spel begint weer, bij de enige limietloze provider... nujah, ik hoop voor hun klanten dat de problemen niet zo lang aanslepen als ze bij de vorige limietloze deden... Daar is het nu wel redlijk i.o., maar wel ne mimiet,. Maar versatel heeft wel zneigen netwerk vol in de hand, dacht ik toch...
Ik ben eens benieuwd hoe het hier gaat evolueren omdat ik ook bijna aan mijn einde zit bij Adsl2fit ???
Laat ons maar weten hoe het verder evolueert de komende dagen en weken zodat we nu niet een 2de keer ons bij ons voeten hebben liggen
Ik hoop voor jullie dat alles snel in orde komt!!!
Laat ons maar weten hoe het verder evolueert de komende dagen en weken zodat we nu niet een 2de keer ons bij ons voeten hebben liggen
Ik hoop voor jullie dat alles snel in orde komt!!!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb hetzelfde probleem. Er lijkt iets mis te gaan bij het inloggen. Het probleem bestaat sinds gisteren avond 22u.
Ik werk met een Speedtouch 510 router/modem. Ik zie dus eigenlijk niet veel van de foutmeldingen, alleen dat de lijn gesynchroniseerd geraakt en dat ik niet ingelogt geraak.
Ik heb gesproken met de helpdesk. Ze hebben mijn account getest, maar zij loggen in op een server in Brussel en ik vanuit Limburg log in op een server in Antwerpen. Dat kan misschien aan de oorzaak liggen waarom de helpdesk wel met mijn account binnen geraakt. De persoon die ik aan de lijn had zou de server te Antwerpen laten nakijken. Maar sinds dat ze(17u45) overgaan op de nacht dienst zijn er niet veel mensen beschikbaar om de server te controleren. Dus het zal waarschijnlijk morgen vroeg nagekeken worden.
Voor de rest ben ik rond de 15de overgezet van "Versatel Always" naar het "Versatel Always More" abo.
Ik zie dat er nog mensen zijn die problemen hebben. Zitten jullie allemaal met dezelfde configuratie of abo overgang ?
Grtn
Strife
Ik werk met een Speedtouch 510 router/modem. Ik zie dus eigenlijk niet veel van de foutmeldingen, alleen dat de lijn gesynchroniseerd geraakt en dat ik niet ingelogt geraak.
Ik heb gesproken met de helpdesk. Ze hebben mijn account getest, maar zij loggen in op een server in Brussel en ik vanuit Limburg log in op een server in Antwerpen. Dat kan misschien aan de oorzaak liggen waarom de helpdesk wel met mijn account binnen geraakt. De persoon die ik aan de lijn had zou de server te Antwerpen laten nakijken. Maar sinds dat ze(17u45) overgaan op de nacht dienst zijn er niet veel mensen beschikbaar om de server te controleren. Dus het zal waarschijnlijk morgen vroeg nagekeken worden.
Voor de rest ben ik rond de 15de overgezet van "Versatel Always" naar het "Versatel Always More" abo.
Ik zie dat er nog mensen zijn die problemen hebben. Zitten jullie allemaal met dezelfde configuratie of abo overgang ?
Grtn
Strife
Zelfde probleem hier, ook Speedtouch 510.
Tegen mij zeiden ze ook dat het vandaag niet meer opgelost ging geraken...
Tegen mij zeiden ze ook dat het vandaag niet meer opgelost ging geraken...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik vind het eigenlijk erg dat ze niemand kunnen bellen om dit vanavond nog te laten controleren. Zo een organisatie moet toch kunnen instaan voor een degelijke support en niet alleen overdag. Maja dat is dan waarschijnlijk waarom wij maar € 35 betalen ipv de € 192 van EDPnet.
Het lijkt precies of dat de Limburgers problemen hebben.
ik zit hier ook met hetzelfde probleem heb nog niet echt tijd gehad om de helpdesk te bellen maar als het morgenvroeg nog zo is laat ik wel van me horen.
Ik ben ook nog maar net overgeschakeld van ALWAYS naar MORE ..
laten we hopen dat het een tijdelijk foutje is
ik zit hier ook met hetzelfde probleem heb nog niet echt tijd gehad om de helpdesk te bellen maar als het morgenvroeg nog zo is laat ik wel van me horen.
Ik ben ook nog maar net overgeschakeld van ALWAYS naar MORE ..
laten we hopen dat het een tijdelijk foutje is
- spacekiek
- Elite Poster
Ik had de laatste week enkele disconnects en soms een schommeling in de snelheid, maar dat duurde meestal niet echt lang. Voor de rest +-100KB/s stabiel en (nog) niet echt te klagen ...
Eergisteren en gisteren had ik 's avonds rond 22u tot 3u geen internet. De hele dag was in geconnect en dan opeens niks meer. Ik heb men router gereset en nog altijd niks, althans had ik wel een ip-adres. Soms overdag krijg ik ook wel eens een disconnect, maar deze is maar van korte duur.
De snelheid blijft ier nu toch vrij stabiel, behalve in het weekend dan kan die wel eens dalen naar 40kb/s. Maar deze is nooit constant, hij stijgt snel terug naar 100kb/s.
Kheb de klantendienst ook gecontacteerd. Eens horen wat die gaan zeggen.
De snelheid blijft ier nu toch vrij stabiel, behalve in het weekend dan kan die wel eens dalen naar 40kb/s. Maar deze is nooit constant, hij stijgt snel terug naar 100kb/s.
Kheb de klantendienst ook gecontacteerd. Eens horen wat die gaan zeggen.