Waze nav App

Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Sinds laatste update toch wel wat problemen. Ik heb nu moeten herinstalleren want search en settings werkte niet meer. Ook lijkt hij de positie soms gewoon random verkeerd te zetten bijvoorbeeld op de baan naast diegene waar je rijdt. Wordt hopelijk snel opgelost.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Goztow
userbase crew
userbase crew

Er zou dringend een trajectcontrole opvolging mogen toegevoegd worden. A la coyote dan.

::steven::
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Daar wordt aan gewerkt... Komt er dus aan... Maar nog geen concrete timing...
Goztow
userbase crew
userbase crew

Sweet! Ik gebruik Waze nu elke dag. Echt heel handig. Ik heb al wat reclame gemaakt rondom mij ;).

Persoonlijk vind ik de manier waarop een afsluiting moet gezet worden trouwens niet echt handig. Vraag tet veel manipulaties.

Zou er iets kunnen gevonden worden om iets aan het probleem van tunnels te doen? Daar verlies je GPS-signaal en je meldingen komen dus terecht op, vermoed ik, laatst gekende positie? In Brussel is het vaak tunnel in, tunnel uit.

Wanneer het verzenden van een melding mislukt wegens bijvoorbeeld geen netwerk, dan zegt hij dat je moet opnieuw verzenden. Dit is natuurlijk zinloos want ondertussen ben ik al 500 meter verder of zo en is de melding daar niet langer van toepassing. In dat geval zou ik graag een knopje willen "probeer opnieuw" waarbij hij dezelfde melding opnieuw tracht te verzenden.

Nog een kleinigheid: ik zou het logisch vinden moesten bedankjes punten geven aan diegene die de melding deed. Deze bevestigen namelijk het nut van de melding. Niet dat ik echt naar die punten kijk maar het ligt in de logica van het systeem.

Tenslotte nog dit: als ik file opgeef, zou het dan niet mogelijk zijn om de melding verder te laten strekken dan de volgende kruising? Bijvoorbeeld Belliard straat: daar zijn er 10 kruisingen op 500 meter of zo en moet ik dus 10 keer de melding file meegeven.

Dank!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Pro Member
Pro Member

Leuk te horen er een 'trouwe' wazer bij te hebben, die dan nog eens wat reclame maakt ook! :-)
Als er hier trouwens nog 'wazers' zijn, we hebben hier nog wat goodies van op de meeting... stickers kan je altijd krijgen, maar momenteel zijn er ook nog enkele laptoptassen, t-shirts en smartphonecovers voor iPhone 4 en 5, en Samsung S2, S3 en note 2.

Stickers kan je eenvoudig verkrijgen door het formulier op de sociale media van Waze Belgium in te vullen, wat reclame te maken voor Waze Belgium en uiteindelijk een foto te bezorgen van wat je met de sticker hebt gedaan...
Voor de andere dagen we je uit iets origineler te zijn... :-)

Even wat dieper in gaan op je suggesties:
- wat bedoel je precies met afsluitingen? de mogelijkheid om een weg even te blokkeren via de app? of het signaleren van een afsluiting voor langere tijd?
- tunnelprobleem : er is momenteel een fix voor het tunnelprobleem in beta test. De voorwaarde is hierbij dat het segment een level heeft, lager dan 0. We merken alvast op dat het niet zo evident is als het lijkt, om de ingang en uitgang van de tunnel gewoon met elkaar te verbinden. Vooral in België blijken tunnels meer dan één mogelijke uitgang te hebben, wat het naturlijk minder eenvoudig maakt de connectie te maken.

- de omschrijving van het probleem rond meldingen die soms durven mislukken. Daar wordt inderdaad aan gewerkt om zo een oplossing te voorzien. Je kan het nu al merken bij de meer recente functie van wegafsluitingen, waar je er bv. kan voor kiezen om de melding later te versturen.

