DDR2 RAM

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Momenteel zit er 4GB geheugen in de pc van mijn ouders, maar regelmatig blijkt dit niet meer voldoende...
Ik ben er zoek naar minstens 6GB DDR2 RAM-geheugen (er is plaats voor 4 latjes).
(ik heb altijd gedacht dat geheugen bijprikken niet echt aan te raden is, en het beter is om een "nieuw" setje van hetzelfde type er in te steken... maar correct me if I'm wrong!).

Momenteel zitten er twee van deze latjes in: Apacer 78.A1GA0.9K4 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM.
Moederbord is Gigabyte GA-EP35-DS3.
Afbeelding
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

*Ik ben dus op zoek naar minstens 6GB DDR2 RAM-geheugen
Afbeelding
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Heb mijn twijfels of 2Gb meer uw probleem gaat oplossen.
Is het OS 64 of 32 bit ?

http://www.diskidee.be/2009/12/06/64-bi ... mies/9132/
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Geheugen bijsteken kan meestal, maar als je sneller geheugen bijsteekt gaat dat niks geven want je trager geheugen bepaalt de snelheid.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

2Flip schreef:Momenteel zit er 4GB geheugen in de pc van mijn ouders, maar regelmatig blijkt dit niet meer voldoende...
Als het in het begin voldoende was, wat is dan de reden dat je nu een tekort hebt ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

ITnetadmin schreef:Geheugen bijsteken kan meestal, maar als je sneller geheugen bijsteekt gaat dat niks geven want je trager geheugen bepaalt de snelheid.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
En iets trager geheugen merk je amper, en er zijn geen integrated graphics die er gebruik van maken (dan is snelheid wel belangrijk). Maar dat is hier niet het geval, dus bijsteken is de meest logische optie.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

100% zeker dat het an het geheugen ligt? Een ssd kan anders ook serieus wonderen doen!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

mailracer schreef:
2Flip schreef:Momenteel zit er 4GB geheugen in de pc van mijn ouders, maar regelmatig blijkt dit niet meer voldoende...
Als het in het begin voldoende was, wat is dan de reden dat je nu een tekort hebt ?
Zie niet echt in waarom dat iets uit maakt... ze zijn de pc gewoon intensiever gaan gebruiken (en ik ook, als ik langsga).
Als er wat tabbladen en PDF's openstaan, dan krijg ik steevast de melding om bv. Chrome af te sluiten, gezien het geheugengebruik te hoog is.

De overige onderdelen zijn doorheen de jaren geupgrade (graka, SSD, ...), maar het RAM geheugen dus niet.

Systeem is overigens 64bit... anders had ik natuurlijk deze vraag niet gesteld ;)

Dus... iemand misschien nog wat liggen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zou het straf vinden als die computer te langzaam is,
ikzelf gebruik hier een desktop met een Intel Q6700 CPU met ook 4 GB ram geheugen en daar kan ik tot nu toe alles mee.
Er zit wel een SSD in en een AMD 7800 grafische kaart.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad, zelfs niet met RAW foto's en video editing.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Al eens geprobeerd met memory cleaner, die maakt om de vijf minuten geheugen vrij.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Heb je misschien ooit een vaste hoeveelheid voor de pagefile ingesteld die nu niet meer voldoet? Kijk ook eens of de aanwezige ram volledig herkend wordt -- met CPU-Z CPUID kan je dat normaal zien.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Bedankt voor alle hulp, maar ik ben gewoon op zoek naar 2GB (of meer) DDR2 geheugen :lol:

Memory cleaner is ook geen oplossing, want er moet niets veel "gecleaned" worden.
Het probleem is absoluut niet dat de PC te traag is, de aanwezige ram niet meer volledig herkend wordt, ... het geheugen wordt gewoon gebruikt :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Run het tooltje van Crucial.com eens, dan weet je meteen of ze nog geheugen kunnen leveren (nieuw dan, kan mijns inziens niet zoveel kosten).

