Nieuwe 0-day in IE

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

FireEye Research Labs identified a new Internet Explorer (IE) zero-day exploit used in targeted attacks. The vulnerability affects IE6 through IE11, but the attack is targeting IE9 through IE11. This zero-day bypasses both ASLR and DEP. Microsoft has assigned CVE-2014-1776 to the vulnerability and released security advisory to track this issue.

Threat actors are actively using this exploit in an ongoing campaign which we have named “Operation Clandestine Fox.” However, for many reasons, we will not provide campaign details. But we believe this is a significant zero day as the vulnerable versions represent about a quarter of the total browser market. We recommend applying a patch once available.
Source: http://www.fireeye.com/blog/uncategoriz ... tacks.html
ooh. shiny.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En dan denken we aan de arme verkooppunten van Telenet, Belgacom en Base waar je IE9 of 10 moet gebruiken omdat anders hun sites niet werken om nieuwe klanten in te schrijven...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Het meeste personeel van Telenet gebruikten al 6 jaar geleden Firefox voor zover ik enkele keren al contact had, ook " mijn telenet " werkt het best met FF want met IE is het balen op hun site.
PS: Best geen IE meer gebruiken voor de mensen met XP want deze zullen geen pleister meer krijgen !
Laatst gewijzigd door Patje 27 apr 2014, 22:14, in totaal 3 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

krisken schreef:En dan denken we aan de arme verkooppunten van Telenet, Belgacom en Base waar je IE9 of 10 moet gebruiken omdat anders hun sites niet werken om nieuwe klanten in te schrijven...
Ik kan u uit ervaring zeggen dat IE9 in de belgacomshops een enorme vooruitgang zou betekend hebben... Op alle pc's op zowel retail als business waar ik kwam draaide IE6.
Enkel de meeste pc's in de torens zelf waren veel recenter en kregen een recentere IE. Misschien hier en daar een vernieuwde shop destijds die nieuwere versie had, maar globaal genomen zeker niet. Ik hoop dat ze intussen al iets hoger zitten.
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 28 apr 2014, 12:12, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew

Patje schreef:Het meeste personeel van Telenet gebruikten al 6 jaar geleden Firefox voor zover ik enkele keren al contact had, ook " mijn telenet " werkt het best met FF want met IE is het balen op hun site.
PS: Best geen IE meer gebruiken voor de mensen met XP want deze zullen geen pleister meer krijgen !
Mijn Telenet werkt inderdaad op firefox, maar c@fe werkt nog steeds op IE9 of IE10!

Telefonie = EDPnet + OVH
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:En dan denken we aan de arme verkooppunten van Telenet, Belgacom en Base waar je IE9 of 10 moet gebruiken omdat anders hun sites niet werken om nieuwe klanten in te schrijven...
:roll:
Dat is natuurlijk wel heel simplistisch voorgesteld, en dat weet je (hopelijk).
krisken
userbase crew
userbase crew

Vertel eens, wat is er simplistisch aan? Ik ben zeker dat jij mij van naadje tot draadje kan uitleggen hoe de vork aan de steel zit en waarom Telenet/Belgacom/Base geen interface hebben die simpelweg werkt onder firefox of chrome, of zelfs de nieuwste IE...

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In grote bedrijven maak je aanpassingen niet zomaar van de hak op de tak. Dat zou je moeten weten. Ja, het lijkt simpel om gewoon een nieuwe firefox te installeren en gewoon daarop je café en bci te draaien, maar ze zullen hun redenen hebben. En jij weet dat ook niet, dus jouw opmerking is ook onzinnig.
krisken
userbase crew
userbase crew

Absoluut niet! Waarom kunnen andere operatoren dat dan wel draaien? Zowat elke andere provider hun interface draait perfect in meerdere browsers. IE9 kwam uit in 2009 (bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_9), IE10 in 2012 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_10). Dat wilt zeggen dat ze inmiddels al minstens van 2009 (met IE 10 zou ik nog kunnen leven) de tijd hebben om alles te herprogrammeren naar iets dat werkt met alle browsers.

Belgacom is zelfs nog erger : daar moeten we werken met IE6, een product van 2001 verdikke (bron : http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer_6). Het enige voordeel is dat deze ISP een VPN verbinding moet hebben, en daarna met een soort extern bureaublad werken. Gelukkig dat dit niet op onze pc's staat!

Overigens ken ik bedrijven die ietsje groter zijn dan Belgacom, Telenet en Base waar dit perfect gaat. Jouw verhaal is dus gewoon een excuus...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Lord Utopia schreef:Ja, het lijkt simpel om gewoon een nieuwe firefox te installeren en gewoon daarop je café en bci te draaien, maar ze zullen hun redenen hebben.
De reden is niet de browser... maar wel de backend. Zo zijn er genoeg webapplicaties die niet 100% volgens de standaard geschreven zijn en je wel dwingen om een bepaalde browser te gebruiken (al heb je in recente IE's wel compatibility modes).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Er is geen enkel excuus voor mij om

1) die software zo te maken of aan te kopen en in geval van latere opmerking van het probleem niet direct bij de verkoper te klagen, zeker niet omdat het vaak grotere bedrijven zijn die custom dingen laten schrijven
2) software upgrades voor zulke toestanden niet te budgetteren bij aankoop, en daarna af te komen met "te duur om aan te passen"
3) niet meerdere browsers te installeren, zodat je enkel op IE moet terugvallen bij die dingen die het absoluut nodig hebben. Laat de user nu toch ns kiezen. Ik installeerde altijd FF (soms zelfs de portable) en Chrome mee, en had Opera op standby staan in een portable versie indien nodig.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ITnetadmin schreef:1) die software zo te maken of aan te kopen en in geval van latere opmerking van het probleem niet direct bij de verkoper te klagen, zeker niet omdat het vaak grotere bedrijven zijn die custom dingen laten schrijven
Vaak zijn het de grote bedrijven zelf die de software schrijven... of gewoon dermate tijdsdruk op het project plaatsen dat er geen tijd is om te controleren of het voldoet aan alle mogelijke standaarden.
ITnetadmin schreef:Laat de user nu toch ns kiezen. Ik installeerde altijd FF (soms zelfs de portable) en Chrome mee, en had Opera op standby staan in een portable versie indien nodig.
De user kan hier gewoon niet kiezen... als de backend louter werkt met browser X... wat ben je dan als de user browser Y gaat installeren.

Trouwens hoe meer software op de PC, hoe meer kans voor problemen... vanuit IT beheer is dat echt niet aanbevolen.
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Als eindgebruiker moet ik toch ook soms ondergaan dat sommige zaken enkel blijken te werken met IE. Nu ik weet niet of dat aan enige configuratie ligt en de admin er niet veel wil aan doen, maar de dwg-viewer plugin weigert dienst in Firefox en Chrome, alsook een transferagent die enkel wil opstarten vanuit IE :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”