- het spelelement is natuurlijk iets waar heel wat voor- en tegenstanders rond zijn. Er wordt nagedacht over hoe er meer spelelementen kunnen zijn voor rijdende wazers, naast de meer uitdrukkelijk aanwezige dingen bij het begin van het gebruik. Voor editors is er natuurlijk wel nog steeds het elemente van extra punten door editen.

- wat betreft de files. Daar zit momenteel nog een discrepantie tussen wat je ziet op het scherm en wat effectief in rekening wordt gebracht voor de routeberekening. Bedoeling is dat dit bij de volgende updates meer afgestemd geraakt.
Het is dus niet echt nodig dat je bij elke kruising de melding maakt, want waze zal op basis van je snelheid onmiddellijk rekening houden met deze data voor de routing. Jammer genoeg is dit nog niet onmiddellijk zichtbaar in het opkleurende segmenten. Ook omgekeerd. Soms houdt de routing rekening met vertraagd verkeer, terwijl je nog geen segmenten zal zien opkleuren... Allemaal verwarrend dus, als je een schijnbaar eigenaardige route krijgt en niet weet waarom... :-)
Er is dus zeker nog marge om het fijner afgesteld te krijgen, maar in principe is de echte basis, de route en ETA behoorlijk correct.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Spelelement? Is het niet beter om zelf niet de file te veroorzaken als je te veel op je smartphone aan het prullen bent? Is trouwens volgens mij ook nog steeds een dikke boete als men je er op ziet prullen want je kan even goed een sms aan het sturen zijn.

Ogen op de baan, handen aan het stuur.
Pro Member
Pro Member

Met het spelelement bedoel ik natuurlijk het gegeven dat je door het rijden met de app op puntjes kan verzamelen, alsook met het bewerken van de kaart of door geven van bepaalde meldingen...
Het is niet alsof je elke 5 sec op je smartphone iets zit te spelen ofzo hé...
Misschien moet je het eens proberen, want je opmerking geeft alvast aan dat je het nog niet geprobeerd hebt... ;-)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Steven, nog eens herlezen misschien? Ik heb Waze gebruikt, maar het sociale aspect spreekt me totaal niet aan, dus ook weer gewist.

Als ik Goztow zijn reactie lees lijkt het mij toch dat hij er redelijk mee bezig is tijdens het rijden...

Misschien eens denken aan, puntjes geven te voet of met de fiets? :wink:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Slafes schreef:Spelelement? Is het niet beter om zelf niet de file te veroorzaken als je te veel op je smartphone aan het prullen bent? Is trouwens volgens mij ook nog steeds een dikke boete als men je er op ziet prullen want je kan even goed een sms aan het sturen zijn.

Ogen op de baan, handen aan het stuur.
Mijn smartphone hangt op "kijkhoogte" links van mijn stuur vast in een deftige Brodit houder. Ik kan Waze "blind" bedienen alhoewel je natuurlijk niet te veel moet proberen. Waze laat namelijk niet toe om al rijdend een adres in te geven, wat ik een goede zaak vind. Ik zet ze er op voorhand in.

De momenten dat je trouwens echt je 2 handen op je stuur moet houden, ben je meestal al sportief en misschien zelfs te hard aan het rijden.
Laatst gewijzigd door Kenw00t 29 jul 2015, 18:41, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Pro Member
Pro Member

ok, zou kunnen, maar kon ik niet uit je vorige post opmaken, lijkt me... En ik onthoud inderdaad niet altijd welke post of ervaringen van wie komt... Mijn excuses.
Elk z'n keuze, maar als je de functionaliteiten van de app kan waarderen, kan je ook steeds 'anoniem' rijden, en dan heb je in principe al niks van het sociale aspect waarbij anderen je kunnen contacteren ofzo ;-)
Maar het sociale zit natuurlijk ook in het delen van informatie over brandstofprijzen, filemeldingen, snelheidscontroles, enz. Soit, ik moet het je eigenlijk niet meer uitleggen hé :-)

Hopelijk worden de spraakgestuurde functies steeds beter, zeker in de volgende versies, dan kunnen we inderdaad altijd onze handjes aan het stuur houden hé... ;-)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Steven, al de dingen die je opsomt heb ik ook bij de tomtom live traffic. Bon, daar betaal ik natuurlijk voor maar ik moet ook niet rekenen op het sociaal aspect van filemeldingen terwijl ik er al in sta bvb omdat ik de eerste Wazer ben.