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Joe de Mannen: Merci! Via http://www.crucial.com/systemscanner/index.aspx is compatible geheugen snel gevonden.
Het ziet er niet naar uit dat iemand hier nog iets heeft liggen, en aangezien de prijs meevalt ga ik zometeen bestellen. Thanks!
Afbeelding
Jan007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 375
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Laat ons dan ook weten of het probleem is opgelost.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

tiens, en ik die dacht dat iedereen hier dat tooltje zou kennen :)

Succes ermee.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Ik vraag me toch serieus af wat voor PDF's 2Flip juist opent, ik heb hier met IntelliJ, Spotify, Chrome en twee Linux VM's open onder Windows 8.1 nog steeds +/- 600MB vrij. Zeker dat er niets in de achtergrond draait dat memory leaked (bepaalde versies van Citrix Receiver zijn hier o.a. voor bekend)?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

@Petervanakelyen: Ik blijf het vreemd vinden dat ik mijn geheugengebruik moet verantwoorden...
Ikzelf was bijvoorbeeld gisteren aan mijn thesis aan het werken: een tiental chrome tabbladen, een (stevig) word document of 2, enkele PDF'en, en een muziekspeler... dat lukte dus niet zonder problemen.

Overigens ook windows 8.1. Geen Citrix toestanden.
Afbeelding
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

Puur uit interesse, hoeveel heb je moeten neertellen? Zat met soortgelijke plannen maar DDR2 is in vgl met de nieuwere varianten vrij duur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

2Flip schreef:@Petervanakelyen: Ik blijf het vreemd vinden dat ik mijn geheugengebruik moet verantwoorden...
Ikzelf was bijvoorbeeld gisteren aan mijn thesis aan het werken: een tiental chrome tabbladen, een (stevig) word document of 2, enkele PDF'en, en een muziekspeler... dat lukte dus niet zonder problemen.

Overigens ook windows 8.1. Geen Citrix toestanden.
Verantwoorden hoef je niet. Als je meer geheugen wilt moet je dit zeker doen, alleen kom ik met minder dan 4 GByte toe (32bit limiet) om dergelijke zaken wel te doen en daarom dat we het raar is. Maar mogelijk heb je geen virtueel geheugen aktief om bijvoorbeeld je SSD te sparen waardoor je aan de limiet zit.

Zelf zou ik dan 4 latjes van 2 Gbyte plaatsen ipv een mengeling van 2 en 1 Gbyte latjes.
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

2Flip schreef:@Petervanakelyen: Ik blijf het vreemd vinden dat ik mijn geheugengebruik moet verantwoorden...
Ikzelf was bijvoorbeeld gisteren aan mijn thesis aan het werken: een tiental chrome tabbladen, een (stevig) word document of 2, enkele PDF'en, en een muziekspeler... dat lukte dus niet zonder problemen.

Overigens ook windows 8.1. Geen Citrix toestanden.
Ik vraag helemaal niet om je geheugengebruik te verantwoorden, ik kijk enkel naar eventuele andere oplossingen voor je probleem.
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Nr10 schreef:Puur uit interesse, hoeveel heb je moeten neertellen? Zat met soortgelijke plannen maar DDR2 is in vgl met de nieuwere varianten vrij duur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Net iets meer dan 30EUR via Amazon. Echt goedkoop is dat niet (en al is het nu nog niet meteen aan de orde, de volgende stap zal waarschijnlijk een CPU-upgrade worden, dus ook het moederbord, dus ook het RAM-geheugen), maar zo kunnen we toch weer even verder.
Afbeelding
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb hier nog twee stickjes van 4gb liggen (800mhz) kingston en nog een OEM brand. Kwamen uit een Dell optiplex, je mag ze voor mij part hebben als je de verzend kosten betaald.
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Aangezien de topicstarter wellicht al gekocht heeft via amazon, zou ik graag van de kans gebruik maken om mij als geïnteresseerde aan te melden voor deze 2x 4gb, ik zoek namelijk ook DDR2 SDRAM, 800 MHz.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
FrostyHound
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2014, 23:09
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Helaas zat ik verkeerd, ik heb ze bekeken en blijkbaar zijn het twee latjes van 2x2gb DDR1 400mhz, Mijn diepe excuses voor de korte hoop.

Ik hoop dat u snel één goedkope set vindt.

Nogmaals sorry.
If the women don't find you handsome, they should at least find you handy! -Red Green
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”