iPhone 5 en LTE
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Eerst en vooral zijn de normen in Brussel anders en is men inderdaad nog niet zo lang bezig met 4G aldaar.
Snelheidsverschil komt voonamelijk door de bandbreedte die men gebruikt op de mast. Niet perse door aantal gebruikers. Trouwens, LTE is net ook ontwikkeld om veel meer gebruikers aan te kunnen, dus dat argument wordt iets teveel onterecht gebruikt (men denkt nog in 3G termen?). Het kan een verschil maken, maar niet zoveel als in het voorbeeld van 60 a 80 vs 30.
De 30Mbit+ zullen waarschijnlijk komen van LTE masten met 10MHz, hogere snelheden van 60+ en 80+ komen van 15MHz en 20MHz.
Als ik het in een ander topic goed begrepen heb is Proximus vrij recent pas begonnen met 15MHz en dus zijn waarschijnlijk ook nog niet alle masten aangepast, als men dat al zou doen.
Snelheidsverschil komt voonamelijk door de bandbreedte die men gebruikt op de mast. Niet perse door aantal gebruikers. Trouwens, LTE is net ook ontwikkeld om veel meer gebruikers aan te kunnen, dus dat argument wordt iets teveel onterecht gebruikt (men denkt nog in 3G termen?). Het kan een verschil maken, maar niet zoveel als in het voorbeeld van 60 a 80 vs 30.
De 30Mbit+ zullen waarschijnlijk komen van LTE masten met 10MHz, hogere snelheden van 60+ en 80+ komen van 15MHz en 20MHz.
Als ik het in een ander topic goed begrepen heb is Proximus vrij recent pas begonnen met 15MHz en dus zijn waarschijnlijk ook nog niet alle masten aangepast, als men dat al zou doen.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Fout. Dat is helemaal geen bug.jackho schreef:Er is idd bij de Proximus 16.1 geen aanpassing mogelijk van APN.
Instellingen mankeren wegens bug in iOS software update
De IPCC van Proximus heeft gewoon dit geconfigureerd:
Code: Selecteer alles
<key>APNEditabilityTypemask</key>
<integer>X</integer>
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- fieldoxide
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
- Locatie: Heverlee
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Hier in Heverlee (Leuven) haal ik snelheden met een gemiddelde van 40 Mbps.
Zeker niet slecht in vergelijking met 3G maar als ik lees dat sommigen soms het dubbele halen.
Zeker niet slecht in vergelijking met 3G maar als ik lees dat sommigen soms het dubbele halen.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Eva van Belgacom zegt anders hun op hun forum dat het wel een bug is in de iOS update.selder schreef:Fout. Dat is helemaal geen bug.jackho schreef:Er is idd bij de Proximus 16.1 geen aanpassing mogelijk van APN.
Instellingen mankeren wegens bug in iOS software update
De IPCC van Proximus heeft gewoon dit geconfigureerd:
Code: Selecteer alles
<key>APNEditabilityTypemask</key> <integer>X</integer>
Maar ja, wie is Eva van Belgacom?
Laatst gewijzigd door Geert2800 28 apr 2014, 10:09, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
De tijd dat "iemand van de provider" er zowiezo altijd meer van weet dan "de gebruikers" is al lang voorbij hoor. Gaat zeker niet voor alles op ofzo, maar het is toch duidelijk dat er een optie in de PLIST van een carrier update zit om de APN al dan niet editeerbaar te maken.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Die bug waarover ze het hebben is een oude bug, ze moeten hun info eens updaten dat was een bug die in iOS 7.1 zat voor personal hotspot. Dit nu is dus echt iets anders.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Het volledig ontbreken van het menu 'Mobiel datanetwerk' wordt veroorzaakt door:selder schreef:Fout. Dat is helemaal geen bug.jackho schreef:Er is idd bij de Proximus 16.1 geen aanpassing mogelijk van APN.
Instellingen mankeren wegens bug in iOS software update
De IPCC van Proximus heeft gewoon dit geconfigureerd:
Code: Selecteer alles
<key>APNEditabilityTypemask</key> <integer>X</integer>
Code: Selecteer alles
<key>AllowEDGEEditing</key>
<false/>
Dommel-gebruikers kunnen de methode op pagina 3 van dit document ('Ongedaan maken') proberen: https://www.dropbox.com/s/0ycfdoe6r76as ... musLTE.pdf. Hiermee vervang je de Proximus carrier bundle door een dummy (een quasi lege, niet ondertekende carrier bundle), die dan bij een herstart van het toestel automatisch wordt verwijderd, waarna je terug de generieke carrier bundle gebruikt (met aanpasbare APN-instellingen). Als het de eerste keer is dat je een carrier bundle manueel installeert via iTunes, moet je wel bij stap 2 beginnen i.p.v. stap 4.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Ze zijn mij weer vanalles aan het wijsmaken bij Proximus. Zij schuiven de bal door naar Apple, spreek je hen aan via chat, schuiven zij de bal weer door naar Proximus.