De laatste modellen hebben bij tomtom trouwens allemaal traffic aan boord, ofwel via smartphone ofwel via 3G. Brandstofprijzen heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt, in Frankrijk bvb is de snelweg afrijden vaak ook de tol betalen en dan maak je ook al geen winst meer, dus toch tanken op de snelweg. :s In de buurt weet ik echt wel de Dats24 pompen staan. :)

Nadeel is dat het niet altijd werkt, voordeel is dat het geen roaming kosten heeft als je de grens over bent. (op voorwaarde dat het geen data trekt over de smartphone)

Niettegenstaande dat anderen mogelijk wel gelukkig met Waze zijn, maar eerlijk, zelfs de zenders op de radio verzetten (aan het stuur) zorgt al voor een minieme afleiding, dus actief Waze gebruiken zit er bij mezelf niet in. Enne, nee, ik rij ook niet sneller dan wat mag dus... Voor mij is het op dit moment geen vervanger voor wat ik heb. Misschien wel in de toekomst? Wie weet.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Sinds 11-12-2013 is er weer een nieuwe versie 3.7.7.0 van de Waze App.

Veranderingen die gemaakt zijn:
- Zoek vlugger door de automatische aanvulling voor favorieten, contacten, geschiedenis en adressen (stapsgewijze uitrol voor gebruikers in de Verenigde Staten, gevolgd door andere landen)
- Vereenvoudigd hoofdmenu voor een vlottere en meer eenvoudige toegang
- Voeg vlotter haltes toe aan je route
- Bugs verholpen
- Widget toegevoegd / sterk verbeterd!!
Volledige weergave van de updates is hier te vinden: http://blog.waze.com/2013/12/new-versio ... eased.html

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Pro Member
Pro Member

Thx!
En Momenteel natuurlijk ook de road goodies in het kerst thema... ;-)

Goztow
userbase crew
userbase crew

Ik vind het goeie verbeteringen maar nog steeds geen trajectcontrole. :(
Pro Member
Pro Member

Ja, de trajectcontrole is inderdaad nog niet aanwezig... Bij deze nog eens een vraag gesteld hoe de timing daarvoor zit... Morgen normaal antwoord hé... ;-)
jossie
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoi Steven,

tijd om hier ook boven water te komen

ik gebruik waze voor windowsphone nu al een tijdje en het is goed spul.

Wel heb ik een paar vraagjes,

Als je gewoon rondrijdt zonder navigatie telt die dan ook de kilometers?
Berichten die je verstuurt via de app kan je niet terugvinden op de site.
wat betekenen de verschillende kleuren op de map? oranje, rood , groen, blauw?
om de hoeveel tijd wordt de map geupdate?

thx,
Goztow
userbase crew
userbase crew

Nog geen antwoord voor trajectcontrole? Ik zag dat ze nu het woord trajectcontrole ook bij het spotten van politieh ebben gezet maar dat is allesbehalve een deftige oplossing. Iets zoals coyote doet moet toch mogelijk zijn: de gemiddelde snelheid die je al hebt gehad sinds de start van de trajectcontrole tonen en waarschuwen indien die hoger is dan 120?
Pro Member
Pro Member

Dag Jossie,

leuk te horen dat je tevreden bent van Waze voor WP... Vooral wetende dat nog niet alle functionaliteiten er in de versie voor WP zijn... :-)

