email 'centraal' houden

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Zormed

Hoi,
Is het mogelijk om op een simpele manier mails van uw provider op 1 windows pc te laten binnenkomen en vanop meerdere pc's deze te raadplegen?
Grtz
ban
Pro Member
Pro Member

Zormed schreef:Hoi,
Is het mogelijk om op een simpele manier mails van uw provider op 1 windows pc te laten binnenkomen en vanop meerdere pc's deze te raadplegen?
Grtz

als je provider IMAP ondersteund is dat misschien niet eens nodig:

via POP copieer je iedere keer de mails vanop de server van je provider naar je locale pc. met meerdere pc's werkt dat natuurlijk niet.

via IMAP copieer je niets, je krijgt in je mail programma een 'view' op de mails die op de server staan, maar er wordt niets gecopieerd, dus dit doet vanop meerdere pc's is dat geen probleem.

IMAP is tegenwoordig ondersteund door de meeste mail clients.
phrozen horse
Starter
Starter

Je kan ook (tijdelijk) een kopie op de server laten indien je ISP enkel POP ondersteunt.
Met Mozilla thunderbird kun je kiezen om permanent een kopie op de server te laten of gedurende een aantal dagen (zelf in te stellen)

Hope this helps.
Don't bother to run... you'll only die tired!
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Kijk of je email client de optie 'leave mail on server' ondersteunt.
Vink dit aan op alle pc's waarmee je je mail wil lezen.
Op je 'hoofd PC' vul je bij de vraag 'delete from server after X days' bijvoorbeeld 7 dagen in.

Je hebt dan op alle pc's 7 dagen de tijd je mail op te halen en op alle pc's staan alle berichten.
Zormed

Dat van die IMAP heb ik eens uitgeprobeerd maar zonder succes, kan het zijn dat skynet dat niet ondersteunt?
Ik heb voor de servers dezelfde ingevuld die ik gebruik voor mijn popmail of is dat verkeerd?

Yep phrozen horse, dat kan ook met outlook en het is de meest simpele manier om dat op te lossen.
Ook bedankt provinciegenoot!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zormed schreef:Dat van die IMAP heb ik eens uitgeprobeerd maar zonder succes, kan het zijn dat skynet dat niet ondersteunt?
Ik heb voor de servers dezelfde ingevuld die ik gebruik voor mijn popmail of is dat verkeerd?

Spijtig genoeg ondersteunt Skynet enkel POP3 om je email binnen te halen (en webmail natuurlijk, dat kan ook nog).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Spijtig genoeg ondersteunt Skynet enkel POP3 om je email binnen te halen (en webmail natuurlijk, dat kan ook nog).

Ik ken trouwens geen enkele Belgische ISP welke IMAP ondersteuning heeft.

Een alternatief is domain hosting te nemen met IMAP support. (meestal heb je dan ook nog de optie om andere servers leeg te 'poppen' - voor zij die geen forward toelaten - in je centrale account)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”