Bij Proximus zeggen ze dat Apple verantwoordelijk is voor elke update en bij Apple zeggen ze dat Proximus de update heeft bezorgt en dat ze daar dus zelf verantwoordelijk voor zijn man man man...
Bij Proximus zeggen ze dat Apple verantwoordelijk is voor elke update en bij Apple zeggen ze dat Proximus de update heeft bezorgt en dat ze daar dus zelf verantwoordelijk voor zijn man man man...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Normaal gesproken creëert Proximus zelf een carrier bundle met de instellingen die zij willen. Vervolgens wordt deze ingediend bij Apple, die deze ondertekent en op hun server plaatst zodat deze kan worden geïnstalleerd op de toestellen van de klanten. Ook worden de bundles verwerkt in toekomstige iOS-versies. Indien 'AllowEDGEEditing' op 'false' staat of ontbreekt, dan is dat normaal gezien doordat de operator de carrier bundle zo heeft gemaakt. Gebruik jij ook Dommel misschien? Zo ja, dan kan je de methode met het 'Proximus_be_iPhone_remove.ipcc' bestand proberen.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
De impact van die APN settings die missen zal niet zo groot zijn, want zoveel virtuele operators op het Proximus netwerk zijn er niet, en dan alleen de klanten met een iPhone zijn geimpacteerd...
Hoeveel mobile gebruikers zou Dommel hebben?
Uiteraard wel lastig voor diegene die dan toch die combinatie hebben nu.
Hoeveel mobile gebruikers zou Dommel hebben?
Uiteraard wel lastig voor diegene die dan toch die combinatie hebben nu.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Nee ik ben bij Proximus zelf! en die sturen je weer wandelen. Zij hebben geen fouten gemaakt je moet het probleem bij Apple maar aankaarten zeggen ze daar.nickz schreef:Normaal gesproken creëert Proximus zelf een carrier bundle met de instellingen die zij willen. Vervolgens wordt deze ingediend bij Apple, die deze ondertekent en op hun server plaatst zodat deze kan worden geïnstalleerd op de toestellen van de klanten. Ook worden de bundles verwerkt in toekomstige iOS-versies. Indien 'AllowEDGEEditing' op 'false' staat of ontbreekt, dan is dat normaal gezien doordat de operator de carrier bundle zo heeft gemaakt. Gebruik jij ook Dommel misschien? Zo ja, dan kan je de methode met het 'Proximus_be_iPhone_remove.ipcc' bestand proberen.
En bij Apple draaien ze maar rond de pot! 1 ding is duidelijk niemand ligt van het probleem wakker alleen weer ik!
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Inderdaad Geert2800, wat is nu juist het probleem?
Je ben bij Proximus en je hebt de nieuwste carrier settings.
Je hoeft zelf helemaal niks aan te passen.
Je ben bij Proximus en je hebt de nieuwste carrier settings.
Je hoeft zelf helemaal niks aan te passen.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Daarom dat er buiten mij er nog zijn die hun eigen er druk in maken dat mobiele data niet meer bij mobiel netwerk staat!
Maar ja ik ben de enige dat er weer over ligt te zagen! Zoals steeds ben ik dan WEER het zwarte schaap op de forums!!!
Maar ja ik ben de enige dat er weer over ligt te zagen! Zoals steeds ben ik dan WEER het zwarte schaap op de forums!!!
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Maar alle instellingen staan in die carrier file die automatisch op je toestel komt.
Je hebt NIETS aan het menu "mobiele datanetwerk", want alles staat juist ingevuld.
Volgens mij WIL je het niet begrijpen.
Je hebt NIETS aan het menu "mobiele datanetwerk", want alles staat juist ingevuld.
Volgens mij WIL je het niet begrijpen.
Laatst gewijzigd door theduvelking 28 apr 2014, 11:48, in totaal 1 gewijzigd.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Heel mooi als wereldverbeteraar, maar waarom zou je daar van wakker liggen als je zelf geen klant bent bij Dommel of een andere virtuele Proximus provider?En bij Apple draaien ze maar rond de pot! 1 ding is duidelijk niemand ligt van het probleem wakker alleen weer ik!