Even als antwoord op je vragen:
- als waze op staat, zonder navigatie, tellen de kilometers even goed, zou zonde zijn om navigatie te moeten gebruiken om je gekende ritten te doen...
- berichten die je verstuurt, daar zijn er verschillende soort van natuurlijk. Als het in interactie is ivm een kaartprobleem, kan je het gesprek ook volgen via WME. Andere berichten zijn inderdaad enkel in-app, en dus niet te consulteren via browser.
- wat bedoel je precies met die kleuren? oranje/rood kan ik me iets bij voorstellen, in de app, dat is de indicatie van vertraagd verkeer... Maar groen/blauw?! Tenminste, als je het over de kaart in de app hebt?!
- de kaart van België wordt momenteel in het beste geval dagelijks geüpdate, in het slechtste geval duurt het enkele weken. Momenteel is het ongeveer om de paar dagen. Je kan de updates volgen via de social media van WazeBelgium, of gewoon rechtstreeks op status.waze.com

@Goztow
Nog geen concrete timing gekregen, maar er wordt wel iets in dat genre uitgewerkt. We hebben er nog geen beta van ontvangen.
De 'oplossing' die je aangeeft is inderdaad niet de oplossing die voorzien zal worden ;-) :-). We hebben de vertaling wat aangepast om duidelijk te maken hoe wazers dergelijke controles kunnen melden.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zonet ook geïnstalleerd, lijkt me een fijn programma.
Niemand bezorgd om z'n privacy bij zo'n app?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Pro Member
Pro Member

In welke zin?
Persoonlijk niet, maar zie er ook geen problemen in m'n eigen naam te gebruiken als gebruikersnaam voor die app...

Maar ben wel benieuwd of ik je wat kan geruststellen :-) Rond welke zaken zou je bezorgd zijn om je privacy?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

ik vraag me af hoeveel gebruikers er actief zijn in België? Zijn daar cijfers van? IS er een toename van het aantal gebruikers?
Las gisteren een artikel op internet dat google maps, waze informatie gaat gebruiken.
Ik veronderstel dat dat wil zeggen dat er toch potentieel inzit en dus naar aanleiding van dat artikel het ook maar eens geinstalleerd.

Deze morgen (6u) voor het eerst waze gebruikt. Zag hier en daar wel een waze gebruiker rijden, maar nu niet om te zeggen dat het vol stond met waze gebruikers.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Sinds woensdag gebruik ik de app. Ik krijg blijkbaar veel "dank u wel's" voor meldingen die ik onderweg deed. Ik heb nog nooit op het scherm een Waze-gebruiker gezien tot nu toe. Maar blijkbaar zijn die er wel afgaand op de feedback die gegeven wordt.

Via de app zelf kan je de ranking raadplegen en jouw eigen plaats daarin. Er wordt een top 45 getoond. Je kan kiezen tussen per week en altijd voor je eigen land als voor de wereld.
Voor België dien je iets van 4700 punten te verzamelen op weekbasis om in de top 45 te geraken. Tja, voor de wereld zou ik niet beginnen kijken, is veel te frustrerend.
Voor de andere periode lijken de waarden veel hoger, als je het een jaar gebruikt, zal je misschien wel eens die top 45 halen?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Normaal gezien kom je wel Wazers tegen. Het is wel een instelling of je die wil zien of niet. Misschien staat het bij jou uit.
Als je veel punten wil verdienen, moet je vooral de mappen aanpassen en fouten verbeteren.
Ik heb redelijk wat punten omdat ik toch bij de eersten was, ik gebruik het nu 3 jaar. Ik heb ooit op plaats 14 gestaan in de Belgische ranking, ben nu al gezakt naar plaats 35. Mappen aanpassen doe ik niet echt, enkel in het begin heb ik gezorgd dat mijn woon-werk verkeer in orde was.
Pro Member
Pro Member

Slechts 20 % van de wazers komen in één keer op de kaart zichtbaar, vandaar dat je er soms niet zo heel veel tegen komt op je weg.
Het zou inderdaad beter zijn om die 20 % vooral te concentreren rond waar je zelf aan het rijden bent, maar zover staan ze dus nog niet.