Ze zullen daar zelf wel aan werken om een fix te voorzien.
En nogmaals, zo enorm veel klanten zullen hier geen impact van hebben, en wie er toch hinder van heeft, kan de fix proberen.
Ik heb de indruk dat het voor jou nooit eens positief kan zijn, en dat geen enkele provider voldoet aan jouw verwachtingen.Maar ja ik ben de enige dat er weer over ligt te zagen! Zoals steeds ben ik dan WEER het zwarte schaap op de forums!!!
Dat 4G nu plots zonder voortekenen ook werkt op iPhone bij Proximus is toch heugelijk nieuws?
-
- Premium Member
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
En indien dat menu (mobiele datanetwerk) er wel zou zijn, wat zou je dan willen aanpassen?
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Wat ik dan wil aanpassen? Misschien de mms groote. Die stond bij Mobistar op 307520 zoiets ongeveer was het, en Eva heeft is gezegd tegen mij dat die bij hen op 290000 moet staan of dat je anders probleem kan krijgen voor het verzenden van mms'en. En dit was ook wel zo.
Ik had ze in het verleden op 300000 staan en kreeg ik geen enkel mms verstuurd terwijl Proximus dit zo op hun website had staan. Ik veranderde het naar 290000 en hup het mmsje was direct verstuurd!
Ik had ze in het verleden op 300000 staan en kreeg ik geen enkel mms verstuurd terwijl Proximus dit zo op hun website had staan. Ik veranderde het naar 290000 en hup het mmsje was direct verstuurd!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Volgens http://www.telecompaper.com/research/mvno-list/belgium zijn volgende MVNO's momenteel actief op het Proximus-netwerk:svenska schreef:De impact van die APN settings die missen zal niet zo groot zijn, want zoveel virtuele operators op het Proximus netwerk zijn er niet, en dan alleen de klanten met een iPhone zijn geimpacteerd...
Hoeveel mobile gebruikers zou Dommel hebben?
Uiteraard wel lastig voor diegene die dan toch die combinatie hebben nu.
- Dommel
- IP Nexia
- Mobisud
- PostMobile
- RSCA Mobile
Laatst gewijzigd door nickz 28 apr 2014, 11:59, in totaal 2 gewijzigd.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Zeg dat daar dan van in het begin bij in plaats van er weer zo'n drama van te makenGeert2800 schreef:Wat ik dan wil aanpassen? Misschien de mms groote. [...]
@Nickz: kan jij nakijken wat de MMS size is in de proximus 16.1 carrier update?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
De maximale mms-grootte bij Proximus is 300 kB (307200 bytes), net zoals bij de meeste operatoren. In de officiële carrier bundle staat dit dan ook ingesteld op 307200, zowel bij Proximus, Mobistar en Base. Indien jij problemen had met het versturen van mms'en, dan moet dat toch aan iets anders hebben gelegen en is het louter toeval dat het terug werkte na het wijzigen van de maximale grootte.Geert2800 schreef:Wat ik dan wil aanpassen? Misschien de mms groote. Die stond bij Mobistar op 307520 zoiets ongeveer was het, en Eva heeft is gezegd tegen mij dat die bij hen op 290000 moet staan of dat je anders probleem kan krijgen voor het verzenden van mms'en. En dit was ook wel zo.
Ik had ze in het verleden op 300000 staan en kreeg ik geen enkel mms verstuurd terwijl Proximus dit zo op hun website had staan. Ik veranderde het naar 290000 en hup het mmsje was direct verstuurd!
Bel dan maar naar de klantendienst, want bij andere mensen werkt het wel met 307200 als maximale grootte.Geert2800 schreef:Ja ik krijg er geen mms me verstuurd naar mijn eigen gsmnr!
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Daarom dat mijn broer ook met een iPhone daarmee problemen had om ze op 300000 te versturen en dat het bij hem ook inorde was na het veranderen naar 290000! Maar enfin ik laat het voorwat het is ik verstuur toch geen mmsjes nog.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Dat bedoel ik dus, je maakt problemen van zaken die helemaal geen probleem vormen voor jou (en voor 99 procent van andere iPhone gebruikers).ik verstuur toch geen mmsjes nog.
In de volkmond heet dat "azijnpissers"
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geert2800 : het was voor mij ook niet meteen duidelijk, eerder nogal verwarrend.
Voor alle duidelijkheid : geert2800 bedoeld dus dat hij geen MMS'jes verstuurt daar dit eenvoudigweg niet werkt op zijn iPhone. Mocht dit wel werken, dan zou hij gebruik maken van deze service.
Voor alle duidelijkheid : geert2800 bedoeld dus dat hij geen MMS'jes verstuurt daar dit eenvoudigweg niet werkt op zijn iPhone. Mocht dit wel werken, dan zou hij gebruik maken van deze service.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Geen idee wat je daarmee wil zeggen, maar het is alleszins geen correct Nederlands.Geert2800 schreef:Je moet is goed lezen : Ik verstuur toch geen mmsje NOG!
Duidelijk genoeg nu azijnzeiker?
[ Post made via mobile device ]
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Dat heb ik er dan ook niet uit begrepen...
Maar goed, ik heb de proef op de som genomen, en mijn collega gevraagd om me te MMS'en, en dit werkt.
Wanneer ik hem een MMS stuurde, kwam die ook mooi aan.
Dus het is zeker geen algemeen probleem.
Maar goed, ik heb de proef op de som genomen, en mijn collega gevraagd om me te MMS'en, en dit werkt.
Wanneer ik hem een MMS stuurde, kwam die ook mooi aan.
Dus het is zeker geen algemeen probleem.
- BillyMobiel
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
Niet te veel voortgaan op gegevens van telecompaper op dat vlak want:nickz schreef: Volgens http://www.telecompaper.com/research/mvno-list/belgium zijn volgende MVNO's momenteel actief op het Proximus-netwerk:
- Dommel
- IP Nexia
- Mobisud
- PostMobile
- RSCA Mobile
- Ze vergeten de (volgens mij) belangrijkste MVNO van Proximus: Scarlet
- Ze nemen RSCA Mobile nog mee (al 'ns iemand tegengekomen die daar nu nog mee belt?)
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Best even melding in het Base topic maken, want dit is het Proximus topic.Ik heb een probleem bij base na update voor 4G.
Daar gaan meer Base en MV gebruikers meelezen
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=37877
Gebruikt Scarlet andere APN instellingen dan Proximus?Ze vergeten de (volgens mij) belangrijkste MVNO van Proximus: Scarlet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ja: https://www.scarlet.be/nl/mobile/postpaid/diensten.php
"Gebruik bij een manuele configuratie steeds volgende instelling: internet.bmbpartner.be (APN). De login- en wachtwoord-velden laat je leeg."
In de carrier.plist heb ik ook gezien dat het nummer van de voicemail is ingesteld op +32475151969. Ik dacht toch dat dit voor Proximus +32475151230 moest zijn. Mijn voicemail is al lang uitgeschakeld, dus ik kan het niet uitproberen.
"Gebruik bij een manuele configuratie steeds volgende instelling: internet.bmbpartner.be (APN). De login- en wachtwoord-velden laat je leeg."
In de carrier.plist heb ik ook gezien dat het nummer van de voicemail is ingesteld op +32475151969. Ik dacht toch dat dit voor Proximus +32475151230 moest zijn. Mijn voicemail is al lang uitgeschakeld, dus ik kan het niet uitproberen.
-
- Pro Member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 14 aug 2013, 19:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Ja awel bijmij werkt het mmsen niet meer! Maar ja, jullie zijn de specialisten ik maar nen ezel!!!!svenska schreef:Dat heb ik er dan ook niet uit begrepen...
Maar goed, ik heb de proef op de som genomen, en mijn collega gevraagd om me te MMS'en, en dit werkt.
Wanneer ik hem een MMS stuurde, kwam die ook mooi aan.
Dus het is zeker geen algemeen probleem.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Door zulke reacties te spuwen bouw je hier (en op andere fora) geen populariteit op.Ja awel bijmij werkt het mmsen niet meer! Maar ja, jullie zijn de specialisten ik maar nen ezel!!!!
Ik heb ook nooit gezegd dat je een ezel bent, dat zeg je zelf.
Vanaf het moment dat de Proximus carrier file zit ingebakken in de volgende iOS versie, zullen deze "bugs" of "vergetelheden" wel opgelost zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik heb al eerder gemerkt dat jij een enorm opvliegend karakter hebt, maar probeer jezelf toch wat in de hand te houden.Geert2800 schreef:Ja awel bijmij werkt het mmsen niet meer! Maar ja, jullie zijn de specialisten ik maar nen ezel!!!!
Sent from my Xperia Z using Tapatalk