Wat betreft de punten, met enkel te rijden met Waze op is het momenteel nog moeilijk om in de nationale top 45 terecht te komen.
Zo'n 4700 punten staat gelijk aan zo'n 1500 km rijden per week... De meesten die in de top staan, doen dus ook nogal wat editwerk, waarmee je extra punten krijgt.
Maar goed, die punten, dat is uiteindelijk 'maar ' een zekere stimulans, het eerste uitgangspunt is natuurlijk een zo goed mogelijk kaart en routing... ;-)
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

De wekelijkse top halen is inderdaad zeer moeilijk zoniet onmogelijk zonder editing. Maar ik kan wel bevestigen dat je met een 1000km per week woon-werkverkeer en dagelijks gebruik van Waze relatief vlot als Royalty Wazer wordt gekenmerkt :) Vandeweek ook officieel over de 100 000 punten gedaan :banana:
Pro Member
Pro Member

@bollewolle ... congrats! ge mag daar altijd een screenshot van bezorgen aan WazeBelgium hé... :-) ;-)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik moet binnenkort door Duitsland rijden. Ik heb gevonden dat er een Duitse Waze community is dus dat wordt daar wel degelijk gebruikt maar ik vraag me af hoe het zit met de flitsmeldingen? Want dat is volgens wat ik kan vinden verboden bij den Duits. Is dat dan uitgeschakeld in Waze? Of riskeer ik een boete door het te gebruiken of zelfs maar geïnstalleerd te hebben?

Iemand meer info?
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Pro Member
Pro Member

In Duitsland staan er dan inderdaad geen flitspalen op de kaart... Net zoals er ook een andere oplossing is toegepast in Frankrijk...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Iemand ervaring met het gebruik van Waze op android icm AfWall+ firewall ?

Navigatie etc gaat perfect, alleen blijft er 'Zoeken netwerk' staan...
Pro Member
Pro Member

nog niet geprobeerd... En hoe lang heb je die melding al?
Je hanteert de gewone meest recente play store versie?
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik de laatste versie van de play store.
Nieuwe gebruiker overigens ...

Ik gebruik de firewall om mijn roamingkosten binnen de perken te houden (ben grensarbeider).
Ik merk wel dat ik tijdens mijn rit regelmatig switch tussen roaming en niet roaming wanneer ik dicht bij de grens ben, waardoor er dus gedurende periodes kort geen dataverbinding is. Echter gaat de melding niet weg wanneer ik Nederland dieper 'penetreer' ;-)
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Oeps ... firewall stond op blacklist terwijl ie op whitelist moest staan ... :-/
Pro Member
Pro Member

:-) ok...
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Even terugkoppeling ...
Na het aanpassen van de firewall werkt het nu idd perfect.

Paar kleine puntjes nog:
* geen audio via bt carkit (Renault Megane 2012)
* scherm zou eigenlijk wel uit mogen als er geen meldingen zijn in de nabije toekomst. (Ik rijd bijvoorbeeld veel lange stukken rechtdoor, dan zou het scherm uit mogen omdat mn telefoon niet altijd aan de lader hangt)

Voor de rest, handige app !
Pro Member
Pro Member

Thx voor de terugkoppeling... :-)
* geen audio via de bt carkit, ook geprobeerd met de verschillende geluidsinstellingen (geluid via speaker of via tel ?)
* nog niks vernomen over dergelijke evoluties, maar kan ik eens suggereren...
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Kan er misschien ook mee te maken hebben dat mn telefoon wel gepaired is, maar ik naar de radio luister ...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Het aantal gebruikers is de laatste maanden weer enorm toegenomen! Waze wordt steeds betrouwbaarder. Het valt op als je rondrijdt :wink:

Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

hier een tevreden gebruiker
kloon
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Na al die jaren terug een iphone gekocht en direct waze er terug opgezet.
1 ding wil er maar niet werken en dat zijn de groepen bij mij.
Als ik in de settings naar groepen ga en dan zoek op groepen krijg ik vrijwel direct een melding geen groepen gevonden.
Een pop-up van een fille of een ongeluk heb ik ook nog niet zien verschijnen.
Terwijl dit toch op staat in een straal van 25 km.
Raar ... tips zijn welkom
Plaats reactie

Terug naar “Development”